зимата и 6пера впе4атления и въпрос4ета
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
зимата и 6пера впе4атления и въпрос4ета
Най-накрая и тук в София натрупа малко сняг , така дългоочаквания
''снежен тест'' дойде
!!!
Крайния резултат бе отли4ен
бяха успе6но по4истени и оформени гляма 4аст от полянките на северния парк
Нямам идея как са се 4увствали колегите , които са със 6пер и са го тествали на дълбок сняг + добри зимни гуми , но при мен бе направо неуписуемо
и 4увството за сигурност което ти дава , именно това 4е не затъва6 и винаги колата ''издрапва '':) о6те съм афектиран от заяжданиците на предна тема
за ангелските о4и4ки ,но кефа от преходите през уж недостъпните полянки
зна4ително подобри настроението ми !!!
В тази връзка имам няколко въпросчета:
1.Защо не слагат 6пер фабри4но на вси4ки модели?
2.предимства на 6пера спрямо нормания диф(пове4ето са ясни
)?
3.Недостатъци на 6пера спрямо нормалния диф?
пп: представям си как се 4увстват колегите с 325ix E30 да кажем
''снежен тест'' дойде

Крайния резултат бе отли4ен


Нямам идея как са се 4увствали колегите , които са със 6пер и са го тествали на дълбок сняг + добри зимни гуми , но при мен бе направо неуписуемо



В тази връзка имам няколко въпросчета:
1.Защо не слагат 6пер фабри4но на вси4ки модели?
2.предимства на 6пера спрямо нормания диф(пове4ето са ясни

3.Недостатъци на 6пера спрямо нормалния диф?
пп: представям си как се 4увстват колегите с 325ix E30 да кажем

ще се опитам да ти отговоря на въпрос номер 3
значи недостатъка на шпера е това че и двете гуми се движат с една и съща скорост, което понякога е опасно при завои с по-малък ъгъл, които се взимат с висока скорост. Нормално е гумите да се движат с различна скорост по определена крива, защото се намират на различно разстояние от идеалната права. При това положение вътрешното движещо колело има тенденция да избутва колата вън от завоя. Мисля че това е проблема ако съм объркал нещо моля да ме извините.
значи недостатъка на шпера е това че и двете гуми се движат с една и съща скорост, което понякога е опасно при завои с по-малък ъгъл, които се взимат с висока скорост. Нормално е гумите да се движат с различна скорост по определена крива, защото се намират на различно разстояние от идеалната права. При това положение вътрешното движещо колело има тенденция да избутва колата вън от завоя. Мисля че това е проблема ако съм объркал нещо моля да ме извините.
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Re: зимата и 6пера впе4атления и въпрос4ета
ludiagsm написа:...
А честито! Добре дошъл в клуб на доволните притежатели на коли със шпер диф! Всъщност аз не знам нито един който да има шпер и да не е доволен от това! Както сам си се убедил има известна разлика.
ludiagsm написа: В тази връзка имам няколко въпросчета:
1.Защо не слагат 6пер фабри4но на вси4ки модели?
Ами предполагам заради цената. И все пак това си пада по-скоро "рейсинг" оборудване, а не толкова необходимост за ежедневно каране. Освен това си има и минуси - виж точка 3. Стандартно обаче на всички //М коли слагат. За другите - в спортния пакет, или при изрично желание на клиента. Бих се обзаложил обаче че сред БМВ-тата има най-голям процент клиенти които си поръчват опцията "ограничен шпер диф", спрямо другите марки. А и виж че в клуба не сме един или двама със шпер...
ludiagsm написа: 2.предимства на 6пера спрямо нормания диф(пове4ето са ясни)?
Накратко: по-добър старт, по-добър дрифт, по-голяма проходимост, по-бързо се извърта и може по-лесно да се върти на едно място.
ludiagsm написа: 3.Недостатъци на 6пера спрямо нормалния диф?
Недостатъци има: малко по-труден е за овладяване (понеже по-лесно може да се завъртиш с него). И понеже е ограничен (обикновено на 25%, а не 100% зацепване) понякога при завъртания е малко и подвеждащ - много лесно занасянето на една страна преминава в рязко занасяне на другата. Не случайно в ръководството за шпера пише че специално при хлъзгави условия (примерно през зимата), ако шофьора няма опит, по-добре да не провокира завъртания с шпера. Увладяването на такива подхлъзгвания изисква малко повече умения, и може би и затова не го слагат стандартно на всички коли, имайки предвид шофьорските умения на повечето водачи...
Мисля че това са основните неща по темата, но може и да съм пропуснал нещо...
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: зимата и 6пера впе4атления и въпрос4ета
[/quote] ..... [/quote]
благодаря за из4ерпателния отговор, а къде си 4ел това ръководство много ми е интересно , в книжката ли го има или???
благодаря за из4ерпателния отговор, а къде си 4ел това ръководство много ми е интересно , в книжката ли го има или???
- KUPETO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: Планетата ЗЕМЯ
моята бяварка беше с "ГОЛЯМОТО ПРАСЕ" .е не я спрях миналата зима ,доста хиляди км. минах е веднъж не ме изостави за разлика от голфа или фиата макар и да са с предна прадавка!идеално се потегля дори и да е лед или повече понатрупал сняг, и най-важното вдъхва сигурност.
Само за едно не съм съгласен че тръгва по-бързо от обикновения диференциал
може да се поспори доста
Пумата има тракшън контрол(електронен) много ми е странен защото като опъна ръчната спирачка(поради липса на задно предаване
) до една секунда се получава нещо от сорта на вкл. на АБС но се усеща по пода на колата.Иначе се държи много добре нямам грижи даже има подгравяне на седалките и подгряване на предно,задно и страничните огледала(поне не търкам)
Абе карал съм и джип ама чувството от задно предаване на бмв е голямо удоволствие>
Само за едно не съм съгласен че тръгва по-бързо от обикновения диференциал



Пумата има тракшън контрол(електронен) много ми е странен защото като опъна ръчната спирачка(поради липса на задно предаване


Абе карал съм и джип ама чувството от задно предаване на бмв е голямо удоволствие>

Пътят към АДА е обсипан с добри намерения!
Тракшън контрола или поне ASC-то при БМВ-тата работи с помоща на ABS-а.....т.е. забавя приплъзващото колело с помоща на ABS-а като се стреми да му изравни оборотите с другото......
А ако имате желание тук може да научите доста заразличните видове диференциали......като например,че има 8 вида LSD
ПС: Извинявам се но съм снощен и нещо ме мързи да го превеждам

А ако имате желание тук може да научите доста заразличните видове диференциали......като например,че има 8 вида LSD

ПС: Извинявам се но съм снощен и нещо ме мързи да го превеждам


- KUPETO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: Планетата ЗЕМЯ
landikar написа:Чудесно нещо е шпера,но само на механична скоростна кутия му се усещат качествата.При автоматик колата много лесно поднася.Правиш дрифтове без изобщо да го искаш.
Тиграта на приятелката ми е автоматик и има копчета за спортно и зимно каране,и тъй де зимното каране вкл. някакъв вид блокаж и колкото и газ да даваш не върти гуми и не се преплъзва.
Можеби от автоматик до автоматик има балкан разлика


Пътят към АДА е обсипан с добри намерения!
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
quixzole написа:Тракшън контрола или поне ASC-то при БМВ-тата работи с помоща на ABS-а.....т.е. забавя приплъзващото колело с помоща на ABS-а като се стреми да му изравни оборотите с другото......
А ако имате желание тук може да научите доста заразличните видове диференциали......като например,че има 8 вида LSD![]()
ПС: Извинявам се но съм снощен и нещо ме мързи да го превеждам![]()
Даа колега

маслото да е специално предписаното от производителя с то4ните характеристики

- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
KUPETO написа:landikar написа:Чудесно нещо е шпера,но само на механична скоростна кутия му се усещат качествата.При автоматик колата много лесно поднася.Правиш дрифтове без изобщо да го искаш.
Тиграта на приятелката ми е автоматик и има копчета за спортно и зимно каране,и тъй де зимното каране вкл. някакъв вид блокаж и колкото и газ да даваш не върти гуми и не се преплъзва.
Можеби от автоматик до автоматик има балкан разлика![]()
Това,дето го включва на гаджето ти колата не е шпер.И то си е точно за гаджетата.Да не буксуват.БМВ-то ми имаше такова копче.Нямам такова нещо сега.Имам само ASD..И се въртя при най-лекото подаване на газ.Не че ми е лошо.

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Аз също съм ужасно доволен от щпер-а
Какъв копач е
зад блока ми се намира пистата дето таз година правиха офф роуд-а, жестоко е една широка поляна...с вече отъпкан сняг
И понеже вчера палих и старата талига една Фиестичка XR2 я покарах и нея да направя сравнение щото с нея миналата зима се кефех -> много ореше
Та БМВ-то губи само в едно изпитание пред нея
катерене на наклон в мек сняг, не знам дали има връзка това че гумите на БМВ-то ми са 175 но върви и в един момент просто както си върви и започва да потъва
всеедно ми е много тежка задницата и гумите се окопават
а там въпросната фиеста стигна с 15 метра по нагоре
А това беше на първа с равномерна газ
а БМВ-то като го засилих яко на втора се качи по нагоре
за фиестата не знам много ми беше студено да я пробвам
нещо не загрява :mha:
А пък по завойте се чуствам перфектно, много яко се суче и карам яко с вратите напред
За съжаление снощи записах първия DAMAGE
на една права широка и газ на втора и си въртя волана да ми скача задницата и ха на ляво ха на дясно и от около 50 км като навъртях повече и глей кво става
нема АБС нема нищо
качих се на бордюра с предницата и резултата беше
лайстана под престилката на земята и единия халоген пукнат и стойката му счупена
:gcry:











А това беше на първа с равномерна газ



А пък по завойте се чуствам перфектно, много яко се суче и карам яко с вратите напред

За съжаление снощи записах първия DAMAGE







- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Аз ти казах, чене може с 80 км в квартала да си въртиш волана като на сухо ама ти не та не. На ти са. И те предупредих вчера, а ти си ръчкаи колкото може пък после що съм на бордюра. Не съм виждал колата ама дано го опревиш, че ще е жалко иначе.
Веселете се!
П.С. Забравих да питам, ако някой е информиран и знае , дали и при новите мерцедеси (>2000г.) ЕСП то се задаейства чрез АБС а или по-друг начин?
Веселете се!
П.С. Забравих да питам, ако някой е информиран и знае , дали и при новите мерцедеси (>2000г.) ЕСП то се задаейства чрез АБС а или по-друг начин?
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Ей Георги Георги
Нищо и няма на колата
все си е така хубава
трябва много много да се загледаш за да видиш че халогена е пукнат иначе другото е "бял кахър" както са казали хората
Но все пак е кахър
А лошото беше че в колата беше и Мето Кита а ние знаем кой е каръка на компанията
Хайде пийс





А лошото беше че в колата беше и Мето Кита а ние знаем кой е каръка на компанията


Хайде пийс

16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани