Проблем със прегряване 325тдс

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 868
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: София

Проблем със прегряване 325тдс

Мнение от Фил » 29 Май 2007, 18:03

е36 325тдс

Историята:

Имах теч на нафта, не знаех откъде. Качих я на канал, отдолу резервоара мокър. Лонг стори шорт - оказа се капачето на резервоара с маркучите. Смених го, теча изчезна. Появи се обаче друг проблем. Докато търсех откъде тече, я форсирах доста на място, и май почти влезе в червеното. Оттогава нещо й стана и прегрява.

Паля, тръгвам. Температурната стрелка е като секундна. За по-малко от минута е вертикална. Стои така известно време и полека почва да се измества към червеното. Спирам, вдигам капака, пипам маркучите - горния врял, не се пипа, долния - студен. Тутакси в главата изскача - термостата не отваря големия кръг. Да, ама не. Термостата е чисто нов, сменен днес от мен, оригиналише баварише термостатише. Същата история. Никаква промяна.

От какво може да е? Водна помпа? Разхлабени ремъци? Затлачване?

Кажете мнение, да си имам списък с няколко неща да проверявам

ентусиаст
Аватар
Мнения: 868
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: София

Мнение от Фил » 29 Май 2007, 21:47

Брао бе, голема работа сте :twisted:

Ако става дума за "...търся еди кво си за разплод..." ще се изкъртите да пишете
(sonny, не се засягай, приятелю, използвах го само за пример)
А като питам за реален проблем, който не ми позволява да си карам бимата кво става? "прочетена 40 пъти". И кво?

Сега треа да ъпвам тема с проблем ли? Е айде ЪП.
А офтопиците седят най-отгоре...

:clap: :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Мнение от D.Pavlov » 29 Май 2007, 22:05

Според мен виж водната помпа, ако не е и тя кофти работа, но почти съм сигурен че е от нея!!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 868
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: София

Мнение от Фил » 29 Май 2007, 22:07

И на мен тя ми беше следващия заподозрян, след като термостата доказа алиби :mhihi:

То всъщност кое е най-най-лошото, което може да й е? Глава?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 29 Май 2007, 22:37

Главата може да е следствие, но ако си я гасил като стигне червеното едва ли. Ако никога не си си сменял водната помпа, е много вероятно да и се е откъртила турбинката;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 7.02.2007
Местоположение: софия

Мнение от nandrolon » 29 Май 2007, 22:44

запушен радиатор??? входящия маркуч врял изходящия студен ... ?!

според мене доста вероятно а ако горния е твърд значи помпата фука яко и не е от нея , поне според мен !

п.с. това за главата требе да е последното нещо дето да ти мине през .... главата

тука се носят доста легенди за тея дизели и като стане нещо хоп главата ... е а стига бе да не е от памук?

не видях един пост за бензинов мотор със спукана глава а всеки втори дизел със съмнения за тоя проблем :mhihi: :mhihi:

а не е ли охлаждането едно и също или пък не е ли пак от железо .... :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 30 Май 2007, 0:08

Сменяй помпата, промивай системата с водица, зимай хантифриз коцентрат и дест. вода, разреждай чорбата 1:1, сипвай, обезвъздушавай и газ (тъй де НАФТА) до ламарината! ;)
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: plovdiv

Мнение от juro » 30 Май 2007, 1:20

М дааааааааа
най вероятно водна помпа
Втора причина виско обаче ако си в движение и е виско няма да е толкова бързо загряването. От виското ще се проявява проблема осезаемо ако работи на място колата.
Така че водна помпа май :) щом проблема се е проявил след яко форсиране това е най-вероятно. Да си счупил пластмасовата турбинка измислена от някой луд немски инженер.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 868
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: София

Мнение от Фил » 30 Май 2007, 10:45

Още подробности - на място колата си работи примерно два часа, без стрелката да помръдне от стрелката. Тръгна ли обаче, започва да се изнася към червеното. Като спра на място, се връща към средата. Това според мен изключва виското като виновник.

Горния маркуч е врял, но не е твърд. Долния си е студен и също не е твърд. Май-май е водна помпа.

А, да, също така няма грам топло от климатроника. Макс нагласена температура, независимо от силата на вентилатора, няма никой. Духа, обаче не е топло.

Тия дни мисля да сваля радиатора, да го промия, продухам и т.н., същата операция с всички маркучи от и към него, нова водна помпа и би трябвало да заспи.

Друг въпрос:
Докато доливах в разширителното казанче, мернах вътре нещо, което ми заприлича на болт, около 10см дълъг. Плацикаше си се вътре.

С пинсети го извадих и се оказа, че не е болт, а някаква тръбичка, с нещо като резба в единия край. На бъркане с пръсти в казанчето напипах точно под гърловината от страната на фаровете една ... хммм ...пишка, (де да го знам как се нарича), която е май със същия размер като тази тръбичка. Не знам дали трябва тя да влиза там или е от друго място.

Може ли някой да провери на неговата кола как е и да ме светне? Също така дали се разглобява казанчето и как, че не намерих нищо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1072
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d
Мечтае да кара: това ,което кара

Мнение от shnitzera » 30 Май 2007, 11:41

това ,че нямаш парно е 100% показателно ,че имаш въздушна възглавница в системата така ,че пробвай първо с обезвъздушаване ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 7.12.2006

Мнение от БМВ3 » 30 Май 2007, 12:26

колега сменяй помпата и мисля си готов миналото лято и на мене така се случи на едно нагорнище реших да изпреваря един и доста я изфорсирах от 5 та направо на 3та и след 200 метра започна да загрява веднага спрях и се вьрнах смених помпата и се оправи турбинката превьртяла и на мене ми казваха че имало вьздух тва да не е зил

ентусиаст
Аватар
Мнения: 868
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: София

Мнение от Фил » 30 Май 2007, 12:51

Уговорил съм се за утре, ще я водя на доФтор да прегледа, ще пиша резултатите

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 7.12.2006

Мнение от БМВ3 » 30 Май 2007, 15:35

как ще траеш до утре помпата се сменя за 20 минути

ентусиаст
Аватар
Мнения: 868
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: София

Мнение от Фил » 30 Май 2007, 15:42

Така е, обаче съм на работа, а и съм се уговорил за утре.

Още една вечер без бимата ще издържа, някак си. Ще преглътна тоз горчив хап... :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 30 Май 2007, 22:48

Помпата е.Витлото превърта в оста на по-високи обороти и затова загрява в движение.
На място работи на ниски обороти и витлото не превърта или поне превърта по-малко.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook