Настройка газов инжекцион

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от ceco_kd » 11 Дек 2019, 11:51

cerberus написа:...Другия вариант е да не му стига дебит на вода, за да го стопля. Тръбичките на дросела са по-тесни от останлите водни магистрали....

Това си го помислих и аз, но...тогава пък и карайки с по-висока скорост продължително време ще почне да не успява да топли изпарителя.


Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 11 Дек 2019, 16:13

cerberus написа:
Steven13 написа:....няма ли как да се коригира това да не вдига такова налягане...


Според мен налягане от 1,5-1,6 бара на изпарителя е множко. Ако някакси го свалиш на 1-1,2 бара, няма да стига до 3 при максимално натоварване. Другия вариант е да не му стига дебит на вода, за да го стопля. Тръбичките на дросела са по-тесни от останлите водни магистрали. Но това е по-малката вероятност. Според мен наягането в изпарителя си е малко височко...

А ако ти е много рязка във високите, може да дръпнеш последните 4 точки на графиката малко надолу... но едва ли :mhihi:

П.П. Идеята за блоуофф на газта ми хареса може да намери приложение някъде, стига да измислим къде да денем газта от блоуофф-а, че да не стане блоуаут :mhihi:
Е през един обратен клапан от блоуффа обратно в бутилката
А иначе ще видя тия дни да разбера от къде е проблема като я закача и карам, че нямам много време напоследък да се занимавам. А ако сваля налягането няма ли да трябва и да правя настройката отново на газта

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 12 Дек 2019, 3:08

Steven13 написа:А ако сваля налягането няма ли да трябва и да правя настройката отново на газта


Ще трябва :yes:
Пипнеш ли нещо (каквото и да било) по механиката на газта, задължително след това следват и софтуерни настройки :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 16 Дек 2019, 17:52

Здрайте отново,
Да се похваля по досегашни наблюдения, настройката най накрая е добре, при бая тормоз на колата на колонка ми даде разход малко под 13 което се ядва предвид карането което беше и вървежа е приличен, даже е по добре от бензина, ама това е и заради стар бензинов филтър ама тва е др тема
Сега се загледах в темата финна настройка с таблици и тн. Обаче забелязах че коефициентите които си дал за твоя инжекцион при мен немога да ги ползвам дори за примерни по които да настройвам. При теб са стойности от 100 до 200 грубо казано, а при мен са някви от 0.01 до 1.99. освен това и картата няма опция за точен коефициент на определени обороти, ами са един вид 50/50 презастъпват се обороти и коефициенти. Прилагам снимка за да стане ясно за какво говоря
https://photos.app.goo.gl/DcUZkBw4cdQ2fqQ69
Изображение
Изображение
Изображение
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 16 Дек 2019, 19:28

Не може да приложиш моите коефициенти, директно за твоята газ. Да не говорим, че това са коефициенти от някакъв текущ изпарител, със съвсем различни дюзи... :D Пък и тези коефициенти, се пишат изцяло в таблицата. Ще рече, че онази графика която правихме, трябва да я оставиш напълно равна на празния ход, и цялата последваща настройка се прави по таблицата. Но без уред за четене на живи данни от бензинката, и помощник който да прави нещата докато караш, е невъзможно да се направи такава настройка. А и си иска доста смятане конкретно за твоята кола, изпарител, дюзи, налягания, и т.н. И пак няма да има някаква разлика, нито в разхода, нито във вървенето, спрямо текущата ти настройка, единствено ще имаш вътрешно удовлетворение някакво... може би, че настройката ти е почти съвършена... което също ще е временно, защото дюзи и изпарители, и външни фактори се променят доста бързо. Аз лично вече се отказах от чак такова прецизиране на нещата...
П.П. Ето как изглежда текущата ми настройка... :mhihi:

Nastrojka.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 16 Дек 2019, 19:39

Ясно, значи да не се закопавам в сметки и настройки по добре
Др тъп въпрос, при по ниско налягане трябва ли да се обогатява сместа чрез повдигане на кривата в графиката, и обратно при по високо да се обеднява със сваляне. Поне аз по такава логика ми идва. Защото след опит да намаля налягането за да се предотврати изключването последната графа multiply където са адаптациите обедня бая, макар че няма съществена разлика във вървежа, ама и то минималното налагане на изпарителя ми е 1.4 а по настройка беше около 1.48 тъй че не е кой знай ква болка за умиране

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 16 Дек 2019, 19:47

Ако се държи добре, няма смисъл да променяш каквото и да било. Намаляването на налягането на изпарителя беше идея, за да не надува до и над 3 бара налягане. Ако това се е решило като проблем, и колата се държи добре, няма нужда да се променя налягането. Щото ако го намалиш, ще трябва да си върнеш по-големите разпробивки на дюзите, тъй като тези тогава ще дойдат малки. И цялата настройка отначало, все едно никога не е настройвана. Така че ако няма проблеми, си я карай така :yes: А вървенето над бензиновото, си е точно такова. Смяната на бензинов филтър няма да промени нещата. На газ, след 10-тата милисекунда, почти е сигурно, че имаш повече мощност от бензина. :yes:

На въпроса - промениш ли налягането, тази настройка до тука я забравяш. И я почваш наново, според адаптациите. Няма повишаване понижаване. На ново и каквото където си иска колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 16 Дек 2019, 21:15

Страннио за което след като всички смятат че газта осъкатявя двигателя

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 16 Дек 2019, 21:54

Не всички... :lol:

Бензин: 91–98 - 29,00 MJ/L
Пропан-бутан: 50/50 - 25,00 MJ/L
(съотношението пропан/бутан, не е от голямо значение пропана е 23,4 MJ/L а бутана е 26,5 MJ/L)

Демек литровата енергия на газта е със 16% по-малко от тази на бензина.
Когато се настрои колата да върви на газ, колкото на бензин - гори със 16% повече литри газ, за да постигне същата мощност, като тази при бензин. От там следва, че за да гори литрово колкото бензин толкова и газ, трябва на газ сместа да е бедна. :yes:

М52 двигателите са настроени за работа при ламбда=1, заради екологията, но максимална мощност се получава при ламбда около 0,88. Което ни дава възможност да обогатим сместа със до 12% респективно да получим мощност с до 12% над бензиновата. Заради адаптациите, не можем да го направим при пълнене под 250кг/ч въздух отчетен през дебитомера...
Но над това можем :mhihi:
При хубава настройка това се случва след 10-тата милисекунда при М52 двигателите.

П.П. 12% точно не можем да повишим, защото заместваме количество въздух в горивната камера, с по-голямото количество газ. Но 6-8 процента са напълно достижими. :yes:
А 6-8% при 150 магарета правещи 190 Nm, не са малко магарета и малко нютони... :lol: Най-малкото, няма да се дадем, на стокова 2.0-ка, а ако е и малко поиздухана, или с кофти настройка, и на 2.5-ца... :mhihi:

П.П.2 Една съвсем друга тема е, че при газообразно гориво, горивната смес е доста по-хомогенна отколкото при течно, колкото и добри да са му пулвелизаторите, демек дюзите. :mhihi: Още по-различна тема е че октановото число на пропан-бутана е над 100 (за това се иска перфектна запалителна система при работа на газ), но детонации при читав атмосферен двигател, са почти невъзможни на газ. :yes: Което позволява лесно да се заиграем и с предварението на запалването, но там отиваме в едни вуду-чип-тунерски-маперски измерения, дето веднага ще ни се скарат, и заклеймят като предатели и еретици. :mhihi:

П.П.3 Предвид горното, започвам силно да се съмнявам в интелекта на въпросните "всички", които смятат, че газта осакатява двигателя. :mhihi: Възможно е само при много неправилна настройка на газ, но при неправилна настройка, вида гориво е без значение. :yes:
Последна промяна cerberus на 16 Дек 2019, 23:04, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 16 Дек 2019, 23:03

Тука наистина ми замота главата и ме вкара в размисли
А един друг въпрос, сега съм с ngk с 2 полюса, вс газаджии ми казват за сложа с 1 полюс, има ли файда от това или не

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 16 Дек 2019, 23:06

Въпроса е спорен... но според мен Да! :yes: Аз карам с еднополюсни, едноелектродни, или там както е правилно да се казва. :yes:
Но трябва да се спазват параметрите за свещи, които е предписал производителя, което е много сложна за намиране информация. А производителите на свещи, имат съвсем различни обозначения за топлинни числа, което допълнително омотава намирането на подходяща свещ.
Дано да не се изтълкува като реклама, моите са Denso К20ТТ. Не са от иридиевите, но пък са 5 лева бройката и ги сменям с маслото на 10 хиляди километра, така че драма няма. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 16 Дек 2019, 23:29

cerberus написа:Въпроса е спорен... но според мен Да! :yes: Аз карам с еднополюсни, едноелектродни, или там както е правилно да се казва. :yes:
Но трябва да се спазват парамтрите за свещи, които е предписал производителя, което е много сложна за намиране информация. А производителите на свещи, имат съвсем различни обозначения за топлинни числа, което допълнително омотава намирането на подходяща свещ.
Дано да не се изтълкува като реклама, моите са Denso К20ТТ. Не са от иридиевите, но пък са 5 лева бройката и ги сменям с маслото на 10 хиляди километра, така че драма няма. :yes:
Аз обмислях варианта за ngk lpg които се водят, ппц по каталог за моя двигател ги дават ngk bkr6ek с каквито съм и в момента, но им идва времето за смяна, от бая газаджии чувам че ако ги сменя с еднополюсни съм щял да намеря осезаема разлика във вървежа, да видим. Иначе по одевешната тема за работа на газ, наистина колата ми е неознаваема особенно във високите. Като след ремап е, педала на газта не дава да се пипне и дори с включено asc и бая добри гуми се завърта кръгово (КАТ Стара Загора хареса това мнение) и за разход с мн раздаване на газ 12-13 на колонка е перфектно според мен. Чак се замислям да не барам мотора да го правя, ми са си взема друга за такива мизерии, че ме е жал да го съсипя този

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 16 Дек 2019, 23:33

А за това дали ще се дадем на стокова 20ска, последния месец минах коли които от собствениците им се имат за мн бързи, едното беше 1.9jtd стоково около 116коня, една Шкода 1.9тди с чип на 140 коня и някъв голф пак 1.9тди ама не знам колко коня, дето дето 2 двигателя в техните групи се имат за много бързи, и правели 20ските спрели, та чак и на 2.8 се пънат и тн ама при мен ми гледаха стоповете

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 16 Дек 2019, 23:37

Не знам за тези LPG какво им е различното, според NGK топлинното число за М52Б20 трябва да е 6, но според БОШ, същото топлинно число при тях отговаря 7, при Denso e 20... за другите не съм се задълбочавал.... Тези с това LPG нищо не ми говорят... :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 17 Дек 2019, 0:20

За топлинно число не мога да намеря информация, по каталог в сайтовете които ги предлагат ги дават за м52б20 с интервал на смяна 60к км ngk lpg laser line 1 им е точното име, ама др информация няма, също пише че са иридиеви

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook