Ход на окачването

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Ход на окачването

Мнение от txl » 26 Сеп 2015, 23:47

Здравейте,

Иска ми се да разбера колко е ходът на предното окачване - на стандартното окачване на Е36. На някой намира ли му се свален оригинален амортисьор, на който да може да измери колко е ходът на стеблото на амортисьора?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Ход на окачването

Мнение от ~Мишо~ » 27 Сеп 2015, 6:56

Аз имам, ще премеря и ще пиша. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Ход на окачването

Мнение от Benord » 27 Сеп 2015, 9:38

M40B16,92година,амортисьор Boge 1 090 203 1 и 1 02 11 32 875 штамповани номера.Пълен ход точно 114мм. измерени с електронен шублер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Ход на окачването

Мнение от txl » 27 Сеп 2015, 11:33

Benord, благодаря :)
Може ли малко уточнение за измерването - ходът е 114мм между двете крайни положения на амортисьора; или е 114мм преди да удари шок-тампона?

Мишо, ако не е проблем премери и ти за сравнение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Ход на окачването

Мнение от michev » 27 Сеп 2015, 13:07

За стандартен амортисьор и 3 пъти да ти мерят все едно ще излезе, нали и афтърмаркет частите са по спецификации на бмв. За какво точно ти трябва тази информация? Реално от тези 114 мм реалният работен ход да е 60-70 мм., а колко ще остава преди да удари буферният тампон зависи от самият него, че всяка фирма си ги прави различни и като тип и като височина.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Ход на окачването

Мнение от txl » 27 Сеп 2015, 14:32

Сменям амортисьори, исках да разбера дали ще се скъси хода (искам да го запазя възможно най-голям) и затова питам. По странно стечение на обстоятелствата :) и на бъдещите амортисьори ходът е точно 114мм. Все пак Benord може ли да потвърди, дали това е целият ход на амортисьора без шок тампона.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Ход на окачването

Мнение от ~Мишо~ » 27 Сеп 2015, 17:39

При мен излезе 125-130мм, амортисьора е Boge, свален от Компакт. Самия амортисьор има пружина в долната част на стеблото, и при издърпване със сила се получават тия 130мм...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Ход на окачването

Мнение от michev » 28 Сеп 2015, 11:31

Хода на окачването най вече го определя пружината. Какво имам предвид - напълно разпънато положение на амортисьора имаме само когато колата e вдигната на крик, тоест при движение на автомобила няма как да стигнеш до него.Максимално свитото положение се определя точно от шок тампона, като амортисьора по принцип в това положение има още ход надолу. Ако използваш пружините, с които си бил до момента и същите тампони, няма как да промениш нищо в хода на окачването, при подмяна на стандартни амортисьори със същите такива. Промяна може да се получи само при ползване на ниски пружини, които са с по-висока твърдост и разбира се по-малък ход.
Последна промяна michev на 28 Сеп 2015, 16:05, променена общо 1 път
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Ход на окачването

Мнение от Haddess » 28 Сеп 2015, 12:07

michev написа:Хода на окачването най вече го определя пружината. Какво имам предвид - напълно разпънато положение на амортисьора имаме само когато колата и вдигната на крик, тоест при движение на автомобила няма как да стигнеш до него.Максимално свитото положение се определя точно от шок тампона, като амортисьора по принцип в това положение има още ход надолу. Ако използваш пружините, с които си бил до момента и същите тампони, няма как да промениш нищо в хода на окачването, при подмяна на стандартни амортисьори със същите такива. Промяна може да се получи само при ползване на ниски пружини, които са с по-висока твърдост и разбира се по-малък ход.


По този казус, шок тампона на всичи е36 е еднакъв, но някои имат ето тази шайба под него, каква и е функцията?
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Ход на окачването

Мнение от michev » 28 Сеп 2015, 13:02

http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-S ... ing_parts/

Понеже не виждам друга шайба на схемата, предполагам говориш за 7-ма позиция, която не е при шока. Чрез тази шайба се предава цялото натоварване от лагера в тампона на амортисьора №1, към горната опора на пружината №8. Поради това, че опората е щампована от ламарина, шайбата, която не случайно е с голяма периферия и с дебелина по памет 3 мм., служи за разпределяне на това усилие на по-голяма площ с цел предпазване опората от срязване и огъване. С цел усилване на опората са направени и четирите, радиално изработени спрямо отвора отщамповки. №6 е тънка, прахозащитна ламаринка на лагера в тампона, така че предполагам не говорим за нея.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Ход на окачването

Мнение от Haddess » 28 Сеп 2015, 13:25

michev написа:http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-Sedan/Europe/318i-M43/L-M/browse/front_axle/guide_support_spring_pad_attaching_parts/

Понеже не виждам друга шайба на схемата, предполагам говориш за 7-ма позиция, която не е при шока. Чрез тази шайба се предава цялото натоварване от лагера в тампона на амортисьора №1, към горната опора на пружината №8. Поради това, че опората е щампована от ламарина, шайбата, която не случайно е с голяма периферия и с дебелина по памет 3 мм., служи за разпределяне на това усилие на по-голяма площ с цел предпазване опората от срязване и огъване. С цел усилване на опората са направени и четирите, радиално изработени спрямо отвора отщамповки. №6 е тънка, прахозащитна ламаринка на лагера в тампона, така че предполагам не говорим за нея.


Съжалявам колега, не се уточних, че говоря за задни амортисьори. :dummy:

№6 от схемата
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Ход на окачването

Мнение от michev » 28 Сеп 2015, 13:54

6 и 10 са профилни шайби, чрез които се предава натоварването от стеблото на амортисьора върху гуменият елемент в тампона, тоест се явяват едни от активно работещите детайли в окачването.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Ход на окачването

Мнение от Haddess » 28 Сеп 2015, 14:11

michev написа:6 и 10 са профилни шайби, чрез които се предава натоварването от стеблото на амортисьора върху гуменият елемент в тампона, тоест се явяват едни от активно работещите детайли в окачването.

:bowdown: :bowdown:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Ход на окачването

Мнение от Benord » 30 Сеп 2015, 16:43

txl написа:Benord, благодаря :)
Може ли малко уточнение за измерването - ходът е 114мм между двете крайни положения на амортисьора; или е 114мм преди да удари шок-тампона?

Мишо, ако не е проблем премери и ти за сравнение.



Измерих го свален и без тампон.Това е ходът от напълно прибрано до напълно изтеглено стебло.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook