Рециклиране на дебитомер

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Рециклиране на дебитомер

Мнение от Pin2 » 19 Дек 2006, 14:10

Искам да попитам дали някой е чувал да се рециклира дебитомер или просто да се оправя по някакъв начин. Много пари е тази джиджавка и се питам дали някой не ги оправя?
Нека ако някой знае нещо да каже. Също така ме интересува, какво точно представлява и как функционира и когато не функционира, защо все пак колата работи, почти безпроблемно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 19 Дек 2006, 14:16

При 320 не е дебитомер, а е МАФ сензор, който работи на съвсем друг принцип и най-общо казано много по-рядко прави проблеми... Сигурен ли си, че там е издънката в системата?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 sedan

Мнение от furnata » 19 Дек 2006, 16:46

Рециклират ги но само заводски доколкото аз знам и чакаш 20дни даваш твоя и ти го правят в Германия.Тука ги мият с кореселин ама не върши работа лично съм пробвал.А иначе работи така:-вътре в тая пластмасова тръба има една пластина от платина която се нагрява до определена температура при което въздуха който минава я охлажда и така се получава информацията до компа който вече смята другите импулси които дава на мотора .Тва е най-общо казано.......Проблема е когато вследствие на детонации или замърсяване или др. тая пластина съответно се счупи ,изцапа или др.На 320 със Сименс управление струва оригинал 1000+ лв. аз си намерих втора ръка за 200лв.
НЕВОЛЯТА УЧИ........


ИзображениеИзображение

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 19 Дек 2006, 17:02

furnata написа:Рециклират ги но само заводски доколкото аз знам и чакаш 20дни даваш твоя и ти го правят в Германия.Тука ги мият с кореселин ама не върши работа лично съм пробвал.А иначе работи така:-вътре в тая пластмасова тръба има една пластина от платина която се нагрява до определена температура при което въздуха който минава я охлажда и така се получава информацията до компа който вече смята другите импулси които дава на мотора .Тва е най-общо казано.......Проблема е когато вследствие на детонации или замърсяване или др. тая пластина съответно се счупи ,изцапа или др.На 320 със Сименс управление струва оригинал 1000+ лв. аз си намерих втора ръка за 200лв.
дааа - това са MAF-овете , иначе тея дебитомери на м40, м42 стават да се поправят
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 19 Дек 2006, 18:24

Хаха на М44 ми дава 700лв с ДДС в Дару, дано не се налага да купувам де :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 19 Дек 2006, 20:26

vitamincpp написа:Хаха на М44 ми дава 700лв с ДДС в Дару, дано не се налага да купувам де :lol:


Те и на М50 толкова искат ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 19 Дек 2006, 20:27

vitamincpp написа:Хаха на М44 ми дава 700лв с ДДС в Дару, дано не се налага да купувам де :lol:


М44 не е с дебитомер ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 20 Дек 2006, 14:52

М50 - 1300 лв Сименс
М40 - 788 лв

Няма да си купя НИКОГА !!!
За сега има алтернатива в рециклирането. Възможно е пластината да се е поразтегнала или нещо от сорта, така че ще се отваря и ще се гледа. Евентуално зачистване също би било добре :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 sedan

Мнение от furnata » 20 Дек 2006, 19:22

внимавай като пипаш там тая пластина е много ама много крехка :idea: :idea:
НЕВОЛЯТА УЧИ........


ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 20 Дек 2006, 22:24

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE71&mospid=47426&btnr=13_0418&hg=13&fg=15

А това на позиция 1 какво е? Нали то мери въздуха който постъпва - искаш да кажеш че това е масов датчик и се различава от дебитомера на М42 ли ?

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 21 Дек 2006, 1:19

:ok: на м42 мери с клапа...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 21 Дек 2006, 13:06

Дебитомерът мери обемът на постъпващия въздух като реално е изпълнен с клапа, която е вързана към потенциометър и от него данните заминават в компютърчето за дозиране на сместа. Този метод е малко по-кофти поради факта, че потенциометърът не е вечен и тъй като е "капсулован" под една пластмаса, не е прието да му се прави поддръжка от сорта на почистване и смазване да речем, и така с времето си заминава. Другото нещо е, че има една лека рестрикция на входящия въздух от самата клапа и колата има мааалко по-муден тротъл респонс... Уж... :)
Mass Airflow Snesor-a е изпълнен с една "жичка" от еди-какъв си материял, на която се подава напрежение, тя се нагрява и после в зависимост от тоците, които минават през нея компа на колата отново си прави изводи за количеството постъпващ въздух. При регистриране на грешка, в МАФ-а, компа я изпържва тая жичка, за да може да изгори боклуците по нея и тя да заработи ОК.
Относно рециклирането й - може би е възможно да се направи мнОООго внимателно почистване с нещо, което да не я разяде и то така, че да не се скъса (спрей да речем).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 22 Дек 2006, 2:01

Днеска си оправих проблема и сега ми е много готино, че колата работи като часовник.
Оказа се, че маркуча между дебитомера и клапата е бил много леко пукнат и явно е гълтало въздух. Сменихме го (36 лв) и всичко заспа. Тея мойте хора, споменаха, че рециклират дебитомери, но 50% ги оправят, други просто отказват. Според зависи колко е повреден :)
На никой не препоръчвам да пипа там. Много е просто, но за сметка на това всичко е адцки финно! Поправката е около 100 кинта според зависи.
Под колекторите има една друга тръба която също е много важна. Само че не запомних за какво е:) Таа... ако ви мени оборотите, огледайте си маркучите и после мислете че дебитомера ви е пре*бан. Успех!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook