Лентов кабел за мулти волан?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Лентов кабел за мулти волан?

Мнение от kagebista » 07 Сеп 2022, 19:24

BMWMHartge написа:Синята...

Лентовите кабели с малка синя букса са до 96та година първите мулти волани. На оранжевата букса за бега има печат, и вероятно пише хх.95та година.
Решението е елементарно :yes: :
Проследяваш пистите и разменяш пиновете. Тоест на малката синя букса се иска да размениш местата на синия и черния кабел! И готово, всичко ще бачка.
За да влезе в панела на десните копчета, минаваш с макетен нож ограничителя който не позволява да я вкараш там.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Лентов кабел за мулти волан?

Мнение от stony1 » 08 Сеп 2022, 10:37

kagebista написа:
BMWMHartge написа:Синята...

Лентовите кабели с малка синя букса са до 96та година първите мулти волани. На оранжевата букса за бега има печат, и вероятно пише хх.95та година.
Решението е елементарно :yes: :
Проследяваш пистите и разменяш пиновете. Тоест на малката синя букса се иска да размениш местата на синия и черния кабел! И готово, всичко ще бачка.
За да влезе в панела на десните копчета, минаваш с макетен нож ограничителя който не позволява да я вкараш там.


Решението не е чак толкова елементарно, защото е Е36 никога не се е монтирал мулти волан и няма изградена насрещна инсталация, към която да се свърже новия лентов кабел. Това означава, че на шестпиновта букса от инсталацията на колата, в която се включва съответната от лентовия кабел има само два пина, които са за клаксона и те нямат нищо общо с пиновете за мулти функцията, при която четирите кабела са: захранване, маса, темпомат, iBus. Колкото и да ги върти човек кабелите на тази четирипинова букса нищо няма да се получи докато на шестпиновата не се подадат необходимите сигнали, които да достигнат до съответните пинове на четирипиновата букса, която е на самите бутони. За да се случи това обаче, човек трябва да разполага със схемата за свързване на мулти волана в Е38 или Е39. Там обаче нещата стоят още по-интересно, защото има вариант, при който бутоните на волана са само копчета и ползват външен модул да върши останалата част от работата. Тези копчета обаче ползват захранване 5V от допълнителния модул и това захранване върви по два кабела, като останалите два са съответно маса и Data Bus.
Лентовият кабел на снимката е точно от такава конфигурация.
Другият вариант, който горещо и винаги съм препоръчвал да се използва в Е36 е с лентов кабел, при който цветовете на кабелите на четирипиновата букса са различни от тези на снимката, но следват написаното по-горе: захранване - лилав, маса - кафяв, темпомат - чер, iBus - бял. Същите цветове ги има и на шестпиновата букса.
Тук идва и интересната част, за да се използва лентовия кабел от снимката, трабва да се знае каква е подредбата на четрипиновата букса при лентов кабел с цветове захранване - лилав, маса - кафяв, темпомат - чер, iBus - бял или да се сравнят ел. схемите при двата кабела и да се направи сравнителна таква с обяснение кой цвят за каквао да се зползва, визирам лентовия кабел от снимката.
Цялата тази гимнастика би била оправдана преди 15 години, когато лентовите кабели от Е38 и Е39 се намираха трудно, не бяха никак евтини и моргаджиите само чакаха някой да попита за части от Е39 и цените скачаха веднага.
Доколкото си спомням по него време единственото Е36 с напълно работещ мулти волан в БГ беше моето и намирането на външния модул, който е комплект към лентовия кабел от снимката, беше почти невъзможно. Това рязко смени концепцията ми и се започа едно търсена на ел. схеми, замервах с мултицет, дори си правих сравнителна схема да двата кабела и т.н.
При сегашното състояние на пазара (части за БМВ има в изобилие на пазара) и наличната информация в интернет пространството, за мен е чиста загуба на време човек сам да се вкарва в такива каламбури и да се чуди как да реализира един елементарен проект.

Офертата за рязане с макетно ножче би била актуална преди 15 години, когато по автоморгите не се намираха БМВта, от които човек да си свали някоко букси. Да не говорим, че синята букса се разделя на две части и самото синьо капаче може да се замени с подходящо за проекта.

Ако сега споделя, че може да се използва и новия вариант на лентовия кабел, който остава на кормилния прът, както е при Е46, какви ще са въпросите?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Лентов кабел за мулти волан?

Мнение от kagebista » 08 Сеп 2022, 22:39

stony1 написа:
kagebista написа:
BMWMHartge написа:Синята...

Лентовите кабели с малка синя букса са до 96та година първите мулти волани. На оранжевата букса за бега има печат, и вероятно пише хх.95та година.
Решението е елементарно :yes: :
Проследяваш пистите и разменяш пиновете. Тоест на малката синя букса се иска да размениш местата на синия и черния кабел! И готово, всичко ще бачка.
За да влезе в панела на десните копчета, минаваш с макетен нож ограничителя който не позволява да я вкараш там.


Решението не е чак толкова елементарно, защото е Е36 никога не се е монтирал мулти волан и няма изградена насрещна инсталация, към която да се свърже новия лентов кабел. Това означава, че на шестпиновта букса от инсталацията на колата, в която се включва съответната от лентовия кабел има само два пина, които са за клаксона и те нямат нищо общо с пиновете за мулти функцията, при която четирите кабела са: захранване, маса, темпомат, iBus. Колкото и да ги върти човек кабелите на тази четирипинова букса нищо няма да се получи докато на шестпиновата не се подадат необходимите сигнали, които да достигнат до съответните пинове на четирипиновата букса, която е на самите бутони. За да се случи това обаче, човек трябва да разполага със схемата за свързване на мулти волана в Е38 или Е39. Там обаче нещата стоят още по-интересно, защото има вариант, при който бутоните на волана са само копчета и ползват външен модул да върши останалата част от работата. Тези копчета обаче ползват захранване 5V от допълнителния модул и това захранване върви по два кабела, като останалите два са съответно маса и Data Bus.
Лентовият кабел на снимката е точно от такава конфигурация.
Другият вариант, който горещо и винаги съм препоръчвал да се използва в Е36 е с лентов кабел, при който цветовете на кабелите на четирипиновата букса са различни от тези на снимката, но следват написаното по-горе: захранване - лилав, маса - кафяв, темпомат - чер, iBus - бял. Същите цветове ги има и на шестпиновата букса.
Тук идва и интересната част, за да се използва лентовия кабел от снимката, трабва да се знае каква е подредбата на четрипиновата букса при лентов кабел с цветове захранване - лилав, маса - кафяв, темпомат - чер, iBus - бял или да се сравнят ел. схемите при двата кабела и да се направи сравнителна таква с обяснение кой цвят за каквао да се зползва, визирам лентовия кабел от снимката.
Цялата тази гимнастика би била оправдана преди 15 години, когато лентовите кабели от Е38 и Е39 се намираха трудно, не бяха никак евтини и моргаджиите само чакаха някой да попита за части от Е39 и цените скачаха веднага.
Доколкото си спомням по него време единственото Е36 с напълно работещ мулти волан в БГ беше моето и намирането на външния модул, който е комплект към лентовия кабел от снимката, беше почти невъзможно. Това рязко смени концепцията ми и се започа едно търсена на ел. схеми, замервах с мултицет, дори си правих сравнителна схема да двата кабела и т.н.
При сегашното състояние на пазара (части за БМВ има в изобилие на пазара) и наличната информация в интернет пространството, за мен е чиста загуба на време човек сам да се вкарва в такива каламбури и да се чуди как да реализира един елементарен проект.

Офертата за рязане с макетно ножче би била актуална преди 15 години, когато по автоморгите не се намираха БМВта, от които човек да си свали някоко букси. Да не говорим, че синята букса се разделя на две части и самото синьо капаче може да се замени с подходящо за проекта.

Ако сега споделя, че може да се използва и новия вариант на лентовия кабел, който остава на кормилния прът, както е при Е46, какви ще са въпросите?


Уважавам трудът ти, но защо толкова излишна теория тук!
Колегата вече си е опроводил до буксата под волана за кабела, стана ясно отдавна от първите мнения.
Ти го съветваш да си намери кабел с бяла букса! А аз обяснявам - че това е напълно излишно! И как се решава проблема скраперски с това което вече си има, написано в горния ми кратък, точен и ясен коментар.
Може и без макетно ножче естествено! И дете ще се сети защо не влиза синия ограничител, и че трябва бял - като този от втория закупен кабел за да влезне буксата в контролния панел. А също или да се вземе буксичката от късото кабелче, което е било към волана за след фейс - и колегата е тръгнал да я реже и снажда!
Теорията за MFL под волана, пробиване на фейсови волани, волани фейс с пера, волани префейс с подгрев - ми е напълно излишна на мен :) , а и темата не беше за това.
Така или иначе авторът вече си е купил втори кабел по препоръка от теб, и проблема е решен. Но нека пробва и това което съм написал - с ненужния "син" кабел да си има резерва.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook