Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна система
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
Случая при мен е, че при добре загрят двигател при развиване на Капачката на радиатора изтича антифриз
Това не трябва да се прави ако няма особена нужда . Налягането в системата повишава температурата на кипене на антифриза , когато развиеш капачката на загрят мотор налягането пада и възможно да закипи тъй като пада и температурата на кипене особено ако са мешани вода и антифриз както често се прави . Ако е с вода направо почва да клокочи . Причината е че железата се нагревят доста над тия градуси -120 примерно за хубав антифриз и 1 бар налягане в системата . Според мен при яко даване на газ лятото отиват температурите над 120 градуса .
Това с климатиците дето почва да качва е често срещан преблем , много други марки коли го правят същото не е само при БМВ . Виското като тръгне да заминава най лесно се лови на празен ход особено по кръстовищата лятото почва да качва температура . Проверката на виското е писано много пъти как се прави .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
Да явно съм карал БМВ та винаги със заминало виско които зацепват не достатъчно. Реално новото си е ново и разликата е огромна и дори и сега между 15-20° си е зацепило почти постоянно.
За температурата на кипене и налягането съм на ясно обаче не се бях замислял, че наистина при отваряне на Капачката то рязко пада и тоест това е нормално да се случва да излизат балончета и да кипва така да разбирам.
Разреден е с вода да той реално е и доста гъстичък за директна употреба а и от това колкото съм запознат топлообмена е друг и се влошава.
Тоест всичко си е ок и да търся проблема в радиатора понеже само той остана. Което мисля направо на пролет да го направя.
За температурата на кипене и налягането съм на ясно обаче не се бях замислял, че наистина при отваряне на Капачката то рязко пада и тоест това е нормално да се случва да излизат балончета и да кипва така да разбирам.
Разреден е с вода да той реално е и доста гъстичък за директна употреба а и от това колкото съм запознат топлообмена е друг и се влошава.
Тоест всичко си е ок и да търся проблема в радиатора понеже само той остана. Което мисля направо на пролет да го направя.
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
Jordana, благодаря отново за отговорите и по моя проблем и по този на колегата !
Изключително полезни - не само като насоки, но и най-вече че обясняваш кое защо е така.... За мен поне, когато осмисля нещо логически, ми е много по-лесно да го разбера.
Ще гледам следващите дни да направя "теста" след карането на колата да видим какво ще излезе...
Това загряване/прегряване, за което говорите и двамата - става въпрос за "официалното" му засичане от електрониката на колата, нали ? имам предвид отклонение на стрелката за температурния индикатор на таблото ?
Или визирате нещо друго - усещане от прегряване (загуба мощност и/или нещо друго)?
Аз да чукна на дърво - до момента стрелката ми не е мърдала от средата на скалата на таблото (където е "голямата" черта) при каквато и да е външна температура и продължителност на карането, с или без включен климатик (като изключим естествено при проблема когато беше заминал термостата, който споменах....). Естествено сега важното е да видим дали ще продължи да е така и след аварийната ситуация от по-миналата седмица....
Междудругото ми стана интересно покрай тези споменати 120 градуса - при мен поне няма конкретни температурни означения на таблото, та в тази връзка:
* каква е оптималната температура на работа на двигателя (средата на дисплея);
* каква е температурата при първата черта вдясно (предполагам вече индикира начално прегряване);
* каква е темпрературата за влизане в червената зона;
Благодаря отново !
Изключително полезни - не само като насоки, но и най-вече че обясняваш кое защо е така.... За мен поне, когато осмисля нещо логически, ми е много по-лесно да го разбера.
Ще гледам следващите дни да направя "теста" след карането на колата да видим какво ще излезе...
Това загряване/прегряване, за което говорите и двамата - става въпрос за "официалното" му засичане от електрониката на колата, нали ? имам предвид отклонение на стрелката за температурния индикатор на таблото ?
Или визирате нещо друго - усещане от прегряване (загуба мощност и/или нещо друго)?
Аз да чукна на дърво - до момента стрелката ми не е мърдала от средата на скалата на таблото (където е "голямата" черта) при каквато и да е външна температура и продължителност на карането, с или без включен климатик (като изключим естествено при проблема когато беше заминал термостата, който споменах....). Естествено сега важното е да видим дали ще продължи да е така и след аварийната ситуация от по-миналата седмица....
Междудругото ми стана интересно покрай тези споменати 120 градуса - при мен поне няма конкретни температурни означения на таблото, та в тази връзка:
* каква е оптималната температура на работа на двигателя (средата на дисплея);
* каква е температурата при първата черта вдясно (предполагам вече индикира начално прегряване);
* каква е темпрературата за влизане в червената зона;
Благодаря отново !
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
Когато стрелката ти показва '12 без 5', което е класическото показание на БМВ-показателя за температура, докато го имаше , температурата е от около 80 до 107'С по спомени! Т.е. в този диапазон, тя си стои в средата без да мърда! Първата чертичка след нея е към 112'С или нещо от сорта... Чертичката преди средата май беше към 68'С...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
ildivvy написа:Когато стрелката ти показва '12 без 5', което е класическото показание на БМВ-показателя за температура, докато го имаше , температурата е от около 80 до 107'С по спомени! Т.е. в този диапазон, тя си стои в средата без да мърда! Първата чертичка след нея е към 112'С или нещо от сорта... Чертичката преди средата май беше към 68'С...
Хм. не знам дали циферблата на таблото е различен при отделните баварци, или просто при мен температурата не е съвсем ОК, както съм си мислел...
При мен изглежда така:
Но при загрят двигател, стрелката ми е винаги е била точно на позиция "12 часа" (дебелата черта в средата), а не "12 без 5", което посочваш за класическо показание....
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
Точно на 12 часа трябва да бъде стрелката , между втора и третата черта диапазона ако е 75 -115 градуса значи би трябвало да е около 90-95 градуса напълно нормално положение на стрелката в средата . Термостата трябва да е отворил напълно при 80 градуса
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
Jordana написа:Точно на 12 часа трябва да бъде стрелката , между втора и третата черта диапазона ако е 75 -115 градуса значи би трябвало да е около 90-95 градуса напълно нормално положение на стрелката в средата . Термостата трябва да е отворил напълно при 80 градуса
А в Червено на колко градуса влиза?
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
BMW Addiction написа:Jordana написа:Точно на 12 часа трябва да бъде стрелката , между втора и третата черта диапазона ако е 75 -115 градуса значи би трябвало да е около 90-95 градуса напълно нормално положение на стрелката в средата . Термостата трябва да е отворил напълно при 80 градуса
А в Червено на колко градуса влиза?
Колкото може да вдигне преди да се стопи нещо.
Последно колко t° на чертичката между червеното и средата 115 или повече
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
Всъщност, аз имах предвид по-старите табла, които имаха по три бели чертички! Една точно в средата и по една от двете и страни... От там идва и израза '12 без 5', защото стрелката стоеше точно преди средната бяла чертичка!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
Пичове, така като засегнахме темата за радиатора и температурите, ми излезе още едно питане, което засяга охлаждането.
(да си сверя часовника, да не се окаже, че пак съм чел нетолкова верни неща).
Добявете ли вода към антифриза?
Аз 9-10 години карах бавареца, като съм дозареждал само антифриз (явно съм препълвал, но това да кажем е друга тема...).
Преди няколко години обаче, бях чел някакви съвети и там пишеше, че водата нещо действала по-добре... имам предвид микса "антифриз+вода" спрямо варианта "само антифриз". Даже вече съм забравил обяснението, но когато го бях чел ми се стори, че беше смислено и логично.
Крайния съвет беше "Дозареждайте с вода в началото на пролетта/лятото, а в началото на есента и през зимата - дозареждайте с антифриз". Та горе-долу така почнах да правя.... добавял съм по малко вода отвреме на време.
Подчертавам, че не е била идеята ми да спестявам от пари за антифриз, а понеже наистина останах с впечатление, че за летните жеги, това е по-добрия вариант за охлаждането.
Какво е правилното приложение и вие как процедирате?
(да си сверя часовника, да не се окаже, че пак съм чел нетолкова верни неща).
Добявете ли вода към антифриза?
Аз 9-10 години карах бавареца, като съм дозареждал само антифриз (явно съм препълвал, но това да кажем е друга тема...).
Преди няколко години обаче, бях чел някакви съвети и там пишеше, че водата нещо действала по-добре... имам предвид микса "антифриз+вода" спрямо варианта "само антифриз". Даже вече съм забравил обяснението, но когато го бях чел ми се стори, че беше смислено и логично.
Крайния съвет беше "Дозареждайте с вода в началото на пролетта/лятото, а в началото на есента и през зимата - дозареждайте с антифриз". Та горе-долу така почнах да правя.... добавял съм по малко вода отвреме на време.
Подчертавам, че не е била идеята ми да спестявам от пари за антифриз, а понеже наистина останах с впечатление, че за летните жеги, това е по-добрия вариант за охлаждането.
Какво е правилното приложение и вие как процедирате?
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
Антифриз + дестилирана вода (дейонизирана).
Чистия антифриз да речем оригиналния БМВ който се продава в представителствата на БМВ е за -60°С. Цената му е достъпна. Аз съм с HEPU пак g11 (син) който е близък до цена и качество на оригиналния БМВ.
- 1во. БМВтата поне до 2010г всичките излизат със син антифриз G11. Синия цвят не е определящ дали блок, глава и така нататък е алуминиев както е общото схващане че само червения е за такива блокове, глави и така нататък. Важни са съставките и те си ги има. А на самото шише си пише колко към колко се мешат.
- 2ро. Чистия антифриз няма толкова добро топло отделяне тоест не охлажда двигателя толкова добре колкото чистата вода и за това се смесват.
-3то. Смесва се с дестилирана(дейонизирана) вода понеже чешмяната с няколко думи има примеси и едва ли не вътре в двигателя ще се образува котлен камък като това последното малко ми се вижда сложно.
Общо взето е това.
Чистия антифриз да речем оригиналния БМВ който се продава в представителствата на БМВ е за -60°С. Цената му е достъпна. Аз съм с HEPU пак g11 (син) който е близък до цена и качество на оригиналния БМВ.
- 1во. БМВтата поне до 2010г всичките излизат със син антифриз G11. Синия цвят не е определящ дали блок, глава и така нататък е алуминиев както е общото схващане че само червения е за такива блокове, глави и така нататък. Важни са съставките и те си ги има. А на самото шише си пише колко към колко се мешат.
- 2ро. Чистия антифриз няма толкова добро топло отделяне тоест не охлажда двигателя толкова добре колкото чистата вода и за това се смесват.
-3то. Смесва се с дестилирана(дейонизирана) вода понеже чешмяната с няколко думи има примеси и едва ли не вътре в двигателя ще се образува котлен камък като това последното малко ми се вижда сложно.
Общо взето е това.
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
mafiata_ написа:Антифриз + дестилирана вода (дейонизирана).
.................
- 2ро. Чистия антифриз няма толкова добро топло отделяне тоест не охлажда двигателя толкова добре колкото чистата вода и за това се смесват.
-3то. .........................
Да, това мисля, че беше обяснението, макар че като го четох ми се струваше мега странно специален химичен продукт да има по-лоши топлообменни качества от чиста вода, но ми е останало като спомен....
Колко горе-долу съотношение правиш антифриз-вода (ако си спомняш де...) ?
То сега като ми заредиха новия антифриз, даже не знам каква марка точно сложиха, че да търся някакви пропорции.... То предвид и сезона, май по-добре да не доливам вода вече, а живот и здраве на пролет да долея "на око" някаква количество - но все пак ми е интересно каква пропорция спазваш ?
P.S. Колко литра антифриз побират Е36-ците изобщо ?
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
Съотношението антифриз вода зависи от антифриза но е 1към 1 или 1 към 2 различно според зависи за - 25° ли ще е или за - 17° На опаковката си пише, а количеството което събира е различно според това дали е 4 или 6 цилиндрово като при по-старите по спомен които са без климатик е още по малко поради по малкия радиатор по спомен. Но е нещо от сорта на 10-12л.
Най-добре е да си го разреждаш и доливаш понеже така само с вода или чист антифриз след време губиш представа за съотношението. Въпреки че и аз съм го правил но не е правилно. Другото което е да не се меша различни антифризи (за това са и различни цветове) пресичат се. Както ти казвам взимаш хубав концентрат и си го разреждаш има и готови за употреба но нямам им доверие и опит с тях както и цената е определяща тези от 3-4л за литър са пълен ташак не че ще замръзне , но освен това както споменах и в предния коментар говориме за корозия на алумин, а както знаем м52 освен с такава глава и блока е алуминиев. Другото е и това че смазва водната помпа.
При мен какъвто съм го сипал след да речем 2-3г същия го източвам като цвят и бистрота.
Имам познати при които всичко е кафяво от ръжди и така нататък от което се запушва в последствие радиатори, клапанчета(гумички те също им се спи чат) и така нататък
Най-добре е да си го разреждаш и доливаш понеже така само с вода или чист антифриз след време губиш представа за съотношението. Въпреки че и аз съм го правил но не е правилно. Другото което е да не се меша различни антифризи (за това са и различни цветове) пресичат се. Както ти казвам взимаш хубав концентрат и си го разреждаш има и готови за употреба но нямам им доверие и опит с тях както и цената е определяща тези от 3-4л за литър са пълен ташак не че ще замръзне , но освен това както споменах и в предния коментар говориме за корозия на алумин, а както знаем м52 освен с такава глава и блока е алуминиев. Другото е и това че смазва водната помпа.
При мен какъвто съм го сипал след да речем 2-3г същия го източвам като цвят и бистрота.
Имам познати при които всичко е кафяво от ръжди и така нататък от което се запушва в последствие радиатори, клапанчета(гумички те също им се спи чат) и така нататък
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
BMW Addiction написа:Пичове, така като засегнахме темата за радиатора и температурите...
А как е колата? Надува ли, хвърля ли води, маркучи и т.н.?
Много концентрат също не е на добре, тъй като е по-гъст и тормози помпата.
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Има ли (взаимо)връзка между Климатична и охладителна сис
Mitko_320 написа:BMW Addiction написа:Пичове, така като засегнахме темата за радиатора и температурите...
А как е колата? Надува ли, хвърля ли води, маркучи и т.н.?
Много концентрат също не е на добре, тъй като е по-гъст и тормози помпата.
Привет !
Ами все още не смея нищо да кажа.... Не ми се е налагало да я карам на по-дълги разстояния от както стана проблема. Засега не усещам проблеми, но нямам правени повече от 15-20 км за ден (обикновено дори са по-малко), така че засега продължавам да се моля... Стрелката за температура поне не мърда (поне на тези кратки карания), не усещам и проблеми при работата на двигателя ?.... не знам дали се преподолага че трябва да усещам такива като симтоматика ?
=======
За тоя антифриз съвсем се обърках.... както казах почти 10 години съм я карал само с доливане на антифриз.... след това почнах да доливам и малко вода, но Mafiata e прав, че така се губи представа какво реално е съотношението вътре....
Но това, че пък твърде много антифриз (неразреден) може да товари помпата пък грам не съм се замислял....
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани