М43Б16 понякога отказва да завърти стартера
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
М43Б16 понякога отказва да завърти стартера
Здравейте, колеги. Имам следния проблем: преди 2-3 месеца се появи един проблем - опитвам се да запаля, но не се случва нищо, все едно нямам стартер, не се чува прещракване, не намалява силата на лампите на таблото. По съвет на колега рециклирах стартера, все пак е на 20+ години. До тук добре, обаче след няколко седмици проблемът пак се появи. За сега се справям по следния начин, ни е дразнещо - като се появи проблемът откачам клемите на акумулатора, почиствам със ситна шкурка, мажа тънко със грес и закачам. Колата си пали на четвърт оборот и така до следващия път, който настъпва след около 2 седмици. Та въпросът ми в тази връзка е къде може да е причината за това. Колата е Компакт,1994/10, М43Б16, автоматик - първата ми работа, като се появи проблемът за първи път, беше да проверя бушона на АСК, но си беше ОК.
- levskifans
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 1.12.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d (150)
- Мечтае да кара: е30 M3
Re: М43Б16 понякога отказва да завърти стартера
Предполагам: Шалтера на стартера
- eXed0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 25.01.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E36 316i / Е39 520i
- Мечтае да кара: E34 с V8
- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: М43Б16 понякога отказва да завърти стартера
Колега, на кое казваш шалтер на стартера, а и нали го рециклирах, или този шалтер не влиза в сметката. Иначе е интересно, че като почистя клемите си пали без проблем.
- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: М43Б16 понякога отказва да завърти стартера
eXed0 написа:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=403220&start=15
Аааа, тази тема я знам

- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: М43Б16 понякога отказва да завърти стартера
А клемите имат ли видимо някакъв проблем -- да не е просто съвпадение, че ги махаш/слагаш или друго.
Ако имат проблем, то ще си личи - дебел окисен слой, през който не може да мине ток. Или един колега, дето си подлагаше някаква стотинка под клемата, защото не стягала добре, а то се оказа, че беше с един акумулатор с по-малък диаметър на електродите. Пък ряза кабели, сменява клеми.. (обаче клемите пак от BMW и пак не стягаха. И като сложи подходящият акумулатор, си стегна добре клемата.
(а и казваш, че не ти гаснат лампите в този момент - значи клемите контактуват и не е проблемът от тях.)
При ремонт на стартера не е задължително да се прави нещо по шалтера. Може да се ремонтира само електромоторът -- втулки, четки - а шалтерът е онази част, която пуска големия ток към мотора - може и да прави проблем. Ти чуваш ли шалтерът да щрака в този момент? - ако щрака и не върти, то проблемът ще е в него. Обаче ако не щрака, то значи не му се изпраща команда - дали заради имобилайзер, или нещо друго.. А може нещо да прекъсва -- може и жицата, която пуска шалтера (а може и някое от нещата преди нея). Включително може и контактният ти ключ да прекъсва - ама малко се съмнявам де. Започни от антената на имобилайзера - разбутай кабелите и т.н.
Ако имат проблем, то ще си личи - дебел окисен слой, през който не може да мине ток. Или един колега, дето си подлагаше някаква стотинка под клемата, защото не стягала добре, а то се оказа, че беше с един акумулатор с по-малък диаметър на електродите. Пък ряза кабели, сменява клеми.. (обаче клемите пак от BMW и пак не стягаха. И като сложи подходящият акумулатор, си стегна добре клемата.
(а и казваш, че не ти гаснат лампите в този момент - значи клемите контактуват и не е проблемът от тях.)
При ремонт на стартера не е задължително да се прави нещо по шалтера. Може да се ремонтира само електромоторът -- втулки, четки - а шалтерът е онази част, която пуска големия ток към мотора - може и да прави проблем. Ти чуваш ли шалтерът да щрака в този момент? - ако щрака и не върти, то проблемът ще е в него. Обаче ако не щрака, то значи не му се изпраща команда - дали заради имобилайзер, или нещо друго.. А може нещо да прекъсва -- може и жицата, която пуска шалтера (а може и някое от нещата преди нея). Включително може и контактният ти ключ да прекъсва - ама малко се съмнявам де. Започни от антената на имобилайзера - разбутай кабелите и т.н.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- eXed0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 25.01.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E36 316i / Е39 520i
- Мечтае да кара: E34 с V8
Re: М43Б16 понякога отказва да завърти стартера
Иначе е интересно, че като почистя клемите си пали без проблем
На мен старата ми кола ми правеше такива магарии и се оказа, че клемата за маса не хваща добре.

- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: М43Б16 понякога отказва да завърти стартера
dreadx написа:А клемите имат ли видимо някакъв проблем -- да не е просто съвпадение, че ги махаш/слагаш или друго.
Мисля, че клемите са екстра, няма окисляване, тъмносиви са на цвят. Ако има значение да кажа, че акумулаторът е висок и опира в капака на кутията, но той е пластмасов и едва ли това е проблем. Замервал съм го, екстра си е и си върти както си трябва.
dreadx написа:При ремонт на стартера не е задължително да се прави нещо по шалтера. Може да се ремонтира само електромоторът -- втулки, четки - а шалтерът е онази част, която пуска големия ток към мотора - може и да прави проблем. Ти чуваш ли шалтерът да щрака в този момент? - ако щрака и не върти, то проблемът ще е в него. Обаче ако не щрака, то значи не му се изпраща команда - дали заради имобилайзер, или нещо друго.. А може нещо да прекъсва -- може и жицата, която пуска шалтера (а може и някое от нещата преди нея). Включително може и контактният ти ключ да прекъсва - ама малко се съмнявам де. Започни от антената на имобилайзера - разбутай кабелите и т.н.
Този шалтер при двигателя ли е, щото като направи номера и опитам да завъртя, нищо не се чува. Иначе съм свалял пластмасите около ключа, местил съм кабели, пробвал съм да запаля кабел на късо, но не става. Остава да го видя този шалтер, ако кажеш къде се намира. Благодаря за съветите.
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: М43Б16 понякога отказва да завърти стартера
Има едно тягово реле, върху мотора на стартера, дето по нашенски му се вика шалтер



Ubi dubium, ibi libertas
- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: М43Б16 понякога отказва да завърти стартера
hell's angel написа:[/img]
Това, дето е № 1 на третата снимка. Нямам представа дали са го пипали при рециклирането, но е интересно, че при откачане на клемата на акумулатора нещата се оправят. Ееееех, да знаех за това реле преди да го свалят стартера, щях да си спестя доста пари и още едно сваляне. Благодаря за информацията, колега, явно пак ще трябва да се сваля. Дето се вика, стартерът може и да си е бил екстра, а релето да е правило номера.
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: М43Б16 понякога отказва да завърти стартера
Ето го: https://www.youtube.com/watch?v=_f6kM1e1fBA
Ако не чуваш да щрака шалтерът, не бързай със свалянето. Може по тънката жица да не идват 12V.
Ако не чуваш да щрака шалтерът, не бързай със свалянето. Може по тънката жица да не идват 12V.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: М43Б16 понякога отказва да завърти стартера
dreadx написа:Ето го: https://www.youtube.com/watch?v=_f6kM1e1fBA
Ако не чуваш да щрака шалтерът, не бързай със свалянето. Може по тънката жица да не идват 12V.
Как може да се тества тънката жица дали минава ток. А и на мен и друго не ми дава мира - защо се оправя след откачане на климата на акумулатора и си работи 2-3 седмици без проблем.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани