Обикновенни VS ковани джанти
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Обикновенни VS ковани джанти
От доста време се замислям за ковани джанти с борд, но понеже цената за читав комплект е колкото за цяла Е36-ца, а ''качеството'' на родните пътища го знаем....... Изкача въпроса - струва ли си?
Издържат ли подобни джанти по нашите калдъръми
Има ли колеги каращи/карали по-продължително време с такива джанти?
Издържат ли подобни джанти по нашите калдъръми
Има ли колеги каращи/карали по-продължително време с такива джанти?
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- The_Ancient
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 16.11.2005
- Местоположение: Cal
- Пол: Мъж
Re: Обикновенни VS ковани джанти
Колега, всичко е индивидуално. Аз карам с Мерцедес ковани 20ки АМГ и като ги взех едната беше със заварка. Тук в Щатите втора ръка са доста по-скъпи предните от задните именно защото често дават фира. Ти си преценяваш колко пари ти се дават, но едва ли има джанти, които да не могат да се сцепят. Главните пътища в България са ОК, но ако ти се случи да караш по някои села нощно време има сериозен шанс да прецакаш дори кована джанта.
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Обикновенни VS ковани джанти
Всеки модел джанта е с различна здравина. Има и голямо значение с какъв размер гуми я караш и на какво налягане и т.н. Факторите са много.
Оригиналните джанти са по-здрави спрямо репликите и разните там "произведени в Италия"
Към какъв модел джанти си се ориентирал?
Оригиналните джанти са по-здрави спрямо репликите и разните там "произведени в Италия"
Към какъв модел джанти си се ориентирал?
Re: Обикновенни VS ковани джанти
Тайната е в килата. Ако си намериш магнезий на добра цена е най-добре, но счупи ли се няма правене. Та според зависи.
Re: Обикновенни VS ковани джанти
r19 написа:Всеки модел джанта е с различна здравина. Има и голямо значение с какъв размер гуми я караш и на какво налягане и т.н. Факторите са много.
Оригиналните джанти са по-здрави спрямо репликите и разните там "произведени в Италия"
Към какъв модел джанти си се ориентирал?
Наскоро гледах едни като твоите от компакта, но продавача нещо излезе някакъв английски мошенник, три го питах за ЕТ, така и не отговори нищо конкретно.
Основно гледам ББС, но също някои модели на Борбет и Кескин ми допадат. Не съм пристрастен към някаква определена марка или модел.
Съдейки по цените ББС ли са най-здравите?
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Обикновенни VS ковани джанти
Аз съм с BBS RC 090/091 спорт пакет 17" 8J ET20 / 9J ET26 и съм очарован от здравината им, и са сравнително леки. Не знам дали са ковани, но са бая здрави. ББС са скъпи понеже са класически и почти нямат намиране вече.
Моят съвет е да гледаш джанти произведени в Германия (Някои модели ги има произведени в Италия и в Германия като Brock B1 например)
Борбет и Кескин като цяло са здрави джанти.
Моят съвет е да гледаш джанти произведени в Германия (Някои модели ги има произведени в Италия и в Германия като Brock B1 например)
Борбет и Кескин като цяло са здрави джанти.
Re: Обикновенни VS ковани джанти
r19 написа:Аз съм с BBS RC 090/091 спорт пакет 17" 8J ET20 / 9J ET26 и съм очарован от здравината им, и са сравнително леки. Не знам дали са ковани, но са бая здрави. ББС са скъпи понеже са класически и почти нямат намиране вече.
Моят съвет е да гледаш джанти произведени в Германия (Някои модели ги има произведени в Италия и в Германия като Brock B1 например)
Борбет и Кескин като цяло са здрави джанти.
Значи правилно съм се ориентирал
Твоите - теглил ли си ги? Колко тежи едната?
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Обикновенни VS ковани джанти
Оригиналните BMW джанти или поне тези които съм карал са достатъчно здрави и нямат кривене.
Давам пример със style 68 за някои са грозни но всъщност не са толкова зле мойте ги карам 5г обиколил съм цяла България понесли са десетки удари от дупки и са прави. Параметрите на мойте са ЕТ 47 предни ЕТ25 задни на 7.5J и това не са спорт пакета, а тези за М3 е46 но както и да е.
Предните под 2.7 не ги държа въпреки че е имало моменти със спаднали гуми и така нататък.
Общо взето има достатъчно избор от БМВ джанти скъпи и евтини.
Давам пример със style 68 за някои са грозни но всъщност не са толкова зле мойте ги карам 5г обиколил съм цяла България понесли са десетки удари от дупки и са прави. Параметрите на мойте са ЕТ 47 предни ЕТ25 задни на 7.5J и това не са спорт пакета, а тези за М3 е46 но както и да е.
Предните под 2.7 не ги държа въпреки че е имало моменти със спаднали гуми и така нататък.
Общо взето има достатъчно избор от БМВ джанти скъпи и евтини.
Re: Обикновенни VS ковани джанти
Съгласен съм, джанти има бол, но повечето тежат доста.
Търсят се леки и здрави, но поради стабилната им цена ми е интересно да чуя мнения от хора имащи такива
Търсят се леки и здрави, но поради стабилната им цена ми е интересно да чуя мнения от хора имащи такива
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
Re: Обикновенни VS ковани джанти
BBS RC не са ковани, а са просто 2-3 компонентни джанти, затова са и по-здрави. Недостатъка е че винаги са по-тежки, най-малкото заради болтовете и гайките които крепят джантата цяла. Отделно повече материал около мястото където се съединява джантата в едно.
По-бутиковите 3-компонентни джанти са с кован център - 1 парче кован алуминий което се обработва на CNC до желания дизайн. Например Work wheels, SSR (professor), HRE и тн
Аз мисля, че говориш за еднокомпонентни ковани джанти, които пък най-често нямат особен лип, щото.. няма как...
Има няколко начина на 'коване', по-достъпните, а и най-често срещаните, започват от заготовки, които само вътрешния лип се формира чрез издърпване: https://youtu.be/C6nMHWsWPMg?t=248 например OZ HLT технологията, Enkei M.A.T (rpf1 са такива), Konig FlowFormed, Rays (по-достъпните), Work Kiwami, Weds... и тнтн
Другия вариант е джантите да започнат от едно огромно парче кован алуминий и да се отнеме материал докато стане джанта ... няма кво да си приказваме $$$$$ SSR, Yoko Advan Racing, Rays...
Изобщо идеята е не да са здрави а да са леки с подобна здравина. А кования алуминий естествено носи със себе си недостатъка на всеки по-твърд материал - пука се вместо да се криви.
Според мен не си заслужава, взимай Style XXX и си свиркай
Напоследък по Германия и пистите гледам че карат 2-3 модела не ковани, но здрави и леки, които не съм срещал по БГ, та ако идеята е колата да е малко по-различна от масовката: Motec MCR2 и Protrack one.
По-бутиковите 3-компонентни джанти са с кован център - 1 парче кован алуминий което се обработва на CNC до желания дизайн. Например Work wheels, SSR (professor), HRE и тн
Аз мисля, че говориш за еднокомпонентни ковани джанти, които пък най-често нямат особен лип, щото.. няма как...
Има няколко начина на 'коване', по-достъпните, а и най-често срещаните, започват от заготовки, които само вътрешния лип се формира чрез издърпване: https://youtu.be/C6nMHWsWPMg?t=248 например OZ HLT технологията, Enkei M.A.T (rpf1 са такива), Konig FlowFormed, Rays (по-достъпните), Work Kiwami, Weds... и тнтн
Другия вариант е джантите да започнат от едно огромно парче кован алуминий и да се отнеме материал докато стане джанта ... няма кво да си приказваме $$$$$ SSR, Yoko Advan Racing, Rays...
Изобщо идеята е не да са здрави а да са леки с подобна здравина. А кования алуминий естествено носи със себе си недостатъка на всеки по-твърд материал - пука се вместо да се криви.
Според мен не си заслужава, взимай Style XXX и си свиркай
Напоследък по Германия и пистите гледам че карат 2-3 модела не ковани, но здрави и леки, които не съм срещал по БГ, та ако идеята е колата да е малко по-различна от масовката: Motec MCR2 и Protrack one.
Re: Обикновенни VS ковани джанти
Благодаря за мнението
Като цяло съм се насочил към по-класическите модели
Като цяло съм се насочил към по-класическите модели
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
Re: Обикновенни VS ковани джанти
Някой имал ли е джанти с такива размери:
2x 7,5x16 Et 35 5x120
2x 9x16 Et 30 5x120
Гледах в https://www.willtheyfit.com , но не успях много добре да се ориентирам
Въпроса ми е дали ще опират?
2x 7,5x16 Et 35 5x120
2x 9x16 Et 30 5x120
Гледах в https://www.willtheyfit.com , но не успях много добре да се ориентирам
Въпроса ми е дали ще опират?
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
Re: Обикновенни VS ковани джанти
С предните не би следвало да имаш проблем.
Въпросът са задните и наистина там е на кантар.
ЕТ35 8.5J с "прави гуми"(235ци или 245ци) според мен е максимума. За 9Ж Ет30 мисля че ще трябва компромис - кембър, ролване, стречнати гуми.
Въпросът са задните и наистина там е на кантар.
ЕТ35 8.5J с "прави гуми"(235ци или 245ци) според мен е максимума. За 9Ж Ет30 мисля че ще трябва компромис - кембър, ролване, стречнати гуми.
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Обикновенни VS ковани джанти
Отзад без рол и тясна гума трудна работа да не опира. Съдя по ОЕМ 17ките с такива параметри
Re: Обикновенни VS ковани джанти
Става дума за Borbet type t
Относно гумите 225 или 215/40/16
Относно гумите 225 или 215/40/16
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани