Ход на окачването
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Ход на окачването
Здравейте,
Иска ми се да разбера колко е ходът на предното окачване - на стандартното окачване на Е36. На някой намира ли му се свален оригинален амортисьор, на който да може да измери колко е ходът на стеблото на амортисьора?
Иска ми се да разбера колко е ходът на предното окачване - на стандартното окачване на Е36. На някой намира ли му се свален оригинален амортисьор, на който да може да измери колко е ходът на стеблото на амортисьора?
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Ход на окачването
Аз имам, ще премеря и ще пиша. 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Ход на окачването
M40B16,92година,амортисьор Boge 1 090 203 1 и 1 02 11 32 875 штамповани номера.Пълен ход точно 114мм. измерени с електронен шублер.
Re: Ход на окачването
Benord, благодаря 
Може ли малко уточнение за измерването - ходът е 114мм между двете крайни положения на амортисьора; или е 114мм преди да удари шок-тампона?
Мишо, ако не е проблем премери и ти за сравнение.

Може ли малко уточнение за измерването - ходът е 114мм между двете крайни положения на амортисьора; или е 114мм преди да удари шок-тампона?
Мишо, ако не е проблем премери и ти за сравнение.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Ход на окачването
За стандартен амортисьор и 3 пъти да ти мерят все едно ще излезе, нали и афтърмаркет частите са по спецификации на бмв. За какво точно ти трябва тази информация? Реално от тези 114 мм реалният работен ход да е 60-70 мм., а колко ще остава преди да удари буферният тампон зависи от самият него, че всяка фирма си ги прави различни и като тип и като височина.
only rear wheel drive
Re: Ход на окачването
Сменям амортисьори, исках да разбера дали ще се скъси хода (искам да го запазя възможно най-голям) и затова питам. По странно стечение на обстоятелствата
и на бъдещите амортисьори ходът е точно 114мм. Все пак Benord може ли да потвърди, дали това е целият ход на амортисьора без шок тампона.

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Ход на окачването
При мен излезе 125-130мм, амортисьора е Boge, свален от Компакт. Самия амортисьор има пружина в долната част на стеблото, и при издърпване със сила се получават тия 130мм...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Ход на окачването
Хода на окачването най вече го определя пружината. Какво имам предвид - напълно разпънато положение на амортисьора имаме само когато колата e вдигната на крик, тоест при движение на автомобила няма как да стигнеш до него.Максимално свитото положение се определя точно от шок тампона, като амортисьора по принцип в това положение има още ход надолу. Ако използваш пружините, с които си бил до момента и същите тампони, няма как да промениш нищо в хода на окачването, при подмяна на стандартни амортисьори със същите такива. Промяна може да се получи само при ползване на ниски пружини, които са с по-висока твърдост и разбира се по-малък ход.
Последна промяна michev на 28 Сеп 2015, 16:05, променена общо 1 път
only rear wheel drive
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Ход на окачването
michev написа:Хода на окачването най вече го определя пружината. Какво имам предвид - напълно разпънато положение на амортисьора имаме само когато колата и вдигната на крик, тоест при движение на автомобила няма как да стигнеш до него.Максимално свитото положение се определя точно от шок тампона, като амортисьора по принцип в това положение има още ход надолу. Ако използваш пружините, с които си бил до момента и същите тампони, няма как да промениш нищо в хода на окачването, при подмяна на стандартни амортисьори със същите такива. Промяна може да се получи само при ползване на ниски пружини, които са с по-висока твърдост и разбира се по-малък ход.
По този казус, шок тампона на всичи е36 е еднакъв, но някои имат ето тази шайба под него, каква и е функцията?


- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Ход на окачването
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-S ... ing_parts/
Понеже не виждам друга шайба на схемата, предполагам говориш за 7-ма позиция, която не е при шока. Чрез тази шайба се предава цялото натоварване от лагера в тампона на амортисьора №1, към горната опора на пружината №8. Поради това, че опората е щампована от ламарина, шайбата, която не случайно е с голяма периферия и с дебелина по памет 3 мм., служи за разпределяне на това усилие на по-голяма площ с цел предпазване опората от срязване и огъване. С цел усилване на опората са направени и четирите, радиално изработени спрямо отвора отщамповки. №6 е тънка, прахозащитна ламаринка на лагера в тампона, така че предполагам не говорим за нея.
Понеже не виждам друга шайба на схемата, предполагам говориш за 7-ма позиция, която не е при шока. Чрез тази шайба се предава цялото натоварване от лагера в тампона на амортисьора №1, към горната опора на пружината №8. Поради това, че опората е щампована от ламарина, шайбата, която не случайно е с голяма периферия и с дебелина по памет 3 мм., служи за разпределяне на това усилие на по-голяма площ с цел предпазване опората от срязване и огъване. С цел усилване на опората са направени и четирите, радиално изработени спрямо отвора отщамповки. №6 е тънка, прахозащитна ламаринка на лагера в тампона, така че предполагам не говорим за нея.
only rear wheel drive
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Ход на окачването
michev написа:http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-Sedan/Europe/318i-M43/L-M/browse/front_axle/guide_support_spring_pad_attaching_parts/
Понеже не виждам друга шайба на схемата, предполагам говориш за 7-ма позиция, която не е при шока. Чрез тази шайба се предава цялото натоварване от лагера в тампона на амортисьора №1, към горната опора на пружината №8. Поради това, че опората е щампована от ламарина, шайбата, която не случайно е с голяма периферия и с дебелина по памет 3 мм., служи за разпределяне на това усилие на по-голяма площ с цел предпазване опората от срязване и огъване. С цел усилване на опората са направени и четирите, радиално изработени спрямо отвора отщамповки. №6 е тънка, прахозащитна ламаринка на лагера в тампона, така че предполагам не говорим за нея.
Съжалявам колега, не се уточних, че говоря за задни амортисьори.

№6 от схемата

- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Ход на окачването
6 и 10 са профилни шайби, чрез които се предава натоварването от стеблото на амортисьора върху гуменият елемент в тампона, тоест се явяват едни от активно работещите детайли в окачването.
only rear wheel drive
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Ход на окачването
michev написа:6 и 10 са профилни шайби, чрез които се предава натоварването от стеблото на амортисьора върху гуменият елемент в тампона, тоест се явяват едни от активно работещите детайли в окачването.



Re: Ход на окачването
txl написа:Benord, благодаря
Може ли малко уточнение за измерването - ходът е 114мм между двете крайни положения на амортисьора; или е 114мм преди да удари шок-тампона?
Мишо, ако не е проблем премери и ти за сравнение.
Измерих го свален и без тампон.Това е ходът от напълно прибрано до напълно изтеглено стебло.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани