правилно поставяне на обикновенна газова уредба

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 6.12.2015
Пол: Мъж

правилно поставяне на обикновенна газова уредба

Мнение от farafero » 28 Фев 2016, 13:54

3.jpg
2.jpg
1.jpg
Привет на всички искам да попитам възможно ли е от неправилно поставяне на газова уредба колата да дава голям разход. Знам че колата е бмв 316i 1.6 и трябва да бъде с газов инжекцион но е поставена обикновенна газова уредба. Колата дава разход между 15 и от горе разход на газ а на дълго каране пада на 13 с каране до 80 90 км в час. Знам че на газ трябва притока на въздух да е малък и съм запушил горната част от тръбата на въздушния филтър и съм оставил само през тръбата на филтъра да смуча, но ми се струва че плочката за газта е поставена преди дебитомера и е доста далече от колектора и трудно пълни с газ колектора. Кихалката е поставена след дебитомера. Също колата няма много тяга, купих нов изпарител ферони, нови свещи беру.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 6.12.2015
Пол: Мъж

Re: правилно поставяне на обикновенна газова уредба

Мнение от farafero » 27 Сеп 2016, 21:02

Привет искам да попитам дали ако направя следната маневра ще е проблем за колата, искам да пробия колектора на 4 места над цилиндрите и да набия щуцери за газ и да пусна газта направо там, дали ще е проблем или колата ще се дави от газ ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: правилно поставяне на обикновенна газова уредба

Мнение от dreadx » 28 Сеп 2016, 0:49

Ако свържеш изходящия газ от твоя изпарител направо в колекторите, там има голям вакуум и моментално ще удави двигателя - няма да можеш дори да запалиш.

Газовият инжекцион работи на друг принцип и е подобен на бензиновия инжекцион, разбира се със съответните особености на газта. Но най-общо изпарител-редукторът поддържа определено налягане - например 1.2 bar., А едни дюзи се отварят за определени времена.
Компютърът на колата си подава нормално сигнал за отваряне на бензиновите дюзи, но вместо тях е включен компютърът на газовия инжекцион. Той измерва за какво време бензиновият комп иска да отвори бензиновите дюзи и управлява газовите дюзи така, че да вкарат същото количество от алтернативното гориво.

Ако знаеш как работи обикновен карбуратор -> същото е и с обикновената АГУ. И в карбураторът сместа се образува по същия начин, само дето тук изпарителят играе ролята на казанчето с нивото на бензина.

(по принцип налягането винаги е положително, но условно ще ти обясня по-лесно, ако наричаме всяко налягане под атмосферното - вакуум.)

1. Няма да стане, това дето го мислиш, защото при обикновената АГУ дозирането на газта се извършва посредством смесител (плочка) в която се създава вакуум според количеството на минаващия през нея въздух. Съответно изпарителят е направен така, че при повече вакуум пуска повече газ, при по-малко вакуум пуска по-малко газ. (при никакъв вакуум не пуска нищо.)

Преди дросел-клапата ситуацията е точно такава -- когато минава малко въздух, вакуумът който образува смесителят е малък и засмуква малко газ (например при празен ход). При пълно натоварване (отворена дросел клапа) вакуумът се увеличава, съответно смуче повече газ.

Доколко количеството на засмукания газ отговаря на правилното съотношение гориво:въздух зависи от много неща. От онези кранчета по пътя на газта може да се регулира. А и от входящия отвор за въздуха, който си намалил, също ще се влияе.

От къде може да идва големият разход - ако влиза много повече газ, отколкото въздух, няма как да изгори - само ще ходи зян.

Обаче ако намалиш много кранчетата, може да дойде много бедна сместа и може да започне да гърми (затова с обикновена АГУ трябва да се действа внимателно и най-добре с газ-анализатор, или поне с уред, който отчита показанията на ламбда-сондата.

От една страна трябва да намалиш сечението на входящия въздух така, че дори при празен ход да има малко вакуум, за да дърпа газ от изпарителя. Обаче същото нещо при голямо натоварване създава излишно голям вакуум.
(запушеният въздушен филтър влияе по същия начин -- затова хората с обикновена АГУ се оплакват, че като им се запуши въздушният филтър им скача разхода).

Затова и сечението на входящия въздух не трябва да ти е прекалено малко - ще вдигне разхода. Принципно има разни варианти да се нагласят в прилични граници нещата, като вървене и разход -- с различно стеснение на отвора за въздух, настройки на изпарителя, правилен подбор на смесителя (плочката) и т.н.

/А има и вероятност, някой нарочно да я е настроил така с по-богата смес, за да не гърми. -- понеже ако гръмне 2-3 пъти, може да се счупи дебитомер или нещо.. А може от стеснението на входящия въздух да е дошло така, че колкото и да завиеш кранчетата все ще му идва по много газта./

Евентуално може да опиташ да завиеш кранчетата за газ, докато някой държи педала на газта (без да мърда от това положение), например на 3000 оборота.
- даже на по-малко, на 2000-2500 -> зависи от стила ти на шофиране и дали натискаш педала до край. Например ако нормално караш до 4000 оборота, може да пробваш да настроиш оптималната смес на около 2000 об. Помощникът натиска педала на газта и го задържа на определени обороти - ама не да гони оборотите, натиска го там някъде и не мърда. А ти завиваш кранчетата, докато започнат да намаляват оборотите и после ги отвиваш малко.

Ако кранчетата се окажат прекалено много завити, може да се наложи да разшириш онова стеснение, дето си го сложил на входящия въздух.
/или да провериш да не би да е задръстен въздушният филтър/

И после караш внимателно и изучаваш поведението на колата с новите настройки - както казах, може да започне в определени преходни режими да не й достига гориво - ако трябва обогатяваш малко от кранчетата, гледаш да не гърми и т.н.

Има и други подробности за добрата настройка, но прегледай във VW форума, понеже тук на голяма част от потребителите изглежда им е "под достойнството" да карат на газ, и много много АГУ-тата не са предмет на обсъждане в този форум.

Изображение
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 6.12.2015
Пол: Мъж

Re: правилно поставяне на обикновенна газова уредба

Мнение от farafero » 09 Окт 2016, 0:23

Аз правя тази настройка, задържам оборотите около 3000 4000 хил. и завъртам почти докрай кранчето, щом заглъхне почвам да развъртам докато се изфорсира на макс. Иначе мисълта ми е ако прекарам газта точно преди дросела, дали ще има колата малко повече ряз във вървежа ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: правилно поставяне на обикновенна газова уредба

Мнение от dreadx » 09 Окт 2016, 23:57

Газта трябва да се подава непосредствено преди дросела, като кранчето е добре да е по-близо до смесителя /плочката/. Принципно може да се нагласи съвсем прилично, с малко повече играчка. При газовите инжекциони е по-лесно, ама и там монтажниците много не се престарават, затова има и доста недоволни клиенти.

На една друга кола си бях направил ламбда-контролер - моя си разработка, не със стъпково моторче, а с клапан за празен ход (БОШ, какъвто е и на БМВ-то), понеже е по-бърз от стъпковото моторче на обикновените ламбда-контроли. Добре се справяше - икономията беше добра, а колата вървеше в целия диапазон от обороти, без да харчи излишно газ. Колко да е вървяла Фиеста 1.1 карб. 55 кс. - да кажем, че при лек наклон нагоре /както е покрай Пловдив/ държеше реални 130 км.ч. по магистрала Тракия (при 130 по GPS, километражът на повечето коли показва плюс няколко процента - 140 - и доста хора всъщност карат със 130 по магистралата). Пред "Траянови врата" се поозорваше, държеше 100 и едвам ускоряваше по баира, но там наклонът е голям и на доста по-големи кубатури се усеща.
С колата изминавам по 3 км. сутрин до работа и вечер още толкова обратно. Кара се изцяло на газ, дори и в най-големите зимни студове. (последно зареждах 10 литра А95 в Бургас през 2014-та. Бензин ползвам инцидентно, само ако ми свърши газта.)
Ламбда контролът наистина помага, като дори и при не-чак най-перфектната настройка дооптимизира сместа. Но покрай теб ме загложди пусто любопитство как вървят обикновените АГУ-та, без ламбда контрол. И понеже съм предвидил един ръчен режим, при който имам индикация за ламбда-сондата, а от купето само мога да си въртя ел.кранчето за газта, без да се намесва електрониката в коригирането на сместа, реших да си поиграя още малко с настройките и намалих отвора за входящия въздух. От няколко дена карам така и сместа е почти перфектна. В ниските обороти идва леко по-бедна, но без колата да придърпва (явно не е чак много по-бедна). Обикновената ламбда-сонда действа като прагов елемент и не мога да преценя точно с колко е обедняването в ниските обороти, но като вървене е ок. И всичко това с един изпарител, за който газаджии ми обясняваха, че изобщо не можело да се направи да работи нормално (доста е осакатен откъм настройки - Landi LSE).
Иска ми се да я тествам и на магистрала, но съм си изчерпал лимита за (с)винетките. Преди си купувах и за двете коли годишни (общо 140 лв.), а откакто ги вдигна онази свиня, си купувам само в краен случай и до сега съм похарчил 15 лв. за 1 бр. седмична винетка. Ако ходя някъде по коледа, може и да я тествам на магистралата. Мисля, че на градско и без ламбда-контрол, с подходящите настройки се представя съвсем прилично.
Предимство е да имаш постоянно монтиран в колата ламбда-индикатор, понеже на слух не може да се настрои така добре (много съм ръчкал по настройките, преди да си сложа такъв индикатор, и все нещо не ме кефеше - а колко ли газ съм изхарчил докато се науча, само аз си знам.)
Ако искаш, ще ти намеря схемата от нет-а, по която си направих моя - частите струват 10-тина лв.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 6.12.2015
Пол: Мъж

Re: правилно поставяне на обикновенна газова уредба

Мнение от farafero » 10 Окт 2016, 0:13

След последната настройка дето направих колата я засичам по следния начин в София газта е 0.90-0.99 лв/литър , няколко пъти си правя тестове и слагам по 10 лева и всеки път 93/4 км градско каране, но много има значение каква е газта а на доста бензиностанций е гадна. Иначе по тази схема която казваш дали ще стане, защото аз съм преправял цялата инсталация на газта и защото ми се губят тоците до бензиновата помпа, и съм пуснал кабел от бензиновата помпа чак до мотора на колата и там съм го вързал за клапана на изпарителя през реле което взима + и - .

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook