m50b20>m50b30 stroker/строук

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 3.10.2014
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e36 320i
Мечтае да кара: M series

m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от Emo MM BS » 20 Авг 2016, 22:52

Здравейте колеги ! Търся информация за проект строук от м50б20 към 3.0 . Ясно ми е ,че се взима карантията от м54б30 , но ако може повече инфо какво се прави с електрониката и какво става с някой от датчиците от моя двигател,каква глава се слага,каква бензинова помпа се ползва(неща,за които не намирам много информация) и ако може някакви ориентировъчни цени , както и къде е добро място да се направи разстъргването професионално . Не съм от хората ,които разбират много в дълбочина за нещата и каквото и да се прави ще е от хора ,които се занимават с това ,но просто искам да събера информация ,за да знам какво представлява целия процес ! Ще съм благодарен ,ако давате подробна информация и сте положително настроени :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от maxpower » 21 Авг 2016, 21:43

Моите два цента.
Разстъргвани са 20кови блокове на 84мм, но аз лично не бих го направил. Отливките на 20ковия и 25цовия блок не са еднакви. Слабото място на 20ковия блок е между цилиндрите. Помпата ще захрани и по голям от този двигател, стига да е здрава. Електорниката се мапва. Датчиците са същите. Цени - ако ще го правиш като хората си приготви поне 3к + 25цов блок с глава. Моя опит с шлайф базите ако няма да пестиш - Балкан Стар за разтъргване на цилиндри, челосване и глави Джуди.
Общо нещата ще загрубеят ако тръгнеш по тоя път, не питай от къде знам.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 3.10.2014
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e36 320i
Мечтае да кара: M series

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от Emo MM BS » 22 Авг 2016, 17:46

Точно такъв кратък и точен отговор търсех. Прочетох и някой други ваши теми и явно найстина заради различията в блоковете варианта за строук на 3.0 отпада,защото не ми се влиза в страшни филми и търся надежден резултат. Благодаря и за директно посоченото място ,където може да се направи това . Друг вариант е строук на 2.5,само че се чудя този бюджет от 3к ще намалее ли ,ако се мине на вариант 2.5 или , за да е хубаво разстъргване и всичко да си пасне точно заедно с части и труд пак отива натам като пари ? Знам ,че сигурно мога за по-малко пари направо да сложа 2.5 ама ме блазни идеята колата да си е с оргиналния двигател с документи всичко ( по-малък данък разбира се :D ),а и уш след такава интервенция караш ревизиран двигател . Очаквам да ме посъветвате хорат с опит и ако някой има просто идея да предложи ,защото откакто разбрах ,че не е трябвало да си купувам 320-ка :D :D се чудя кво да правя. От тоя мотор няма кой знае какво да се изкара или ако има то ще е с неоправдана сума пари , строук явно за тоя блок е не много добър вариант и се стига пак до смяна с 2.8 или 3.0 м54 , което отива пак във филм с пари и документи ,с който все още не ми се занимава или не му е дошло времето. Сякаш с 320-та ситуацията е ни напред ,ни назад :( !

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от vladi_a_i » 22 Авг 2016, 21:49

Щом споменаваш по-малък данък,всичко отпада-разлика 50лв.Колега,няма нищо по-хубаво от оригинален мотор 2,5 2,8 3,0 литра.Технотест,регистрация и караш :yes:.Строук на 20ка и какво ще ребриш и ще твърдиш,че е двайска а вътрешно ще знаеш,че е 2,7 :dunno: .Ще се състезаваш ли...Предпочитам да покажа мотор,отколкото да карам пораснала 20ка с не много ясен строук ;)
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 3.10.2014
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e36 320i
Мечтае да кара: M series

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от Emo MM BS » 22 Авг 2016, 22:24

Данъка не е фактор ,а просто го споменах. Попринцип става въпрос за кефа от карането ,а иначе може и да правя някой опита да се състезавам що не :D Като цяло съм съгласен с теб ,защото и аз съм скептично настроен за строук проектите попринцип ама нещо си пуснах мухата в главата. . За друг двигател ,ако ще си е за атмосферно каране само и единствено ще взема или 2.8 или 3.0 , макар че 3.0 ми се струва малко проблемен с документите при положение ,че не се вгражда в е36 не знам дали става и ако става то ще тр да има смяна на спирачки с такива от 330 И не на последно място самата цена на м54б30 си е по-висока . А 2.5 не бих сложил ,защото е същата технология като 2.0 .. единствено ме изкушава 2.5 ,защото има вратичка за турбо проект , която при другите я няма или може да бъде рисковано, но за атмосферно каране не е по-добър. От дълго време се лутам и затова реших да напиша темата и да изложа мислите си и да събера информация от хора ,които са били в подобна ситуация или просто могат да дадат съвет,и евентуално да намеря някакъв вътрешен покой най-накрая :D :D :D !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от TheDriver » 23 Авг 2016, 11:52

Проблемът ти с М54 няма да бъде само това което споменаваш. За да работи в Е36 трябва да се пребориш и с електронната газ, както и с други дребни проблеми породени от това че идва от Е46.

Това със спирачките си е по default без значение от мотора който планираш, а направо можеш да добавиш и скорости+диф., защото ще се предадат.Зависи от това как ще я караш и какво им е настоящото състояние.

Swap M50B20>MXXB25/28 е най-безпроблемният и евтин вариант.Оправянето на документите зависи от много неща. Последния път в който разпитвах в КАТ - Благоевград ми отговориха, че технотест в момента не правят.Х пъти в годината идвали от DEKRA и те изпълнявали тази дейност.Не помня цена, но знам че беше драстично увеличение спрямо предишния технотест.Как стоят нещата сега нямам представа.Ако пак се работи с български технотест мисля че няма да е проблем да са регистрират промените, ако е немският вариант вероятно ще е почти невъзможно или поне на порядъци по-скъпо.
Ако това е нещото което те притеснява проучи как стоят нещата сега и тогава решавай защото чисто технически строукът изглежда напълно безмислен на фона на лесния swap.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от host » 23 Авг 2016, 13:15

Сток м52б28 след 2 седмици ще разбереш че е просто обикновената градска количка, малко по-весела, но не и бърза... И парите дето си ги дал... Се почва пак - ревизия на ванос, валове, интейк 2.5, разплетен изпускател, по отворена генерация, пък и някакво окачване, голяма кутия, голям диф и полуоски... ремап... маслено охлаждане (ако караш сериозно)... Срещнеш някое дясно воланче 535д и гледаш автовоза.

Идеята ми е да имаш реалистични очаквания какво ще се получи, а не че ще излезе "самолет".

Другия вариант с турбокомпресор... там цифрата лети и тя яко.

Иначе, кефа цена няма, успех.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от maxpower » 23 Авг 2016, 19:25

Не знам хората защо ги е страх от стоукърите, ако са направени добре вървят прилично, най малкото имаш ревизиран двигател, а 95% от 25/28ци отдавана не са 192/3 кс. Ако са направени както трябва почти винаги бият стоковите си аналози по кубатура. Ако ще е за возене и малко глупости 2.0>2,5 е приличен вариант. Пак няма да е евтино ако ще се прави всичко мисля, че под 2к няма да стане. Сега някой ще рипне и ще каже ама как толкова много ами:
-ревизия на главата - всички водачи, гумички, челосване, пренарязване на легла и пасване на клапани - 400лв
-колянов вал от 2,8ца -150лв
-мотовилки 100тина лева
-ремапа ще ти е към 350-400лв
-200лв лагери
2/3ти от бюджет отиде, а даже не сме стингали до гарнитури,семеринги, голямата еврига, обтегач и разни други дреболии. А блока ако е износен, а той почти сигурно има приличен конус и елипса? Ами ако няма да си го правиш ти- майстора не работи благотворително.
Хубаво е да си направиш сметката, защото всичко е скъпо и се трупа и накрая като теглиш черта нещата са грозни. Факта, че веча се продават на достъпни цени стокови коли, които вървят прилично прави всичко това още по безмислено. Леко пипнато 1,8т VAG ще ти подаде бинокъла. Напомпаните печки също станаха масово явление, въпреки че аз не разбирам с кой акъл се движат тия коли оставащи 100тина метра димна завеса след себе си, ама явно аз не ги разбирам нещата.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 3.10.2014
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e36 320i
Мечтае да кара: M series

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от Emo MM BS » 23 Авг 2016, 20:44

Значи при м52б28 двойния ванос хамалогията по слагането с електроники и всичко е 1:1 като при м54-то , а този с единичния е с никасилово покритие от вътре спрямо по-новия с алусилово и това първото не е много добре (доста дреболии ама ,ако ще се прави нещо мисля да е като хората и добре обмислено) . За спирачки е ясно ,че винаги е по-добре ,ако са по-големи и по-добри ,но дори и 3.0 да сложа на практика може да се кара с моите спирачки ,ако са на 100% ,както трябва ,защото все пак в града не се правя на рейсър в няква последователност от завой и т.н. Голям шпер със или без нов двигател е замислен сега на есен. Това ,че с 2,8 ще омръзне ... нямак как да не се съглася това е ясно и не очаквам самолет в никакъв случай дори знам,че с 2.8 ще има много ехидни дизелаци дето ще ме накъсват,и малко извън темата ,но примерно едно приятелче с А3 96-та 1.9 тди ново турбо кулер и за 1000лв =200коня 450+ нютона и прави всякви 328 и 330ки смешни за жалост) ,НО все пак ще е друго ниво , което мисля и че е достатъчно за нов опит в стил дрифт на определени места или грип каране . Както колегата каза обаче тогава се почва със всичките малки и донякъде сигурно доста неблагодарни атмосферни тунинги по 2.8 ,които силно вярвам ,че са доста сладки ,но най-вероятно истината е ,че не си струват ,за да се стигне накрая горе долу до резулата от едно 3.0 .И в тоя ред на мисли стигам до заключението ,че трябва или едно м54б30 да сложа или нищо , което попринцип е възможно да стане и със моите спирачки скорости и диф . Забравих да добавя ,че обмислях строук и варианти за моя двигател ,защото тъкмо преди 2 месеца се изръсих с 400 лева за 2 датчика :на разпределителния вал и на коляновия :banghead:

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 3.10.2014
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e36 320i
Мечтае да кара: M series

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от Emo MM BS » 23 Авг 2016, 22:00

Maxpower мен лично ме е страх от строук ,защото нямам нито едно от условията да се опитам да направя нещо сам в целия процес и всичко от до ще се прави от майстори ,а както е известно, в България никога нямаш никва гаранция от никой как ще свършиш накрая и никой не го интересува ,защото не е неговата кола или поне при повечето сигурно е така , а и тъй като всичко ще е при майстор може би сумата ще нарастане до тази необходима за по-добрия двигател . Иначе благодаря за грубата сметка в случай ,че реша 2.5 строук . Струва ми се ,че или си пазя моя двигател и го строуквам на 2.5 или ,ако слагам друг направо 3.0 няма смисъл от половинчати неща. Разбира се някой ден мечтая вътре да има 4,4 или 4,8 :lol: :lol: :lol: ,но засега 3.0 изглежда е най-добрия вариант . Благодаря за участието и мненията до момента :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от M10 » 24 Авг 2016, 18:05

Emo MM BS написа:този с единичния е с никасилово покритие от вътре спрямо по-новия с алусилово и това първото не е много добре

Porsche started using this on the 1970 917 race car, and later on the 1973 911 RS. Porsche also used it on production cars, but for a short time switched to Alusil due to cost savings for their base 911. Nikasil cylinders were always used for the 911 Turbo and RS models. Nikasil coated aluminium cylinders allowed Porsche to build air-cooled engines that had the highest specific output of any engine of their time. Nikasil is still used in today's 911s.

Дали е толкова лошо :dunno: Основен проблем на алуминиевите блокове според мен са резбите и че не могат да се стържат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от bum_bum » 24 Авг 2016, 18:56

Ако блока е читав 20-ката с едни валове и изпускатели си върви съвсем прилично. Вероятно заради по-високата СС много приятно се получава при нея с валовете.

Малко по-натам ако се отиде и се портне леко главата, дросела и едни нови повдигачи, един всмукател може би от М50Б20 че другия да не дойде много голям ще се получи много прилична 20-ка, която ще плющи 90% от 28-ците.

Пак ще е към 2к заради валовете основно, но блока поне си остава същия и като цяло работата е много по-малко.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от Vanqu1sh » 24 Авг 2016, 19:23

Абе интересно ми е какви 28-ци и 30-ки сте карали, защото мене за толкова години не ми се е случвало 1,9 тди да ме бие.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от bum_bum » 24 Авг 2016, 19:28

Ми като видиш от какви дъргели се вадят двигателите обикновено лесно може да се сетиш в какво състояние са и те. Насажда се в коша по бързата процедура и газ.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d Mpack
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338

E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD

328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD

318is coupe 10.1998 SOLD

E39 530d 1999 Mpack SOLD

Re: m50b20>m50b30 stroker/строук

Мнение от Powerslide » 24 Авг 2016, 21:05

Vanqu1sh написа:Абе интересно ми е какви 28-ци и 30-ки сте карали, защото мене за толкова години не ми се е случвало 1,9 тди да ме бие.


Само ако е АРЛ мотора (150кс) с ремап се опъва доста , иначе припадат.
Зависи все пак де... имам приятел с 1.9тди 131кс с кулер и ремап и ме е шамарил 2-3 пъти с малко, ама аз съм автоматик все пак :mhihi: :ranting: :ranting:

А колегата дето се изказа , че 28ца е "просто обикновена градска количка" без коментар :no: :dummy:
Не казвам че е мега бързата бегачка , верно не е самолет ама изхвърли се мало
Работата стана...28ца карАл си


Колегата bum_bum според мене трябва да бъде послушан в този случай ако ще се прави строук
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook