Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна система

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от BMW Addiction » 08 Сеп 2021, 8:26

Jordana написа:https://www.google.com/search?q=%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82+%D0%B7%D0%B0+%D0%B8%D0%B7%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B8+%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B5+%D0%B2+%D0%BE%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0&source=hp&ei=hjw3YYAoia7Q8Q_bjLf4CA&iflsig=ALs-wAMAAAAAYTdKlq5NTbQibFdp4LVehaT7vXE6qu24&oq=%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%B0+%D0%B7%D0%B0+%D0%B8%D0%B7%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B8+%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B5+%D0%B2+&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAEYADIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeOgsIABCABBCxAxCDAToLCAAQsQMQgwEQiwM6EQgAEIAEELEDEIsDEKcDEKgDOg4IABCABBCxAxCDARCLAzoICAAQgAQQiwM6FAguEIAEELEDEIMBEMcBENEDEIsDOhEIABCABBCxAxCLAxCoAxCnAzoLCAAQgAQQsQMQiwM6EQguELEDEIMBEIsDEKQDEKgDOggIABCABBCxAzoFCAAQgAQ6CAguEIAEEIsDOggIABAWEAoQHjoICCEQFhAdEB46BwghEAoQoAE6BQgAEM0COgUIIRCgAVDaFFjnQGDcWWgAcAB4AIABkQGIAfgTkgEEMjEuNpgBAKABAbgBAg&sclient=gws-wiz
Каква е тази "проба за газове" - как се прави ? Нещо тест с уреди или е нещо, което мога да направя в "полеви" условия ?


Благодаря Jordana!
Интересен тест, не съм и предполагал че има такъв - първоначално като каза тест за газове, очаквах да е нещо в зоната на ауспуха....

Ще потърся къде могат да ми го направят.

============================

Извън теста, който ще трябва да направя, конкретно тия проблемни маркучи в крайна сметка каква им е ролята - вкарват изстудения от климатика въздух в купето... или нещо друго ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от Jordana » 08 Сеп 2021, 10:20

Климатика няма връзка със водата на охладителната система , там са клапаните на парното малките маркучета . Зимата топлото идва от водата в радиатора , лятото има изпарител на фреона в купето и там вътре се охлажда въздуха . Двете системи са независими една от друга .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от BMW Addiction » 09 Сеп 2021, 7:33

Jordana написа:Климатика няма връзка със водата на охладителната система , там са клапаните на парното малките маркучета . Зимата топлото идва от водата в радиатора , лятото има изпарител на фреона в купето и там вътре се охлажда въздуха . Двете системи са независими една от друга .


Благодаря Jordana !

Т.е в крайна сметка, направо да карам бавареца при майстора за работа по охлаждане/двигателя, а не да се връщам при климатик-сервиза за рекламации, както мислех....

Като евентуални причини за прегряването са възможни - неработещата заради датчика предна перка, и/или ако не е бил обезвъздушен радиатора ? :roll:
... освен ако естествено просто нещо се е скапало и да имам лош късмет да е толкова скоро след другия съществен ремонт със смяната на климатичния радиатор. :confused:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от Lenco » 09 Сеп 2021, 10:52

BMW Addiction написа:Интересен тест, не съм и предполагал че има такъв - първоначално като каза тест за газове, очаквах да е нещо в зоната на ауспуха....

Ще потърся къде могат да ми го направят.

Не винаги теста е показател на състоянието на охладителната система, наблюдавам едно е36/м52б28 с положителен тест от преди 6 години, как продължава да си върви доволно без проблеми.

ПП: Нещо ново научих преди месец за е36-ците, запалихме едно кабрио от цялостна реставрация с м52 без виско, ел. перка и управление на климатика да поработи след 2 години седене и :shock: като загря започна да се включва отоплението на купето за по няколко секунди да охлажда мотора :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от BMW Addiction » 09 Сеп 2021, 10:53

Вече има развитие... за съжаление се опасявам, че проблема може да излезе голям... :banghead:

Има спукан един от маркучите, където бях снимал и откъдето изпуши. Оттам явно е изтекъл антифриза. Свалихме го и поръчахме нов....

По-големия проблем - вероятно в системата не е имало останал много антифриз :confused:
В началото доляхме около литър и се напълни догоре - и си викаме "добре е, не е загубен толкова....
НО като запалихме, маркучите си останаха студени. Едното съмнение беше за водна помпа (вероятно не се е разминало и това, де...), но като развинтихме болта до радиатора и като се раздвижи антифриза, май излезе че е имало голям въздушен джоб вътре и като взехме да доливаме влезе мноооого вода..... Излиза, че на практиака не е имало охлаждане - вероятно и оттам е провокирано прегряването.

Общо взето излиза, че съм покарал без охлаждане, което ясно може да е създало големи поражения. Не знам колко мога да разчитам, на това, че не е светнала червената лампа преди да спра.... Когато отворих капака при повредата, пипнах двигателя и не ми се стори толкова горещ, но това е субективно усещане, така че едва ли и на това мога да разчитам...

Като сменим маркуча и напълним с антифриз, ще тестваме и за гарнитурата, но не ми изглеждат добре нещата... :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от mafiata_ » 09 Сеп 2021, 11:06

Както аз ти казах изтекъл е заради спуканите маркучета. Колата имали газ? Би трябвало като падне много нивото да ти мине на бензин това също е индикация.


Интересува ме този тест за газове показва че навлизат изгорели газове в системата, а ако има леко пукнат маркуч или смупе малко от някъде ще покаже ли същото или?
Мисълта ми е не е задължително една кола да надуда заради глава. Тоест този тест ще хване ли това че надува от друго.?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от BMW Addiction » 09 Сеп 2021, 11:13

mafiata_ написа:Както аз ти казах изтекъл е заради спуканите маркучета. Колата имали газ? Би трябвало като падне много нивото да ти мине на бензин това също е индикация.


Интересува ме този тест за газове показва че навлизат изгорели газове в системата, а ако има леко пукнат маркуч или смупе малко от някъде ще покаже ли същото или?
Мисълта ми е не е задължително една кола да надуда заради глава. Тоест този тест ще хване ли това че надува от друго.?


Да, както ти писах - прав се оказа !

Колата няма газ.
Не съм усетил и някакви проблеми при карането. Единствено на няколко пъти на 3-та предавка ми се струваше, че придърпва леко за около 1-2 секунди, но не знам дали това може да е било свързано или индикация за прегряването.... :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от ~Мишо~ » 09 Сеп 2021, 11:53

То беше ясно че от маркучетата е изтекал антифриза. :D По-важно беше да видиш дали са спукани от старост или механична повреда, или са се пръснали в следствие на високо налягане. От тук вече:
- ако е от старост, хлабави скоби, скъсани от пренатягане, вероятността да няма сериозни проблеми е голяма. Сменят се, обезвъздушава се, палиш свещ и караш :D
- ако са пръснати от налягане е ясно, колата ти вероятно е надувала от преди, и ти остава да търсиш причината.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от BMW Addiction » 09 Сеп 2021, 15:47

~Мишо~ написа:То беше ясно че от маркучетата е изтекал антифриза. :D По-важно беше да видиш дали са спукани от старост или механична повреда, или са се пръснали в следствие на високо налягане. От тук вече:
- ако е от старост, хлабави скоби, скъсани от пренатягане, вероятността да няма сериозни проблеми е голяма. Сменят се, обезвъздушава се, палиш свещ и караш :D
- ако са пръснати от налягане е ясно, колата ти вероятно е надувала от преди, и ти остава да търсиш причината.


Как се разбира от какво се е спукал? :dunno:
И на мен ми е любопитно... Гледах го, напречно е спукан, около 2-3 см сигурно... Колата е на 25+ години, аз поне със сигурност не съм го сменял последните 13 от както я имам... Надявам се да е от старост...

Но пък ме замисляш, че поръчах само 1 бр. за смяна на спукания.... Дали не трябваше да поръчам повече да сменим профилактично и другите? :nono:

То след ~500 лв. покрай климатика, не че имам излишни пари, ама ако са почнали да се пръскат, да не стане отново проблем...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от BMW Addiction » 12 Сеп 2021, 10:57

Привет на всички !

Да ви споделя какво се случи - надявам се да е края на историята, но знам ли - може и да не е... :dunno:

Взех си баварчето от сервиза в петък. Официално броим проблема като резултат от спукания маркуч. Сменихме го с нов. Останалите не сме ги сменяли.
Не знам как се преценява дали се е спукал от старост или от проблем/надуване в охладителната. Ако постна снимка на дефектиралия маркуч, с мястото на самото спукване, дали ще може да кажете (аз поне не мога да преценя)? :dunno:

Тест за газове в крайна сметка не направих засега (остана да си мисля) - поискаха ми 60 лв. - казано честно се бях настроил за около 20-30 по това дето бях чел в интернет, а и след много разходи напоследък реших поне засега да спестя този - предполагам винаги мога да го направя. Казано честно и не знам колко е себестойността на този тест - предполагам уреда за проверка не е евтин, колкото и елементарен да изглежда и трябв да се избива, но все пак....

Иначе индикативно би следвало (поне се надяваме) да няма проблеми по двигателя. Маркучите като се нагреят са меки, при форсиране не плиска антифриз (казаха ми че при проблем хвърля доста като стълб нагоре), вчера я покарах насам-натам градско - в карането не усетих проблем, а като я спрях не видях признаци за изхвърляне в зоната на капачката.
=> Относно карането - не знам дали бях споменал, но преди повредата усещах едно леко придърпване при преминаване на 3-та предавка... не знам дали е било свързано с въздушните джобове и проблема с охлаждането, но сега не го усетих.... Естествено не съмя карал толкова колата, но дано не се обади повече.


EDIT: И да не забравя, да споделя, че съм правил малко(много) калпазанска работа. Явно съм зареждал повече антифриз в системата отколкото е трябвало (казаха ми и че с това е възможно да съм спомогнал за проблема с пукнатия маркуч).... Баща ми така ме учил като млад шофьор, да слагам повече от линията за зареждане на антифриза - така "да има за всеки случай", като колата си ползвала каквото трябва, а ненужното се изхвърляло..... И никога не съм го поставял под съмнение. Сега като видях колко са на ми налели зададох глупавия въпрос "Е няма ли да долеем още" ? :dummy:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от mafiata_ » 12 Сеп 2021, 11:15

Реската за ниво на антифриз е малко над средата дали ще е една идея над нея не кой знае какъв проблем проблем въпроса е да не е до Капачката.
И не не се слага повече от колкото е необходимо.
Последна промяна mafiata_ на 12 Сеп 2021, 17:18, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от Jordana » 12 Сеп 2021, 14:53

Няма никакъв проблем да го напълниш и до гърлото . Ненужното се изхвърля през вентила на капачката , някои автомобили дори имат щуцер там със маркуч да си капе надолу по асфалта . Дали се е разминало с крива глава или има проблем ще го разбереш много бързо , при карана кола и студен двигател като отвориш капачката на радиатора не трябва да има налягане . Коравите маркучи , масло в антифриза и подобни гадости с губене на охладителна течност са първите видими проблеми .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от BMW Addiction » 13 Сеп 2021, 8:39

Jordana написа:Няма никакъв проблем да го напълниш и до гърлото . Ненужното се изхвърля през вентила на капачката , някои автомобили дори имат щуцер там със маркуч да си капе надолу по асфалта . Дали се е разминало с крива глава или има проблем ще го разбереш много бързо , при карана кола и студен двигател като отвориш капачката на радиатора не трябва да има налягане . Коравите маркучи , масло в антифриза и подобни гадости с губене на охладителна течност са първите видими проблеми .


Благодаря Jordana !

Можеш ли да кажеш какво визираш под това "при карана кола и студен двигател" ?

=> Да е карана по-кратко - примерно 1 км. (т.е. преди двигателя да стигне оптималното ниво на температура според индикацията на таблото и да е още "студен") ?
=> Или примерно след продължително каране да остане да изстива "Х" минути.... ако е това - колко трябва да са "Х" минутите след загасяне на двигателя преди да се отвори капачката ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от Jordana » 13 Сеп 2021, 9:57

Днес караш примерно 30 км и утре преди да запалиш сутринта развиваш капачката . Налягането в системана на студен двигател трябва да е равно на атмосферното да не изхвърля вода и да не бълбука като развиеш . Когато загрее то се повишава за сметка на парния натиск , когато изстине двигателя трябва да стане пак както е било когато си доливал и си затворил капачката . Понякога ако изхвърли вода понеже си долял повече , после при изстиването се получава подналягане и си смуква въздух да изравни - нормална ситуация при изправен двигател . Клапана в капачката е двоен . Обаче когато имаш вкарване на изгорели газове в охладтелната система при изстиване на двигателя налягане остава защото няма къде да отидат тези газове . Така в един момент като покараш пак почва да изхвърля вода да прави парни джобове във главата и да прегрява и да прави маркучите камък . Понякога като е яко прегряна се отваря такава дупка в гарнитурата че водата след като загасиш двигателя влиза под налягане в цилиндрите - получава се тъй наречения воден стълб . Въртиш сутринта и прави само тък и повече няма палене докато не се разтика водата от горивната камера :mhihi:
Последна промяна Jordana на 13 Сеп 2021, 17:18, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис

Мнение от mafiata_ » 13 Сеп 2021, 17:10

Jordana колега така и така сме по-темата искам и аз да споделя за мойте мъки въпреки, че помогнах с моя дългогодишен опит с е36.
Надявам се да е полезно и за момчето пуснал темата.

Случая при мен е, че при добре загрят двигател при развиване на Капачката на радиатора изтича антифриз, а примерно на другия ден (при положение че не е отваряна) се получава вакум (горния маркуч към радиатора се е свил) и при отваряне на Капачката засмуква въздух.
Това го прави и при стария и при новия м52б28 като при първия бях останал с впечатление че надува системата но явно не(въпросният маркуч не бих казал че е твърд на камък но не е и мек).
Реално от стария ползвам само охладителната система радиатор, капачка (сменяна преди време и купена нова от колега от тук) и старата водна помпа която беше сравнително нова на 2г.
Възможно ли е въпреки че е сменена Капачката да не е ок самата тя??
Другото което е и преди и сега и се появява само лятно време при жега над 30-32° при магистрално каране и високи скорости над 140-50км/ч почва леко да вдига температура и се налага я "кротвам" понеже не е ок така.
Тази година смених виското оказа се че старото е оригиналното и ДА беше за минало и пак го прави това но с една идея е по-добре. Включва се и допълнителния вентилатор (този на климатика) пс.. Климатик не ползвам за да грее от него.
Остана само воден радиатор.
Въртят ми се някакви неща дали не смуче от някъде въздух и от там да се повишава налягането но не би трябвало. Локви не оставя и не губи антифриз (който е хубав и е на Хепу) което в случая не е от значение но.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook