Въпрос за колянов вал
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Radeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Въпрос за колянов вал
Здравейте колеги, търсих из форума, но не открих нищо. Колянов вал от м40 или м42 става ли на м43 (б18)? за биелите намерих инфо че стават, но за вала не открих нищо. 

- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Въпрос за колянов вал
На М43 вала е по-различен от този на М40 и 42 . В Гугъл като напишеш и ще ти излезе , доста инфо има .
- Radeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Re: Въпрос за колянов вал
Здравейте колеги, от инфото което намерих в нета стана ясно, че валовете на м40/м42 (б18) са еднакви, но на м43 на външен вид е по-различен и може би има разлика в теглото, но според мен са взаимно заменяеми така че няма проблем вал от м40 или м42 да се сложи на м43. Ако бъркам някъде някои да ме поправи. Поздрави!
M40

M42

M43


M40

M42

M43

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Въпрос за колянов вал
не са еднакви според мен валовете на М42 и М40Б18
преди години сменях заради блокирал лагер и дори изглеждаха различно
чета тук обаче някаква обява че са еднакви за Б18.. аз лично не вярвам на това
преди години сменях заради блокирал лагер и дори изглеждаха различно
чета тук обаче някаква обява че са еднакви за Б18.. аз лично не вярвам на това
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Въпрос за колянов вал
Еднакви са на М40 и на М42. Теглото също. Доста такива съм разглабял . На М43 е по-лекичък и имаше още някаква разлика , но не се сещам в момента.
Send from Tapatalk on Windows 10 phone
Send from Tapatalk on Windows 10 phone
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Въпрос за колянов вал
почти съм сигурен че не са. когато го смених си спомням, че доиде един по масивен кован вал нищо общо с този на М40
ето за М42
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxre ... series=E36
това излиза за М40
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxre ... series=E36
ето за М42
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxre ... series=E36
това излиза за М40
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxre ... series=E36
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Въпрос за колянов вал
То според Риълоем и БМВ фенс , и блоковете са различни на М42 и М40 , но практиката говори обратното . Лично съм събирал М42 с 40ков блок .
Send from Tapatalk on Windows 10 phone
Send from Tapatalk on Windows 10 phone
- Radeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Re: Въпрос за колянов вал
Значи общовзето какъвто и вал да взема ще стане, но ако на м42 е кован ще взема такъв, а и за турбо ще е по-добре както е в моя случай. 

- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Въпрос за колянов вал
Не е кован , масово се говори , че е кован , но не е.
- Radeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Re: Въпрос за колянов вал
Значи намирам вал с биелите от които да е 1.8 мотор и събирам
благодаря за отговорите 


- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Въпрос за колянов вал
Премери преди да вземаш , да не се получи фал. На М40/42 вала е по-тежък . Бутала за 16 клапанова глава не са препоръчителни за такава с 8 клапана . Аааа , във форума имаше една тема за строук на 4 цилиндров мотор , но не помня какъв беше , М40 или М43 . Та там беше обяснено кой е най подходящия вариант за вал , биели и бутала .
Send from Tapatalk on Windows 10 phone
Send from Tapatalk on Windows 10 phone
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Въпрос за колянов вал
Строук със 1,8 вал няма как да се получи, та не се обсъждат точно тези валове там
Аз бих взел най-лекия. Иначе и трите ще станат, същите са като ход и размери, с изключение на противотежестите.
На м42 си е баш кован. Вгледай се в другите на снимките и виж разликите.
Относно здравината, не бих се притеснявал. Много мотори не са с ковани валове и държат на турбо - м20б25, м50б25, м10б18, м40.
При биелите най-лекия възможен вариант е от късен м52б25 - със чупени капачки като на N моторите, после са тънките солетки от м42 95-96г/м43/м44. Най-здравия - от м50 ванос.

Аз бих взел най-лекия. Иначе и трите ще станат, същите са като ход и размери, с изключение на противотежестите.
На м42 си е баш кован. Вгледай се в другите на снимките и виж разликите.
Относно здравината, не бих се притеснявал. Много мотори не са с ковани валове и държат на турбо - м20б25, м50б25, м10б18, м40.
При биелите най-лекия възможен вариант е от късен м52б25 - със чупени капачки като на N моторите, после са тънките солетки от м42 95-96г/м43/м44. Най-здравия - от м50 ванос.
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Въпрос за колянов вал
Не съм му казал , че са правили строук с 18ков вал. Просто темата беше за строук на 18ка или 16ка и казах , че в нея е обяснено с какъв вал как се получават нещата.
Send from Tapatalk on Windows 10 phone
Send from Tapatalk on Windows 10 phone
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Въпрос за колянов вал
е ако ще се строукваш и ти се занимава с наливане на пари в ИС-а разгледай темата за М42почтиБ20 с вала на N47 ако не се лъжа
а за реалоема съм съгласен, че много от частите не са записани по начин че да се разбере, че са еднакви, но въпреки това съм сигурен,, че разлики има дори и малки..
ако във вала противотежестите са други на М42 ( в което съм убеден ) то вала е малко по-друг модел.. дори и със същите размери като на М40
блоковете на М40 и М42 са еднакви на 97% но на блока за М40 не са пробили отворите на болтове за закрепяне на нок сензорите, което го прави неизползваем за М42.. освен ако не ги залепите с поксипол или не се седне да се пробиват отвори на стени които са 100мм
о
така става и при по големите мотори.. вала им бил тежък, маховика не ги кефил и сложили от м20 и на дино теста колата извадила
170 нютон метра от заводски 290
те тия хора по заводите нбе са толкова прости за колкото ги имаме
а за реалоема съм съгласен, че много от частите не са записани по начин че да се разбере, че са еднакви, но въпреки това съм сигурен,, че разлики има дори и малки..
ако във вала противотежестите са други на М42 ( в което съм убеден ) то вала е малко по-друг модел.. дори и със същите размери като на М40
блоковете на М40 и М42 са еднакви на 97% но на блока за М40 не са пробили отворите на болтове за закрепяне на нок сензорите, което го прави неизползваем за М42.. освен ако не ги залепите с поксипол или не се седне да се пробиват отвори на стени които са 100мм
о
така става и при по големите мотори.. вала им бил тежък, маховика не ги кефил и сложили от м20 и на дино теста колата извадила
170 нютон метра от заводски 290
те тия хора по заводите нбе са толкова прости за колкото ги имаме
Re: Въпрос за колянов вал
ares2 написа:е ако ще се строукваш и ти се занимава с наливане на пари в ИС-а разгледай темата за М42почтиБ20 с вала на N47 ако не се лъжа
а за реалоема съм съгласен, че много от частите не са записани по начин че да се разбере, че са еднакви, но въпреки това съм сигурен,, че разлики има дори и малки..
ако във вала противотежестите са други на М42 ( в което съм убеден ) то вала е малко по-друг модел.. дори и със същите размери като на М40
блоковете на М40 и М42 са еднакви на 97% но на блока за М40 не са пробили отворите на болтове за закрепяне на нок сензорите, което го прави неизползваем за М42.. освен ако не ги залепите с поксипол или не се седне да се пробиват отвори на стени които са 100мм
о
така става и при по големите мотори.. вала им бил тежък, маховика не ги кефил и сложили от м20 и на дино теста колата извадила
170 нютон метра от заводски 290
те тия хора по заводите нбе са толкова прости за колкото ги имаме
Нютоните в маховика ли се складират? Защо се продават оригинални леки маховици по принцип(Fidanza примерно)? Ако сложа 30 кила маховик колко нютона ще вдигна?


20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани