BMW e36 М52 проблем с мощността

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 17.04.2020

BMW e36 М52 проблем с мощността

Мнение от daakataa » 17 Апр 2020, 13:43

Здравейте колеги!
Имам един проблем с мотор М52В20 на е36.
Та, колата няма мощност при подаване на газ имам чувството, че е със 100к.с. по-малко..... На диагностика не излиза абсолютно никаква грешка, мотора си работи като часовник (не мени обороти, не гасне, няма странни шумове). Едиственият проблем е мощността.. Смених датчик колянов вал, свещи, датчик разпределителен вал, дебитомер, но оправия няма.. Този номер взе да го прави след един престой от 4-5 дена без да се кара. Вече и аз не знам какво да я правя. Забравих да допълня, че ми гръмна веднъж докато си карам крайното гърне и се сцепи по шева, след това веднага влезе в сервиза и се смениха горе споменатите работи. Моля наистина ако някой знае или е имал подобен проблем да помогне.
Лек ден и Весели Празници!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: BMW e36 М52 проблем с мощността

Мнение от cerberus » 18 Апр 2020, 2:25

Колата има ли газова уредба?
И сменените датчици за валовете оригинални ли са?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1676
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: BMW e36 М52 проблем с мощността

Мнение от Biogame » 18 Апр 2020, 8:09

Едва ли ще е там,ама да питам катализатор има ли?
:driving: :dunno: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: BMW e36 М52 проблем с мощността

Мнение от zvetiko » 18 Апр 2020, 11:50

daakataa написа:Здравейте колеги!
Имам един проблем с мотор М52В20 на е36.
Та, колата няма мощност при подаване на газ имам чувството, че е със 100к.с. по-малко..... На диагностика не излиза абсолютно никаква грешка, мотора си работи като часовник (не мени обороти, не гасне, няма странни шумове). Едиственият проблем е мощността.. Смених датчик колянов вал, свещи, датчик разпределителен вал, дебитомер, но оправия няма.. Този номер взе да го прави след един престой от 4-5 дена без да се кара. Вече и аз не знам какво да я правя. Забравих да допълня, че ми гръмна веднъж докато си карам крайното гърне и се сцепи по шева, след това веднага влезе в сервиза и се смениха горе споменатите работи. Моля наистина ако някой знае или е имал подобен проблем да помогне.
Лек ден и Весели Празници!


"Гръмнало гърне"- колега, провери налягане на горивото в рейката, дюзите.

Датчик колянов и разпределителен вал се сменят само с оригинални, в противен случай може да очакваш изненади от всякакво естество. Не разбирам и защо са ги сменили заради гръмналото гърне...

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 17.04.2020

Re: BMW e36 М52 проблем с мощността

Мнение от daakataa » 19 Апр 2020, 22:56

Благодаря на отзовалите се. Значи сменили са датчиците, защото са излезли като грешка. Нищо друго не излизало. Моите съмнения бяха за бобина, ако натрупало суров бензин в ауспуха и да се е възпламенил, но замерих бобините и бяха добре. Датчиците не знам какви са сложили, но ме попитаха хубави или евтини, аз отговорих хубави разбира се. Колата има газово да. И мисля, че има катализатор, освен ако не е изтърбушен.
А как мога да проверя рейката и дюзите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: BMW e36 М52 проблем с мощността

Мнение от cerberus » 19 Апр 2020, 23:24

В предната част на рейката (откъм перката) има дюза като вентил за гуми. Там закачаш бензиноустойчив манометър и мериш налягането на бензина. По спомен трябва да е около 3-3,5 бара. Но ако и на газ и на бензин го има проблема, едва ли ще е там проблема. Тогава по-скоро виж катализатора, дебитомера и ламбдите как работят. И датчиците, както колегите по-горе пишат - трябва да си много сигурен, че са истински. А най-добре оригинални. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 17.04.2020

Re: BMW e36 М52 проблем с мощността

Мнение от daakataa » 20 Апр 2020, 15:55

Проблема е на газ и на бензин, макар че ми се струва, че на газ е една идея по добре, но пак не е като преди. Ламбдите не ги дава като грешка, обаче стойностите които показва са 0. Прави ми впечатление, че при запален двигател мирише много на бензин. Днес в по хладното време ми направи впечатление....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: BMW e36 М52 проблем с мощността

Мнение от integral » 14 Май 2020, 13:23

Много вероятно да е от кофти горивна смес. Горивото не изгаря добре и остатъците гърмят в генерацията. Аз имах такъв случай преди години заради калпав датчик на коляновият вал. В движение ми гръмна гърнето, направо се беше разцепило по шевовете :mhihi:
Провери още веднъж датчика на коляновият вал. Ако не е VDO, демек оригинален още дълго ще се чудиш защо колата не върви и ти прави парчета.
Ламбдсондите - проверявани ли са?
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: BMW e36 М52 проблем с мощността

Мнение от TheDriver » 15 Май 2020, 0:27

Ламбдите стоят на 0 докато моторът е студен и компа работи в Open loop. Работеща ламда се проверява с показания в реално време на добре загрят мотор - трябва много бързо да мени стойностите.
М52то ще работи и без ламбдите без сериозна загуба на мощност щом се адаптира, ще харчи повече обаче.
Също така си работи и с един заминал датчик разпределителни/колянов, като взима показания от другия и изчислява. Ако и двата датчика са умрели няма да запали.
Симптомите, че работи на един датчик са прекъсване при рязко подаване на газ, неравномерно катерене по оборотите и загуба на мощност.
Колегите правилно ти казаха, че датчици се взимат само оригинални от сигурен доставчик. Щампа ВДО не е гаранция, че датчикът е истински.
Заминал датчик не винаги набива грешка.
Залагам на един умрял датчик и друг не оригинален който дава кофти показания. Виж от форума или от ФБ групите да купиш един втора употреба оригинален датчик на разпределителните валове за къси пари. Със смяната му ще се справиш сам. Ако вървежът се подобри ще знаеш, че си на прав път.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook