Въпрос относно омасляване на капака на клапаните

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 20.01.2020

Въпрос относно омасляване на капака на клапаните

Мнение от Dimoblagoev » 02 Юни 2020, 14:40

Здравейте колеги, имам един въпрос относно едно страно омасляване на винтовете на главата на клапаните. Днес измих двигателя понеже беше мръсен и оставих колата да поработи за половин час, след това изгасих двигателя и като погледнах 4-те винта на капака на клапаните от едната страна (външната) бяха леко омаслени, странното е, че само при тях е така, а цялата гарнитура иначе си стои суха, само главите на винтовете са омаслени. Двигателия е M43 1.6 97г. Няма признаци да губи масло, нито да е заминала гарнитурата. Дали е цялата гарнитура за смяна или само винтовете и техните гарнитури, защото май и на тях има общо са 10 винта.Интересува ме също дали ако сменя гарнитурата сам ще ми е нужен динамометричен ключ или за капака на клапаните не е нужно, както за винтовете на главата. Ще съм благодарен на всеки съвет.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 19.08.2019
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно омасляване на капака на клапаните

Мнение от Purek » 18 Юни 2020, 10:50

Колега, ако решиш да сменяш капака и не си го правил преди, ТВЪРДО вземи дин. ключ! Аз не я бях правил тази операция и гледах да внимавам много, леко та леко. Обаче 2 месеца напред и от долната страна отляво, пак омаслява. Или съм ги пренатегнал или гарнитурата е скапана и си тече. Хубаво е и да сложиш силиконова гарнитура, от онази черната, по ъгълчета и такива " рискови" местенца. Иначе конкретно за твоя проблем, стара си беше сдала багажа и дори и да нямаше масло от външата страна, самите болтове бяха омаслени. Моята препоръка е ако нямаш масло при свещите, да не се занимаваш :) Успех

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 19.07.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 TDS
Мечтае да кара: BMW 635 Csi

Re: Въпрос относно омасляване на капака на клапаните

Мнение от BeeMWe » 28 Юни 2020, 17:57

Като сменяш гарнитурата, сменяш и болтовете, защото и самите те имат гарнитурки и втулки, които се сплескват и износват.
Имах същият проблем. Купих гарнитура на Victor Reinz и вътре бяха и болтовете. След тази интервеция всичко вече е сахара !
Като стягаш, задължително динамометричен ключ, защото като натегнеш повече, гарнитурата се сплесква и пак започва да изпуска. Трябва да е притегната на точно определени нютони.
Моят двигател е M41 и болтовете се затягат на 15Nm.
Провери в TIS, там ще пише колко е за теб.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook