M52B28 - Още въздух
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
56 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ///М.Василев
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 13.12.2018
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: 328 S2
M52B28 - Още въздух
Здравейте! От известно време се опитвам да засиля една 2,8ца като до момента има (всмук.колектор м50б25 - не е монтиран , спортни изпускатели , предстои да се слага двойна генерация и ремап). Има лек маховик и шпер и за сега върви добре ,но както съм чел и доста хора знаят този мотор няма достатъчно въздух. За сега само колектора б25 е решението и мисля ,че с по-голям дросел ще стигна желаните резултати. Та въпроса ми е от къде да се търси по-голям или да се модифицира такъв.
Re: M52B28 - Още въздух
Той мотора освен откъм колектор е запушен и с валовете.
За мен, за да получиш пълната полза от 25цовия колектор ти трябват и валове. Намирането на читави безваносов вал и Б30 вал е приключение, което на мен ми отне повече от година. Разбира се може да набиеш пари в афтърмаркет валове.
Можеш да разшириш твоя дросел относително лесно. Другият вариант е дросел от V8. Но някой друг трябва да каже точно от кой мотор трябваше да е.
А желаните резултати какви са?
За мен, за да получиш пълната полза от 25цовия колектор ти трябват и валове. Намирането на читави безваносов вал и Б30 вал е приключение, което на мен ми отне повече от година. Разбира се може да набиеш пари в афтърмаркет валове.
Можеш да разшириш твоя дросел относително лесно. Другият вариант е дросел от V8. Но някой друг трябва да каже точно от кой мотор трябваше да е.
А желаните резултати какви са?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M52B28 - Още въздух
От М60Б44 е моят. Но без валове и то доста по-сериозни от м-ковите няма смисъл. А и се преправя лостовия механизъм на дросела по начин, който на мен не ми харесва и хода на газта става къс. Вероятно може да се оправи ама не съм се занимавал.
- ///М.Василев
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 13.12.2018
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: 328 S2
Re: M52B28 - Още въздух
TheDriver написа:Той мотора освен откъм колектор е запушен и с валовете.
За мен, за да получиш пълната полза от 25цовия колектор ти трябват и валове. Намирането на читави безваносов вал и Б30 вал е приключение, което на мен ми отне повече от година. Разбира се може да набиеш пари в афтърмаркет валове.
Можеш да разшириш твоя дросел относително лесно. Другият вариант е дросел от V8. Но някой друг трябва да каже точно от кой мотор трябваше да е.
А желаните резултати какви са?
Мерси за отговора и в момента търся валове, целта ми е 220-30 на колела макар и трудно.


Re: M52B28 - Още въздух
Хмм не мисля че ОЕМ валовете и ББТБ ще са достатъчни за тази цел. Това са си около 270 коня на мотор. Бум бум има подобни показатели и може да ти каже какво е нужно, но не мисля, че ще се мине без афтърмаркет валове, по-здрави клапани, пружини и модифициране на маслената помпа за повече обороти.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M52B28 - Още въздух
Става 220-30 коня, но си приготви едни 7-8 хиляди за да стане както трябва. Може би около 3-4 с копирани валове, алтернативни пружини и по-евтин труд по главата, DIY портване, без подсилване на болтовете по нея и т.н.
- ///М.Василев
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 13.12.2018
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: 328 S2
Re: M52B28 - Още въздух
Благодаря за отговорите! Направих си някой изводи и ако ще слагам дросел ще е както каза bum bum. Мислех да взема и валове от с52 ,но май не съм премислил точно колко ще излезне всичкото това удоволствие
, но с желание всичко става.

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M52B28 - Още въздух
Няма смисъл от дросел само. Дросела от В44 пуска въздух точно толкова, колкото и ИТБ-тата от С50. Което е страшно много за сток мотор. И докато ИТБ-тата имат някои предимства в тротъл риспонса, то единичния голям дросел сам по себе си е напълно безсмислен.
Атмосферния тунинг е скъпо удоволствие. Ако го правиш баш както си трябва с парите за 300 коня без преувеличение, ако е турбинирана ще е поне едни 6-700. Но пък е и коренно различна кола.
Атмосферния тунинг е скъпо удоволствие. Ако го правиш баш както си трябва с парите за 300 коня без преувеличение, ако е турбинирана ще е поне едни 6-700. Но пък е и коренно различна кола.
Re: M52B28 - Още въздух
Ще се включа и аз с един въпрос - има ли смисъл от по-агресивни валове+ремап+разплетени изпускатели, но да си остане с оригиналният смукателен колектор?
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?

Re: M52B28 - Още въздух
Аз лично не виждам смисъл
Валовете ще преместят пауърбанда нагоре по оборотите където М52 всмукателя е рестриктивен. А ниските където му е силата на М52 всмукателя ще са жертвани на вятъра.
Единствено ако планираш М50 всмукател за по-късен етап, но имаш валовете и изпускателите сега, може да ги сложиш и да си чакаш М50 всмукателя. Но ремап преди това ще е двойна работа, просто М50 всмукателя ще промени толкова нещата, че пак трябва да се променят картите след това.

Валовете ще преместят пауърбанда нагоре по оборотите където М52 всмукателя е рестриктивен. А ниските където му е силата на М52 всмукателя ще са жертвани на вятъра.
Единствено ако планираш М50 всмукател за по-късен етап, но имаш валовете и изпускателите сега, може да ги сложиш и да си чакаш М50 всмукателя. Но ремап преди това ще е двойна работа, просто М50 всмукателя ще промени толкова нещата, че пак трябва да се променят картите след това.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: M52B28 - Още въздух
Атмосферният тунинг е неблагодарна работа. За тия пари дето ще изкараш читави 230 коня на колела, ще си вземеш s54 . А то върви доста .. и 2000 оборота отгоре има
. Обслужваш за 3-4 основните проблемни зони - биелни лагери, ванос, гарнитура глава и си с 50 отгоре над тия стойности - без да правиш съчинения и да търсиш еднорози 




http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Re: M52B28 - Още въздух
Не на всеки му се занимава да сменя мотори и да минава техно тестове . Пък и това винаги си остава една добра база за надграждане ( извън атмосферното ) . Докато S54-ката и всякакви други М мотори са вече доста скъпи , пък да не говорим за подръжката им , или пък последващ тунинг колко ще струва , сравнено с масовите M50 M52 . Иначе не е чак толкова скъпо да качиш 30-40 кс . Всмукателя е 300-400 лв , S52 входящ вал е 900 лв , М50 всмукател е към 100 лв ( който е пряк аналог на S52 изпускателен ) , някакви изпускатели за към 500-1000 лв и си ти . Относно ремапа , след смяна на колектор , почти няма смисъл , да не кажа въобще . MS41 са с доста богати смеси при WOT , така че откъм гориво , дори след валовете си е предостатъчно . Малко с аванса и ваноса трябва да се поиграе , като се вземе в предвит , с какво гориво ще се кара предимно . Ако ще се кара с 95 , няма да има кой знае каква заигравка . Незнам дали сте разглеждали файлове от ebay за подобни сетъпи , но там предимно бутат искрата 3-5 градуса и дигат още повече горивото , че да ги удавят максимално . Хубавото е че Siemens имат супер анти кнок система , която успява да предпази мотора дори след груби манипулации с искрата , така че дори да направите някакъв абсурден аванс , MS41-цата ще ви съхрани от тази ви грешка .
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: M52B28 - Още въздух
Що са говориш глупости ?
Колко е космическата поддръжка на с54 ?
Ремъци и ролки от м52, един термостат и водна помпа за 700 лв.
Друго ? Диса няма, всеки съединител с едър шлиц (ако избереш да си с мковата кутия) на 240мм върши работа.
Кво имаш.
Едни биелни на всеки 100к, един ванос и той там някъде и една гарнитура .. ако изобщо.
И да ... една малко по-скъпа газова, че си требе на всеки дросел достатъчно да ходи .
Заигравката с мотора е като да си рециклираш колата. На процеса в средата си, пък на пари си като за кола на 5 години.
Гледате ги огромни суми на веднъж за силни мотори, ма не смятате малкият которник като трябва да го засилвате тея капки, колко морета правят.
Колко е космическата поддръжка на с54 ?
Ремъци и ролки от м52, един термостат и водна помпа за 700 лв.
Друго ? Диса няма, всеки съединител с едър шлиц (ако избереш да си с мковата кутия) на 240мм върши работа.
Кво имаш.
Едни биелни на всеки 100к, един ванос и той там някъде и една гарнитура .. ако изобщо.
И да ... една малко по-скъпа газова, че си требе на всеки дросел достатъчно да ходи .

Заигравката с мотора е като да си рециклираш колата. На процеса в средата си, пък на пари си като за кола на 5 години.
Гледате ги огромни суми на веднъж за силни мотори, ма не смятате малкият которник като трябва да го засилвате тея капки, колко морета правят.


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M52B28 - Още въздух
Вече съм забравил точните цифри ама да кажем към 12к струва М52 с оправени резби на блока с тайм сърт, практически вечни, нов радиатор, ролки, ремъци, термостат, водна помпа, маховик фиданза, съединител закс спорт, нови водни съединения, вериги, банани, колелца там разни, ревизиран ванос с пълния комплект на бейсан, нови клапани изпускателните от инконел, титаниеви талерки, нови стоманени двойни пружини, нови всички датчици, нови повдигачи, всмукател от м50, изпускател, нови валове, портвана глава от човек, който с това се занимава, шлайфания, почиствания и всичките там неща, които си вървят с ремонтите. Сигурно нещо още изпускам. На практика двигател с мощност колкото С54 и обороти 1к под него. Може и да се вдигнат, ако това е целта с още едни 1500лв, но едва ли има смисъл.
Трудно ми е да си представя, че за под 10к може да се вземе, ревизира и постави в е36 С54. За документалните проблеми да не говорим.
Трудно ми е да си представя, че за под 10к може да се вземе, ревизира и постави в е36 С54. За документалните проблеми да не говорим.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: M52B28 - Още въздух
Тука, започва да се превръща в средище на занаятчиите, които откриват нови технологии за правене на огромно количество, високачествена боя с минимално напъване и подпръцкване
На мен ми е трудно да си представя м52 и 340 коня в едно изречение, без да е намесено нещо от сорта на 0.5 бара налягане и същите разходи (колкото за s54) за да не е със статут на недвижимо имущество

На мен ми е трудно да си представя м52 и 340 коня в едно изречение, без да е намесено нещо от сорта на 0.5 бара налягане и същите разходи (колкото за s54) за да не е със статут на недвижимо имущество



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
56 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани