[РЕШЕН]Air Flow Sensor проблем? или нещо друго? 316i Compact

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 25.06.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 316I Compact

[РЕШЕН]Air Flow Sensor проблем? или нещо друго? 316i Compact

Мнение от kalin899 » 10 Авг 2015, 8:22

EDIT: Проблема е решен. Клапата за картерните газове беше в ужасно състояние ( скъсана мембрана + уплътнения и нагар) заедно със 2 заминали свещи. ЕТО и данните от DIS след смяната. Всичко вече е в нормата,няма тресене,колебаене при студен старт и колата осезаемо върви повече като я настъпя.


Здравейте отново. На първо място благодаря на всички от форума които ми помогнаха да стегна първата си кола. Ето и темата за нея.
Отварям нова тема понеже от почти месец си блъскам главата с този проблем и вече се изчерпах от идей.
ЕТО това са ми данните от DIS които НЕ СА в норма
Веднага става ясно че или системата ЯКО смуче въздух от някъде ... или самият дебитомер си е отишъл.
Колата имаше и проблем с оборотите при студен старт ( падаха, скачаха ... ) едно от изброените по долу неща оправи този проблем, но другият си остана ( прекалено постна смес, ECU се мъчи да я обогати, колата тресе на студен старт, леко като дизелов двигател, висок разход - 12-13л/100, главно извънградско ).
Неща който съм направил до сега:
1.Смених сигурно 6-7 маркуча за вакуум и въздух който бяха накъсани/изронени = нямаше промяна.
2.Почистих стъпково моторче, целия всмукателен колектор, всички клапи за въздух (вкл. тази на дебитомера и самият сензор на дебитомера) с Carb Cleaner = нямаше промяна.
3.Пробвах с чисто нова ламбда сонда = нямаше промяна.
4.Сменени масло,горивен филтър,въздушен филтър,маслен филтър = нямаше промяна.
5.Опитах добавки (от рода на почистващи вътрешно двигателя) = нямаше промяна.


Какво си мисля че може да е проблема :
1. Все още да имам някъде смучене на въздух но просто да не го зная/виждам - моля подскажете ми къде не съм погледнал?
2. Самият MAF / дебитомер да е заминал.... но трябва да пробвам с друг за да съм сигурен а друг... нямам... освен да го купя и да рискувам.
Ето снимка под капака, ако въобще е от някаква полза
Bitte helfen Sie!

ЕДИТ: Съвсем забравих да добавя нещо което сега след четене на теми из форума ... осъзнавам е доста ВАЖНА подробност : винаги единствено и само при студен старт освен тресенето и "чуденето" на двигателя , чувам едно високо виене, свирене дори ( шумът наподобява високоскоростен въздух минаващ през малка дупчица в найлон) идващ от , до колкото се информирах - клапата за картерните газове. Стисна ли маркуча му виенето спира, пусна ли го виенето/свиренето започва отново.
Възможно ли е там да е ключа към щастието ?
Последна промяна kalin899 на 14 Авг 2015, 16:31, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Air Flow Sensor проблем? или нещо друго? 316i Compact

Мнение от streetz » 13 Авг 2015, 12:11

Аз бих заложил на клапана за картерни газове.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 25.06.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 316I Compact

Re: Air Flow Sensor проблем? или нещо друго? 316i Compact

Мнение от kalin899 » 13 Авг 2015, 14:12

streetz написа:Аз бих заложил на клапана за картерни газове.


И си прав.

Днес отново запреднах ръкави и разглобих въпросната клапа.Първо забелязох някакво изядено уплътнение отдоло на самата клапа. Ето снимка
След това я отворих и видях ТОВА и ТОВА вътре.

Работата е ясна = смяна.

Така и така се бях хванал рекох да проверя и свещите ( нещо което съм пропуснал / забравил досега ).
И ЕТО снимка и ОЩЕ една снимка каква беше едната. Същата даваше съпротивление над 20 кило ома.Ясно се вижда някаква цепнатина на свеща. Имах още една която даваше отново съпротивление около 30кило ома. Другите две бяха в горна граница , да речем в нормата 5-6кило ома. Видимо всички имаха износване на металните пластини в сравнение с чисто новите.
Смених и 4-те със NGK V-LINE.

Утре пристига новата клапа. Когато всичко си дойде на мястото ще запаля , ще тествам отново със диагностиката и ще пиша резултати.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook