Ниска компресия... Много ниска

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Ниска компресия... Много ниска

Мнение от BorisMitev » 25 Окт 2015, 21:58

Здравейте , колеги ;)
Преди 10-тина хиляди километра ребилднах един мотор. м50б20 без ванос.
Бутала от м52б20 , вал и биели от 2.8.
Мотора си вървеше много добре до ... преди малко.
Почна да прекъсва, силно духане от картерната вентилация и претрисане на оборот.
От 1ви до 5ти компресията е 14бара, на 6-ти ... Буквално 0, при въртене .. едва едва мърда стрелката на компресомера.
Някой да даде идея , освен пробито бутало, дали е възможно да са повдигачи, клапани и т.н. , защото 420кубика на такт къде се изпаряват , че компресомера не отчита нищо е доста .. филм :D
Все пак .. мотора утре ще бъде отворен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от BorisMitev » 25 Окт 2015, 22:00

П.С.

Мотора е портнат, полиран. Два всмукателни вала, колектор от м52, ЕКУ от 20ска без чип... Не стигна до там да бъде ремапнат ... Може ли това да го е обеднило достатъчно , че да е детонирал.. 1 , 2,3,4,5 пъти :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от (bubsa) » 25 Окт 2015, 22:17

Най-вероятно е бутало.Трябва да го отвориш и ще видиш.Има и шанс клапан/клапани.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от BorisMitev » 25 Окт 2015, 22:52

То горе-долу това са варянтите. Блокирали клапани или дупка в буталото. Ама стига е .. баси атмосферен двигател 12:1 , да обедни до такава степен, че да пробие буталото.. Буталото е със затапени луни, полирана камера и чело /опитах се .. да си вържа гащите точно от това :D/ , но уви .. Здраве да е .. утре ще кажа какво е било.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от M10 » 26 Окт 2015, 0:04

12:1 за немапнат двигател е бая рисково...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от Conqueror » 26 Окт 2015, 0:26

Записсвам се за темата че ми стана интересно...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от Cosworth » 26 Окт 2015, 6:10

Само да вметна на манометъра 14,7 бара са 10,5 степен на сгъстяване.. Така че с 14 си точно на 10,0 степен.. Друг е въпроса колко е точен манометъра.
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от Jordana » 26 Окт 2015, 9:04

Твърде възможно да са клапани , провери първо в какво положение са буталата и клапаните в ГМТ на сгъстяване , на всеки цилиндър поотделно .Дори да е пробито бутало все някаква компресия ще има на тоя цилиндър .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от ares2 » 26 Окт 2015, 9:09

то каквото и да е явно ще трябва отваряне така, че по-добре го започвай :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от txl » 26 Окт 2015, 9:37

При толкова ниска компресия, по-скоро бих заложил на крив или деформиран клапан. Луните на буталото как ги затапвате - може ли да е изпаднало нещо оттам в цилиндъра?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от M10 » 26 Окт 2015, 21:40

Cosworth написа:Само да вметна на манометъра 14,7 бара са 10,5 степен на сгъстяване.. Така че с 14 си точно на 10,0 степен.. Друг е въпроса колко е точен манометъра.

Само да вметна, компресията зависи от текущото състояние на двигателя, а степента е конструктивен параметър и се смята на база отношение на обеми...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от BorisMitev » 27 Окт 2015, 13:56

Cosworth написа:Само да вметна на манометъра 14,7 бара са 10,5 степен на сгъстяване.. Така че с 14 си точно на 10,0 степен.. Друг е въпроса колко е точен манометъра.


Не знам по каква формула го смяташ , но за мен двете величини не са праволинейни, в момента имам 0 атмосфери на 6ти цилиндър , но степента на сгъстяване ми е същата :ok:
Последна промяна BorisMitev на 27 Окт 2015, 14:06, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от BorisMitev » 27 Окт 2015, 14:04

И снимков материал... Всичко свързано с 6ти беше охвърляно с масло. Даже и всмукателния колектор, ама то беше ясно , че ще е дупка след като картерната вентилация откачаше, изплю гарнитурата на капака на клапаните и т.н.

Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от BorisMitev » 28 Окт 2015, 20:44

Малко обновление... Оказа се , че само 1 бутало е здраво. 4ри от буталата са сцепени между сегментите, а 1 е пробито... стабилно :smoke:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от Haddess » 28 Окт 2015, 21:44

Идея от какво е станало такава манджа с грозде? :dunno:
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook