Малко история на Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Малко история на Е36
Извинявам се предварително, ако е пускано, но на мен ми се стори интересно, и реших да го споделя с вас! Дори мисля, че е подходящо за "Важна тема!".
BMW 3-та серия (E36) - копнеж за скорост
Спортната лимузина на Бавария е синоним на динамика и имидж
Александър Хранов
Когато става дума за марка германски автомобили, веднага се сещате за BMW. Говорим ли за BMW, на първо място споменаваме третата серия, или както е добила известност - "тройката". Това е колата синоним на твърде висока доза адреналин в кръвта на шофьора - не само по магистралите, но и по тесните пътища, че дори в града. Най-големият успех на конструкторите е безспорно автомобилът, известен под фабричния код Е36, произвеждан от края на 1990 год. осем години в над 920 000 екземпляра. Заменен от новата модификация, все още не толкова популярна по пътищата, той е актуален както никога досега за любителите на автомобили втора употреба. С все още модерна каросерия, излъчваща динамика и копнеж за висока скорост.
Най-силният коз на мюнхенския концерн при "тройката" са огромният брой от най-различни варианти на каросерията - 5 модификации, и 11-те двигателя. Комбинациите между лимузина, купе, туринг (комби), компакт и кабриолет и двигателите с мощност от 90 к.с. до 321 к.с. са сякаш безброй. Най-търсени са икономичните четирицилиндрови лимузини 316i - 102 к.с. и 318 i - 113 к.с., както и конкурентът на Volkswagen Golf - BMW Compact, появил се на пазара през 1994 год. Истинското удоволствие от "баварците" обаче започва с шестцилиндровите двигатели. Нарицателен за спокоен и еластичен двигател е този с обем 2 500 куб. см. и мощност 192 к.с. За хора с по-скромни възможности обаче напълно достатъчен е бензиновият двигател - 2 000 куб. см. и мощност 150 к.с. Дизелът бавно и полека започна да си пробива път и при BMW, но едва ли е алтернатива за хората, търсещи спортния имидж на известната марка.
Първите две години от живота на модела с фабричен код Е36 са белязани с доста от така наречените детски болести, които карат конструкторите да вземат бързи и навременни мерки. По-малко от година след началото на производството е подменена коренно конструкцията на предния мост, което е наложено от нестабилността на автомобила при висока скорост на прав участък. Също при висока скорост са установени ненормални шумове, идващи от лошо уплътняване на вратите и несполучливо разположените огледала за обратно виждане. Фабрично тези проблеми са решени през септември 1991 год. Тогава инженерите подменят и уплътнението между разпределителния механизъм и кутията на клапаните, откъдето прокапва масло. През есента на същата година са направени още десетки изменения във вътрешната част на купето за повишаване стабилността на детайлите на оборудването: подвижния покрив, централното заключване на вратите, окачването на седалките, показателя на бензина в резервоара. Специална изолация разделя двигателния отсег, за да се намали неприятният шум. Фирмените сервизи безплатно монтираха новите части на вече продадените автомобили, така че при автомобилите втора ръка едва ли може да се очакват неприятности.
Ето и какви са най-често срещаните дефекти на "тройката" според статистиката. 21,5% от моделите на BMW Е36 страдат от дефекти на двигателя. Една четвърт от тях засягат гарнитурата на цилиндровата глава. Най-често са следствие на дефекти в охладителната система: пропускащи водни съединения, протекла водна помпа или радиатор. Следват тракащи хидроповдигачи на клапаните, резултат от което е наранената повърхност на гърбиците на разпределителния вал. Специално внимание обръщам на собствениците на автомобили с четирицилиндрови двигатели - модели BMW 316i и 318i, произведени след 1991 - 1992 год. Те са чест гост на сервизите поради "прескочил" или скъсан гумен ангренажен ремък (интервалът за подмяна е намален наполовина). Черният дявол на дефектите спохожда хранителната система в 16,1% от случаите. Тя е сложна, състои се от много електронни детайли, които трябва да работят изключително прецизно. Чувствителни са клапанът за празен ход, електронният лок, командващ захранването, електрическата бензинова помпа, датчикът за измерване подаването на въздух. При електрическата система почти еднакво засегнати са ел. моторът на запалването и алтернаторът - близо една трета от дефектите. Изненадващо причината най-често е прегоряла бобина на запалването в 16% от дефектите, нещо отдавна забравено във века на електрониката. По-скоро козметични проблеми са изпотените фарове и придръпващият амбриаж при топъл двигател. Корозиралото задно гърне на ауспухната система е стар "познайник" на третата серия на BMW, известен още от двайсетина години. При по-мощните екземпляри, "гонени" безмилостно по европейските магистрали, като съвсем естествено явление могат да се считат износените предни спирачни дискове и накладки, едностранно износените гуми. Интересен факт, особено приятен за собствениците на употребявано BMW трета серия, са цените на резервните части. В някои случаи те са дори по-ниски от тези на Volkswagen, да не говорим за Mercedes.
Цените на употребяваните модели от трета серия на BMW са, меко казано, дръзки - те почти винаги надвишават оценките на специалистите в бранша. Това се дължи най-вече на прекомерно голямото търсене на автомобили втора ръка. Но в крайна сметка винаги е било по-скъпо на носиш модерен костюм от известен италиански дизайнер, нали?
Историята
Декември 1990 год. Представяне на новия модел BMW трета серия Е36: лимузина с четири врати.
Октомври 1991 год. Премиера на BMW 325 TD, мощност 115 к.с.
Януари 1992 год. Нов спортен модел BMW М3, 320i, 325i се предлагат с автоматично изменение на разпределителния вал.
Март 1993 год. Представяне на модел кабриолет.
Юни 1994 год. Нов модел BMW 316i Compact с две врати.
Януари 1996 год. Лека модернизация на каросерията.
Януари 1997 год. Серийно се монтират страничните спасителни възглавници.
Април 1998 год. Е46 е фабричното обозначение на новата "тройка" - лимузина с четири врати.
Май 1999 год. Ново поколение на "третата" серия при комбито (Touring) и купето с две врати.
Взето от: http://www.automarket.bg/articles/09052002.htm
Милите ни, прекрасни автомобилчета

BMW 3-та серия (E36) - копнеж за скорост
Спортната лимузина на Бавария е синоним на динамика и имидж
Александър Хранов
Когато става дума за марка германски автомобили, веднага се сещате за BMW. Говорим ли за BMW, на първо място споменаваме третата серия, или както е добила известност - "тройката". Това е колата синоним на твърде висока доза адреналин в кръвта на шофьора - не само по магистралите, но и по тесните пътища, че дори в града. Най-големият успех на конструкторите е безспорно автомобилът, известен под фабричния код Е36, произвеждан от края на 1990 год. осем години в над 920 000 екземпляра. Заменен от новата модификация, все още не толкова популярна по пътищата, той е актуален както никога досега за любителите на автомобили втора употреба. С все още модерна каросерия, излъчваща динамика и копнеж за висока скорост.
Най-силният коз на мюнхенския концерн при "тройката" са огромният брой от най-различни варианти на каросерията - 5 модификации, и 11-те двигателя. Комбинациите между лимузина, купе, туринг (комби), компакт и кабриолет и двигателите с мощност от 90 к.с. до 321 к.с. са сякаш безброй. Най-търсени са икономичните четирицилиндрови лимузини 316i - 102 к.с. и 318 i - 113 к.с., както и конкурентът на Volkswagen Golf - BMW Compact, появил се на пазара през 1994 год. Истинското удоволствие от "баварците" обаче започва с шестцилиндровите двигатели. Нарицателен за спокоен и еластичен двигател е този с обем 2 500 куб. см. и мощност 192 к.с. За хора с по-скромни възможности обаче напълно достатъчен е бензиновият двигател - 2 000 куб. см. и мощност 150 к.с. Дизелът бавно и полека започна да си пробива път и при BMW, но едва ли е алтернатива за хората, търсещи спортния имидж на известната марка.
Първите две години от живота на модела с фабричен код Е36 са белязани с доста от така наречените детски болести, които карат конструкторите да вземат бързи и навременни мерки. По-малко от година след началото на производството е подменена коренно конструкцията на предния мост, което е наложено от нестабилността на автомобила при висока скорост на прав участък. Също при висока скорост са установени ненормални шумове, идващи от лошо уплътняване на вратите и несполучливо разположените огледала за обратно виждане. Фабрично тези проблеми са решени през септември 1991 год. Тогава инженерите подменят и уплътнението между разпределителния механизъм и кутията на клапаните, откъдето прокапва масло. През есента на същата година са направени още десетки изменения във вътрешната част на купето за повишаване стабилността на детайлите на оборудването: подвижния покрив, централното заключване на вратите, окачването на седалките, показателя на бензина в резервоара. Специална изолация разделя двигателния отсег, за да се намали неприятният шум. Фирмените сервизи безплатно монтираха новите части на вече продадените автомобили, така че при автомобилите втора ръка едва ли може да се очакват неприятности.
Ето и какви са най-често срещаните дефекти на "тройката" според статистиката. 21,5% от моделите на BMW Е36 страдат от дефекти на двигателя. Една четвърт от тях засягат гарнитурата на цилиндровата глава. Най-често са следствие на дефекти в охладителната система: пропускащи водни съединения, протекла водна помпа или радиатор. Следват тракащи хидроповдигачи на клапаните, резултат от което е наранената повърхност на гърбиците на разпределителния вал. Специално внимание обръщам на собствениците на автомобили с четирицилиндрови двигатели - модели BMW 316i и 318i, произведени след 1991 - 1992 год. Те са чест гост на сервизите поради "прескочил" или скъсан гумен ангренажен ремък (интервалът за подмяна е намален наполовина). Черният дявол на дефектите спохожда хранителната система в 16,1% от случаите. Тя е сложна, състои се от много електронни детайли, които трябва да работят изключително прецизно. Чувствителни са клапанът за празен ход, електронният лок, командващ захранването, електрическата бензинова помпа, датчикът за измерване подаването на въздух. При електрическата система почти еднакво засегнати са ел. моторът на запалването и алтернаторът - близо една трета от дефектите. Изненадващо причината най-често е прегоряла бобина на запалването в 16% от дефектите, нещо отдавна забравено във века на електрониката. По-скоро козметични проблеми са изпотените фарове и придръпващият амбриаж при топъл двигател. Корозиралото задно гърне на ауспухната система е стар "познайник" на третата серия на BMW, известен още от двайсетина години. При по-мощните екземпляри, "гонени" безмилостно по европейските магистрали, като съвсем естествено явление могат да се считат износените предни спирачни дискове и накладки, едностранно износените гуми. Интересен факт, особено приятен за собствениците на употребявано BMW трета серия, са цените на резервните части. В някои случаи те са дори по-ниски от тези на Volkswagen, да не говорим за Mercedes.
Цените на употребяваните модели от трета серия на BMW са, меко казано, дръзки - те почти винаги надвишават оценките на специалистите в бранша. Това се дължи най-вече на прекомерно голямото търсене на автомобили втора ръка. Но в крайна сметка винаги е било по-скъпо на носиш модерен костюм от известен италиански дизайнер, нали?
Историята
Декември 1990 год. Представяне на новия модел BMW трета серия Е36: лимузина с четири врати.
Октомври 1991 год. Премиера на BMW 325 TD, мощност 115 к.с.
Януари 1992 год. Нов спортен модел BMW М3, 320i, 325i се предлагат с автоматично изменение на разпределителния вал.
Март 1993 год. Представяне на модел кабриолет.
Юни 1994 год. Нов модел BMW 316i Compact с две врати.
Януари 1996 год. Лека модернизация на каросерията.
Януари 1997 год. Серийно се монтират страничните спасителни възглавници.
Април 1998 год. Е46 е фабричното обозначение на новата "тройка" - лимузина с четири врати.
Май 1999 год. Ново поколение на "третата" серия при комбито (Touring) и купето с две врати.
Взето от: http://www.automarket.bg/articles/09052002.htm
Милите ни, прекрасни автомобилчета



_!_
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Gottlos
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 19.01.2006
- Местоположение: За сега в Сливен,скоро и в други градове!
- Пол: Мъж
Re: Малко история на Е36
Space написа: Александър Хранов ....За хора с по-скромни възможности обаче напълно достатъчен е бензиновият двигател - 2 000 куб. см. и мощност 150 к.с. ...
Ами аз с моите 1800 куб.см. бая сиромах трябва да съм

- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Малко история на Е36
Gottlos написа:Space написа: За хора с по-скромни възможности обаче напълно достатъчен е бензиновият двигател - 2 000 куб. см. и мощност 150 к.с. :
Ами аз с моите 1800 куб.см. бая сиромах трябва да съмЧе и втора употреба!
"Седи не бой се Баце"...



- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Re: Малко история на Е36
Добавка за двигателите:
Sedans
* 316i (1990-1993) M40B16
* 316i (1993-1998) M43B16
* 318i (1990-1993) M40B18
* 318i (1993-1998) M43B18
* 318iS (1992-1996) M42B18
* 318iS (1996-1998) M44B19
* 318tds (1994-1998) M41D17
* 320i (1991-1994) M50B20
* 320i (1994-1998) M52B20
* 323i (1995-1998) M52B25
* 325i (1991-1995) M50B25
* 325td (1991-1998) M51D25
* 325tds (1993-1998) M51S
* 328i (1994-1998) M52B28
* M3 (1997-1998) S50B30
* M3 Evo (1995-1998) S50B32
Coupes
* 316i (1993-1998) M43B16
* 318is (1992-1996) M42B18
* 318is (1996-1998) M44B19
* 320i (1992) M50B20
* 320i (1992-1998) M52B20
* 323is (1995-1999) M52B25
* 325is (1992-1995) M50B25
* 328i (1995-1998) M52B28
* 328is (1995-1999) M52B28
* M3 (1992-1995) S50
Convertibles (Cabriolets)
* 318ic (1994-1998) M43B18
* 320ic (1993-1994) M50B20
* 320ic (1994-1998) M52B20
* 325ic (1993-1994) M50B25
* 328ic (1995-1998) M52B28
* M3 (1994-1996) S50B30
* M3 (1996-1998) S52B30
Touring (Wagons)
* 316iT (1998) M43B16
* 318iT (1995-1998) M43B18
* 318tds (1995-1998) M41D17
* 320iT (1995-1998) M52B20
* 325iT (1996-1998) M52B25
* 325tds (1995-1998) M51S
* 328iT (1995-1998) M52B28
Compact
* 316i (1994-1998) M43B16
* 318tds (1995-1998) M41D17
* 318ti (1994-1996) M42B18
* 318ti (1996-1998) M44B19
* 323ti (1996-1998) M52B25
Sedans
* 316i (1990-1993) M40B16
* 316i (1993-1998) M43B16
* 318i (1990-1993) M40B18
* 318i (1993-1998) M43B18
* 318iS (1992-1996) M42B18
* 318iS (1996-1998) M44B19
* 318tds (1994-1998) M41D17
* 320i (1991-1994) M50B20
* 320i (1994-1998) M52B20
* 323i (1995-1998) M52B25
* 325i (1991-1995) M50B25
* 325td (1991-1998) M51D25
* 325tds (1993-1998) M51S
* 328i (1994-1998) M52B28
* M3 (1997-1998) S50B30
* M3 Evo (1995-1998) S50B32
Coupes
* 316i (1993-1998) M43B16
* 318is (1992-1996) M42B18
* 318is (1996-1998) M44B19
* 320i (1992) M50B20
* 320i (1992-1998) M52B20
* 323is (1995-1999) M52B25
* 325is (1992-1995) M50B25
* 328i (1995-1998) M52B28
* 328is (1995-1999) M52B28
* M3 (1992-1995) S50
Convertibles (Cabriolets)
* 318ic (1994-1998) M43B18
* 320ic (1993-1994) M50B20
* 320ic (1994-1998) M52B20
* 325ic (1993-1994) M50B25
* 328ic (1995-1998) M52B28
* M3 (1994-1996) S50B30
* M3 (1996-1998) S52B30
Touring (Wagons)
* 316iT (1998) M43B16
* 318iT (1995-1998) M43B18
* 318tds (1995-1998) M41D17
* 320iT (1995-1998) M52B20
* 325iT (1996-1998) M52B25
* 325tds (1995-1998) M51S
* 328iT (1995-1998) M52B28
Compact
* 316i (1994-1998) M43B16
* 318tds (1995-1998) M41D17
* 318ti (1994-1996) M42B18
* 318ti (1996-1998) M44B19
* 323ti (1996-1998) M52B25
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Малко история на Е36
Andronoff написа:Добавка за двигателите
Малко е невярно и непълно инфото,но както и да е

- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
Re: Малко история на Е36
///MapTo написа:Andronoff написа:Добавка за двигателите
Малко е невярно и непълно инфото,но както и да е
ами да дадем вярното тогава

BMW Specifications
BMW E36 Compact
Model: Engine: Power: Topspeed: Year:
316i M43 4 cylinder 102 HP 188 km/h 1994 - 1999
316i M44 4 cylinder 105 HP 190 km/h 1999 - 2001
318ti M44 4 cylinder 140 HP 209 km/h 1994 - 1999
323ti M52 6 cylinder 170 HP 230 km/h 1997 - 2001
318tds M41 4 cylinder 90 HP 175 km/h 1995 - 2001
BMW E36 Sedan
Model: Engine: Power: Topspeed: Year:
316i M40 4 cylinder 100 HP 191 km/h 1990 - 1993
316i M43 4 cylinder 102 HP 195 km/h 1993 - 1998
318i M40 4 cylinder 113 HP 198 km/h 1990 - 1993
318i M43 4 cylinder 115 HP 201 km/h 1993 - 1998
318is M44 4 cylinder 140 HP 213 km/h 1996 - 1998
320i M50 6 cylinder 150 HP 214 km/h 1990 - 1994
320i M52 6 cylinder 150 HP 214 km/h 1994 - 1998
323i M52 6 cylinder 170 HP 231 km/h 1996 - 1998
325i M50 6 cylinder 192 HP 233 km/h 1990 - 1995
328i M52 6 cylinder 193 HP 236 km/h 1994 - 1998
318tds M41 4 cylinder 90 HP 182 km/h 1994 - 1998
325td M51 6 cylinder 115 HP 198 km/h 1991 - 1998
325tds M51 6 cylinder 143 HP 214 km/h 1993 - 1998
BMW E36 Touring
Model: Engine: Power: Topspeed: Year:
316i M43 4 cylinder 102 HP 191 km/h 1997 - 1999
318i M43 4 cylinder 115 HP 197 km/h 1995 - 1999
320i M52 6 cylinder 150 HP 212 km/h 1995 - 1999
323i M52 6 cylinder 170 HP 223 km/h 1996 - 1999
328i M52 6 cylinder 193 HP 230 km/h 1995 - 1999
318tds M41 4 cylinder 90 HP 179 km/h 1995 - 1999
325tds M51 6 cylinder 143 HP 206 km/h 1995 - 1999
BMW E36 Coupe
Model: Engine: Power: Topspeed: Year:
316i M43 4 cylinder 102 HP 193 km/h 1993 - 1999
318is M42 4 cylinder 140 HP 213 km/h 1992 - 1999
320i M50 6 cylinder 150 HP 214 km/h 1992 - 1994
320i M52 6 cylinder 150 HP 214 km/h 1994 - 1999
323i M52 6 cylinder 170 HP 227 km/h 1995 - 1999
325i M52 6 cylinder 192 HP 233 km/h 1992 - 1995
328i M52 6 cylinder 193 HP 236 km/h 1994 - 1999
BMW E36 Convertible
Model: Engine: Power: Topspeed: Year:
318i M43 4 cylinder 115 HP 194 km/h 1994 - 2000
320i M50 6 cylinder 150 HP 211 km/h 1994 - 1995
320i M52 6 cylinder 150 HP 211 km/h 1995 - 2000
325i M50 6 cylinder 192 HP 229 km/u 1993 - 1995
328i M52 6 cylinder 193 HP 230 km/h 1994 - 2000

- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
///MapTo написа:е това е друга бира,но си забравил S-ките![]()
![]()
колега нали се сещаш че съм го копирал от сайт .. са ше им пиша гневно писмо че са го пропуснали

п.п. забележих че ИСката е 140 коня а 20ката 150 .. помня че един притежател на така наречения универсално балансиран автомобил ми спореше че разлката е 7 коня .. ама нещо сега ми бегат сметките

някои да ме хелпне що така .. да няма някои исс ?!


- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
bam-bam написа:помня че един притежател на така наречения универсално балансиран автомобил ми спореше че разлката е 7 коня .. ама нещо сега ми бегат сметките
някои да ме хелпне що така .. да няма някои исс ?!
най-много да е била с чипс и той да ги дава тези 3 кончета,или да е махнал катализатора

- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
Space написа:М42B18 е 140 коня, а М44B19 e 143мисля, че и двата ги има и в седана и в купето. Със сигурност има седан 318is, но не му знам с точност годините на производство. Предполагам, че и там ги има и двата...
318is M44 4 cylinder 140 HP 213 km/h 1996 - 1998
за тоя ли седан говориш че е 143 ?

- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
досега си мислех, че има ис-ки седан и купе и с 2-та двигателя(М42-140кс и М44-143кс) като М44 заменя М42 през 95 или 96, ма може и да съм се бъркал
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани