Проблем след смяна на тампони и биелетки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем след смяна на тампони и биелетки
Здравейте колеги,
Наскоро си обнових тампоните и биелетките и на двете стабилизиращи щанги, но се появи проблем.
Когато съм в ляв завой и мина през неравност започват силни вибрации във волана. Щом изправя волана всичко спира и щом завия отново пак се започва.
Прави го само на ляв завой или когато съм с леко ляв волан и мина през неравност.
В десните завои няма проблем. Усещам го сякаш стабилизиращата щанга започва да вибрира.
Биелетките отпред си ги сменям почти всяка година и досега не е имало проблем.
Мислех, че някъде има не добре затегнта гайка, но ги проверих и всичко е наред. Размерът на тампоните за стабилизиращата щанга съм на 99% сигурен, че е правилен, а ако не беше щеше да има отклонение и при двата тампона.
Сложих си старите скоби на тампоните от които падна доста ръжда и си мисля, че това може да е причината - да не стягат добре тампона към купето.
Някакви идеи каква може да е причината?
Наскоро си обнових тампоните и биелетките и на двете стабилизиращи щанги, но се появи проблем.
Когато съм в ляв завой и мина през неравност започват силни вибрации във волана. Щом изправя волана всичко спира и щом завия отново пак се започва.
Прави го само на ляв завой или когато съм с леко ляв волан и мина през неравност.
В десните завои няма проблем. Усещам го сякаш стабилизиращата щанга започва да вибрира.
Биелетките отпред си ги сменям почти всяка година и досега не е имало проблем.

Мислех, че някъде има не добре затегнта гайка, но ги проверих и всичко е наред. Размерът на тампоните за стабилизиращата щанга съм на 99% сигурен, че е правилен, а ако не беше щеше да има отклонение и при двата тампона.
Сложих си старите скоби на тампоните от които падна доста ръжда и си мисля, че това може да е причината - да не стягат добре тампона към купето.
Някакви идеи каква може да е причината?

- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Проблем след смяна на тампони и биелетки
А шарнирите как са ти? Симптомите са същите като на разбит външен шарнир .
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Проблем след смяна на тампони и биелетки
Шарнири и накрайници провери, както каза Ванката... ^
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- BLUE_999
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 21.07.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 и е39
- Мечтае да кара: всичко сьс задно
- Детайли за колата: да има V12 под капака
Re: Проблем след смяна на тампони и биелетки
Виж и тампоните на носачите 

Re: Проблем след смяна на тампони и биелетки
Шарнирите реално са единственото нещо по цялото окачване което не е ново.
Проверявах ги преди два месеца като сменях тампоните на носачите и бяха добре, но може бутането напред назад за наместването на тампона да ги е довършило.
Може това със стабилизиращата щанга да е съвпадение
Няма да ги мисля много и направо ще ги сменя и четирите. Само трябва да намеря някой в София който има условията да ги избие и евентуално прави и реглаж.
Благодаря за отговорите
Проверявах ги преди два месеца като сменях тампоните на носачите и бяха добре, но може бутането напред назад за наместването на тампона да ги е довършило.
Може това със стабилизиращата щанга да е съвпадение

Няма да ги мисля много и направо ще ги сменя и четирите. Само трябва да намеря някой в София който има условията да ги избие и евентуално прави и реглаж.
Благодаря за отговорите

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Проблем след смяна на тампони и биелетки
За да вибрира воланът тампоните на носачите направо трябва да ги няма. Няма как да са толкова заминали, щеше да го усетиш далеч по-рано при преминаване през дупка или легнал полицай.
По-скоро виж накрайниците. Ако са шарнирите на завой предницата става и нестабилна. Тампоните на щангата тропат по неравности.
Какво ги правиш тия биалетки, че ги сменяш всяка година?
По-скоро виж накрайниците. Ако са шарнирите на завой предницата става и нестабилна. Тампоните на щангата тропат по неравности.
Какво ги правиш тия биалетки, че ги сменяш всяка година?

Re: Проблем след смяна на тампони и биелетки
bum_bum написа:За да вибрира воланът тампоните на носачите направо трябва да ги няма. Няма как да са толкова заминали, щеше да го усетиш далеч по-рано при преминаване през дупка или легнал полицай.
По-скоро виж накрайниците. Ако са шарнирите на завой предницата става и нестабилна. Тампоните на щангата тропат по неравности.
Какво ги правиш тия биалетки, че ги сменяш всяка година?
Тампоните на носача са на един месец полиуретанови. Проверих ги още по път като мислех че не съм затегнал болтовете добре. Но не - всичко което съм сменял си е както трябва. На биелетките им унищожавам тампона и започват да се удрят в скобата. Шарнирът винаги е здрав(късата биелетка). А тампонът заминава защото са под напрежение заради по-ниското окачване(или поне аз така си го обяснявам). Скоро ще мина на друго окачване и дългата биелетка.
Иначе го прави само когато завоят на ляво е лек. В остър ляв завой с натоварени десни гуми вибрация няма.
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Проблем след смяна на тампони и биелетки
А тая биалетка дали не застава малко странно , т.е. леко на една страна?
- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Проблем след смяна на тампони и биелетки
///Mechov написа:А тая биалетка дали не застава малко странно , т.е. леко на една страна?
Колега, ако седи леко на една страна от какво може да се получава?
До колегата с проблема.
След като е полиуретан хубаво ли е "легнал" (вътрешната част малката има квадратен отстъп, който влиза на носача, но при едим приятел стоеше леко криво и не влизаше докрай и какво ли не сменихме по предницата докато открием проблема, ако при полиуретана всичко е наред предполагам е външен шарнир).
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Проблем след смяна на тампони и биелетки
shlosera написа:///Mechov написа:А тая биалетка дали не застава малко странно , т.е. леко на една страна?
Колега, ако седи леко на една страна от какво може да се получава?
Ако стаб. щангата е за дълга биалетка и на нея монтираш къса се получава това . По тоя начин скъсяваш яко живота на биалетката . Не ме питай от къде знам .
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Проблем след смяна на тампони и биелетки
TheDriver написа:bum_bum написа:За да вибрира воланът тампоните на носачите направо трябва да ги няма. Няма как да са толкова заминали, щеше да го усетиш далеч по-рано при преминаване през дупка или легнал полицай.
По-скоро виж накрайниците. Ако са шарнирите на завой предницата става и нестабилна. Тампоните на щангата тропат по неравности.
Какво ги правиш тия биалетки, че ги сменяш всяка година?
Тампоните на носача са на един месец полиуретанови. Проверих ги още по път като мислех че не съм затегнал болтовете добре. Но не - всичко което съм сменял си е както трябва. На биелетките им унищожавам тампона и започват да се удрят в скобата. Шарнирът винаги е здрав(късата биелетка). А тампонът заминава защото са под напрежение заради по-ниското окачване(или поне аз така си го обяснявам). Скоро ще мина на друго окачване и дългата биелетка.
Иначе го прави само когато завоят на ляво е лек. В остър ляв завой с натоварени десни гуми вибрация няма.
Те винаги заминават тампончетата и при нормално и при по-ниско окачване. Шарнирът явно е доста по-здрав. Но едва ли е от окачването, аз съм с вероятно по-ниско от твоето, а 60-70к изкараха.
На купето пък избих тампоните от биалетките и сложих Пауърфлекс.
Иначе по-големият проблем с биалетките и ниското окачване е, че щангата вече не е паралелна на земята и не работи както трябва.
Най-добре е да си направиш едни такива.
Re: Проблем след смяна на тампони и биелетки
///Mechov написа:А шарнирите как са ти? Симптомите са същите като на разбит външен шарнир .
Това е правилният отговор. Десен външен шарнир беше пред скъсване

Явно е бил зле и бутането на носача около смяната на тампона го е довършило. Чисто съвпадение е че се обади при обслужването на стабилизиращата щанга.
Смених ги накуп разбира се.
П.С. Точно такива регулируеми биелетки ще сложа, но дълги. Мисля аз да си ги направя.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани