318is пали трудно

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 22.05.2021
Пол: Мъж
Кара: BMW 318is M42B18 Mazda MX-3

318is пали трудно

Мнение от tougedemon » 13 Яну 2023, 20:13

Здравейте, имам проблем с моето BMW 318is M42B18.
Сутрин първото палене е голяма мъка. Особено от както захладня времето, колата пали след дълго въртене на стартера. Колата е с обикновена газ (така или иначе няма палене директно на газ). В момента газта е разкачена. Понякога върти дълго и се мъчи да припали, след което запалва, а на моменти така се удавя, че като извадя свещите от тях капе бензин. Не съм сигурен, но е възможно да са два отделни проблема.
До сега съм сменил следните неща:
-бобина
-кабели
-свещи
- датчик колянов вал
-дебитомер (датчика за температура на входящия въздух е монтиран на него)
-темп. датчик който подава информация към компютъра
-ТПС

Също смъкнах дюзите за проверка, понеже имах съмнение, че като стоят дълго, пропускат гориво. Перфектни се оказаха. Даже бърках в цилиндрите с ендоскоп (камера) да видя дали реално се събира бензин в цилиндрите... е няма, чисти са си.
По принцип колата я взех със чип (S&I Performance) който е монтиран от предишния собственик. До колкото разбрах ламбда сондата е деактивирана с този чип, но вече не съм сигурен. Пробвах да върна фабричния чип, но и с него е същата работа. Колата беше със спортен филтър, защото оригиналната кутия не се събираше заради газта. Разкачих плочката и клапата на газта и сложих кутията, но и това не даде никаква промяна. Пробвах също преди да я запаля да подам + и - към бензиновата помпа, за да подкачи гориво. Пак пали по същия начин. Клапана на помпата държи, не връща гориво през него.
Лятото колата нямаше проблеми. Колкото е по-студено, толкова по-трудно пали. Компютъра не записва никакви грешки. Ако някой се сеща какво друго да проверя или да пробвам, моля да сподели. Благодаря за вниманието.
:type:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 318is пали трудно

Мнение от zvetiko » 14 Яну 2023, 18:03

Ако
- свещи
- датчик колянов вал
-темп. датчик който подава информация към компютъра- предполага се датчик температура антифриз

не са нови, оригинални, кашата е започнала да става.

Подобно е и с дебитомера- сменя само, ако е доказано, че е дефектирал.
Кабелите трябва да са с необходимото съпротивление
Бобината трябва да е подходяща марка.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 22.05.2021
Пол: Мъж
Кара: BMW 318is M42B18 Mazda MX-3

Re: 318is пали трудно

Мнение от tougedemon » 14 Яну 2023, 18:22

zvetiko написа:Ако
- свещи
- датчик колянов вал
-темп. датчик който подава информация към компютъра- предполага се датчик температура антифриз

не са нови, оригинални, кашата е започнала да става.

Подобно е и с дебитомера- сменя само, ако е доказано, че е дефектирал.
Кабелите трябва да са с необходимото съпротивление
Бобината трябва да е подходяща марка.


Свещите са Denso. Старите бяха двуполюсни NGK, датчика на коляновия вал е оригиналния който си беше на колата до сега (пробвах със стар също оригинален [и двата имат нужното съпротивление]), бобината е Bosch (мисля че е оригинална). За температурния датчик не мога да кажа нищо, понеже този с който пробвах не се знае колко е работещ. Дебитомера имаше проблем още като взех колата. На студен двигател прекъсваше (само на бензин). Смених го и се оправи.
Ако се закачи на диагностика дали ще покаже някакви живи данни, да се провери дали някой датчик не лъже компютъра и от там да си обърква съотношението на горивната смес?
:type:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 466
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: 318is пали трудно

Мнение от streetz » 14 Яну 2023, 18:35

След като успее да запали мени ли обороти, тресе ли докато е студена още? Топла пали ли лесно?
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 22.05.2021
Пол: Мъж
Кара: BMW 318is M42B18 Mazda MX-3

Re: 318is пали трудно

Мнение от tougedemon » 14 Яну 2023, 19:02

streetz написа:След като успее да запали мени ли обороти, тресе ли докато е студена още? Топла пали ли лесно?


Не мени оборотите, стабилна са. Понякога ги мени след като откача акумулатора, но това предполагам се дължи на забравянето на адаптациите. Като покарам малко се оправя (явно се адаптира) и си държи стабилни обороти след това.
Не тресе нито студена нито топла. Когато е топла пали съвсем норално. Просто като е стояла доста, примерно една нощ, на сутринта или върти много догато запали или понякога колкото и да върти изобщо не запалва защото намокря свещите до неузнаваемост. По-интересното е, че върти извесно време, опитва се да припали и след това запалва. След като запали със зор пробвах да върна ключа за да я изгася и пак да я запаля. Върти дълго по същия начин. След като загрее ако ще 300 пъти да я запаля и да я угася, все си пали нормално, без да върти дълго както като е студена. С двуполюсните свещи ми направи впечатление, че искрата се появяваше ту между единия полюс и електрода, ту между другия полюс и електрода, но не и едновременно и предположих, че свещите са за смяна. Смених ги с Denso. При тях имаше искра обаче сякаш леко жълтееше, а до колкото знам трябва да е синя, въпреки, че ми казаха, че не е задължително да е синя искрата за да е добра. Все пак поръчах бобина втора ръка която дойде с кабели и я сложих (заедно с кабелите), понеже моята бобина беше така или иначе нацепена на места, но разлика няма.

Също откачих вакуума на регулатора на рейката, да не би да е спукана мембраната и да тече бензин в колектора, но няма никакви признаци за изтичане на бензин. Пробвах също да изключа буксите на инжекторите и да пробвам да завъртя така с цел да не се удави отново, като си мислех, че може искрата да идва късно. И това не помогна, след като закачих инжекторите отново отне доста време докато запали.
:type:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 28.09.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW E36
Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D

Re: 318is пали трудно

Мнение от BMW.VIPERA » 12 Фев 2023, 16:41

Наскоро го играх тоя филм - застудя и паля и гасне така 2-3 пъти и докато не подмине градусите ( от синьото) забива дави глъхне пука.... На диагностика ми изкарваше компа ( DME ) и куп др проблеми един по един отстраних всичко докато накрая си остана проблем ДМЕ... смених и него имаше подобрение .... детонационни датчици ламб сонда... но в крайна смедка мисля че заради ДИСКА клапата гаснеше... Когато е скъсана мембраната - постоянно се дърпа въздух от там..... провери я до към 3-4хил обороти трябва да стой прибрана-сиреч "дълги пътища на колекторите" или просто изкарай маркуча и сложи друг и на уста засмукай ще се усети дали държи или изпуска :D

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook