Питане за диодно осветление в купето

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 27.08.2011
Пол: Мъж

Питане за диодно осветление в купето

Мнение от FmX » 22 Юни 2016, 21:59

Колеги сложих диодни крушки вътре в купето и до тук добре. Обаче като изгасне осветлението съвсем леко мижат. Според вас ще изгорят ли по този начин диодите като леко мижат. Явно има някакво леко напрежение по веригата и затова светят. Има ли решение на този проблем ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от cmdkick » 22 Юни 2016, 23:24

Хмм странно, на моята не мижаха :dunno:
Tires are evil - destroy them all ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от ivoaudi » 23 Юни 2016, 1:07

Нищо им няма на диодите, няма да изгорят!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 15.08.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Гаражна е36-ца..!
Мечтае да кара: Е36 без забележка..
Детайли за колата: Италиянска мадама родена през '93

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от ricky » 03 Юли 2016, 9:58

И При мен мижат колега, за да не се притесняваш какво ще стане или няма да стане просто вечер като оставяш колата гаси плафона от копчето и те така... :mrgreen:
Големите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат случки, а малките умове обсъждат хора..!
.Те колегите го казаха,класните автомобили са със задно или двойно,предното предаване изобщо не фигурира,то е създадено за автомобили без никакъв спортен дух,да те вози от т.А до т.Б. цитат....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от dreadx » 03 Юли 2016, 10:36

Правих на колегата диодни крушки, с диоди от LED-лента за всичките плафони. И пак така при изключени единият плафон леко мижеше.
Просто технологията на светодиодите напредна и сега вече се вижда как излъчват видима светлина при някакъв символичен ток от порядъка на 50 микроампера (една 1/10000-на част от тока, който е нужен, за да светне крушката в плафона). Токът сигурно си тече и през крушката, ама тя от това не свети.

Ако не те дразнят плафоните, че малко светят, няма нужда да правиш нищо - няма начин да ти изхарчи акумулатора, а диодите няма да изгорят.

Ако искаш да не светят, може да запоиш някакъв резистор, от порядъка на няколко килоома (10k-примерно), паралелно на крушката и мисля, че ще престанат да светят.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от ivoaudi » 03 Юли 2016, 11:57

С няколко килоома едва ли ще стане но с няколко стотин, а може да се наложи да се слезе и на десетки ома. Може да се поекспериментира, иначе за всичко останало си прав.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от dreadx » 03 Юли 2016, 16:18

Не можах да разбера дали имаш нещо предвид и защо трябва да се пробва или с много повече, или с много по-малко, но точно с 10 килоома надали ще стане

Може да се поекспериментира и често точно така се прави, ако човек не може да избере стойността на резистора, въз основа на други съображения. Но дай поне идея, нагоре или надолу от 10k е редно да се започне с експериментите - ти от стотици килооми ли би започнал, или от десетки омове?

Ако имаш инсталиран онзи Android-калкулатор за светодиоди, можеш ли да изчислиш стойността на резистора с него?

*(а тези новите бели диоди наистина започват да светят от почти никакъв ток - като фазомер - Държа батерията с едната ръка и диода с другата, докосвам ги двете и се вижда, че свети (слабо наистина) - но смятайте какъв малък ток минава през мен.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от ivoaudi » 04 Юли 2016, 1:07

Целта на гимнастиката с резисторите е да се щунтира светодиодът и протичащия през него ток да протече през резистора. Та с килооми нищо няма да шунтираме, трябва ни нещо по-нискоомно. Според мен със стотици омове ще стане, а както вече казах може да се наложи да слезем и на десетки. Може и да се изчисли разбира се, но предвид няколкото неизвестни, аз поне бих поекспериментирал, тръгваме да речем от 700 800 ома и надолу, доде изгасне.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от dreadx » 04 Юли 2016, 21:18

Е да, ама в случая е друго. Диодите не светят от някакъв ток, какъвто си мислиш, ами от утечка доста под 1 милиампер - та с 10 килоома би следвало да стане идеално.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от bum_bum » 04 Юли 2016, 21:52

Абе направо си вземи едни по-малко китайски :mhihi: Аз от някой от тия големите китайски сайтове си бях взимал и не светят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от ivoaudi » 05 Юли 2016, 1:25

dreadx написа:Е да, ама в случая е друго. Диодите не светят от някакъв ток, какъвто си мислиш, ами от утечка доста под 1 милиампер - та с 10 килоома би следвало да стане идеално.


Нищо особено не си мисля, различно от логика и опит. Просто направи опитите и постни после резултатите. По възможност бъди честен!:) Жив и здрав!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от Nickelback » 05 Юли 2016, 8:19

Съвсем прав е dreadx като говори за няколко десетки килоома. Играл съм си и там някъде е идеалната стойност. С няколко десетки ома пак става, разбира се, но е прекалееено. Защо да храниш допълнително такъв резистор!
Чисто теоретично, за да се потисне това паразитно светене трябва тока през шунта да е съизмерим, или най-много до порядък по-голям от този, на утечка. При ток на утечка средно за китаец 20микроампера (мерил съм го), това означава, да кажем, 50микроампера през шунта. При, сложи го, 2.5волта пад за бял (доста занижено дори) светодиод в тази слаботоковата област на волтамперната характеристика отиваме на: 2.5 / 50микро = 50килоома.
Играл съм си с такива китайци и експериментите доказват изчисленията. Десетки омове е абсурд. Дотук с логиката.
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от ivoaudi » 11 Юли 2016, 21:47

Дотук може би с твоята логика. Изобщо не знам защо ти беше нужен този патос, но нито колегата е особено прав, нито ти. Обяснявам на колко много места грешиш, по - точно колко много неща не взимаш предвид, а изказваш категорично мнение.
Та, конкретно логика:


1. Нямаш никаква идея какви точно са светодиодите ползвани от колегата. Ако за теб бял LED e едно нещо, ами не, стотици могат да бъдат. Първо, че дори съвременните, които уж ярки и ефективни се водят, изобщо не са малко като видове, второ явно с китайци си нямал никакво вземане-даване. Китайци, хора имам предвид, не диоди. Работейки с такива от 15 години мога да ти кажа, че един и същи вид (модел) диод, можеш да го купиш в 15 съвсем различни качества (цени също), така и съответно светващи от ток вариращ в порядъци.
2. Още по - малка идея имаш в какво състояние е лайт модула на съответната кола. Нито знаеш как и колко е понамокрен например, нито колко ликаж имат да речем изходните драйвери, нито колко на брой и в каква степен са поизтекли разни електролити (най-вероятната причина). Тоест тока на утечка също може да варира и то бая.
3. Автора споменава за премигане. Тоест и да си е играл някой да измери някаква усреднена стойност ток, ще ни се наложи да изгасим и пиковете, не? А те сещаш се няма да са много близки до въпросната усреднена стойност. Сещаш се каква е вероятността някой да си е играл да мъкне осцилоскоп и да бучи сонди да зяпа кое как
е точно.
4. Температура. Направо съм сигурен, че не си се сетил изобщо, че.....разликата в колите ни може и да надскочи, забележи - 100 градуса. Всички сме учили в училище, че полупроводниците са по - чувствителните към температура и от проводниците и от не проводниците. Тоест ще ти се наложи да слезеш още надолу за да оставиш малка резерва. Ако искаш да стане качествено де:)
5. Ето ти едно и за опит, който твърдиш, че имаш в изобилие - аз самия го имам същия проблем с габаритите и осветлението на задния номер, тоест светят си постоянно. Когато пожелаеш можем да се уговорим и да забиеш сам 10к съпротивление да речем. Със собствените си очи ще видиш, че не само няма да изгасне светлината, ами и буквално не се променя интензитетът и. Ако изкаш можеш и да си носиш твои си съпротивления разбира се, за да си по - сигурен, че няма измама:) За сравнение, ако не се лъжа, габаритите се управляват от същия модул, че и драйверите съм почти сигурен, че са идентични. Ледовете ми също са китайски.
Та да обобщя, изобщо няма да се учудя, ако се окаже, че сте прави в конкретния случай и целта ми изобщо не е да споря с вас. Както вече казах обаче, има прекалено много въпросителни за да се пророкува с разни формули. Просто казвам, че подходът ви е грешен по принцип и в зависимост колко от упоменатите от мен по -горе точки не са във ваша полза, МОЖЕ да ви се наложи да гасите със стотици омове и още как! С други думи нека БЪДЕ логиката отново, пък каквото ще да става!!:)
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от Nickelback » 11 Юли 2016, 22:27

Пич, 'ич ми не е да споря, за елеметарни неща, ама нЕкакси със 100ома на 12волта ще гасиш утечка от... 120милиампера+ :!: Евааа го у диода, еваааа я и утечката и ликажа на тоа лайтмодул :ok: Искам да ми го покажеш това как "мижи" бял диод със 120милиампера :shock: Нали за мижащи диоди говорим или аз нещо съм кьорав и не виждам какво са писали преди мен :conf: Теоретичните заигравки са ми съвсем ясни, нямаше нужда.
Чакам те на Бояна четвъртъка другата седмица да мерим пред народа :yes:
Който не знае закона на Ома да 'оди дОма :ok:

П.С. Ти като отиваш да си купуваш нов апаратамент от колко почваш да се пазариш - от 2 и пе'есе или от 3милиона евро почваш? Или може би около пазарната му цена, като предварително си си направил сметка? Те ти логика!
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Питане за диодно осветление в купето

Мнение от dreadx » 13 Юли 2016, 1:22

Не се занимавай да му обясняваш - губиш си времето. А дори когато си 100% прав, няма как да убедиш всички. Колегата има някакви теоретични познания "от тоци", ама виж, че не те разбра даже в каква връзка споменаваш белите светодиоди - нещо, което аз не си направих труда да обясня толкова подробно, предвид че щяха да ме разберат много малко хора, сред които нямаше да е той.

Изглежда, че е прочел темата, видяла му се е от неговата компетенция и е решил да се покаже, като се изкаже.

Естествено мнението му е пълно с думи като "едва ли" и "може би".

*може би* не е сигурен в нещата, които е написал. Но без мъглявите разсъждения *едва ли* щеше да има с какво да се включи в темата - нали като махнем излишното, ще остане:
ivoaudi написа:С няколко килоома едва ли ще стане но с няколко стотин, а може да се наложи да се слезе и на десетки ома. Може да се поекспериментира, иначе за всичко останало
си прав.
Естествено, че съм прав.
Nickelback написа:Искам да ми го покажеш това как "мижи" бял диод със 120милиампера :shock: Нали за мижащи диоди говорим или..
Даже за съвсем леко мижащи :guitarist:
FmX написа:Обаче като изгасне осветлението съвсем леко мижат.
А това, дето пулсирали и трябвало да се мерят с осцилоскоп не знам от къде му хрумна на колегата - виж че няма нито един аргумент по същество.
------------

Можеше разговорът да се развие по друг начин -- от какви съображения се избира такъв резистор, какво трябва да вземем предвид, какво може да сбъркаме ако разсъждаваме като колегата и т.н.

Вместо това сега ще имаме още 3 страници с "аргументи" защо трябва да са десетки омове, а не десетки килооми - сакън да си оправдае излишното включване. Ами нека да си слага каквото си иска.

Понеже според него трябва "опитно да се установи", мога да ти кажа приблизително как ще протекат неговите "опити": Ще пробва и двата варианта, а нали и при двата диодите ще спрат да светят. После ще трябва да избере коя стойност е по-подходящата и по неговата логика ще заложи на десетките омове. След това ще дойде тук и ще напише, че международен екип от учени, въз основа на проведени опити и множество изследвания,
в сътрудничество с големи китайски производители на светодиоди е установил подходящата стойност на резистора за плафон като 700 ома.

А че консумацията на цялата кола в stand-by е 40 милиампера, какво ще трепе с тези няколкостотин ома? Ако беше прочел някой datasheet, щеше да знае, че става въпрос за няколко микроампера - но във всичките му мнения се вижда, че не е читател, а писател.

Лошото е, че човек, на който не му е това професията ще иска да прочете какво точно да направи - да си купи няколко резистора от по 10 килоома за 5 стотинки общо и да си ги запои на светодиодите и да си реши проблема. А това, че някой нещо писАл, защото така ги виждал нещата и т.н. само ще внесе объркване и накрая няма да е ясно какво трябва да се направи.

Мисля, че към настоящия етап няма какво повече да добавим по темата, освен ако някой друг не се включи, с някой конкретен въпрос.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook