Смяна разпределителен вал- Как?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 3.03.2019

Re: Смяна разпределителен вал- Как?

Мнение от gogo316 » 16 Фев 2022, 18:42

Benord написа:
///Mechov написа:Желателно е да са твърдосплавни. Хубаво е и вала да е за М43 а не за М40 поради различните фази за отвореното време на клапаните. Профилно гърбиците на двата вака са различни. М43 вала се преработва в предната си част заради конструктивните различия от М40 . В Е30 релоуд форума има цяла тема по въпроса , като идеята е заимствана от руския форум на БМВ.

п.п. Но се замисли , има ли смисъл да се наливат пари в стара кола ?!


Точно тук е грешката на почти всички гурута.Валът на М43 няма почти нищо общо с този от М40.Но понеже един германец направи пари от тази глупост с преправянето на валове и чак от руските форуми му се вързаха на акълът.
Сега да не изпадам в конфликт с това инженерно недуразумение ще повторя простичко.Разпределителният вал в М40 си остава такъв завинаги.Всяко преправяне на вала не само ,че няма никакъв смисъл,но прецаква и цялата идея на М40.Пластините ги нарисувах на коляно в една работилница само с химикал,че нямаше място и време за глупости.
Толкова по въпроса!

Сега лично към колегата.Като поразмислих,след като е доволен от поведението на автомобила и проблемът е само в тракането,съветът ми е само за смяна на кобилиците от М43 и тези пластини.Пластините повдигат с два милиметра в повече от необходимото по изчисленията на БМВ инженерите.Това не означава,че клапанът слиза с два милиметра надолу,но дава аванс на пневматичният повдигач да влезе в норма.Това означава и,че износването на вала в случая е без значение.Той определя кога и как да слезе клапана надолу,но хлабината вече няма да я има и мотора пак ще мърка като коте.Ефекта от цялата работа ще е тих,спокоен мотор,че даже и по икономичен като експлоатация.Минусът е че няма да се реже като БМВ като го настъпиш до ламарините,но пак ще си вдига 200 без проблем.

Оттук нататък стъпките са прости.Свалят се само капакът на главата и кабелите за високото напрежение.Приспособлението е също просто.От едната страна е някаква кука,от другата остър щифт.Мушка се къса отверка под вала напречно за захващане на куката,а щифтът да опре в канала на талерката на клапана.Идеята е като лост да се натисне клапанът надолу и да се освободи повдигачът.Тук вече трябва да си му хванете цаката как ще стане.Нито акумулаторът ще ви пречи,нито всмукателният колектор.Не забравяйте да запушите трите долни дупки на главата за оттичането на маслото с някакви болтове или обикновена хартия на топчета,че там пластините се губят светкавично.Но и да изпадне някоя там не е за кахърене,но си я губите веднага като бройка.Пластините няма начин да са от алуминий,а както казах от закалена стомана.Става и от добра твърда стомана без закаляване.Проверяват се пневматичните повдигачи чрез натиск и идърпване.При натиск да няма никакво движение,да са като заварени иначе смяна,при издърпване да не излизат от основата си,значи са разбити,ако излизат,пак смяна.

Следи се дали клапана е натиснат вече от гърбица,така няма да го натиснете достатъчно,че да освободи повдигача и дали потъва заедно с талерката,ако клапана остава неподвижен,а талерката върви надолу означава,че клапана е опрял в буталото,само трябва да завъртите коляновият вал чрез централният му болт отпред в която посока ви е угодно,за да разрешите и двата си проблема.Може и на пета скорост с бутане.

Бъдете прецизни в лягането на новите кобилици отзад и отпред,за да няма ексцесии при пробите.Задължително няколко оборота на вала на ръка преди поставянето на капака обратно.

Еми,това е !


Страничен въпрос, чисто принципен. Ако има прецакана да речем една кобилица или един повдигач, всичките ли се сменят с нови? Винаги ли, да кажем, 8-е повдигача трябва да се сменят комплект, или само този който трака? Питам, понеже често хората като стил сменят някакви неща излишно, а в случая от двигател малко разбирам, и ми е интересно, ако е добре комплект, защо, нещо може да са с различна маса от другите, които си работят или може би нещо друго? Питам като лаик.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook