По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортисьори
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортисьори
Бих искал да снижа още малко купето, като предницата да е по-надолу. В момента окачването отзад е с два-три пръста разлика от гумата и калника, но като че ли амортисьорите са бая изпуснали и като се качат трима отзад и не можеш да си вкараш пръста между гумата и калника. В момента съм с 15ки, като тях ще ги оставя за зимата, а лятото ще й сложа 17ки. Дайте идеи, какви пружини, амортисьори, ще има ли нужда от рязане на пружини, etc.
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
wan0s написа:Бих искал да снижа още малко купето, като предницата да е по-надолу. В момента окачването отзад е с два-три пръста разлика от гумата и калника, но като че ли амортисьорите са бая изпуснали и като се качат трима отзад и не можеш да си вкараш пръста между гумата и калника. В момента съм с 15ки, като тях ще ги оставя за зимата, а лятото ще й сложа 17ки. Дайте идеи, какви пружини, амортисьори, ще има ли нужда от рязане на пружини, etc.
Купувай едно китайско за 500лв и си ти. Можеш да си го регулираш.
- Mpower94
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 8.03.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2
Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
Карам китайско Jom на комби, отзад поне за комбито + около 70 кг постоянен товар ( музика
) идват малко меки заклаща се. Отпред ако я държиш ниско е добре, но решиш ли да я вдигнеш да е по височка пружината почва да тропа, трябва да я вдигнеш максимално зада се свият последните две намотки и да спрат да тропат обаче после започва да се клати като лодка отпред. Така, че можеби ще ти бъде по зле отзад с китайските от колкото с твоите.Обаче определено е много по устойчива в завоите не се накланя като сток окачването, но лично аз едва 3 месеца след като съм го купил събирам за нещо истинско.

- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
Писано е много по темата а вариантите са много като китайските не са за предпочитане. Оригинални амортисьори с м-тех или айбах пружини или цяло м-тех окачване са от по бюджетните. Другите са ти кони, д2 и т.н има в търсачката.

Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
Mpower94 написа:Карам китайско Jom на комби, отзад поне за комбито + около 70 кг постоянен товар ( музика) идват малко меки заклаща се. Отпред ако я държиш ниско е добре, но решиш ли да я вдигнеш да е по височка пружината почва да тропа, трябва да я вдигнеш максимално зада се свият последните две намотки и да спрат да тропат обаче после започва да се клати като лодка отпред. Така, че можеби ще ти бъде по зле отзад с китайските от колкото с твоите.Обаче определено е много по устойчива в завоите не се накланя като сток окачването, но лично аз едва 3 месеца след като съм го купил събирам за нещо истинско.
Караш ме да се замислям... дали има вероятност да е от пружините това "пракане" при навиване на ляв волан? Също така, при някоя дупка, като леко навия волана, купето се избутва в страни, от какво може да е?
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
Потърси има една тема за различните височини фиксирани окачвания / комплекти пружини и са подкрепени със снимки.
С едни разумни пружини 40/20 ще я свалиш, ще подобриш малко стабилността и съвсем малко ще влошиш возията.
От друга има койлове на много достъпна цена и големия им плюс е, че лятото си я сваляш колкото искаш, зимата си я вдигаш да не ореш по снегове и тн. Като недостатък може да се даде, че са дооооста по дървени от към возия спрямо едни пружини на стокови амортесьори.
Добре е да се спомене, че уж на стокови амортесьори можело да се кара с ДО 40мм по-къси пружини, колко е вярно не знам. Масово хвърлят 60/40 на обикновени амортесьори и карат, но то сигурно и за това голяма част от е36тиците са пълен гроб, защото издевателстват над тях.
Аз си взех от форума 40/25 мисля, че бяха на обикновени амортиьори и като разлика, мога да кажа, че се подобри малко стабилността - няма го това лашкане на меките пружини при рязко сменяне на посоката, колата слезна приятно към земята и се подобри щъркелската визия, но е напълно караема не ми закача за щяло и нещяло, разбира се не мога да я катеря по 10см бордюри
С едни разумни пружини 40/20 ще я свалиш, ще подобриш малко стабилността и съвсем малко ще влошиш возията.
От друга има койлове на много достъпна цена и големия им плюс е, че лятото си я сваляш колкото искаш, зимата си я вдигаш да не ореш по снегове и тн. Като недостатък може да се даде, че са дооооста по дървени от към возия спрямо едни пружини на стокови амортесьори.
Добре е да се спомене, че уж на стокови амортесьори можело да се кара с ДО 40мм по-къси пружини, колко е вярно не знам. Масово хвърлят 60/40 на обикновени амортесьори и карат, но то сигурно и за това голяма част от е36тиците са пълен гроб, защото издевателстват над тях.
Аз си взех от форума 40/25 мисля, че бяха на обикновени амортиьори и като разлика, мога да кажа, че се подобри малко стабилността - няма го това лашкане на меките пружини при рязко сменяне на посоката, колата слезна приятно към земята и се подобри щъркелската визия, но е напълно караема не ми закача за щяло и нещяло, разбира се не мога да я катеря по 10см бордюри

Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
Много-много това с цветовите точки не успях да го усвоя, както и това с размер/размер. Може ли малко да поясниш.
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
Това с точките е тъмна Индия според мен за повечето хора. Уж по пружините имало някаква точкова маркировка- да има, която показвала дали си с обикновени пружини, снижаващи, каква твърдост и такива работи, но според мен за коли най - младите от които на 15+години няма как тези неща да са коректни, пружините са омекнали с времето и свалят повече да кажем.
Например: Аз бях със сток пружини и като мерих с ролетка 40/25 щеше да ми свали достатъчно. Това отношение е 40мм отпред да свали и 25мм отзад. Е да, ама задните пружини ми бяха явно доста "уморени" и спрямо тях колата слезе с повече от 25мм. В този случай ако бях с койлове можеше да се оправи.
Имай предвид, че вече след тези числа 40/25 според мен вече става малко трудно карането. Имам познати с 60/40 75/50 и там вече задират постоянно по легнали полицаи и тн. Зависи какво искаш де, ако ще слагаш широки джанти, тесни гуми и ще гониш стенс визия ти трябва и доста по-свалящ сет, но пък за такива цели ти трябват койлове, защото са по прецизни от към сваляне. Имай предвид, че при койловете имаше някакъв дерт отпред относно ет (офсета) на джантата и гумата опираше в самия койл, но тука трябва да каже някой които кара с такива.
Например: Аз бях със сток пружини и като мерих с ролетка 40/25 щеше да ми свали достатъчно. Това отношение е 40мм отпред да свали и 25мм отзад. Е да, ама задните пружини ми бяха явно доста "уморени" и спрямо тях колата слезе с повече от 25мм. В този случай ако бях с койлове можеше да се оправи.
Имай предвид, че вече след тези числа 40/25 според мен вече става малко трудно карането. Имам познати с 60/40 75/50 и там вече задират постоянно по легнали полицаи и тн. Зависи какво искаш де, ако ще слагаш широки джанти, тесни гуми и ще гониш стенс визия ти трябва и доста по-свалящ сет, но пък за такива цели ти трябват койлове, защото са по прецизни от към сваляне. Имай предвид, че при койловете имаше някакъв дерт отпред относно ет (офсета) на джантата и гумата опираше в самия койл, но тука трябва да каже някой които кара с такива.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
да.. все си говори каквото е сънувал за тези точки по пружините
имал съм еднакви модели окачвания с различни цветове точки
може пък някои от бМВ да се е объркал
имал съм еднакви модели окачвания с различни цветове точки
може пък някои от бМВ да се е объркал

- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
То и да значат нещо са значели преди 15 + години. СЕга като е блъскана тая пружина незнайно колко хиляди километра тя се е амортизирала до такава степен, че със сигурност колата по - клекнала отколкото е била. От там и идва объркването при снижаващите пружини. Аз взех 40/25. Отпред свали точно толкова остана един пръст между ръба на калника и гумата, и отзад трябваше да е толкова, но явно беше мека пружината преди или нещо такова стана объркване при меренето и колата клекна още отзад, но пък с ет41 не закача и съм доволен 

- Mpower94
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 8.03.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2
Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
Това ,че колата се измества в завой при дупка или неравност си е изпуснал амортисьор (ако за другото си сигурен ,че е здраво)
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
Тампон в на задния носач при прага ако усещаш едно унасяне / залюляване на купето като минаваш през неравност. Например по магистрала при наставянето на мост. Може и изпуснал амортисьор, но и двете са възможни. Аз Смених първо амортисьори бяха заминали, но унасянето остана, тампона беше на пихтия стана за 19 години.
Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
Аз първо се съмнявах в амортисьорите, както нагледно излиза, но бащата на един приятел ми каза, че със сигурност е тампон на стабилизиращата. Леко по-леко ще започна да й коригирам тези работи, че за лятото искам да е подготвена, като поне се надявам тая да издържи повече от първата ми колица.
А това иначе с пружините, как мерите, как разбирате, че ще ви свали да речем 40/20(25)?

- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: По-ниско окачване от сегашното - какви пружини и амортис
Еми да предположим, че колата ти сега е със стоковите пружини. Мериш си от ръба на калника надолу колко искаш да слезе колата и това са ти пружините, като си имаш едно на ум, че може да са омекнали сега и реално да не слезе толкова колкото искаш. Най-добре търсиш снимки със въпросното сваляне на други коли. Има една тема точно за каква височина карат хората по форума и има много снимки.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани