Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
Здравейте,
Видях, че има няколко подобни теми, но не намерих отговор в тях, а и повечето май са за дизелови двигатели, а при мен е бензин.
Пускам темата и след обиколка на няколко майстора и отхвърлени проблеми, с молба ако може някой да ме ориентира за причина за проблема, че май вече влизаме в гадаенето...
Наскоро изведнъж (не съм усещал загуба на тяга преди това) ми направи проблем при едно изкачване на малко по-стръмен баир. След това тествах на равно - няма същата динамика, но горе-долу върви.... но опитам ли се да качвам наклон, почти спира... никога не съм изпитвал такова нещо, с каквато и да е кола. Направо е шокираща загубата на мощност... няма 3-та, няма 2-ра..... Интересното е, че на равно върви, но при наклон става голям проблем.
Минах през 2-ма читави майстори, но не успяха да хванат проблема.
Нещата, които сме отхвърлили (засега) след тестове са:
- дебитормер;
- бензинова помпа (имала нужното налягане);
- диагностиката не дава абсолютно никакви грешки;
Имайки предвид, че и диагностиката не показва нищо, общо взето съм в шах.
Други предположения, които ми подхвърлиха са:
- датчик на колянов вал;
- запушен ауспух;
За датчика ме озадачава, че доколкото ми казаха, би трябвало да се хване от диагностиката, а реално явно не се е показал.... Възможно ли все пак да не може да се установи от компютъра ?
За ауспуха, пък съвсем нямам идея... първо, как и от какво да се запуши.... и второ, как се проверява (то няма датчик, какво - смяна за проба ?).
Ще съм благодарен за някакви насоки, предвид описаните проблеми.
Колата е:
Е36
двигател М52, 150 кс.
бензин
Благодаря предварително.
Видях, че има няколко подобни теми, но не намерих отговор в тях, а и повечето май са за дизелови двигатели, а при мен е бензин.
Пускам темата и след обиколка на няколко майстора и отхвърлени проблеми, с молба ако може някой да ме ориентира за причина за проблема, че май вече влизаме в гадаенето...
Наскоро изведнъж (не съм усещал загуба на тяга преди това) ми направи проблем при едно изкачване на малко по-стръмен баир. След това тествах на равно - няма същата динамика, но горе-долу върви.... но опитам ли се да качвам наклон, почти спира... никога не съм изпитвал такова нещо, с каквато и да е кола. Направо е шокираща загубата на мощност... няма 3-та, няма 2-ра..... Интересното е, че на равно върви, но при наклон става голям проблем.
Минах през 2-ма читави майстори, но не успяха да хванат проблема.

Нещата, които сме отхвърлили (засега) след тестове са:
- дебитормер;
- бензинова помпа (имала нужното налягане);
- диагностиката не дава абсолютно никакви грешки;
Имайки предвид, че и диагностиката не показва нищо, общо взето съм в шах.
Други предположения, които ми подхвърлиха са:
- датчик на колянов вал;
- запушен ауспух;
За датчика ме озадачава, че доколкото ми казаха, би трябвало да се хване от диагностиката, а реално явно не се е показал.... Възможно ли все пак да не може да се установи от компютъра ?
За ауспуха, пък съвсем нямам идея... първо, как и от какво да се запуши.... и второ, как се проверява (то няма датчик, какво - смяна за проба ?).
Ще съм благодарен за някакви насоки, предвид описаните проблеми.
Колата е:
Е36
двигател М52, 150 кс.
бензин
Благодаря предварително.
- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
Колега и аз съм с подобни пеоблеми най-вече между 2-3к оборота се усеща казаха ми датчик колянов вал или демпферната шайба на коляновия вал. И при мен на диагностика не излиза грешка. С м50 съм сименс електроника.
Sent from my E2105 using Tapatalk
Sent from my E2105 using Tapatalk
- dynalias
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
Вижте живи данни на мотора. Датчици, ламбди сонди и всичко което показва...
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
- Hadjy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 74
- Регистриран на: 7.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
Здравей колега,
По пътя на логиката следва решението на проблема да започне от входа - изхода. Та значи гледал ли си горивен филтър, едно чистене на дюзи, имаш ли катализатор? Чувал съм, че подобни са признаците при запушен катализатор. Друго е да е тръгнал съединителя, но предполагам, че това ще си го усетил до сега.
Поздрави и успех.
Драсни за решението на проблема.
По пътя на логиката следва решението на проблема да започне от входа - изхода. Та значи гледал ли си горивен филтър, едно чистене на дюзи, имаш ли катализатор? Чувал съм, че подобни са признаците при запушен катализатор. Друго е да е тръгнал съединителя, но предполагам, че това ще си го усетил до сега.
Поздрави и успех.
Драсни за решението на проблема.
- tintoretto
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 11.08.2014
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 735i e38
- Мечтае да кара: не мечтае , кара!
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
За ауспуха може да се разпада и вътре ватат да го запушва имах такъв проблем с Хонда Сивик. Бръкни с двата пръста да видиш за конци. Може да са поизлязли напред , ако не отиди при някой мйстор да го цепне и да провери, няма страшно ще ти го завари после, правят едно П-образно срязване с оксижен ако има паднала вата вадят и после го заварят. При мене такава беше процедурата.
Мисля , че проблема ти няма няма нищо общо с Датчик Колянов Вал, защото той служи да покаже на компютъра кога буталото ти е в ГМТ и да разпредели впръскването на гориво, ако имаш проблем с него би трябвало да не можеш да запалиш даже.
Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
Мисля , че проблема ти няма няма нищо общо с Датчик Колянов Вал, защото той служи да покаже на компютъра кога буталото ти е в ГМТ и да разпредели впръскването на гориво, ако имаш проблем с него би трябвало да не можеш да запалиш даже.
Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
Последна промяна tintoretto на 11 Яну 2016, 22:50, променена общо 1 път
- BorisMitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 27.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Внимателно
- Мечтае да кара: Нещо страшно
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
Явна липса под товар. Управление на ваноса, не правилно зацепен всмукателен вал или тпс.
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
dynalias написа:Вижте живи данни на мотора. Датчици, ламбди сонди и всичко което показва...
Както казах, компютърната диагностика не показа нищо. Не индикира проблеми с никакви датчици.
Ламда сондата мисля, че се показва като грешка ако е тя....
Отделно, не знам дали тя може толкова да затормози колата, доколкото знам мисля че по-скоро удря в разхода на гориво (не се контролира правилно количеството на подаваното гориво), а не толкова да мъчи движението.... Може да не съм прав, но както казах - диагностиката не я индикира.
shlosera написа:Колега и аз съм с подобни пеоблеми най-вече между 2-3к оборота се усеща казаха ми датчик колянов вал или демпферната шайба на коляновия вал. И при мен на диагностика не излиза грешка. С м50 съм сименс електроника.
Sent from my E2105 using Tapatalk
Колега от колко време си така ?
И какво си предприел....
Не знам може би не ти е толкова сериозен проблема.... аз направо ме е страх вече да я карам, въпреки че на равен терен си е ОК, ама....
Ти караш ли я докато търсиш решение ?
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
tintoretto написа:За ауспуха може да се разпада и вътре ватат да го запушва имах такъв проблем с Хонда Сивик. Бръкни с двата пръста да видиш за конци. Може да са поизлязли напред , ако не отиди при някой мйстор да го цепне и да провери, няма страшно ще ти го завари после, правят едно П-образно срязване с оксижен ако има паднала вата вадят и после го заварят. При мене такава беше процедурата.
Мисля , че проблема ти няма няма нищо общо с Датчик Колянов Вал, защото той служи да покаже на компютъра кога буталото ти е в ГМТ и да разпредели впръскването на гориво, ако имаш проблем с него би трябвало да не можеш да запалиш даже.
Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
Благодаря колега,
Това с рязането на ауспуха си е хамалогия явно... но предполагам явно няма друг начин освен да се среже и да се види, колкото и да не ми се иска....
В тази връзка, почвам да си мисля (сигурно подсъзнателно си търся обяснение....

= = = =
Това за датчика на коляновия вал (т.е. че би следвало да отпадне като възможна причина), сигурен ли си ? Щото май за сряда сме се насочили към него...

- tintoretto
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 11.08.2014
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 735i e38
- Мечтае да кара: не мечтае , кара!
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
Не е такава хамалогия с гърнето както звучи бързо става. Колкото до датчика сблъсквал съм се такъв проблем, когато не сработва компютъра не знае кога да впръсква гориво, би трябвало да се дави или да гасне поне от време на време.Друг е въпроса , че може да е влязла в авариен режим някакъв.И все пак трябва да имаш такива проблеми, така мисля. Откачете го и покарай , ако няма разлика , не е от него. Тя ще влезе в авариен режим сама , когато е откачен , и дори да гори яко, трябва да върви без проблем.
Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
- dynalias
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
BMW Addiction написа:dynalias написа:Вижте живи данни на мотора. Датчици, ламбди сонди и всичко което показва...
Както казах, компютърната диагностика не показа нищо. Не индикира проблеми с никакви датчици.
Ламда сондата мисля, че се показва като грешка ако е тя....
Отделно, не знам дали тя може толкова да затормози колата, доколкото знам мисля че по-скоро удря в разхода на гориво (не се контролира правилно количеството на подаваното гориво), а не толкова да мъчи движението.... Може да не съм прав, но както казах - диагностиката не я индикира.shlosera написа:Колега и аз съм с подобни пеоблеми най-вече между 2-3к оборота се усеща казаха ми датчик колянов вал или демпферната шайба на коляновия вал. И при мен на диагностика не излиза грешка. С м50 съм сименс електроника.
Sent from my E2105 using Tapatalk
Колега от колко време си така ?
И какво си предприел....
Не знам може би не ти е толкова сериозен проблема.... аз направо ме е страх вече да я карам, въпреки че на равен терен си е ОК, ама....
Ти караш ли я докато търсиш решение ?
Това, че няма записани грешки на компютъра не значи, че няма проблем някъде. Затова ти казах виж живи данни. За ламбда сондите не си прав. Ако са забили във много бедна или много богата смес няма да те одари само във разхода, а й във вървежа. Преди 1-2 месеца бях с такъв проблем на м52б28. Затова и не случайно написах ламбда сонди за да насоча вниманието да ги погледнете дали шават. Между другото сам си си отговорил. "не се контролира правилното количество гориво" може би ти е бедна сместа и затова колата умира. Относно датчика колянов вал, и него сменях защото колата отказва да пали, а си вървеше отлично когато запали. Така, че ако го откачиш за проба колата няма да запали.
Eто един личен клип за да ти покажа как вървеше м52б28 със една забила ламбда сонда, и разменени кабели. http://vbox7.com/play:feb0cf713c
ЕДИТ: ако си на газ/бензин виж дали умира и на двете горива за да игнорираш разни други проблеми с ниско налягане на помпата примерно.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
- tintoretto
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 11.08.2014
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 735i e38
- Мечтае да кара: не мечтае , кара!
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
И аз имах проблем с ламда сонда , колата пушеше като дизел, гореше но си вървеше. И гаснеле понякога. Колата е е38 735и
Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
- dynalias
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
tintoretto написа:И аз имах проблем с ламда сонда , колата пушеше като дизел, гореше но си вървеше. И гаснеле понякога. Колата е е38 735и
Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
При теб е забила на богата смес и е изхвърляла нризгорено гориво, затова е пушила и е вървяла. А при мен беше на бедна смес и колата умря. Методи80 ми направи диагностиката и може да потвърди. Не говоря на изуст.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
- tintoretto
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 11.08.2014
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 735i e38
- Мечтае да кара: не мечтае , кара!
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
Никокй ме е казаш , че говориш на изуст , знам че при мен беше забиша на богата смес
Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
Sent from my Lenovo A536 using Tapatalk
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
dynalias написа:
Това, че няма записани грешки на компютъра не значи, че няма проблем някъде. Затова ти казах виж живи данни. За ламбда сондите не си прав. Ако са забили във много бедна или много богата смес няма да те одари само във разхода, а й във вървежа. Преди 1-2 месеца бях с такъв проблем на м52б28. Затова и не случайно написах ламбда сонди за да насоча вниманието да ги погледнете дали шават. Между другото сам си си отговорил. "не се контролира правилното количество гориво" може би ти е бедна сместа и затова колата умира. Относно датчика колянов вал, и него сменях защото колата отказва да пали, а си вървеше отлично когато запали. Така, че ако го откачиш за проба колата няма да запали.
Eто един личен клип за да ти покажа как вървеше м52б28 със една забила ламбда сонда, и разменени кабели. http://vbox7.com/play:feb0cf713c
ЕДИТ: ако си на газ/бензин виж дали умира и на двете горива за да игнорираш разни други проблеми с ниско налягане на помпата примерно.
Благодаря много колега !
Излгедах клипчето... наистина и при мен е така... на равно трасе де (при наклон и толкова не мога да стигна). Като натисна газта почти не помръдва, леко ускорява все едно се опитвам да мръдна от 200 на 220 км./ч., а не от 50 на 80....
Ако при теб проблема е от ламдата, ме замисляш сериозно... но как да се диагностицира със сигурност тогава, ако не я хваща диагностиката ?
Иначе относно датчика за коляновия вал, днес говорих с няколко човека (майстор, при който не успях да се вредя и 1-2 приятели) и доколкото разбирам, ако става въпрос за датчика на коляновия вал трябва да има проблеми с паленето, а аз нямам никакви такива.... Май вместо него,

Това дали звучи по-логично като проблем, предвид симтомите ?
- dynalias
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: Загуба на мощност (най-вече при изкачване) ?
Доколкото разбрах от Методи80 когато ми прави диагностика с инпа се гледа дали ламбдите си менят стойностите. Трябва да мърдат от леко бедна до леко богата смес и то бързо. Моята даваха само една стойност без да мърдат. В последствие разбрах че и кабелите съм разменил но пак едната ламбда беше забила на бедна смес когато ги обърнах. Купих една на NGK и работата заспа.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани