Заглъхване при М50

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Заглъхване при М50

Мнение от dapper » 15 Дек 2016, 22:50

Това ще е дълго писане, но ще гледам да пиша по накратко.
Проблема започна с прекъсване на един цилиндър, след сваляне на бобините видях, че едната е мокра, издухване с въздух се оправи прекъсването. Но започна да ми се струва, че един път колата върви един път не и се появи въпросното заглъхване при подаване на газ и на място и в движение. Когато е студена колата заглъхването се усеща повече
Последва смяна на датчик колянов вал и "рециклиране на датчик разп. вал. Промяна не усетих

Нещата който съм проверил и сменил:

Свещи, бобини от м52, нов датчик разп. вал който не беше същия, дебитомер м52б20, сложих оригиналния комп. на мотора понеже бях с ремапван, налягане на бензина на празен ход 3.5 бара при подаване на газ отива на 4 и нещо, дюзи м52б20, без въздушен филтър.

На диагностика показанията на ТПС, дебитомер, темп. на мотора, темп. на въздуха в смукателя изглеждат нормални

Колата е с ГИ, пробвах да разкача маркуча за газта да бе би да изтърва по малко в смукателя, но няма промяна.
На газ заглъхването го няма, форсира се нормално :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: Кърджали
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: Алпина

Re: Заглъхване при М50

Мнение от denises26 » 16 Дек 2016, 1:10

Щом на газ го няма, дали бензиновата помпа не прави някакви номера?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Заглъхване при М50

Мнение от zvetiko » 16 Дек 2016, 8:35

"рециклиране на датчик разп. вал.
нов датчик разп. вал който не беше същия



Само това е достатъчно да не върви добре.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Re: Заглъхване при М50

Мнение от dapper » 16 Дек 2016, 11:57

Ще смена и него, но не мога да намера същия. Нормално ли е след откачане на темп. Датчици да няма промяна в работата на колата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Заглъхване при М50

Мнение от KPETEH » 16 Дек 2016, 12:23

Виж само на бензин, една по една да разкачаш бубините. Когато няма разлика в работата, там гледаш: или свещ или бубина или лула. Можеш обаче да имаш и проблем с дюзите и от там да нямаш пълноценно горене. Гледам пишеш м50 па всичко ти е от м52... Що тъй?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 8.03.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2

Re: Заглъхване при М50

Мнение от Mpower94 » 16 Дек 2016, 15:36

Ако заглъхването е за секунда две при по рязко подаване на газ и после изведнъж започне да поема, имахме проблема с едно м50 ванос. Смениха се датчици колянов, разпределителен вал, недобре работещи бобини лулите също и на края, се оказа едно съпротивление което е в кутията с кабелите на бобините, оригинално беше около 30 лв ,но го нямаше пратиха ни в една железария взехме го за 10 ст, само дето нямаше логото и колата заработи като часовник. 3 или 4 дни по спомен колата беше с електрониката на обратно докато го хванат това заглъхване.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Заглъхване при М50

Мнение от TheDriver » 16 Дек 2016, 16:21

От моя опит в борба с неработещи/проблемни датчици колянов и разпределителен вал.
Студена т.е. в Open loop проблемите почти изчезват и положението рязко се влошава когато мотора загрее и компа мине в Closed loop.При моето ECU,aко единият датчик не работи компа ще работи с показанията от другия - колата пали и работи, но се форсира с прекъсвания и няма мощност. Рязка промяна в оборотите(т.е. скоростта на валовете) води до дертове и усложнява ситуацията - рязко даване на газ води до забиване, съединител и спирачка от високи обороти води до загасване на мотора.
Знам че други ECU-та немогат да работят само с единия датчик и колата или изобщо не пали или ако запали загасва.

С оглед на по-горе написаното мисля че едвали проблема ти е в тези два датчика.

3.5 бара при подаване на газ отива на 4 и нещо,


Това къде точно е мерено - преди или след регулатора на налягането. Защото ако е 4 след регулатора имаш проблем - по спомен B28 е на 3.5, а B20 е на 3, но може и да греша за B20. 4 обаче ми изглежда много за след регулатора.

Набива ли грешка за смесите? Ако се дави с гориво симптомите ще са подобни - при рязко ускорение от ниски обороти ще забива нос и ще тръгва във високите.

Под заглъхване прекъсване ли имаш предвид или просто мудно катерене по оборотите?

Като цяло всички стреляме в тъмното, защото подобни проблеми могат да са от всичко по и около мотора като добвим и тази комбинация от М50,М52 агрегати, газ и ремап, мъглата става пълна и единственият ти избор е да пробваш едно по едно, като не пропускаш и вакуумите разбира се.
Последна промяна TheDriver на 16 Дек 2016, 19:34, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Заглъхване при М50

Мнение от KPETEH » 16 Дек 2016, 17:47

Според мен налягането трябва да се мери на изхода на помпата, много преди филтъра или регулатора на налягането. Там трябва да се гони около и над 3 бара.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Заглъхване при М50

Мнение от TheDriver » 16 Дек 2016, 19:31

Налягането на помпата е нормално да е 4 и нагоре. Но за работата на мотора е важно какво ”пуска” регулаторът, т.е. налягането в рейката. Ако регулаторът е заминал или умишлено е пипан(във връзка с ремапа) и в същото време ламбдата е разкачена заради газовата е напълно възможно да се дави в гориво, но компа да не го разбира. А и той каза че на газ няма проблем, което веднага сочи към горивната система.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Re: Заглъхване при М50

Мнение от dapper » 17 Дек 2016, 11:19

Тъй.. :D
Да започна с това, че мотора е м50б20 строук на 2.5, спеше ми се снощи и съм го пропуснал, но мисля, че това не е от голямо значение понеже мотора е вече на 2000+км и 3 месеца от както се кара и до сега нямаше проблеми
Без сонда е от самото начало и със заводския комп не е имало никакви проблеми, на ремапнатия комп сондата е изкл. софтуерно
Бобините, лулите и свещите са сменени със 6 други и разлика няма, слагал съм части от м52 защото такива има около мен от работещи коли, единствено дебитомера не знаех дали е съвместим, но реших да пробвам

Mpower94 написа:Ако заглъхването е за секунда две при по рязко подаване на газ и после изведнъж започне да поема, имахме проблема с едно м50 ванос. Смениха се датчици колянов, разпределителен вал, недобре работещи бобини лулите също и на края, се оказа едно съпротивление което е в кутията с кабелите на бобините...

дай повече инфо за въпросното съпротивление

TheDriver написа:....

Налягането на бензина е мерено преди рейката, за да изкл. варианта запушен филтър и развалена помпа.
При подаване не газ на място или в движение първоначално заглъхва не прекъсва

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Re: Заглъхване при М50

Мнение от dapper » 21 Дек 2016, 19:31

Бензиновия регулатор на рейката също е проверен, държи на вакуум
Не че има връзка с проблема, но изчистих стъпковия мотор понеже го записваше и при свалянето му заедно с маркуча към гофрето имаше изненада вътре един голям бръмбър или по точно части от него и 2 малки :mhihi: :conf:
Самото заглъхване някой път е повече друг път по малко и не зависи от температурата на колата :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Заглъхване при М50

Мнение от KPETEH » 22 Дек 2016, 8:32

Аз съм изпадал в подобна ситуация, и се оказа, че една от свещите ми е имала дефект, макар и да бяха нови. Ако си от София, мога ти дам некоя и друга бубина да си тестваш, и свещи съответно.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Re: Заглъхване при М50

Мнение от dapper » 22 Дек 2016, 14:46

Мерси колега :yes: , но вече пробвах с други свещи и бобини и разлика няма
Не ми се връзва да е от тях и да го прави на бензин, а на газ не

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Заглъхване при М50

Мнение от KPETEH » 22 Дек 2016, 15:54

смени дюзите и тфа.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Re: Заглъхване при М50

Мнение от dapper » 22 Дек 2016, 20:22

KPETEH написа:смени дюзите и тфа.


Дюзите и кое?

Дюзите са сменени, не е от тях

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook