e36 316i Compact 04.1999 проблем с охладителната система
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
e36 316i Compact 04.1999 проблем с охладителната система
Здравейте колеги!
Нов съм в форума и предварително се извинявам ако съм допуснал някаква грешка с публикуването на тема.
От 2 месеца колата ми е по сервизи и "майсторите" не могат да отстранят проблема.
По някакъв начин сигурно влиза въздух в охладителната система и избутва антифриза.
На 2 пъти вече пукаше трабите и изтичаше антифриза, и двигателя прегряваше.
Сменени са водна помпа, термостат, двигателя е разглабян, главата е пилена 0,1мм., гарнитурата е сменяна, с това и още 3 хидравнични повдигача, няма спукано или криви/деформирани бутала.
Днес вече след 5 седмици чакане уж вече беше готова. Като я взех, направих 2 кръгчета из града и се върнах да платя на майстора.
Като проверихме тръбите, отново бяха твърди а антифриза в казанчето беше почти на дъното.
Т.е. положението е същото след над 1000лв. ремонти. Вече и аз не знам какво да мисля и правя.
Аз се занимавам в сферата на ИТ и не разбирам от автомобили, но доколкото разбрах, са 2 кръга:
- един, който минава през двигателя
- и един, който минава през радиатора
А термостата ги свързва. Когато антифриза в кръга който минава през двигателя загрее над определена температура, термостата се отваря и пуска охладена течност от кръга с радиатора към този с двигателя.
Аз имам чувството, че течноста само отива от кръга с радиатора към кръга с двигателя. А течност от кръга с двигателя не се връща обратно към къга с радиатора.
Мисля така, защото теч няма, а след каране маркучите са твърди на камък и антифриза в казанчето е на дъното.
Ако може някакви съвети, препоръки ... всичко е добре дошло!
Знам, че ще има и коментари, които ще кажат да я разкарвам, но си ме кефи искам да я задържа и да я отремонтирам.
Отделно ми казаха, че не е задължително да меши масло с антифриз. Първоначално майсторите казаха, че най-вероятно набива налягане от двигателя към охладителната система, и създава въздушна пита.
Двигателя е М43Б19 77кв.
Нов съм в форума и предварително се извинявам ако съм допуснал някаква грешка с публикуването на тема.
От 2 месеца колата ми е по сервизи и "майсторите" не могат да отстранят проблема.
По някакъв начин сигурно влиза въздух в охладителната система и избутва антифриза.
На 2 пъти вече пукаше трабите и изтичаше антифриза, и двигателя прегряваше.
Сменени са водна помпа, термостат, двигателя е разглабян, главата е пилена 0,1мм., гарнитурата е сменяна, с това и още 3 хидравнични повдигача, няма спукано или криви/деформирани бутала.
Днес вече след 5 седмици чакане уж вече беше готова. Като я взех, направих 2 кръгчета из града и се върнах да платя на майстора.
Като проверихме тръбите, отново бяха твърди а антифриза в казанчето беше почти на дъното.
Т.е. положението е същото след над 1000лв. ремонти. Вече и аз не знам какво да мисля и правя.
Аз се занимавам в сферата на ИТ и не разбирам от автомобили, но доколкото разбрах, са 2 кръга:
- един, който минава през двигателя
- и един, който минава през радиатора
А термостата ги свързва. Когато антифриза в кръга който минава през двигателя загрее над определена температура, термостата се отваря и пуска охладена течност от кръга с радиатора към този с двигателя.
Аз имам чувството, че течноста само отива от кръга с радиатора към кръга с двигателя. А течност от кръга с двигателя не се връща обратно към къга с радиатора.
Мисля така, защото теч няма, а след каране маркучите са твърди на камък и антифриза в казанчето е на дъното.
Ако може някакви съвети, препоръки ... всичко е добре дошло!
Знам, че ще има и коментари, които ще кажат да я разкарвам, но си ме кефи искам да я задържа и да я отремонтирам.
Отделно ми казаха, че не е задължително да меши масло с антифриз. Първоначално майсторите казаха, че най-вероятно набива налягане от двигателя към охладителната система, и създава въздушна пита.
Двигателя е М43Б19 77кв.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: e36 316i Compact 04.1999 проблем с охладителната система
Здравей колега! Поздравявам те за решението да я оправиш и караш. Тия коли си струват. Правил съм тоя мотор, и мога да те питам много неща, но щом не си наясно с двигателите няма да решим проблема. Ще те посъветвам да избереш сервиз на някой колега от форума, със сигурност ще е правил такъв мотор и ще знае кое и как. Когато правих моята частите не бяха скъпи, надявам се и сега да е така
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: e36 316i Compact 04.1999 проблем с охладителната система
~Мишо~ написа:Здравей колега! Поздравявам те за решението да я оправиш и караш. Тия коли си струват. Правил съм тоя мотор, и мога да те питам много неща, но щом не си наясно с двигателите няма да решим проблема. Ще те посъветвам да избереш сервиз на някой колега от форума, със сигурност ще е правил такъв мотор и ще знае кое и как. Когато правих моята частите не бяха скъпи, надявам се и сега да е така
Здравей Мишо,
Благодаря ти много за отделеното време. Ако все пак решиш, можеш да си зададеш въпросите а аз ще ги отправя към майсторите в текущия сервиз в който се намира и ще ти върна отговор.
Поздрави
Re: e36 316i Compact 04.1999 проблем с охладителната система
gavazoff написа:Здравейте колеги!
Нов съм в форума и предварително се извинявам ако съм допуснал някаква грешка с публикуването на тема.
От доста време имам един и същ проблем с охлаждащата система.
На 2 пъти вече спука тръбите между радиатора и двигателя.
Поначало радиатора капеше много слабо и в впоследствие го смених с чисто нов (няма и година).
След това проблема отново се появи. Тоя път смених водна помпа и термостат.
Двигателя беше разглобен. Главата е пилена 0,1мм.
Сменени са 3 хидравлични повдигача (от 6), гарнитурата и свещи.
Няма спукано, кривини или деформации. Веригата, водачите (бананите) и притисквача са о.к.
Някой с идея какво още да смена без да сменям колата
Двигателя е М43Б19 77кв.
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани