M7 или M8 болтове за капака на клапаните при M43

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 11.05.2017
Пол: Мъж

M7 или M8 болтове за капака на клапаните при M43

Мнение от Asen.K » 08 Юни 2020, 20:26

Колеги, ще ви помоля за помощ.
Почти не пиша в този форум, но сега имам нужда от съвет на патили си преди мен с такъв проблем.
Натресох се за пореден път на "истински" майстори (от тези сериозните майстори, стари, горделиви, начумерени, гръмогласни... не дават дума да им кажеш. Те знаят най-добре.)

Сeга търся M7 или M8 болтове за капак на главата на мотор M43.
Днес извадих старите, които са M6. Резбите им бяха плътно напълнени с алуминиеви стружки. Защо? Не ми се говори. Ами някой от тях сами си бяха тръгнали да си ходят.

Знаете ли дали съществуват оригинални M7 или M8 болтове като този тук на снимката и от къде могат да се купят?
M6.jpg


Резбата е стандартна, ако въобще вече има някакво значение.
Ако няма, ще търся от първия магазин за крепежни елементи и ще преправям?
По online сторовете има само болтове за глава, но не и за капак на глава.

И мога ли просто да завия М7 в разбитото легло на болтовете (алуминий е все пак) или е по-добре да правя нова резба направо за М8 болт?
Видях също и някакви алуминиеви за BMW E60, E61, E65. Бяха М7, с малко по-дълга резба 25мм. Тази тук е дълга около 15мм. Но ме е страх да ползвам алуминиев болт, че да не се скъса при завиване.

Въобще какво ще ме посъветвате?
Или аз съм единствения балък, който се е прецакал с такъв проблем?

(PS. Като си помисля, че тези двамата ги образовах как правилно се зацепва верига на M43 (защото единия от тях я беше зацепил грешно), че си и платих накрая. А сега след тях и нови болтове на капака ще търся да слагам. А великия момент е, че те дори не ми казаха за разбитите болтове и си карах 10 000 км. с олян в масло блок, картер, рейка и т.н. За малко да тръгна за N-ти път да сменям семеринг на колянов вал. И съм сигурен, че просто ме чакат да се появя готов за поредното издояване.)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: M7 или M8 болтове за капака на клапаните при M43

Мнение от Benord » 09 Юни 2020, 2:27

Ако болтовете са добре и само са изкарали резбата от главата си потърсете комплекта пружинки и ремонтният инструмент.Това е най-добрият вариант.Иначе има и специални втулки пак с инструмент за подновяване на резбите.Определено са скъпи материалите,но си става един път.Хубаво е и да си намерите нови оригинални болтове.По моргите има достатъчно запазени,че даже и безплатни на места.
Вместо да търсите инструмент и работни материали, за да ги ползувате само еднократно и после да събират паяците някъде,нещата са скъпички ,потърсете някой стругар или шлосер,който работи с тези неща и нещата да станат от раз и завинаги.Това е моят съвет.Успех!

П.с. Ако Ви трябват каталожни номера ще Ви ги намеря.Работя с такива неща,но и Гугъл върши същата работа.Hazet и други големи имена имат собствени разработки по темата.Вижте и тук:
https://www.youtube.com/watch?v=5v8-TwyPknI -този показва с пружинките как се работи.Стабилна е работата.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 11.05.2017
Пол: Мъж

Re: M7 или M8 болтове за капака на клапаните при M43

Мнение от Asen.K » 09 Юни 2020, 9:50

Благодаря Ви.
Изглежда много добра тази идея с пружинките :)
Все пак ще си направя експеримент довечера с обикновени болтове с резба 7мм.
Ако не се получи, ще взема един такъв комплект.
Ще постна тук резултата от експеримента.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M7 или M8 болтове за капака на клапаните при M43

Мнение от bum_bum » 09 Юни 2020, 20:57

За втулки недей и гледа, цената на инструмента е сериозна, а и не си струва за капака на клапаните. И едва ли някой майстор изобщо в България има такъв размер инструмент. Аз съм с такива на блока, но там изискванията са различни. Пружинките ще ти свършат идеална работа, а и по-има шанс да намериш някой с инструмент, ако са в комплект с различни размери. Тези за втулките се продават само за специфичния размер, поне тези на тайм сърт, които ползвах аз.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 11.05.2017
Пол: Мъж

Re: M7 или M8 болтове за капака на клапаните при M43

Мнение от Asen.K » 12 Юни 2020, 8:29

В края на краищата побългарих нещата.
Намерих си метчик 7мм 2-ри ремонт и директно нарязах резбите на прее...ните дупки.
Действа се много внимателно, като се вадят стружките с памуче/клечка за уши потопени в масълце.
Накрая се продухва с компресор за да излязат всякакви остатъци.
Установих, че този вариант е най-удачния АКО човек си намери обаче оригинални болтове за капак M7.

Тъй като аз не намерих такива болтове, завих обикновени 7мм, анодизирани (временно решение)
А защо е временно решение и не го препоръчвам на никого ще обясня по-долу.

Ето това е оригиналния болт (доста омазан и запълнен със гняс и алуминиеви остатъци) и съвсем стандартни от магазина за крепежни елементи.
boltowe.jpg


Оригиналния има борд, който играе важна роля при стягането на капака. По спецификация 6мм трябва да се стегнат с 10 NM.
А това е възможно само ако съществува този борд.
При стандартен болт, без борд, единственото което оказва обратно усилие срещу притягащата сила е гуменото уплътнението на капака,
което може да се сплеска до неузнаваемост ако човек се опита да постигне тези 10NM (в случая със 7мм болтове дори трябва да е 15NM)
Имам динамометричен ключ (за разлика от 90% от майсторите в България) и тествах какво е усилието при завиване с 10NM...никак не е малко. Дори се учудвам, че болтове на капак могат да издържат такова силно пристягане.

Ето резултата с 'каруцарските' болтове както ги нарече шеговито един комшия - стар шлосер.
IMAG0241.jpg


Тъй като са пристегнати на усет (поради липса на борд в болтовете) сега търся модел BMW с оригинални M7 болтове.
Оказа се, че М6 се продават в комплект с гумичките. Би трябвало да има и М7. Но в магазините за части гледат номер на шаси и не си правят експерименти да продават нещо, което не отговаря на оригиналната част.

Благодаря Ви за помощта и съветите
Успех.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M7 или M8 болтове за капака на клапаните при M43

Мнение от bum_bum » 12 Юни 2020, 21:09

Виж по-новите бензинови мотори май са с М7.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook