Въпрос относно омасляване на капака на клапаните
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- Dimoblagoev
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 20.01.2020
Въпрос относно омасляване на капака на клапаните
Здравейте колеги, имам един въпрос относно едно страно омасляване на винтовете на главата на клапаните. Днес измих двигателя понеже беше мръсен и оставих колата да поработи за половин час, след това изгасих двигателя и като погледнах 4-те винта на капака на клапаните от едната страна (външната) бяха леко омаслени, странното е, че само при тях е така, а цялата гарнитура иначе си стои суха, само главите на винтовете са омаслени. Двигателия е M43 1.6 97г. Няма признаци да губи масло, нито да е заминала гарнитурата. Дали е цялата гарнитура за смяна или само винтовете и техните гарнитури, защото май и на тях има общо са 10 винта.Интересува ме също дали ако сменя гарнитурата сам ще ми е нужен динамометричен ключ или за капака на клапаните не е нужно, както за винтовете на главата. Ще съм благодарен на всеки съвет.
Re: Въпрос относно омасляване на капака на клапаните
Колега, ако решиш да сменяш капака и не си го правил преди, ТВЪРДО вземи дин. ключ! Аз не я бях правил тази операция и гледах да внимавам много, леко та леко. Обаче 2 месеца напред и от долната страна отляво, пак омаслява. Или съм ги пренатегнал или гарнитурата е скапана и си тече. Хубаво е и да сложиш силиконова гарнитура, от онази черната, по ъгълчета и такива " рискови" местенца. Иначе конкретно за твоя проблем, стара си беше сдала багажа и дори и да нямаше масло от външата страна, самите болтове бяха омаслени. Моята препоръка е ако нямаш масло при свещите, да не се занимаваш Успех
- BeeMWe
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 127
- Регистриран на: 19.07.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 TDS
- Мечтае да кара: BMW 635 Csi
Re: Въпрос относно омасляване на капака на клапаните
Като сменяш гарнитурата, сменяш и болтовете, защото и самите те имат гарнитурки и втулки, които се сплескват и износват.
Имах същият проблем. Купих гарнитура на Victor Reinz и вътре бяха и болтовете. След тази интервеция всичко вече е сахара !
Като стягаш, задължително динамометричен ключ, защото като натегнеш повече, гарнитурата се сплесква и пак започва да изпуска. Трябва да е притегната на точно определени нютони.
Моят двигател е M41 и болтовете се затягат на 15Nm.
Провери в TIS, там ще пише колко е за теб.
Имах същият проблем. Купих гарнитура на Victor Reinz и вътре бяха и болтовете. След тази интервеция всичко вече е сахара !
Като стягаш, задължително динамометричен ключ, защото като натегнеш повече, гарнитурата се сплесква и пак започва да изпуска. Трябва да е притегната на точно определени нютони.
Моят двигател е M41 и болтовете се затягат на 15Nm.
Провери в TIS, там ще пише колко е за теб.
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани