Проблем с вентилатора на парното???

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Проблем с вентилатора на парното???

Мнение от vitamincpp » 19 Фев 2007, 10:48

Днес като спрях колата и както обикновено преди да я изгася си спирам парното. С дигиталния климатик съм и като го спрях си изгасна всичко както си трябва, но продължавам да чувам някакъв шум и се оказа че вентилатора продължава да си работи и да духа топло. Изгасих колата и като дам на контакт отново духа без да светва нещо по климатика. Какво се е прецакало според вас и къде да отида да ми го оправят ?

Сега правих тестове и поведението е следното. Още като дам на контакт и тръгва да духа ми се струва на някаква междинна степен. Като почна да увеличавам силата на духане от бутоните не забелязвам резултат докато не мине средата след което по шума съдя че се ускорява. Като намалявам си забавя до средата след което пак няма ефект и си стигам до минимума след което изгасва индикацията а вентилатора си продължава. Ако е от това кондензаторче къде мога да си намеря ново и за какви пари и кой може да ми го смени?
Последна промяна vitamincpp на 19 Фев 2007, 12:00, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 19 Фев 2007, 11:41

Прословутото кондензаторче...?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 19 Фев 2007, 15:54

Открих проблема и сам направо шокиран. Частта е номер 64116929540 и струва във Дару 240лв :( и се казва Final stage unit. Доколкото чета по чужди форуми може да стане и още по зле положението - да продължава да си върти и след като извадя ключа :) Засега ще изчакам и ще карам така но си тегне тоя разход и ще трябва скоро да се направи :(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI, Е60
Мечтае да кара: BmW F06 M

Мнение от Enslaving_Lecher » 19 Фев 2007, 15:59

vitamincpp написа:Открих проблема и сам направо шокиран. Частта е номер 64116929540 и струва във Дару 240лв :( и се казва Final stage unit. Доколкото чета по чужди форуми може да стане и още по зле положението - да продължава да си върти и след като извадя ключа :) Засега ще изчакам и ще карам така но си тегне тоя разход и ще трябва скоро да се направи :(


Кофти работа колега :( , съчувствам ти, дано скоро оправиш колицата и благодаря за инфото, явно не винаги прословутото кондензаторче е причината...за съжаление

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 19 Фев 2007, 17:19

Колега, как разбра, че проблемът е в този елемент? :shock:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 19 Фев 2007, 18:05

http://bmwland.co.uk/talker/viewtopic.php?p=244714

Ми ето линк към форум където се дискутира подобен проблем.

Symptoms:
All the lights on your digital climate control are working and the buttons respond but the blower doesn't blow any air.

Does your A/C-heater blower seem like it's possessed? Does it quit working for no apparent reason, then come on again just as mysteriously? Does it run only at one speed no matter what the controls say? Does it keep running even when the car is off and the key is out of the ignition? Your problem is most likely a faulty final stage unit.

С червеното е точно моя случай :( Електрониките гинат геройски, да живеят механичните коли :mhihi:

ПП:
Ако някой има такъв чарк втора употреба за малко кинти да се обажда - трябва да е за дигиталния климатроник и номера е 64116929540

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: София

Мнение от Е129 » 19 Фев 2007, 21:56

Дам...и аз имах подобна проблемация..първо смених кондензаторчето и за известно време нямах никви грижи докато един ,,прекрасен'' зимен ден (как се случи баш, когато беше студ?!?!) климатроника угасна и не се включи изобщо..Та се стигна до смяната на въпросния чарк т.нар ''таралежче''.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: бос през тръни
Детайли за колата: 325TDS комбинезон, 728i

Мнение от pit55 » 19 Фев 2007, 21:57

Здрасти колега,
принципно си прав- вероятно повредата е в таралежа.
Всепак ти предлагам да провериш всичко по веригата, мисля че труда си струва (таралежа струва 200 лева от бошсервиз, втора употреба никак нети препоръчвам...освен ако ненамериш от модела на бош които е с повече "бодли", който се води по-надежден).
Така.... значи това са 200 лева разходи струва си първо да погледнеш мотора и управлението, там има един кондензатор- смени го с нов, прегледай пътечките за лоши спойки! После (или първо) дай напрежение директно на мотора и виж как се държи (мени ли обороти, работи ли на макс, гори ли бушона). Като направиш всичко това и няма резултат - бягай към бош и вземай нов таралеж. :D
готов съм да дам още информация в случай че тръгнеш по този път! ;)


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 19 Фев 2007, 22:18

Е129 написа:...

Намали си аватара колега ;)
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 19 Фев 2007, 23:08

///MapTo написа:
Е129 написа:...

Намали си аватара колега ;)


Колежка... ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 19 Фев 2007, 23:20

Колеги, мерси много за съветите. Историята се разви по много странен начин. Отивам във Вари да се разправям по темата и оставям колата си отпред на аварийки и габарити. След 15 мин излизам и ..... не мога да запаля - стартера не иска да превърти изобщо. Върнах се и направо си взех един нов акумулатор - запали от четвърт оборот, и забелязах че изчезнаха разни симптоми на играеща сила на светене на борда и на осветлението. На момента не обърнах внимание понеже се бях панирал, но след като покарах забелязах че и вентилатора на парното си работи както трябва. Няколко пъти спирах колата, палих и ходих насам натам и не се прояви проблема засега. Още не смея да се радвам много но се надявам да е било от нестабилни напрежения и да не се проявява повече . Утре ще отида да ми замерят и как зарежда за гаранцията на акумулатора и ще видя да няма там някакъв проблем , но във Вари ми казаха че досегашния ми е бил някаква антика - разбира се какъв да ми сложат в автокъщата откъдето я купих.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: София

Мнение от Е129 » 20 Фев 2007, 0:09

Колега, ще ме извиняваш, че ти го казвам ама и при мен болестта започна с редки прояви на симптомите, които в последствие зачестиха и накрая доведоха до операцията с таралежа... :dunno: Дано при теб не се стигне до там!
I have the simplest taste - I am always satisfied with the best!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 20 Фев 2007, 0:35

Е естествено като се наложи ще го сменям тоя таралеж :) Аз се бях приготвил утре да вземам нов дори и ги бях прежалил тия пари но засега ще изчакам да видя как ще се държи. Със стария акумулатор преди някой ден обърнах внимание че като си работи колата и е на габарити светлината си варира и пулсира, което сега не е така. А то ако проблема с парното прогресира за няколко месеца ме устройва - въпросът е да не го сменям сега че се охарчих много тоя месец , предни амортисьори, тоя акумулатор, винетка трябва да вземам и данъка да плащам :( Последните няколко месеца по едни минимум 500лв харча по тая кола :(

А да и при мен проблеми със самия панел на климатика няма, всичко си работи по него, само дето вентилатора духаше постоянно на някакво средно ниво от което нагоре можех да усилвам но да намалявам не ставаше :) Вярно е и че симптомите са направо същите като тия описани в линка който постнах и наистина има твърде голяма вероятност да имам таралеж в гащите но докато не почне да боде постоянно не смятам да ги свалям :mhihi:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook