E36 320i Time Attack

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

E36 320i Time Attack

Мнение от vicho » 09 Мар 2020, 22:34

Май съм отвикнал да пиша теми във форума и особено за проекти, но все пак при мен всяка една кола е "проект"... няма значение дали става въпрос за евридейка, състезателен автомобил или този на жената... всичко е проект... та за това преди 3 месеца си закупих чудесна виолетова е36 320i със заводски пакет, подгрев и теглич... явно за теглене на състезателния автомобил, ама "20-ската" още не знаеше, че именно тя ще е такъв...

Спомням си преди време, че бях смятал горе-долу колко излиза да си направиш кола за "лъзгане", която е годна да се движи по улиците и хич не съм бил далеч от истината... за добро или лошо... а и като стана въпрос за "лъзгане"-то... то вече струва 3,000лв / брой, та го прескочих и реших, че няма да лъзгам, а ще се опитвам да карам... на Калояново... Серес... Моторпарк... където ме отвее... или стигнат парите

Понеже мразя изтърбушени коли с липсващи елементи по интериора се насочих към стрийт клас (засега)... колата я закупих без радио и веднага инвестирах едни бързи къси пари в Alpine Cd от магазина + 3-лентови пайнерки 6х9 с преходници и 13см в краката... класика от едно време, колкото да не си подсвирквам в колата по магистралата... тия 7-8кг музика ще ги свалим от друго място... (или с ръжда) :mhihi: :mhihi: :mhihi: Заедно с музиката си взех лип спойлер, ccfl инвертори (че и двата бяха изгорели) и китайски ксенон... oh yeah! :човече-със-златен-зъб:

Забравих и китайската топка за скорости от е90... (и волан от е90 си купих след това, че е36цовия ме дразни... по-тънък е от дядовия)

Следващата стъпка точно след няколко беше да се ориентирам към performance частта... всмукателен и изпускателен колектор (китайски хедъри + m50b20 intake) тунингистите казват, че колата много тръгва, аз нищо не усещам, ама съм се изкривил покрай дизелите... :bowdown: :mhihi: тия дни ще кача и диностенд, както и ускорение - преди/след... а да видим има ли файда от атмосферен тунинг на 20-ска.. :roll:

Малко след това реших във фейса видях цял двигател м52б20 - 150+ коня на гуми :shock: продаваше го мой познат и веднага уговорихме топ цена... качваш се и караш... всички екстри... шукар бибитка... взех от двигателя валовете, компютъра и маховика... даде ми и някаква генерация, която последствие се оказа, че виси под колата като прани гащи, та не я ползвах, ама те... бонус! Заварките по нея все едно ги бях правил аз... :mhihi: :bowdown:

Следващите неща за колата бяха повече от ясни... предна/задна разпънки + X-brace (който изискваше допълнителен монтаж, седана заводско няма дупки на гредите). Колата с разпънки е адски стегната и управляема... купето без тези неща се чувства по съвсем различен начин... не е толкова рязко при смяна на посоката и/или корекция...

Шпер диференциал малко прасе 3.45 което се оказа натрошено като задника на дългогодишна труженичка и се наложи сериозно възстановяване (прасето, не задника)... фрикциони, огледални дискове, 4 сателита (малки зъбни колела) и една планета (по-голямо зъбно колело)... и ново масло... резултата е повече от задоволителен, но все още ми се струва дълго числото... с 3.64 ще е далеч по-добре, но това ще е по-натам...

GT крилото разбира се същото беще импулсна покупка, но винаги съм искал такова... циганията край няма... :ranting: :dummy: Монтажа на ГТ крило хич не е лесен, дупченето на задния капак и напасването на крилото да застане като хората си отнема поне 2-3 часа работа... понеже е някаква тънка пластмаса тежи само 2кг, но пък за сметка на това се гъне доста :mhihi:

Гуми и джанти са най-сериозното перо, въпреки, че съм заложил на нещо бюджетно - алутек 8.5J x 17" ET13 с 245/40 R17 Zestino... които последствие се оказаха адски тежки, но това се вижда по-долу... ще вземе да спре двайската... и без това е трагична :no:

Няколко дребни странични неща за 1000-на лева умишлено изпускам, но не са толкова важни...

Тези дни се заех по-сериозно, защото състезанието е идната събота, което както разбрахме днес ще се проведе при затворени врати (демек без публика... то пък нали се избиват хората да ходят да гледат някакви идиоти които се въртят в странен "кръг") Направих малко камбър/кастър и още раздуване, че гумите хич не им харесва позицията... резултатите не изглеждат лошо, но ще има финално уточняване и дино точно преди състезанието... а да видим дали ще се вадят големите суми :mhihi: :mhihi: :mhihi:


И те така те... в последния си вид колата ще се движи... а дано да е добре :dunno: :driving: :driving: :driving:

едит:


гумите и джантите тежат едно много приятно число от 23.4 кг на брой... not great, not terrible... 19-ските ми с рънфлат тежат толкова, което е леко обезкуражително така да го кажа... :mhihi: ще видим как е ускорението с тия топузи, но определено завива добре... джантата е малко под 11кг, а гумата тежи 12.5+ кг ... това ми го спестиха от Zestino Tires Bulgaria, ама вече ще си знам... за справка тойотата 888 са под 8кг броя :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Последна промяна vicho на 25 Фев 2022, 16:07, променена общо 2 пъти
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 4.03.2018
Пол: Мъж

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от e30m42b18 » 09 Мар 2020, 22:58

Супер тема колега, аз съм нов в бмв средата, но такива проекти като този и подобни ме дръпнаха. Надявам се, че ще качваш още информация :paranoid:
? Поздрави! :ok:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 25.01.2015
Пол: Мъж
Кара: E36 316i / Е39 520i
Мечтае да кара: E34 с V8

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от eXed0 » 10 Мар 2020, 0:22

Заформя се интересна тема. Ще следя с интерес. Успех с начинанията, колега :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от TheStorm » 10 Мар 2020, 10:51

https://tiresize.com/tires/Toyo/Proxes-R888.htm

Къде виде 8 кила на R8ци бе :D

12,5 на зестино срещу 11.3 за гума три пъти по-скъпа .. мисля че е преглъщаема разлика ;). Карал съм малко със зестино, ама старо .. и гумата е далеч по твърда от R888 .. и се усеща по-директна. Ама като покараш ще споделиш и ти впечатление

Успех :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от vicho » 10 Мар 2020, 12:11

TheStorm написа:Успех :yes:


спонсорираха ме с друг размер - 16-ски р888 и на око ми се сториха адски леки... явно 245/40 17 са си тегави гуменетки :help:

иначе - да ... твърда е... в града ми падат зъбите макар окачването да е кашкавалено :driving: :driving: :driving:

мерси! :bchug:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от TheDriver » 12 Мар 2020, 14:00

Аз честно казано съм доволен от Зестиното :dunno: При това най-много километри на пистата имам с най-твърдата смес(TW240) и за мен си беше почти като АД08Р.
Разбира се малко по-тежки са и от Йокохамите и от Р888, но Р888 така или иначе не можем да караме в Стриит класовете. Аз на 225/45/17 мерих разлика 1кг на 235/40/17 1.150кг. Това Зестино срещу Р888 и АД08Р.

Честно казано малко се учудвам, че на 20ка си сложил тия големи джанти с валяци :dunno:

За мен максимума за 20ка би следвало да е 16ка с 225ци :dunno:

Но гледам, че сред колегите циркулират и двете схващания - едните слагат възможно най-голямата джанта с най-широката гума която може да се побере, другите съобразяват мощноста и теглото на колата при избора. :dunno:

Аз съм по-скоро от вторите...
Последна промяна TheDriver на 12 Мар 2020, 16:16, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от bum_bum » 12 Мар 2020, 15:45

vicho написа:Малко след това реших във фейса видях цял двигател м52б20 - 150+ коня на гуми :shock:


:shock: :shock: :shock: ебах таа 20-ка
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от vicho » 12 Мар 2020, 15:58

TheDriver написа:Но гледам, че сред колегите циркулират и двете схващания - едните слагат възможно най-голямата джанта с най-широката гума която може да се побере, другите съобразяват мощноста и теглото на колата при избора. :dunno:
Аз съм по-скоро от вторите...


добро инфо за килограмите :bchug:

тя дали няма да върви и ще търкаля 225 или няма да върви и ще търкаля 245... горе-долу все тая, важното е да даваме газ... да опипаме почвата и платформата... колкото можах, направих (засега)

bum_bum написа:
vicho написа:Малко след това реших във фейса видях цял двигател м52б20 - 150+ коня на гуми :shock:


:shock: :shock: :shock: ебах таа 20-ка


megazob.com :mhihi: :mhihi:

всъщност 154 коня на гуми на диното на Overdrive :yes:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от TheDriver » 12 Мар 2020, 16:24

Да му мислят Роко тийм :mhihi:


Дано да можем да караме тая година, че така както е тръгнало да се отменят мероприятия... :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от bum_bum » 12 Мар 2020, 23:07

vicho написа:всъщност 154 коня на гуми на диното на Overdrive :yes:


Доволно. Много ме е яд, че навремето не измерих 20-ката с валове и изпускател.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от vicho » 14 Мар 2020, 14:45

отмениха състезанието, затвориха хотелите... положението мамата си джаса... междувременно си взех полиуретанови тампони с изместен център за предните носачи които ще дадът още малко кастър (колелото отива към предния фар) и това би трябвало окончателно да елиминира триенето на предните гуми в подкалниците... (те хората добре са дали максимална ширина 225 отпред, ама нали сме тунингисти)

Изображение

също така раздух задните вежди още много... чак поопада боята тук-там и игра лилавия спрей... много професионално пръскам, ей :mhihi: то е ясно, че ще трябват пласмасови раздувки, ама бях длъжен да опитам и така... общо взето може да се кара и не е драматично даже изключително рядко пипа едната задна вежда и то ако мина бързо през "легнал полицай"... на пистата не знам как ще е :dunno:
ако пак има драма ще сложа по-твърди задни пружини, така и не разбрах колко КГ твърдост са TA-technix :dunno:

Изображение

Изображение

Някой да знае нещо за китайските окачвания и твърдостите? Ta-technix с какви твърдости е? На него разбира се нищо не пише :mhihi:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от TheDriver » 14 Мар 2020, 18:29

Аз ти казах, че си предобрил с валяците :mhihi:

Пластамасовите вежди ще те пратят в горния клас :mhihi:

Тампоните в комбинация с 46цови носачи ли ще ги слагаш? Защото моят опит сочи, че търсенето на повече кастър с изместени тампони и 46цови носачи води до зверско опиране със широки гуми :dunno:

Нямам представа обаче само тампони до какво ще доведат.

ТА и останалите китайци са мекици, но нямам идея точно колко килограма са. Не мисля че с тях може да се постигне необходимата твърдост. Аз две години издирвам пружини с подходящата твърдост(без да минавам на койлове) и все още не съм намерил, съответно карам с компромисен вариант.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от bum_bum » 14 Мар 2020, 23:44

Няма как да разбереш килограмите на Та и другите китайци, щото всяка пружина е с различни. Освен средно аритметично да се смята :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от vicho » 16 Мар 2020, 11:15

TheDriver написа:...


това с гумите не мисля да е кой знае какъв проблем... даже направо си застанаха просто имат нужда от една идея доуточняване... то проблема е офсета специално отзад, а не ширината на гумите... все пак на ЕТ13 е сериозно по-широко... The Hispanian си кара с пластмасови вежди в стрийт клас и си няма ни една... :D :D :D

тампоните ще ги слагам на е36цовите носачи, защото ако сложа носачи от е46 ще стане истинска дрифтаджийка :mhihi: ужасно широко ще стане отпред и вече не знам как ще се нагласи :dunno: само тампони би трябвало да мръднат колелото напред с 1-2см... :D

bum_bum написа:Няма как да разбереш килограмите на Та и другите китайци, щото всяка пружина е с различни. Освен средно аритметично да се смята :mhihi:


:mhihi: :mhihi: :mhihi:

в това има логика, защото само отдясно опира.. отляво няма проблем... демек 2-те задни пружини са с различна твърдост :mhihi: за оправдание мога да кажа, че взех колата с тези коиловери :smoke:

принципно се предлагат пружини за коиловери със "знайна" твърдост за отпред - 8кг/см2, ама ще го доизмислям в движение... искам да карам, ама няма :(
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: E36 320i Time Attack

Мнение от TheDriver » 16 Мар 2020, 13:36

Това Валери ли е ? :D

Знам за едни тайни договорки с Косата(ала Ферари и ФИА :mhihi: ) и ти ли мислиш по тая линия да минеш :mhihi:

Иначе по правилник не може или поне по миналогодишния правилник не можеше. :yes:

Ако и ти се наредиш с вежди в С1 ще трябва за всички да важи :mrgreen: и ще ме е яд, че съм се прецакал с моето ЕТ35 :mhihi:


Така като гледам само вежди от 46ца минават метър щото са в сивата зона на правилата :mhihi: :mhihi:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook