Сваляне на всмукателен колектор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Сваляне на всмукателен колектор
От два дни като паля колата и при въртенето на стартера изолирах един стържещ шум. Днес заредих на ОМВ завъртях и се чу само стържене и на третото зарътане нищо...само цъкане от релетата и нищо друго.
Предполагам е стартера, но може ли да е и нещо друго?
Предполагам е стартера, но може ли да е и нещо друго?
Последна промяна Joro_Paveto на 17 Фев 2007, 17:59, променена общо 1 път
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Много благодаря колега.
Щом го разглобя ще снимам и опиша подробно, за улеснение на други потребители със същия проблем.
Щом го разглобя ще снимам и опиша подробно, за улеснение на други потребители със същия проблем.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Днеска се започна с разглабянето...след кратки консултаций реших да атакувам отгоре...3 часа, много кръв по ръцете,а шибания педалски колектор даже неще и да помръдне!!!
Извинявам се за езика...превъзбуден съм...

Извинявам се за езика...превъзбуден съм...

Последна промяна Joro_Paveto на 16 Фев 2007, 19:03, променена общо 1 път
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Жоре ,морална подкрепа от форума
и мен ме чака това ,ама ще взема да сложа ръкавици за по малко кръв,че кожа не остана.Стартера май е най-кофти възел в нашите коли,гледаш го ,ама не можеш да го стигнеш.. 


- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Аз даже не го виждам...на доверие карам...видях къде е приблизително по едни картинки
А то и аз с ръкавици бях...докато не се изпокъсаха.
Сега видях в ръководството , че се държи на 7 болта откъм инжекторите и едни откъм тръбата за въздуха...първите 7 ги развих, а откъм тръбата за въздуха развих още 3 дето са отдолната страна на колектора и пак не мърда гадината...а пише, че били 2 болта на поддържащите скоби отдолу. Е аз тия два ги развих...

А то и аз с ръкавици бях...докато не се изпокъсаха.
Сега видях в ръководството , че се държи на 7 болта откъм инжекторите и едни откъм тръбата за въздуха...първите 7 ги развих, а откъм тръбата за въздуха развих още 3 дето са отдолната страна на колектора и пак не мърда гадината...а пише, че били 2 болта на поддържащите скоби отдолу. Е аз тия два ги развих...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Колеги моят стартер го сваляхме от долу , откачват се скоростите от купето и висящият лагер на кардана , за ръцете си прав трябва да са гумени и си е еб.ло майката, мисля че отдолу ще вие по-лесно!!!
Само да уточня сега имам печка , но преди това имах 320 и я правих тази процедура
Само да уточня сега имам печка , но преди това имах 320 и я правих тази процедура

- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
По принцип на 6 цилиндровите мотори с ръчни скорости дават стартера да се сваля отдолу, а на автоматиците отгоре. Обаче за сам човек без подемник, прецених, че откачане на скорости и кардан ще е невъзможно. Та с помощта на няколко схеми днес откачих колектора. Та ето малко снимки и обяснения.
Първо се свалят инжекторите с рейката и тя се слага настрани, после колектора се държи на 12 болта. Първите седем са тези с червеното:
Останалите пет болта са тези три с червено, а тези с жълто са отдолу и адски гадно да се отвият.
След това лекинко с много гимнастика помръдвате колектора нагоре и напред (към предницата на колата) и опирате в скобата с червена елипса, трябва да откачите и маркуча към предната част на главата (червената чертичка)
След това бъркате и откачате тая клема:
Следва най-голямата лайнарщина ето тоя маркуч, трябва да му се освободи скобата и дой да се извади. Отвиването на скобата изисква умения по йога и много работа с китките. Може да свалите капачето на съда за хидравлична течност, за да имате по-добър достъп. Отверка е почти невъзможно, аз го отвих с камъче 5.
После махате малкото маркуче и май трябва да падне.Маркучето се намира точно отдолу на колектора и трябва да е повдигне за да се види. А другата метална скоба (като тази с елипсата) пречи яко и трбва малко грубост за да се измъкне колектора.
Утре ще снимам и пиша точно как се стига до стартера, щот въпреки премахнатия колектор, стартера почти не се вижда...
Първо се свалят инжекторите с рейката и тя се слага настрани, после колектора се държи на 12 болта. Първите седем са тези с червеното:

Останалите пет болта са тези три с червено, а тези с жълто са отдолу и адски гадно да се отвият.

След това лекинко с много гимнастика помръдвате колектора нагоре и напред (към предницата на колата) и опирате в скобата с червена елипса, трябва да откачите и маркуча към предната част на главата (червената чертичка)

След това бъркате и откачате тая клема:

Следва най-голямата лайнарщина ето тоя маркуч, трябва да му се освободи скобата и дой да се извади. Отвиването на скобата изисква умения по йога и много работа с китките. Може да свалите капачето на съда за хидравлична течност, за да имате по-добър достъп. Отверка е почти невъзможно, аз го отвих с камъче 5.

После махате малкото маркуче и май трябва да падне.Маркучето се намира точно отдолу на колектора и трябва да е повдигне за да се види. А другата метална скоба (като тази с елипсата) пречи яко и трбва малко грубост за да се измъкне колектора.

Утре ще снимам и пиша точно как се стига до стартера, щот въпреки премахнатия колектор, стартера почти не се вижда...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Не искам да ви се меся ,но преди време като имах проблем със стартера (отказа напълно да върти) просто си я закарах в ел.сервиз и за 45лв ми спестиха цялото това чупене на ръце и загуба на време.Докато бях на работа хората си го свалиха ремонтираха и качиха обратно(при това ми дават и гаранция за ремонта) .Има и опция ако искам да стоя при тях и да гледам какво пипат по колата. Знам ,че е много по-сладко сам да си направиш нещо по колата ,ноооо по някога наистина е по добре да го прави човек дето само с това се занимава по цял ден и си знае работата.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Късно колега, късно...
Макар,че нещата не опират до кеф от самостоятелно свършената работа, а от качествено свършена работа...каквато за съжаление до сега в малкото случай, в които моя кола е била в сервиз, не съм получил.
Сега като разглобявам сам внимавам да не счупя някоя щипчица, пластмасово краче, да не надера нещо или да не скъсам болт...неща, които никой няма да пази в сервиз и неща, които ако се повредят направо ме изкарват извън кожата ми от бяс...и после всеки път като отворя капака и ще виждам едно и също...гадната липсваща щипка или счупена такава или стърчащото кабелче...
Макар,че нещата не опират до кеф от самостоятелно свършената работа, а от качествено свършена работа...каквато за съжаление до сега в малкото случай, в които моя кола е била в сервиз, не съм получил.
Сега като разглобявам сам внимавам да не счупя някоя щипчица, пластмасово краче, да не надера нещо или да не скъсам болт...неща, които никой няма да пази в сервиз и неща, които ако се повредят направо ме изкарват извън кожата ми от бяс...и после всеки път като отворя капака и ще виждам едно и също...гадната липсваща щипка или счупена такава или стърчащото кабелче...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Абсолютно си прав . Напълно те разбирам какво искаш да кажеш, обаче понякога просто се примиряваме с фактите и се доверяваме на някой друг.В моят случай им имах пълно доверие на сервиза понеже ги познавам хората как работят.Всяка кола се обслужва все едно е лично тяхна и наистина работят момчетата много отговорно.Пожелавам ти успех в започнатото и дано имаш късмет от-тук нататък много по лесно да отстраниш проблема .
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Колега на 4 цилиндровите мотори стартера е приказка, а при 6-така КУРА голям нищо чудно да ти спестят единя болт на стартера ако ти искат 40-50лв. за работа!!!!!!!!!
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
На бащата така...40 кинта за работа и после не завили половината болтове на корпуса и стартера се беше разпаднал...
Е разбира се не на всякъде работят така, колегата е останал доволен от ремонта на неговия стартер...
Днеска сагата продължава...довечера ще има още снимки, надявам се вече на разглобение стартер...
Вече ми мина яда и раните и пак съм ентусиаст да разглабям...
Е разбира се не на всякъде работят така, колегата е останал доволен от ремонта на неговия стартер...
Днеска сагата продължава...довечера ще има още снимки, надявам се вече на разглобение стартер...
Вече ми мина яда и раните и пак съм ентусиаст да разглабям...

Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Край с картинките и примерите...
Другата седмица, ще ви кажа колко ми е струвал ремонта...
да го набия на педераса недорасъл дето е набутал стартера на токова място...пишката му на болт да стане...пак съм превъзбуден...
Преименувам темата на сваляне на колектор...ако искате може да се разчисти и да се сложи като пример ако на някой да му се наложи да знае какво да прави!
Другата седмица, ще ви кажа колко ми е струвал ремонта...
да го набия на педераса недорасъл дето е набутал стартера на токова място...пишката му на болт да стане...пак съм превъзбуден...
Преименувам темата на сваляне на колектор...ако искате може да се разчисти и да се сложи като пример ако на някой да му се наложи да знае какво да прави!
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани