BMW 3-та серия (E36) - копнеж за скорост

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

BMW 3-та серия (E36) - копнеж за скорост

Мнение от Giorceto » 07 Мар 2004, 11:11

Когато става дума за марка германски автомобили, веднага се сещате за BMW. Говорим ли за BMW, на първо място споменаваме третата серия, или както е добила известност - "тройката". Това е колата синоним на твърде висока доза адреналин в кръвта на шофьора - не само по магистралите, но и по тесните пътища, че дори в града. Най-големият успех на конструкторите е безспорно автомобилът, известен под фабричния код Е36, произвеждан от края на 1990 год. осем години в над 920 000 екземпляра. Заменен от новата модификация, все още не толкова популярна по пътищата, той е актуален както никога досега за любителите на автомобили втора употреба. С все още модерна каросерия, излъчваща динамика и копнеж за висока скорост.
Най-силният коз на мюнхенския концерн при "тройката" са огромният брой от най-различни варианти на каросерията - 5 модификации, и 11-те двигателя. Комбинациите между лимузина, купе, туринг (комби), компакт и кабриолет и двигателите с мощност от 90 к.с. до 321 к.с. са сякаш безброй. Най-търсени са икономичните четирицилиндрови лимузини 316i - 102 к.с. и 318 i - 113 к.с., както и конкурентът на Volkswagen Golf - BMW Compact, появил се на пазара през 1994 год. Истинското удоволствие от "баварците" обаче започва с шестцилиндровите двигатели. Нарицателен за спокоен и еластичен двигател е този с обем 2 500 куб. см. и мощност 192 к.с. За хора с по-скромни възможности обаче напълно достатъчен е бензиновият двигател - 2 000 куб. см. и мощност 150 к.с. Дизелът бавно и полека започна да си пробива път и при BMW, но едва ли е алтернатива за хората, търсещи спортния имидж на известната марка.
Първите две години от живота на модела с фабричен код Е36 са белязани с доста от така наречените детски болести, които карат конструкторите да вземат бързи и навременни мерки. По-малко от година след началото на производството е подменена коренно конструкцията на предния мост, което е наложено от нестабилността на автомобила при висока скорост на прав участък. Също при висока скорост са установени ненормални шумове, идващи от лошо уплътняване на вратите и несполучливо разположените огледала за обратно виждане. Фабрично тези проблеми са решени през септември 1991 год. Тогава инженерите подменят и уплътнението между разпределителния механизъм и кутията на клапаните, откъдето прокапва масло. През есента на същата година са направени още десетки изменения във вътрешната част на купето за повишаване стабилността на детайлите на оборудването: подвижния покрив, централното заключване на вратите, окачването на седалките, показателя на бензина в резервоара. Специална изолация разделя двигателния отсег, за да се намали неприятният шум. Фирмените сервизи безплатно монтираха новите части на вече продадените автомобили, така че при автомобилите втора ръка едва ли може да се очакват неприятности.
Ето и какви са най-често срещаните дефекти на "тройката" според статистиката. 21,5% от моделите на BMW Е36 страдат от дефекти на двигателя. Една четвърт от тях засягат гарнитурата на цилиндровата глава. Най-често са следствие на дефекти в охладителната система: пропускащи водни съединения, протекла водна помпа или радиатор. Следват тракащи хидроповдигачи на клапаните, резултат от което е наранената повърхност на гърбиците на разпределителния вал. Специално внимание обръщам на собствениците на автомобили с четирицилиндрови двигатели - модели BMW 316i и 318i, произведени след 1991 - 1992 год. Те са чест гост на сервизите поради "прескочил" или скъсан гумен ангренажен ремък (интервалът за подмяна е намален наполовина). Черният дявол на дефектите спохожда хранителната система в 16,1% от случаите. Тя е сложна, състои се от много електронни детайли, които трябва да работят изключително прецизно. Чувствителни са клапанът за празен ход, електронният лок, командващ захранването, електрическата бензинова помпа, датчикът за измерване подаването на въздух. При електрическата система почти еднакво засегнати са ел. моторът на запалването и алтернаторът - близо една трета от дефектите. Изненадващо причината най-често е прегоряла бобина на запалването в 16% от дефектите, нещо отдавна забравено във века на електрониката. По-скоро козметични проблеми са изпотените фарове и придръпващият амбриаж при топъл двигател. Корозиралото задно гърне на ауспухната система е стар "познайник" на третата серия на BMW, известен още от двайсетина години. При по-мощните екземпляри, "гонени" безмилостно по европейските магистрали, като съвсем естествено явление могат да се считат износените предни спирачни дискове и накладки, едностранно износените гуми. Интересен факт, особено приятен за собствениците на употребявано BMW трета серия, са цените на резервните части. В някои случаи те са дори по-ниски от тези на Volkswagen, да не говорим за Mercedes.
Цените на употребяваните модели от трета серия на BMW са, меко казано, дръзки - те почти винаги надвишават оценките на специалистите в бранша. Това се дължи най-вече на прекомерно голямото търсене на автомобили втора ръка. Но в крайна сметка винаги е било по-скъпо на носиш модерен костюм от известен италиански дизайнер, нали?

Автор: Александър Хранов,Авто Вестник
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook