зимата и 6пера впе4атления и въпрос4ета

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

зимата и 6пера впе4атления и въпрос4ета

Мнение от ludiagsm » 24 Дек 2003, 0:43

Най-накрая и тук в София натрупа малко сняг , така дългоочаквания

''снежен тест'' дойде :) !!!

Крайния резултат бе отли4ен :) бяха успе6но по4истени и оформени гляма 4аст от полянките на северния парк :)

Нямам идея как са се 4увствали колегите , които са със 6пер и са го тествали на дълбок сняг + добри зимни гуми , но при мен бе направо неуписуемо :) и 4увството за сигурност което ти дава , именно това 4е не затъва6 и винаги колата ''издрапва '':) о6те съм афектиран от заяжданиците на предна тема :) за ангелските о4и4ки ,но кефа от преходите през уж недостъпните полянки :) зна4ително подобри настроението ми !!!

В тази връзка имам няколко въпросчета:
1.Защо не слагат 6пер фабри4но на вси4ки модели?
2.предимства на 6пера спрямо нормания диф(пове4ето са ясни :) )?
3.Недостатъци на 6пера спрямо нормалния диф?


пп: представям си как се 4увстват колегите с 325ix E30 да кажем :)

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 24 Дек 2003, 2:25

ще се опитам да ти отговоря на въпрос номер 3
значи недостатъка на шпера е това че и двете гуми се движат с една и съща скорост, което понякога е опасно при завои с по-малък ъгъл, които се взимат с висока скорост. Нормално е гумите да се движат с различна скорост по определена крива, защото се намират на различно разстояние от идеалната права. При това положение вътрешното движещо колело има тенденция да избутва колата вън от завоя. Мисля че това е проблема ако съм объркал нещо моля да ме извините.
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Re: зимата и 6пера впе4атления и въпрос4ета

Мнение от LandShark » 24 Дек 2003, 12:46

ludiagsm написа:...


А честито! Добре дошъл в клуб на доволните притежатели на коли със шпер диф! Всъщност аз не знам нито един който да има шпер и да не е доволен от това! Както сам си се убедил има известна разлика.


ludiagsm написа: В тази връзка имам няколко въпросчета:
1.Защо не слагат 6пер фабри4но на вси4ки модели?

Ами предполагам заради цената. И все пак това си пада по-скоро "рейсинг" оборудване, а не толкова необходимост за ежедневно каране. Освен това си има и минуси - виж точка 3. Стандартно обаче на всички //М коли слагат. За другите - в спортния пакет, или при изрично желание на клиента. Бих се обзаложил обаче че сред БМВ-тата има най-голям процент клиенти които си поръчват опцията "ограничен шпер диф", спрямо другите марки. А и виж че в клуба не сме един или двама със шпер...

ludiagsm написа: 2.предимства на 6пера спрямо нормания диф(пове4ето са ясни :) )?

Накратко: по-добър старт, по-добър дрифт, по-голяма проходимост, по-бързо се извърта и може по-лесно да се върти на едно място.

ludiagsm написа: 3.Недостатъци на 6пера спрямо нормалния диф?

Недостатъци има: малко по-труден е за овладяване (понеже по-лесно може да се завъртиш с него). И понеже е ограничен (обикновено на 25%, а не 100% зацепване) понякога при завъртания е малко и подвеждащ - много лесно занасянето на една страна преминава в рязко занасяне на другата. Не случайно в ръководството за шпера пише че специално при хлъзгави условия (примерно през зимата), ако шофьора няма опит, по-добре да не провокира завъртания с шпера. Увладяването на такива подхлъзгвания изисква малко повече умения, и може би и затова не го слагат стандартно на всички коли, имайки предвид шофьорските умения на повечето водачи...

Мисля че това са основните неща по темата, но може и да съм пропуснал нещо...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Re: зимата и 6пера впе4атления и въпрос4ета

Мнение от ludiagsm » 24 Дек 2003, 19:04

[/quote] ..... [/quote]

благодаря за из4ерпателния отговор, а къде си 4ел това ръководство много ми е интересно , в книжката ли го има или???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: Планетата ЗЕМЯ

Мнение от KUPETO » 24 Дек 2003, 22:41

моята бяварка беше с "ГОЛЯМОТО ПРАСЕ" .е не я спрях миналата зима ,доста хиляди км. минах е веднъж не ме изостави за разлика от голфа или фиата макар и да са с предна прадавка!идеално се потегля дори и да е лед или повече понатрупал сняг, и най-важното вдъхва сигурност.
Само за едно не съм съгласен че тръгва по-бързо от обикновения диференциал :!: :roll: може да се поспори доста :arrow:

Пумата има тракшън контрол(електронен) много ми е странен защото като опъна ръчната спирачка(поради липса на задно предаване :cry: ) до една секунда се получава нещо от сорта на вкл. на АБС но се усеща по пода на колата.Иначе се държи много добре нямам грижи даже има подгравяне на седалките и подгряване на предно,задно и страничните огледала(поне не търкам) :wink:

Абе карал съм и джип ама чувството от задно предаване на бмв е голямо удоволствие> :roll:
Пътят към АДА е обсипан с добри намерения!

Компактен
Аватар
Мнения: 1365
Регистриран на: 11.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от quixzole » 25 Дек 2003, 15:54

Тракшън контрола или поне ASC-то при БМВ-тата работи с помоща на ABS-а.....т.е. забавя приплъзващото колело с помоща на ABS-а като се стреми да му изравни оборотите с другото......

А ако имате желание тук може да научите доста заразличните видове диференциали......като например,че има 8 вида LSD :shock:
ПС: Извинявам се но съм снощен и нещо ме мързи да го превеждам :roll: :lol:
Изображение Изображение Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 25 Дек 2003, 19:55

Чудесно нещо е шпера,но само на механична скоростна кутия му се усещат качествата.При автоматик колата много лесно поднася.Правиш дрифтове без изобщо да го искаш. :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: Планетата ЗЕМЯ

Мнение от KUPETO » 25 Дек 2003, 20:39

landikar написа:Чудесно нещо е шпера,но само на механична скоростна кутия му се усещат качествата.При автоматик колата много лесно поднася.Правиш дрифтове без изобщо да го искаш. :(


Тиграта на приятелката ми е автоматик и има копчета за спортно и зимно каране,и тъй де зимното каране вкл. някакъв вид блокаж и колкото и газ да даваш не върти гуми и не се преплъзва.
Можеби от автоматик до автоматик има балкан разлика :!: :roll:
Пътят към АДА е обсипан с добри намерения!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 26 Дек 2003, 2:17

quixzole написа:Тракшън контрола или поне ASC-то при БМВ-тата работи с помоща на ABS-а.....т.е. забавя приплъзващото колело с помоща на ABS-а като се стреми да му изравни оборотите с другото......

А ако имате желание тук може да научите доста заразличните видове диференциали......като например,че има 8 вида LSD :shock:
ПС: Извинявам се но съм снощен и нещо ме мързи да го превеждам :roll: :lol:



Даа колега :) много добре го е описал 4овека и ми стана ясно 4е дифовете на ис-а ако са 6пер, нивото на маслото е от изклю4ително зна4ение за процента на зацепване , а съ6то така 4е е задължително
маслото да е специално предписаното от производителя с то4ните характеристики :) БЛАГОДАРЯ !!!!!

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 28 Дек 2003, 8:56

всички ли 318is са с шпер?
т.е. ако намеря някоя която се разпродава на части да съм сигурен че ми трябва диференциала и .. :D

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 28 Дек 2003, 10:24

да, ама не са:(
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 28 Дек 2003, 10:47

KUPETO написа:
landikar написа:Чудесно нещо е шпера,но само на механична скоростна кутия му се усещат качествата.При автоматик колата много лесно поднася.Правиш дрифтове без изобщо да го искаш. :(


Тиграта на приятелката ми е автоматик и има копчета за спортно и зимно каране,и тъй де зимното каране вкл. някакъв вид блокаж и колкото и газ да даваш не върти гуми и не се преплъзва.
Можеби от автоматик до автоматик има балкан разлика :!: :roll:

Това,дето го включва на гаджето ти колата не е шпер.И то си е точно за гаджетата.Да не буксуват.БМВ-то ми имаше такова копче.Нямам такова нещо сега.Имам само ASD..И се въртя при най-лекото подаване на газ.Не че ми е лошо. :D Обаче кола с шпер много по-трудно затъва.В завой я литкаш,после с волана много по-лесно се контролира въртенето.Абе бива.Прави кеф.Ако да е автоматик.На мене ми харесва.А като карам в сняг с по висока скорост чувствам колата стабилна,ако не подавам рзко газ,разбира се.И това всичкото идва от шпера.Прави ми впечатление,че кола без шпер като и подадеш рязко газ на сняг(в движение,не от место),просто върти гуми,не ще да набира,абе почти на място стои.Сега като подам рязко газ,задницата веднага тръгва настрани,и то много бързо.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 29 Дек 2003, 10:31

Аз също съм ужасно доволен от щпер-а :lol: :lol: Какъв копач е :arrow: зад блока ми се намира пистата дето таз година правиха офф роуд-а, жестоко е една широка поляна...с вече отъпкан сняг :lol: :lol: 8) И понеже вчера палих и старата талига една Фиестичка XR2 я покарах и нея да направя сравнение щото с нея миналата зима се кефех -> много ореше :arrow: Та БМВ-то губи само в едно изпитание пред нея :arrow: катерене на наклон в мек сняг, не знам дали има връзка това че гумите на БМВ-то ми са 175 но върви и в един момент просто както си върви и започва да потъва :arrow: всеедно ми е много тежка задницата и гумите се окопават :arrow: а там въпросната фиеста стигна с 15 метра по нагоре :!:
А това беше на първа с равномерна газ :arrow: а БМВ-то като го засилих яко на втора се качи по нагоре :lol: за фиестата не знам много ми беше студено да я пробвам :arrow: нещо не загрява :mha:
А пък по завойте се чуствам перфектно, много яко се суче и карам яко с вратите напред :lol:
За съжаление снощи записах първия DAMAGE :? на една права широка и газ на втора и си въртя волана да ми скача задницата и ха на ляво ха на дясно и от около 50 км като навъртях повече и глей кво става :arrow: нема АБС нема нищо :oops: :arrow: качих се на бордюра с предницата и резултата беше :arrow: лайстана под престилката на земята и единия халоген пукнат и стойката му счупена :oops: :bcry: :gcry:
Изображение

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 29 Дек 2003, 10:55

Аз ти казах, чене може с 80 км в квартала да си въртиш волана като на сухо ама ти не та не. На ти са. И те предупредих вчера, а ти си ръчкаи колкото може пък после що съм на бордюра. Не съм виждал колата ама дано го опревиш, че ще е жалко иначе.

Веселете се!
П.С. Забравих да питам, ако някой е информиран и знае , дали и при новите мерцедеси (>2000г.) ЕСП то се задаейства чрез АБС а или по-друг начин?
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 29 Дек 2003, 11:12

Ей Георги Георги :D Нищо и няма на колата :arrow: все си е така хубава :lol: трябва много много да се загледаш за да видиш че халогена е пукнат иначе другото е "бял кахър" както са казали хората :oops: Но все пак е кахър :wink:
А лошото беше че в колата беше и Мето Кита а ние знаем кой е каръка на компанията 8) :lol:
Хайде пийс :wink:
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook