Парно - студено ; двг-то - топло ; духането - чат-пат ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Парно - студено ; двг-то - топло ; духането - чат-пат ?

Мнение от Pin2 » 10 Ное 2007, 22:41

Не разбирам какво и е. Колата загрява нормално, но само на стрелката. Неще да духа като хората топло.
Ако се движи колата, духа, но ако спра на светофар, духането се захлажда. Искам да духа винаги горещо, но не разбирам какво се прави.
Възможно ли е да е от термостат, макар, че уж скоро го сменях с хубав (немски).
Последна промяна Pin2 на 11 Ное 2007, 19:06, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: София

Мнение от Exy » 10 Ное 2007, 22:50

Парно - студено ; двг-то - топло ??? антифриз - няма ; изтекъл? - не ; глътнал го матора - да ; гарнитура? - не ; главата - спукана ; риза на цилиндъра - нема ; 2-3 заплати отиват за ремонта? - мноо ясно :mhihi: ;

Това беше моя случай, надявам се да си остане доста частен и никой да не го сполетява. Може да са запушени/да не работят клапите на парното или наистина да е спаднал антифриза, първо парното спира.

А, чакай сега видях, че си писал. че духа нормално като тръгнеш само на празен ход е проблема - еми точно същото беше и при мен, почти съм сигурен, че ти е спаднал антифриза, провери го.
We love you Ronnie!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 10 Ное 2007, 22:59

Нивото е перфектно, колега. Гледах го няколко пъти, от няколко седмици насам. От лятото не съм сипвал антифриз, защото нивото си е перфектно. Освен на радиатора да е нормално нивото и да има въздух някъде по системата ?!?? Ще го напълна до горе и ще обезвъздуша па да видим как ще е ...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 10 Ное 2007, 23:04

Виж си водната помпа,може да е тръгнала.
Демек ако е от тея с бакелитовата перка,с времето се износва матеряла старее и тя започва да се рони ( в някои случаи превърта около оста,което води до моментално прегряване),следователно няма достатъчно циркулация на течността в охладителната система.
Предполагам на място като дадеш малко обороти около 1500-2000 пак духа топло?
Дано да съм прав ,че това е най ефтиния вариант :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: София

Мнение от Exy » 10 Ное 2007, 23:07

Е значи може да е запушена клапата или някой маркуч или самото радиаторче. Като качиш оборотите минава повече антифриз и топли повече. То и всичко като е наред май пак е така, но и на празен ход е достатъчно топло и не се усеща много разликата.
We love you Ronnie!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 10 Ное 2007, 23:11

vld написа:Виж си водната помпа,може да е тръгнала.
Демек ако е от тея с бакелитовата перка,с времето се износва матеряла старее и тя започва да се рони ( в някои случаи превърта около оста,което води до моментално прегряване),следователно няма достатъчно циркулация на течността в охладителната система.
Предполагам на място като дадеш малко обороти около 1500-2000 пак духа топло?
Дано да съм прав ,че това е най ефтиния вариант :roll:


Това е много вероятно! За 70к км които съм минал с тази кола, това може би е единственото което не съм сменял. Винаги съм се чудил за тази перка, но явно тази седмица ще я опаткам, за да не опатка тя мен. Добре е, че някой ми го каза, че пак щях да се правя на приятно разсеян.
Само едно въпросче. Кое се сменя около тази перка? Кое е помпа, кое е перка... заедно ли вървят ? Да кажем, че съм с пласмасовата .. какво правим ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Мнение от ///M3-E36 » 10 Ное 2007, 23:14

А кво ще кажете за климатроник(дигитален), който духа яко студено, при положение, че съм го нагласил на 30-32 градуса? ПОнякога решава да духа топло, но.. имам чувството че има нрав тая машинка и ме кара да залепвам за волана от студ..
Не знам как да ви го опиша.. просто духа както му падне. Освен като пусна да си духа студено - тогава с ие наред - прай студеното :confused:
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: София

Мнение от Exy » 10 Ное 2007, 23:24

До колкото знам, водната помпа на 6аците е добре да се смени направо с маслото като купиш колата веднага, фабрично са с пластмасовата перка. Така че вероятно проблемът ти ще е решен с около 100лв :) Направо цялата помпа се сменя.
We love you Ronnie!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 11 Ное 2007, 1:15

На ниски обороти ,течността циркулира през парното значително по-бавно, и ако си поусилил вентилатора му на по- големи обороти, нормално да позахладнее обдухването.И ако се наредят предположенията на колегите за помпа, полуотворени-затворени клапани и т.н.....може да се поразсее мъглата :idea:
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 11 Ное 2007, 12:04

Pin2 написа:
vld написа:Виж си водната помпа,може да е тръгнала.
Демек ако е от тея с бакелитовата перка,с времето се износва матеряла старее и тя започва да се рони ( в някои случаи превърта около оста,което води до моментално прегряване),следователно няма достатъчно циркулация на течността в охладителната система.
Предполагам на място като дадеш малко обороти около 1500-2000 пак духа топло?
Дано да съм прав ,че това е най ефтиния вариант :roll:


Това е много вероятно! За 70к км които съм минал с тази кола, това може би е единственото което не съм сменял. Винаги съм се чудил за тази перка, но явно тази седмица ще я опаткам, за да не опатка тя мен. Добре е, че някой ми го каза, че пак щях да се правя на приятно разсеян.
Само едно въпросче. Кое се сменя около тази перка? Кое е помпа, кое е перка... заедно ли вървят ? Да кажем, че съм с пласмасовата .. какво правим ?

Помпата е цел елемент който се състои от корпус в който има една ос на лагери ,от едната страна има перка (която не се маха всичко е капсоловано)от другара страна се закрепва виското.
С други думи отиваш в магазина и си копуваш водна помпа ,сменяш я и готово,неможе да и смениш само перката.
Аз до сега съм сменял и на двете и цената е горе долу около 100лв. малко надолу,от Даскалов кар на раковска с метална перка.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 11 Ное 2007, 19:08

Имам още едно поредно питане пак свързано с парното.
Като пусна парното на 1-ва, 2-ра, 3-та степен духа когато си иска. Т.е. все едно има термодатчик, който определя някъква температура, но ... няма нищо такова. Както си духа, на една от тези степени и изведнъж спира! Само и единствено на 4-та си духа винаги. Т.е. там никога не спира.
Много ми е странно защо така се получава. Говоря за парното, без да съм пуснал климатика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 11 Ное 2007, 19:28

Pin2 написа:... Кое се сменя около тази перка? Кое е помпа, кое е перка... заедно ли вървят ? Да кажем, че съм с пласмасовата .. какво правим ?


Ето ти една картинка (No1 е водната помпа) и се сменя във вида в който я виждаш заедно с гарнитурата (No2)

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/32 ... l-11_1503/

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 11 Ное 2007, 20:19

Pin2 написа:Имам още едно поредно питане пак свързано с парното.
Като пусна парното на 1-ва, 2-ра, 3-та степен духа когато си иска. Т.е. все едно има термодатчик, който определя някъква температура, но ... няма нищо такова. Както си духа, на една от тези степени и изведнъж спира! Само и единствено на 4-та си духа винаги. Т.е. там никога не спира.
Много ми е странно защо така се получава. Говоря за парното, без да съм пуснал климатика.


Ето нещо което виси горе като важна тема:
Engi написа:...
резистора за степените на парното - много просто ще познаете, че ви е изгорял: парното почва да духа само на четвърта степен, а на останалите 3 въобще не работи. получава се най-вече от нередовната смяна на филтъра на парното. смяната му не е сложна, цената му е около 80-100лв. ( не съм сигурен колко е точно ), но все пак на кой му е притрябвала една такава ненужна инвестиция, при положение, че може просто редовно да си сменяте филтъра.
...

При теб явно все още не е тотално изгорял,по вероятно е да не прави контакт някъде щом има явление "ту го има ту го няма"
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 14 Ное 2007, 15:26

Оказа се, че наистина с 1 литър беше паднало нивото на антифриза. Долях и сега си духа екстра. Въпреки всичко водната помпа ще я сменя, защото да не ме издъни, баш кога тръгна да катеря планините и ми трябва топло :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 24.02.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от THuGGy » 14 Ное 2007, 17:20

А на мен като ми стигне стрелката на температурата в средата и чак след 1-2км зима да духа топло и то само в движение..На празен ход не...
Някакви идеи ? :)
The Hate U Gave Lil' Infants Fucks Everybody -
T.H.U.G L.I.F.E

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook