Проблем след скъсан кабел на AFM E36is

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 25.08.2013
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е36 318IS Turbo

Проблем след скъсан кабел на AFM E36is

Мнение от killvanrea » 09 Окт 2015, 21:19

Здравейте,
наскоро ми се наложи да разглобя всмукателният колектор(горна + долна част) за да стигна до едно водно съединение. След като сглобих всичко обратно запалих за тест, колата запали поработи около 1 мин и спря. Почнах да проверявам кабели, тъй като бях навързал всичко набързо, но намерих друг проблем. Кабела който идва от кутията, която се намира между двете части на колектора беше скъсан от "перката" (назъбената част след колелцето за ремъка на алтернатора). Да вметна кабела, беше удължавам в началото на лятото, тъй като колата е с турбина и се наложи да разместя на малко AFM. Срязах кабела и го свързах, но уви колата не запали повече, дори не върти стартера. На ум ми идват две неща, изгорял компютър или изгорял AFM. Въпроса е мога ли да установя по някакъв начин, кое от двете или нещо трето е изгоряло. Някой ако знае как мога да проверя AFM дали работи, някакво измерване с мултицет и на кои пинове и какви стойности трябва да дава, ще се радвам да го сподели.
Ако се сещате и за нещо друго, което да проверя казвайте смело :)
Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем след скъсан кабел на AFM E36is

Мнение от M10 » 10 Окт 2015, 15:05

АФМ ще рече дебитомер с клапа, от където си правя изводите че мотора е м42??

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 25.08.2013
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е36 318IS Turbo

Re: Проблем след скъсан кабел на AFM E36is

Мнение от killvanrea » 10 Окт 2015, 16:00

Да колега, М42 е мотора, днес не издържах и отидох и пробвах пак да запаля въпреки дъжда, който валеше. Влизам в колата въртя не пали, изкарах и вкарах всички датчици(AFM, дросел, вакуум танк-а, дис-та) и пробвах пак, и пак не запали. Излязох да затворя капака и да се прибирам и си казах дай да пробвам като за последно, и качвам се и запали. Отворих капака гледах, чесах се по главата и не мога да си обясня защо и как ?!?. Оставих я да работи тъй като, исках да видя и това водно съединение което смених дали е наред и не изтърва. Работи около 15 мин, водата си загря, маслото и то, всичко си беше в норми. Щастлив и доволен, че нищо не ми е изгорял гася с кеф колата и следва финалният тест - да запаля пак. Въртя аз ключа и нищо не запали, нито стартер се чува да върти, нито подава някакви признаци на живот. Последваха много неуспешни опити да запаля, изкарвах и вкарвах датчици, но нищо. Сега проблемните области остават двете букси между колектора и едно болтче на стартера.
Стартера има 4 кабела - от алтернатора, от акумулатора, и два от тази кутия с кабели, която се намира между колектора. Като ги слагах не стегнах, единият от тези два кабела(този който е с 8 ключ от страната на двигателя), защото нямам толкова дълъг накрайник за 8мм камък. Въпроса ми е някой знае ли за какво са и ако не дава този кабел контакт както трябва, възможно ли е да е от него. И днес просто докато съм местил кабелите да се е наместил.

п.П.: Ако закача колата на BMW INPA програмата, ще мога ли да сканирам за някакви нередности без да запаля колата и евентуално да получа грешка от някой датчик, който не е свързан както трябва ?

Относно AFM, снощи намерих кой кабел за какво и ще споделя тук, защото може на някой да му е от полза :)
My AFM is a 5 pin meter with the following pinout:
PIN 1 – 5V input reference signal from pin 59 of the DME
PIN 2 – Part throttle signal output (0-5V) to the DME pin 41
PIN 3 – WOT Signal output to DME pin 76
PIN 4 – IAT input to DMW Pin 77
PIN 5 – Signal GND, PIN 14 on DME

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем след скъсан кабел на AFM E36is

Мнение от M10 » 11 Окт 2015, 10:44

Дебиломера е просто потенциометър, няма какво да му стане изведнъж. В аутодата има стойности, местиш клапата и мериш с омметър. Моето м42 палеше винаги без дебитомер. Отзад излизаха пушилки и паткаше, но палеше. Бих заложил на датчици колянов и разпределителен вал, кабелите им се изпичат и може да са се прекъснали като си местил. Най-тънкия кабел на стартера е за ънлоудер релетата, по-дебелия е + за палене от контактния ключ.
Изображение
Ето схема (на е30 в случая). Както пише в квадратчето, е важно кабела да е стегнат добре.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 25.08.2013
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е36 318IS Turbo

Re: Проблем след скъсан кабел на AFM E36is

Мнение от killvanrea » 11 Окт 2015, 15:17

Мерси много колега, проблема наистина беше в нестегнатият кабел на стартера, този най-тънкият. Стегнах всичко и запали като "кибрит".
Но за жалост отново разглобих целият "панаир". Първоначално разглобяването беше заради тази част, счупи се единият край докато си карах :( . Взех си нова от Дару кар, заедно с ново уплътнение но не можах да я вкарам обратно плътно.
След като днес запалих изчаках да изстини и започнах да сипвам антифриз, но той тръгна да изтича оттам. Разглобих всичко изкарах частта и се оказа че съм скъсал уплътнението. Може ли някой да даде съвет как се сменя лесно тази част, аз я мазах с масло, почуквах с чук, но винаги остава малка "цепнатина". Пробвах с повече сила но само нараних пластмасата и си казах, че със сила няма да е, че не ми се дават 30 лв за нова част. Сега утре ще взема отново уплътнение от Дару( и едно за резерва) и ще мъча пак :)
Поздрави ;)

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook