повдигачите се разхлопаха-даите съвет

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 24.01.2004
Местоположение: София

повдигачите се разхлопаха-даите съвет

Мнение от ivko » 01 Фев 2004, 18:36

е 36 318 има ли спасение без да се купуват нови,ако е неизбежно от къде са наи-евтини :?: :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: Планетата ЗЕМЯ

Мнение от KUPETO » 01 Фев 2004, 21:26

разгледай добре форума много пъти е ставало на въпрос за тези повдигачи и ще ти стане ясно че има много фактори от които зависи дали ще тракът или не,последното нещо което трябва да направиш е да ги смениш :!:
Пътят към АДА е обсипан с добри намерения!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: Горна Оряховица

Мнение от batDancho » 02 Фев 2004, 9:19

Кажи малко повече - с какво масло караш, кога е сменяно, отскоро ли хлопат или отдавна, спират ли да хлопат като ти загрее колата то така никой нищо полезно няма да ти каже.
На колко км е колата ?

Малко инфо :
Ако тракат на студен двигател, а като загрее, тракането намалява, задръстени са. Възможни варианти :
1. Слагаш масло 0W40.
2. Пробваш със някоя от добавките за промиване на двигател.
3. Някои колеги споделиха в предни теми, че са решили проблема с МОТУЛ 15 W 50.

Ако на студен двигател не тракат, а като загрее почват, или маслената помпа не дава достатъчно налягане или възвратния клапан на маслото не затваря добре и като стане рядко маслото, не може да поддържа налягане.
Можеш да го пробваш по следния начин :
Изгасяш мотора и веднага даваш на контакт. Колкото по-късно светне лампата за маслото, толкова по-бавно пада налягането, значи клапана е добре и хлабините в двигателя са малки. при мен това време е около 15 секунди.

При мен всички тези варианти не дадоха резултат и се наложи смяната с нови. Цена - 200 лева с работата.
цена на един повдигач в Дару - 38 лева.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 26.01.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от Di_Mitko » 02 Фев 2004, 22:49

Не знам до колко е миродавно но ако двигателя е М40 на около 200к километра и си лопат постоянно значи е отишал разпред. вала и тогава се сменят и вал и повдигачи и кво ли още не. До колкото знам цена на материали около 1000-1200лв. труд до 1000лв в Дарокар

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 24.01.2004
Местоположение: София

за повдигачите

Мнение от ivko » 02 Фев 2004, 23:58

по километраж е на 148000.като сменях маслото съм слагал добавка за промиване,но после стана по-лошо,а новото масло е точно мотул 15в50. На студено чукат 15сек. след като запаля и като дам леко газ и спират за момент и после пак наново,а като загрее намалява,но пак не е както трябва...За маслената помпа ми казаха,че може да се регулира налягането т.е врътва се едно винче,вдига се налягането и забравям за повдигачите. Малко ми звучи странно,но все пак да попитам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: Горна Оряховица

Re: за повдигачите

Мнение от batDancho » 03 Фев 2004, 8:36

ivko написа:За маслената помпа ми казаха,че може да се регулира налягането т.е врътва се едно винче,вдига се налягането и забравям за повдигачите. Малко ми звучи странно,но все пак да попитам.


Така е, вервай ми.

На маслената помпа или на самата магистрала има един клапан, който регулира налягането на маслото в системата. Помпата е изчислена така, че да дава няколко пъти повече масло, отколкото е необходимо за двигателя. Излишното масло излиза през този клапан обратно в картера. В общия случай клапана е сачма с пружинка. Като омекне пружинката, клапана се отваря при по-ниско налягане и оттам пада налягането в цялата система. Като навиеш въпросното винтче, натягаш пружината и оттам се вдига налягането в цялата маслена магистрала.
Не забравяй обаче, че като вдигнеш налягането, де доближаваш го граничните стойности за уплътнения и т.н. Тоест маслото с по-голяма сила ще търси откъде да излезе и ако имаш слабо място в системата . . .

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 12.12.2003
Местоположение: гр Свети Влас

Мнение от DJ DEMY BOY » 04 Фев 2004, 10:30

И МОЕТО БМВ Е 318 Е 36 М 40 И СИ ТРАКАТ КЛАПАНИТЕ В САМОТО НА4АЛО НА ЗАПАЛВАНЕ НА КОЛАТА СЛЕД КАТО ЗАГРЕЕ МАЛКО СПИРАТ.ПРОБВАХ С КАСТРОЛ ФОРМУЛА 0-40 ДОСТА Е СКЬПИ4КО-4Л-94ЛВ ЕФЕКТ =0 ТРАКАТ СИ АБСОЛУТНО ПО СА6ТИЯ НА4ИН КАКТО С КАСТРОЛ ГТХ МАГНЕТИК 10-40 ТА САМ НА МНЕНИЕ 4Е МАИ 6ТЕ ТРАБВА ДА СЕ СМЕНЯТ ДОКАТО НЕ Е ЗАМИНАЛ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ

Компактен
Аватар
Мнения: 1365
Регистриран на: 11.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от quixzole » 04 Фев 2004, 14:37

С CASTROL RS 0W40 при мен спря тракането.....само веднъж ми се случи за 2-3 сек. ама беше минус 10 градуса, може и повече. Преди бях с МОТУЛ 5W50 /100% синтетика/ все едно барабанист имах под капака :roll:
Изображение Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 04 Фев 2004, 15:29

quixzole написа:С CASTROL RS 0W40 при мен спря тракането.....само веднъж ми се случи за 2-3 сек. ама беше минус 10 градуса, може и повече. Преди бях с МОТУЛ 5W50 /100% синтетика/ все едно барабанист имах под капака :roll:

Че ти си с по новия мотор ,не би трябвало да тракат изобщо ,с изключение на студен старт след дълго стоене на колата (дни наред) и за не повече от секунда - две ,докато вдигне налягане маслената помпа :roll:

Компактен
Аватар
Мнения: 1365
Регистриран на: 11.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от quixzole » 04 Фев 2004, 16:28

С М42 съм.....Март 95 е напуснала завода.........а иначе симптомите са същите.......след 12 часа престой вечер....ако е много студено сутринта тропаха 2-3 секунди, някой път и повечко......но сега с RS 0W40 не се появява проблема.....само веднъж както споменах в големия клинч...
Изображение Изображение Изображение Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook