Боя , лак и грижата за автомобила
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Боя , лак и грижата за автомобила
Колеги понеже бях споделил в една друга тема за чистенето на автомобилната боя и колеги ми писаха кое как защо .Реших да пусна една тема специално за бои лакове и грижата за вида на автомобила .
Ще помоля ,колеги ,които се занимават професионално да споделят инфо да допълним темата и ако е писано да я боднем във важни.
С годините боята или по точно лака се зацапва и трябва по някакъв начин да се за чисти ,възстанови самата повърхност .
Има много продукти на пазара, които се предлагат, но кой да изберем ? Дали няма да си прецакаме лака на колата с разните обработки и т.н .
Имах един приятел държеше една от авткъщите във Варна преди време и ми е споделял технологията с водната шкурка ,как се обработват колите, полиране и колата е като чисто нова без следи на времето по нея . Но това е за сметка на лака !!!! Който е важна част за запазването на боята на колата.
Не караме коли на по 1-2 години съответно не знаем собствениците преди нас дали не са обработвали колата за запазване на външния и вид ,както ще споделя в тази тема.
Ето и най често използваните имена на продуктите ( категории ) марката може да е всякаква :
Aggressive Cut Compound
Medium Cut Polish
Fine Cut Polish
Ultra Fine Cut Polish
Non-Abrasive Glaze or Pure Polish
Pre-Wax Cleaner
Paint Cleaner
Carnauba Wax
Synthetic Paint Sealant
Hybrid Sealant/Wax
Paint Coating
Cleaner/Wax or AIO
Възможно е да има още наименования ,но няма специални термини и технология за тези продукти. Всеки производител слага в пастите ,каквото той прецени и реши ,че ще служи пастата. Но все пак не съдете продукта по марката ами по предназначението му !! Така ли инак те вършат еднаква работа просто трябва да се чете и човек да е малко наясно за какво му трябва самата паста !!
Ето малко снимки преди обработка с такава паста и след :
Преди

След

Драскотини има ,но са по малки и не си личат ,както на първата снимка . Понеже съм избрал паста със средно абразивно действие.
Със времето и зацапването ма боята , автомивките с валяци ,четки гъби и т.н драската лака . НО не точно . Когато лака е зацапан има един слой отгоре, мръсотия и когато се мие колата се драска точно този слой мръсотия ,но това не значи ,че някой ако ни мине с ключ ще надере мръсотията !
За какво говоря . Става дума за тези дразнещи линии ,когато си погледнете колата на слънце :
Задната врата е изчистена вече ,а предната все още не. Сами може да видите разликата между двете и действието на пастата.
А ето и след :

И крайния резултат + вакса за защита на боята от прахоляк и атмосферните условия

Предимства на тази процедура и ваксата :
След обработка при допир с ръка боята се усеща гладка и чиста ,както трябва да бъде. Блясъка е съвсем различен от матовия преди това.
Ваксата предпазва боята от слънчевите лъчи, акита от разни летателни обекти и по лесното им отстраняване от колата.При автомивка можете да минете само с измиване с вода понеже колата стои все едно е прашлясала ,а не кална и мръсна . Водата се стича за секунди след мокренето и стои на ситни капчици ,което позволява за по бързо съхнене на автомобила.При дъжд водата от прозорците не се стича като водопад ,а стои както казах на ситни капки ,по добра видимост и по добра работа на чистачките при премахване на водата от стъклото ( В Ирландия има дъждовни дни така ,че изпробвано )
Единствените недостатъци са ,че ще ви дразни прахоляка и ще искате да я чистите нон стоп.
Забележка внимавайте с гумените оплатнения не се чисти пастата !!!! Може да си изчистите качествено прозорците вътре вън + дръжките на вратите и да ги ваксирате .
Пастите можем да ги сложим по две категории любител и професионални . Две категории ,които не се взимат под внимание от производителите и се пускат на пазара всякакви продукти без ясната представа ,че повечето сме любители отколкото професионалисти.Друг фактор ,който играе не малка роля ,е че пастите могат да се нанасят ръчно , на машина или комбинирано. Тоест при избора на паста трябва да съобразим и този факт ! Как ще бъде нанасяна на ръка или с машина .
Ето малко информация за продуктите който аз използвах :

Farecla G3 Finishing Compound Paste Polish - равнява се на шкурка 1500 . Нещо средно между Aggressive Cut Compound (до шкурка 1000) и Medium Cut Polish ( до шкурка 2000 ) което е горе долу финна обработка .
Да допълня само колкото по голяма е цифрата 2000-2500 -3000 толкова по финна е обработката ( по финни частици абразив има в тях )
Номерацията отговаря на броя на зрънцата за квадратен сантиметър. Колкото са повече, толкова е по - ситна шкурката. Например №50 е по едра от №500 - това е за шкурките за да направите някаква съпоставка .
АБРАЗИВНИ ПАСТИ :
Aggressive Cut Compound
Пасти или течности ,които са с по-големи абразивни частици ДО номер 1000 които чистят по грубо в зависимост от матираната повърхност.Използват се автобояджийството за отстраняване на драскотини , окисляване на боята и надиранията от четки ,валяци гъби от боята .Използват се за по грубо отстраняване на дефекти от боята ! В повечето случаи след обработката с тази паста трябва задължително да се обработи повърхността със запечатващи пасти и възстановяващи такива.Възможно е ,ако не всички драскотини да се обработи със следващата по ситна абразивна паста за отстраняването или намаляването на дълбочината на следите за сметка на Лака !
Повечето пасти са разтворими и могат да бъдат измити със сапун , шампоан вода и т.н. от фуги и дълбоки драскотини .
Medium Cut Polish
Общо взето е едно и същото у-во само ,че отнема финна повърхност ДО 2000 в зависимост от степента на твърдост на замърсяване . Естествено и след тази обработка трябва да се се мине с паста за запечатване на самата боя и нейния по дълъг живот .
Ако изберете този тип продукт за средна полировка на автомобила ,не е изключено ,че ще премахне всички драскотини и замърсявания на автомобила и не е изключено да се ползва абразивна паста за по финна полировка за отстраняване на драскотини от повърхността .
Fine Cut Polish
До 2500 в зависимост от степента на твърдост на замърсяването и трябва да се мине с паста за запазване на боята/лака . Това е продукт за финно полиране на повърхността.Премахва малки драскотини или тези линии , паяжини , холограми от автомобила ,които се получават от гъби , валяци , сушене на автомобила и др.
Финната полировка премахва малките драскотини от автомобила . Съответно вие знаете ,какви са ви несъвършенствата по боята и трябва да прецените ,кой абразив да използвате за отстраняването им.
И още нещо ! Това ,че сте зачистили повърхността със паста отговаряща на номер 1000 не означава ,че не трябва да минете с паста 2000 и 2500.
След всяка нанесена паста остават минимални следи било то от абразива в нея (надирания) и затова може да се наложи да минете самата боя докато не стане перфектна и не се скрият всички несъвършенства по боята !!!! И задължително след обработка се минава с запечатваща паста или вакса !!!
Ultra Fine Cut Polish
Паста или течност на основа абразив ,която отнема до номер 2500 ( шкурка ) . Използват се за по-финна обработка на повърхността до достигане на перфектната полировка.
Всички абразивни пасти са създадени да ДРАСКАТ боята/лака !!! Затова е важно да се използва вакса , запечатваща паста или други автобояджийски, продукти да запази боята след обработка с тях !! И веднъж обработена повърхност с абразивни пасти е хубаво да си остане веднъж ! Ако ефекта на почистване не това ,което очаквате може да последва 2-ри път ,но само ако се усещат на допир грапавини , точици и неравности по боята.Но е по-добре да изберете абразивна паста ,от по голям абразив към по малък ,ако ще я минавате два пъти или три ! Чистата боя е гладка на допир !!!
Ако сте перфекционист, имате нерви не ви мързи да търкате ,това са първите стъпки за перфектна боя , блясък и визия на автомобила !
До тук с абразивите !
Non-Abrasive Glaze or Pure Polish
Течност или паста ,която НЕ драска повърхността ,но запълва несъвършенствата по боята/лака .Действа ,като уплътнител .Става дума за малки драскотини ,които се виждат само със заглеждане в боята все едно търсите 4-ри листни детелини или се мъчите да се огледате в нея. И до колкото съм чел няма идеално гладки повърхности . Тоест тази паста или течност се нанася и образува предпазен слой върху боята и я предпазва от слънце и механични и естествени процеси на времето .
Hiding Swirls
Това е продукт ,който запълва и запечатва несъвършенствата на боята след боядисване . Тази категория се използва в заводите където се произвежда самия автомобил и процеса му на боядисване.Както споменах по горе няма идеално гладки повърхности ,но с помощта на този тип продукт боята става перфектно гладка . Запълва всякакви неравности и се запечатва със самата боя ,като я кара да изглежда перфектна и идеално гладка ! Не се използва от фирмите ,които пребоядисват коли понеже за тях ваксата ,восъка и запечатващите пасти и течности вършели същата работа ,но те са продукти направени на съвсем различна основа. Също може да се ползва на автомобили ,които след измиване се виждат паяжини , следи от валяци ,четки ,кърпи ,гъби и т.н. за скриването им.
Понеже няма всеобщо приети термини и дефиниции, както и стандарти за всички продукти всеки продукт се тълкува от производителя за което той го е произвел.Затова е важно да четем какво пише на всеки един продукт ,който купуваме за да няма " Купих си паста за полиране ,а отзад пише ,че е за запечатване на боя ! " Важно е да се знае точното предназначение на продукта преди да се купи и нанесе върху боята !
Paint Cleaner 1/3 - Изчистване
1-ва стъпка.
Паста , течност или крем ,който е предназначен да се изчисти боята от леки замърсявания , мръсотии в леките драскотини и несъвършенствата по боята, остатъци от препарати , с които сме третирали боята преди това и подготовката и за следващия етап от процеса.Това е лека химична съставка ,която не нанася химични и механични щети по боята .
Pre-Wax Cleaner 2/3 - Подготовка/Запечатване
Продукт ,който действа ,като уплътнител на драскотини , точици и други следи по боята.Тоест това е слоя ,който прави боята да изглежда перфектна преди да бъде запечатана самата боя със защитния слой - вакса , восък на синтетична или естествена основа.
Carnauba Car Wax 3/3 - Предпазен слой
Това е крайния процес след почистване на боята и подготовката и. Това е крем ,който се доближава до восъка и нейното действие е да пази автомобила от мръсотия и химични действия от атмосферните условия ,на които е подложен автомобила ежедневно. Да я държи лъскава и бляскава ,да издържа на променливите на времето - дъжд ,сняг ,топло студено време .Не е вечна ,но периодично в месеца един път се нанася или когато се за бележи ,че започва да отслабват свойствата и. Тоест редовната грижа за боята може да ни спести главоболия и време .
Или как да разберем :
Предния ми прозорец е преди да нанеса ваксата ,а шофьорския ми е с нанесено кремче и сами виждате разликата

Synthetic Paint Sealant
От името става ясно ,че има намесени синтетични вещества ,които наподобяват Carnauba Car WAX . Предназначението и действието е еднакво натуралната восъчна паста. С тази разлика ,че има повече химия отколкото естествен восък. Може би издържа по-дълго от восъчната по-горе ,но аз предпочитам восъчната , такава е и моята ,с която съм омазал колата .
Hybrid Sealant/Wax
Това е продукт ,който съчетава уплътнител и вакса в едно за блясък и огледален вид . Някой хора го предпочитат понеже не си играят да минават колата с няколко вида пасти,кремчета и вакси. Това се отнася за автомобили ,на които собствениците редовно се грижат за тях и вече са минали абразивния процес ,ако е било наложително. Тоест това е хибридна запечатваща вакса ,която запечатва и защитава. За да не си играете да минавате през 3-те процеса на почистване , подготовка и защита . Можете да минете през процес 1/3 - Почистване и след това с хибридна да спестите време и пари.Предназначението и е да запечата повърхността и да я пази в същото време.
Dedicated waxes and sealants
Това са специални восъци и уплътнители . Крайния ефект е един и същ с тази разлика ,че те са по специални от гореспоменатите и ако се избира този тип вакси и уплътнители е добре да се интересуваме повече за тях било то от инструкциите отзад на тях , ръководството ,ако има такова или директна връзка с производителя , снабдителя за повече информация и яснота за самия продукт !
Има много фактори ,които оказват влияние за издръжливостта на ваксите и боя уплътнителите . Затова е хубаво да се нанасят по график или на определено време за да защитим боята и запазим за по дълго време.И ако го погледнем философски :
Боята е вечна докато ваксата и защитните пасти действат и са върху боята ни. Всяка паста или уплътнител с течение на времето намалява и се износва ,както боята. Или с други думи боята ще ви е вечна ,ако се грижите подобаващо и периодично я обработвате с предпазни пасти ,кремчета и вакси от категорията НЕ АБРАЗИВНИ !
Разбира се в този сват има всякакви извращения било то на хората, животните, природата, че чак до химичните фабрики.Естествено има продукти, които са съчетани няколко свойства в един продукт или 3 в 1 препарати.
Cleaner/Wax also called an AIO
Това е препарат съчетан от няколко съставки за спестяване на време от подготовката ,запечатване и защита на боята. Понякога е възможно да има и абразив ,който намаля или НЕ намаля повърхността на боята/лака.Затова четете свойствата на продукта
След обработка с такъв продукт единственото ,което се изисква от вас е да забършете.
или иначе казано
Химическите препарати и / или комбинация от химически препарати и абразиви ще премахне локални дефекти, като окисление от уличния прах от повърхността. Ще я възстанови, ще има по-голяма яснота на лака, така че богатството на цвят отново ще блесне, както и вашите усмивки .
Abrasive Cleaner/Waxes
Това е восъчна паста/крем ,която има абразив във нея ! Имат способността да премахват от повърхностните дефекти като спирали(паяжини или холограми ) и драскотини, но до каква степен зависи от това колко агресивен на абразиви е заложено в самата формула на продукта.Повечето авто къщи назапад използват този тип за да заличат годините от боята ,ако мога така да се изкажа.
Retail Car Waxes = Cleaner/Waxes
Това са продукти насочени към обикновения собственик на автомобил ,който го използва да отиде от точка А до точка Б , да отиде на работа ,който няма време да се грижи за колата нон стоп, както и превозното средство стои на открито. Общо взето с годините външния вид се влошава и трябва да се възстанови блясъка на автомобила.Затова този тип пасти почистват до някаква степен боята или я полират ,чрез абразив заложен в нея.
One-Step or AIO
Има и продукти всичко в едно ,като този 3 в 1 . Полира, почиства, запечатва, пази и това всичкото само с едно минаване на автомобила
Всекидневно каране - Поддръжка
За всекидневно каране.
Ваксите ,които съчетават няколко опции в тях почистване , запечатване и предпазване са приложими за всеки един потребител ,който държи ,колата навън под открито небе. Където боята се зацапва от прахоляка и мизериите по улиците.Този тип препарати са за ви спести време за да не минавате през целия процес и да си губите времето. С едно минаване на автомобила си осигурявате чистота на боята , блясък и предпазване на лака от атмосферните условия за определен период от време след ,което ще трябва отново да намажете колата за да е предпазена болята/лака. Тоест трябва да отделяте време за автомобила един или два пъти в месеца да го запазите. Този тип препарати не са подходящи за хора ,които искат колата им да изглежда излязла от някой шоурум , предназначен е за хора ,които си карат автомобилите ежедневно и искат той да е в по - добър вид от останалите на пътя.
Ако боята няма следи от драскотини замърсявания или вече е била почистена с абразив преди това , този продукт може да се използва периодично през 2-3 месеца просто да почисти самата повърхност да я запечата и пази за определен период от време.Преди употреба запознайте се с продукта дали е на абразивна основа !
Важно е за да не си съсипете боята !!!
Поддръжка
Някой вакси имат способността и да почистват освен предпазват . Този продукт е за хора ,които си поддържат автомобилите в изряден външен вид ,като продукта позволява ,чрез една стъпка да възвърне свойствата на боята / лака . Много хора го предпочитат понеже спестява време и не се налага да се минат всички стъпки за възстановяването на външния вид на автомобила.
LSP Ready
Може да се каже ,че е термин ,които описва състоянието на боята . Смисъл ,че боята е минала през всеки един процес на почистване полиране , почистена от всякакви мизерии , прахоляци неравности драскотини дори и е готова да бъде "запечатана" чрез вакса, боя уплътнител или покритие .
Друго ,което не споменах ,е че всичко описано по горе може да бъде за ръчна обработка или машинна ! Ако сте абсолютни аматьори не се препоръчва обработката на автомобила с машина от вас самите понеже има много фактори ,които влияят за правилната обработка с машина.
Обороти , натиск вид на пастата , движения и т.н.
Всяка паста трябва да има споменато за какъв вид обработка е ръчно или машинно или и за двете, също и препоръчителни обороти за машината.
Абразивните пасти могат да варират от много едър абразив до много фин и би следвало да пише кой номер абразив се използва в нея !
Да припомня за номерацията :
Абразив до 800 е груб
След 800 е среден клас на полировка към по фин
След 3000 нагоре е за финна обработка
и е естествено колкото е по голям номера толкова по финно обработва повърхността !
Моя съвет е да избирате пасти за ръчна обработка ,но ако сте сигурни в способностите си можете да експериментирате с машина .
Единствения недостатък на ръчния процес е многото работа , търкане на малка площ и времето за търкане ! Много търкане и клечене има !
При търкане с абразивни пасти е добре да намокрите повърхността преди това и да търкате с мокра кърпа .Абразивната паста трябва да е горе долу в течно състояние при търкането. След ,което оставяте да изсъхне и забърсвате с кърпа след ,което още един път с по-чиста за премахването на пастата от боята !
При ваксите/пастите и кремовете е същата работа само ,че без вода и на суха повърхност . Търкане и забърсване му е майката на целия процес.
И много парцали !
Всичко в темата ,което съм написал е на база разговор с представител на 3М .По-голямата част е писана по време на разговора ми с него ,но края е по спомен от разговора ни. Надявам се темата да е полезна на всички ни .
Успех !

Ще помоля ,колеги ,които се занимават професионално да споделят инфо да допълним темата и ако е писано да я боднем във важни.
С годините боята или по точно лака се зацапва и трябва по някакъв начин да се за чисти ,възстанови самата повърхност .
Има много продукти на пазара, които се предлагат, но кой да изберем ? Дали няма да си прецакаме лака на колата с разните обработки и т.н .
Имах един приятел държеше една от авткъщите във Варна преди време и ми е споделял технологията с водната шкурка ,как се обработват колите, полиране и колата е като чисто нова без следи на времето по нея . Но това е за сметка на лака !!!! Който е важна част за запазването на боята на колата.
Не караме коли на по 1-2 години съответно не знаем собствениците преди нас дали не са обработвали колата за запазване на външния и вид ,както ще споделя в тази тема.
Ето и най често използваните имена на продуктите ( категории ) марката може да е всякаква :
Aggressive Cut Compound
Medium Cut Polish
Fine Cut Polish
Ultra Fine Cut Polish
Non-Abrasive Glaze or Pure Polish
Pre-Wax Cleaner
Paint Cleaner
Carnauba Wax
Synthetic Paint Sealant
Hybrid Sealant/Wax
Paint Coating
Cleaner/Wax or AIO
Възможно е да има още наименования ,но няма специални термини и технология за тези продукти. Всеки производител слага в пастите ,каквото той прецени и реши ,че ще служи пастата. Но все пак не съдете продукта по марката ами по предназначението му !! Така ли инак те вършат еднаква работа просто трябва да се чете и човек да е малко наясно за какво му трябва самата паста !!
Ето малко снимки преди обработка с такава паста и след :
Преди

След

Драскотини има ,но са по малки и не си личат ,както на първата снимка . Понеже съм избрал паста със средно абразивно действие.
Със времето и зацапването ма боята , автомивките с валяци ,четки гъби и т.н драската лака . НО не точно . Когато лака е зацапан има един слой отгоре, мръсотия и когато се мие колата се драска точно този слой мръсотия ,но това не значи ,че някой ако ни мине с ключ ще надере мръсотията !
За какво говоря . Става дума за тези дразнещи линии ,когато си погледнете колата на слънце :

Задната врата е изчистена вече ,а предната все още не. Сами може да видите разликата между двете и действието на пастата.
А ето и след :

И крайния резултат + вакса за защита на боята от прахоляк и атмосферните условия

Предимства на тази процедура и ваксата :
След обработка при допир с ръка боята се усеща гладка и чиста ,както трябва да бъде. Блясъка е съвсем различен от матовия преди това.
Ваксата предпазва боята от слънчевите лъчи, акита от разни летателни обекти и по лесното им отстраняване от колата.При автомивка можете да минете само с измиване с вода понеже колата стои все едно е прашлясала ,а не кална и мръсна . Водата се стича за секунди след мокренето и стои на ситни капчици ,което позволява за по бързо съхнене на автомобила.При дъжд водата от прозорците не се стича като водопад ,а стои както казах на ситни капки ,по добра видимост и по добра работа на чистачките при премахване на водата от стъклото ( В Ирландия има дъждовни дни така ,че изпробвано )
Единствените недостатъци са ,че ще ви дразни прахоляка и ще искате да я чистите нон стоп.
Забележка внимавайте с гумените оплатнения не се чисти пастата !!!! Може да си изчистите качествено прозорците вътре вън + дръжките на вратите и да ги ваксирате .
Пастите можем да ги сложим по две категории любител и професионални . Две категории ,които не се взимат под внимание от производителите и се пускат на пазара всякакви продукти без ясната представа ,че повечето сме любители отколкото професионалисти.Друг фактор ,който играе не малка роля ,е че пастите могат да се нанасят ръчно , на машина или комбинирано. Тоест при избора на паста трябва да съобразим и този факт ! Как ще бъде нанасяна на ръка или с машина .
Ето малко информация за продуктите който аз използвах :

Farecla G3 Finishing Compound Paste Polish - равнява се на шкурка 1500 . Нещо средно между Aggressive Cut Compound (до шкурка 1000) и Medium Cut Polish ( до шкурка 2000 ) което е горе долу финна обработка .
Да допълня само колкото по голяма е цифрата 2000-2500 -3000 толкова по финна е обработката ( по финни частици абразив има в тях )
Номерацията отговаря на броя на зрънцата за квадратен сантиметър. Колкото са повече, толкова е по - ситна шкурката. Например №50 е по едра от №500 - това е за шкурките за да направите някаква съпоставка .
АБРАЗИВНИ ПАСТИ :
Aggressive Cut Compound
Пасти или течности ,които са с по-големи абразивни частици ДО номер 1000 които чистят по грубо в зависимост от матираната повърхност.Използват се автобояджийството за отстраняване на драскотини , окисляване на боята и надиранията от четки ,валяци гъби от боята .Използват се за по грубо отстраняване на дефекти от боята ! В повечето случаи след обработката с тази паста трябва задължително да се обработи повърхността със запечатващи пасти и възстановяващи такива.Възможно е ,ако не всички драскотини да се обработи със следващата по ситна абразивна паста за отстраняването или намаляването на дълбочината на следите за сметка на Лака !
Повечето пасти са разтворими и могат да бъдат измити със сапун , шампоан вода и т.н. от фуги и дълбоки драскотини .
Medium Cut Polish
Общо взето е едно и същото у-во само ,че отнема финна повърхност ДО 2000 в зависимост от степента на твърдост на замърсяване . Естествено и след тази обработка трябва да се се мине с паста за запечатване на самата боя и нейния по дълъг живот .
Ако изберете този тип продукт за средна полировка на автомобила ,не е изключено ,че ще премахне всички драскотини и замърсявания на автомобила и не е изключено да се ползва абразивна паста за по финна полировка за отстраняване на драскотини от повърхността .
Fine Cut Polish
До 2500 в зависимост от степента на твърдост на замърсяването и трябва да се мине с паста за запазване на боята/лака . Това е продукт за финно полиране на повърхността.Премахва малки драскотини или тези линии , паяжини , холограми от автомобила ,които се получават от гъби , валяци , сушене на автомобила и др.
Финната полировка премахва малките драскотини от автомобила . Съответно вие знаете ,какви са ви несъвършенствата по боята и трябва да прецените ,кой абразив да използвате за отстраняването им.
И още нещо ! Това ,че сте зачистили повърхността със паста отговаряща на номер 1000 не означава ,че не трябва да минете с паста 2000 и 2500.
След всяка нанесена паста остават минимални следи било то от абразива в нея (надирания) и затова може да се наложи да минете самата боя докато не стане перфектна и не се скрият всички несъвършенства по боята !!!! И задължително след обработка се минава с запечатваща паста или вакса !!!
Ultra Fine Cut Polish
Паста или течност на основа абразив ,която отнема до номер 2500 ( шкурка ) . Използват се за по-финна обработка на повърхността до достигане на перфектната полировка.
Всички абразивни пасти са създадени да ДРАСКАТ боята/лака !!! Затова е важно да се използва вакса , запечатваща паста или други автобояджийски, продукти да запази боята след обработка с тях !! И веднъж обработена повърхност с абразивни пасти е хубаво да си остане веднъж ! Ако ефекта на почистване не това ,което очаквате може да последва 2-ри път ,но само ако се усещат на допир грапавини , точици и неравности по боята.Но е по-добре да изберете абразивна паста ,от по голям абразив към по малък ,ако ще я минавате два пъти или три ! Чистата боя е гладка на допир !!!
Ако сте перфекционист, имате нерви не ви мързи да търкате ,това са първите стъпки за перфектна боя , блясък и визия на автомобила !
До тук с абразивите !
Non-Abrasive Glaze or Pure Polish
Течност или паста ,която НЕ драска повърхността ,но запълва несъвършенствата по боята/лака .Действа ,като уплътнител .Става дума за малки драскотини ,които се виждат само със заглеждане в боята все едно търсите 4-ри листни детелини или се мъчите да се огледате в нея. И до колкото съм чел няма идеално гладки повърхности . Тоест тази паста или течност се нанася и образува предпазен слой върху боята и я предпазва от слънце и механични и естествени процеси на времето .
Hiding Swirls
Това е продукт ,който запълва и запечатва несъвършенствата на боята след боядисване . Тази категория се използва в заводите където се произвежда самия автомобил и процеса му на боядисване.Както споменах по горе няма идеално гладки повърхности ,но с помощта на този тип продукт боята става перфектно гладка . Запълва всякакви неравности и се запечатва със самата боя ,като я кара да изглежда перфектна и идеално гладка ! Не се използва от фирмите ,които пребоядисват коли понеже за тях ваксата ,восъка и запечатващите пасти и течности вършели същата работа ,но те са продукти направени на съвсем различна основа. Също може да се ползва на автомобили ,които след измиване се виждат паяжини , следи от валяци ,четки ,кърпи ,гъби и т.н. за скриването им.
Понеже няма всеобщо приети термини и дефиниции, както и стандарти за всички продукти всеки продукт се тълкува от производителя за което той го е произвел.Затова е важно да четем какво пише на всеки един продукт ,който купуваме за да няма " Купих си паста за полиране ,а отзад пише ,че е за запечатване на боя ! " Важно е да се знае точното предназначение на продукта преди да се купи и нанесе върху боята !
Paint Cleaner 1/3 - Изчистване
1-ва стъпка.
Паста , течност или крем ,който е предназначен да се изчисти боята от леки замърсявания , мръсотии в леките драскотини и несъвършенствата по боята, остатъци от препарати , с които сме третирали боята преди това и подготовката и за следващия етап от процеса.Това е лека химична съставка ,която не нанася химични и механични щети по боята .
Pre-Wax Cleaner 2/3 - Подготовка/Запечатване
Продукт ,който действа ,като уплътнител на драскотини , точици и други следи по боята.Тоест това е слоя ,който прави боята да изглежда перфектна преди да бъде запечатана самата боя със защитния слой - вакса , восък на синтетична или естествена основа.
Carnauba Car Wax 3/3 - Предпазен слой
Това е крайния процес след почистване на боята и подготовката и. Това е крем ,който се доближава до восъка и нейното действие е да пази автомобила от мръсотия и химични действия от атмосферните условия ,на които е подложен автомобила ежедневно. Да я държи лъскава и бляскава ,да издържа на променливите на времето - дъжд ,сняг ,топло студено време .Не е вечна ,но периодично в месеца един път се нанася или когато се за бележи ,че започва да отслабват свойствата и. Тоест редовната грижа за боята може да ни спести главоболия и време .
Или как да разберем :
Предния ми прозорец е преди да нанеса ваксата ,а шофьорския ми е с нанесено кремче и сами виждате разликата


Synthetic Paint Sealant
От името става ясно ,че има намесени синтетични вещества ,които наподобяват Carnauba Car WAX . Предназначението и действието е еднакво натуралната восъчна паста. С тази разлика ,че има повече химия отколкото естествен восък. Може би издържа по-дълго от восъчната по-горе ,но аз предпочитам восъчната , такава е и моята ,с която съм омазал колата .
Hybrid Sealant/Wax
Това е продукт ,който съчетава уплътнител и вакса в едно за блясък и огледален вид . Някой хора го предпочитат понеже не си играят да минават колата с няколко вида пасти,кремчета и вакси. Това се отнася за автомобили ,на които собствениците редовно се грижат за тях и вече са минали абразивния процес ,ако е било наложително. Тоест това е хибридна запечатваща вакса ,която запечатва и защитава. За да не си играете да минавате през 3-те процеса на почистване , подготовка и защита . Можете да минете през процес 1/3 - Почистване и след това с хибридна да спестите време и пари.Предназначението и е да запечата повърхността и да я пази в същото време.
Dedicated waxes and sealants
Това са специални восъци и уплътнители . Крайния ефект е един и същ с тази разлика ,че те са по специални от гореспоменатите и ако се избира този тип вакси и уплътнители е добре да се интересуваме повече за тях било то от инструкциите отзад на тях , ръководството ,ако има такова или директна връзка с производителя , снабдителя за повече информация и яснота за самия продукт !
Има много фактори ,които оказват влияние за издръжливостта на ваксите и боя уплътнителите . Затова е хубаво да се нанасят по график или на определено време за да защитим боята и запазим за по дълго време.И ако го погледнем философски :
Боята е вечна докато ваксата и защитните пасти действат и са върху боята ни. Всяка паста или уплътнител с течение на времето намалява и се износва ,както боята. Или с други думи боята ще ви е вечна ,ако се грижите подобаващо и периодично я обработвате с предпазни пасти ,кремчета и вакси от категорията НЕ АБРАЗИВНИ !
Разбира се в този сват има всякакви извращения било то на хората, животните, природата, че чак до химичните фабрики.Естествено има продукти, които са съчетани няколко свойства в един продукт или 3 в 1 препарати.
Cleaner/Wax also called an AIO
Това е препарат съчетан от няколко съставки за спестяване на време от подготовката ,запечатване и защита на боята. Понякога е възможно да има и абразив ,който намаля или НЕ намаля повърхността на боята/лака.Затова четете свойствата на продукта
След обработка с такъв продукт единственото ,което се изисква от вас е да забършете.
или иначе казано
Химическите препарати и / или комбинация от химически препарати и абразиви ще премахне локални дефекти, като окисление от уличния прах от повърхността. Ще я възстанови, ще има по-голяма яснота на лака, така че богатството на цвят отново ще блесне, както и вашите усмивки .
Abrasive Cleaner/Waxes
Това е восъчна паста/крем ,която има абразив във нея ! Имат способността да премахват от повърхностните дефекти като спирали(паяжини или холограми ) и драскотини, но до каква степен зависи от това колко агресивен на абразиви е заложено в самата формула на продукта.Повечето авто къщи назапад използват този тип за да заличат годините от боята ,ако мога така да се изкажа.
Retail Car Waxes = Cleaner/Waxes
Това са продукти насочени към обикновения собственик на автомобил ,който го използва да отиде от точка А до точка Б , да отиде на работа ,който няма време да се грижи за колата нон стоп, както и превозното средство стои на открито. Общо взето с годините външния вид се влошава и трябва да се възстанови блясъка на автомобила.Затова този тип пасти почистват до някаква степен боята или я полират ,чрез абразив заложен в нея.
One-Step or AIO
Има и продукти всичко в едно ,като този 3 в 1 . Полира, почиства, запечатва, пази и това всичкото само с едно минаване на автомобила

Всекидневно каране - Поддръжка
За всекидневно каране.
Ваксите ,които съчетават няколко опции в тях почистване , запечатване и предпазване са приложими за всеки един потребител ,който държи ,колата навън под открито небе. Където боята се зацапва от прахоляка и мизериите по улиците.Този тип препарати са за ви спести време за да не минавате през целия процес и да си губите времето. С едно минаване на автомобила си осигурявате чистота на боята , блясък и предпазване на лака от атмосферните условия за определен период от време след ,което ще трябва отново да намажете колата за да е предпазена болята/лака. Тоест трябва да отделяте време за автомобила един или два пъти в месеца да го запазите. Този тип препарати не са подходящи за хора ,които искат колата им да изглежда излязла от някой шоурум , предназначен е за хора ,които си карат автомобилите ежедневно и искат той да е в по - добър вид от останалите на пътя.
Ако боята няма следи от драскотини замърсявания или вече е била почистена с абразив преди това , този продукт може да се използва периодично през 2-3 месеца просто да почисти самата повърхност да я запечата и пази за определен период от време.Преди употреба запознайте се с продукта дали е на абразивна основа !
Важно е за да не си съсипете боята !!!
Поддръжка
Някой вакси имат способността и да почистват освен предпазват . Този продукт е за хора ,които си поддържат автомобилите в изряден външен вид ,като продукта позволява ,чрез една стъпка да възвърне свойствата на боята / лака . Много хора го предпочитат понеже спестява време и не се налага да се минат всички стъпки за възстановяването на външния вид на автомобила.
LSP Ready
Може да се каже ,че е термин ,които описва състоянието на боята . Смисъл ,че боята е минала през всеки един процес на почистване полиране , почистена от всякакви мизерии , прахоляци неравности драскотини дори и е готова да бъде "запечатана" чрез вакса, боя уплътнител или покритие .
Друго ,което не споменах ,е че всичко описано по горе може да бъде за ръчна обработка или машинна ! Ако сте абсолютни аматьори не се препоръчва обработката на автомобила с машина от вас самите понеже има много фактори ,които влияят за правилната обработка с машина.
Обороти , натиск вид на пастата , движения и т.н.
Всяка паста трябва да има споменато за какъв вид обработка е ръчно или машинно или и за двете, също и препоръчителни обороти за машината.
Абразивните пасти могат да варират от много едър абразив до много фин и би следвало да пише кой номер абразив се използва в нея !
Да припомня за номерацията :
Абразив до 800 е груб
След 800 е среден клас на полировка към по фин
След 3000 нагоре е за финна обработка
и е естествено колкото е по голям номера толкова по финно обработва повърхността !
Моя съвет е да избирате пасти за ръчна обработка ,но ако сте сигурни в способностите си можете да експериментирате с машина .
Единствения недостатък на ръчния процес е многото работа , търкане на малка площ и времето за търкане ! Много търкане и клечене има !
При търкане с абразивни пасти е добре да намокрите повърхността преди това и да търкате с мокра кърпа .Абразивната паста трябва да е горе долу в течно състояние при търкането. След ,което оставяте да изсъхне и забърсвате с кърпа след ,което още един път с по-чиста за премахването на пастата от боята !
При ваксите/пастите и кремовете е същата работа само ,че без вода и на суха повърхност . Търкане и забърсване му е майката на целия процес.
И много парцали !
Всичко в темата ,което съм написал е на база разговор с представител на 3М .По-голямата част е писана по време на разговора ми с него ,но края е по спомен от разговора ни. Надявам се темата да е полезна на всички ни .
Успех !

Последна промяна SH3M37A на 27 Апр 2015, 15:52, променена общо 2 пъти


Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- red_bull92
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: Боя , лак и грижата за автомобила


Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Боя , лак и грижата за автомобила
Наблегни на нещо много важно, "премахването на холограми" на автомобили с цветове от тъмния спектър!


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: Боя , лак и грижата за автомобила
Борис_Малинов написа:Наблегни на нещо много важно, "премахването на холограми" на автомобили с цветове от тъмния спектър!
Адаш , то хубаво ,но идея си нямам какви са тези холограми.Днес и утре има американско шоу в града и са се стекли тачки от цяла Ирландия . Фенове на американското машиностроене , камиони , коли ,ванове ,мотори абе всичко. Че източника ми е ирландец и превеждам неговите знания ,като търговски представител на 3М . Но го видях съвсем случайно днес ,че реших ,че може да ми е полезен да напиша тази тема. Надявам се утре да го засека да я довърша или тази вечер в пъповете ,че утре е шествието и после пътя ,кой откъде е. Ще потърся из нета за ко иде реч и ако е разисквано в някой английски форум ще се пробвам да го преведа и направя др тема



Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Боя , лак и грижата за автомобила
Ще е полезно да има подобна информация, че много малко хора успявят да се преборят с холограмите, особено на черен автомобил.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- Cobb
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 7.02.2009
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: V8
Re: Боя , лак и грижата за автомобила
Другите му викат паяжина, мнисля, че само при нас си го наричаме холограми -



- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: Боя , лак и грижата за автомобила
Cobb написа:Другите му викат паяжина, мнисля, че само при нас си го наричаме холограми -
Сега разбрах за какво ми говорите

Погледнете снимките отново и забележете на една от тях съм дал предната и задната врата на колата ми където предната е цялата в паяжина или така наречената холограма след което има снимка след почистване на боята с абразива ,който съм си купил. Паяжина няма

Съответно тези драскотини са от гъби , четки ,валяци и т.н. в следствие от миенето на автомобила

Затова са тези пасти , вакси и кремове да пазят боята след почистването и ! Тоест не мажем колата един път в годината ами ще трябва да се грижим и отделяме малко повече време за запазването и

Аз моята е един път на седмица на баня и когато видя ,че пада ваксата ,която е на восъчна основа я минавам пак

Ето по това :

Предния прозорец водата се стича ,като водопад , а на страничното стои на капчици и там където пастата избледнява започва ефекта на водопада

Пастата би трябвало да държи дълго време естествено дори и след автомивка БЕЗ препарати само вода ! И би следвало колата да се измие само с вода поради нанесената вакса ,която спомага за по бързото отстраняване на мръсотията . Ще ви кажа тези дни ,че сега вали и ще я мия ,като се изчистят облаците ,а през това време ще събирам мръсотията по улиците



Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Боя , лак и грижата за автомобила
Паяжините са на всеки необработен автомобил. Холограмите са следи от пастиране и полиране, които като си взимате автомобила от обработка не виждат а се появават след първото измиване на колата или след седмица, когато се поизпарят маслата или петролните добавки в пастите!
И нещо много важно, виждат се само и единствено на слънце, на сянка лаковото покритие може да изглежда безупречно, но на слънце...!
И нещо много важно, виждат се само и единствено на слънце, на сянка лаковото покритие може да изглежда безупречно, но на слънце...!


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- VIKING_WARRIOR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 13.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: AMG 560SEC WB 1990
- Мечтае да кара: ... като горното,ама ново...
- Детайли за колата: This AMG is a very special car in so many ways, the fact that this AMG is an authentic AMG Germany with proof of origin that the M117 / 9 motor was first developed in Germany not Japan. It is an AMG 6.0 DOHC wide body which is one of the most desirable and rarest cars in today's car collection market. The car was built during the final year of the AMG ERA during the merge with Mercedes Benz. This car is also equipped with the rarest engine AMG has ever built which is the M117-9 6.0 32v. There was a very limited number of these authentic AMG engines built in Germany and I would I estimate roughly around 5 or 6.
Боя , лак и грижата за автомобила
Уважаеми Дами и Господа. Без да се натрапвам искам да Ви похваля един висококачествен продукт. Наистина. Повярвайте ми. Първото ми БМВ х1 беше пострадало от драскотини и се наложи боядисване на детайл при което бояджиите попиляха цялата кола в "мъгла". Наложи се да си пастирам / полирам цялата чисто нова кола заради тези малоумници които след като ги нахоках ми "почистиха" колата със М3 и я направиха цялата на "паяжини/холограми". Бях бесен е меко казано. Името на бранда е Максолен. Швейцарска фирма. Ето и линк. Продуктите са перфектни и лесни за нанасяне. Уверете се сами. Не съм търговски представител нито автобояджия. Просто един потребител. Няма да сбъркате предлагат цяла гама от материали гъби и всички нужни аксесоари. Погледнете. Да Ви предупредя че е малко скъпичко но си заслужава. Да предупредя, че се полира със машина. Премахва успешно холограми/паяжини и най-вече от Черни коли каквато беше моята тогава. Просто забележителен ефект. Цялата беше в "мъгла и холограми" и накрая нямаше и следа от тези поразии. Поздрави и пожелания за всичко най-добро.
http://www.maxolen.ch/
http://www.maxolen.ch/produkte-en.php?cat=mobilitaet
Sent from my iPhone 6 Plus 128GB using Tapatalk
http://www.maxolen.ch/
http://www.maxolen.ch/produkte-en.php?cat=mobilitaet
Sent from my iPhone 6 Plus 128GB using Tapatalk
Последна промяна VIKING_WARRIOR на 27 Апр 2015, 14:59, променена общо 2 пъти
Dream as if you 'll live forever, live as if you'll die today.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Боя , лак и грижата за автомобила
Холограмите са много на брой успоредни или съчетани микродраскотини, които образуват едно събирателно (общо) пречупване на светлината, когато са поставени под силна светлина (например слънцето)... тогава се получава този ефект на "плуване" в самият лак, което е и холограмата... холограмата няма общо с "паяжините" или "слънцата", които са видни и без пряка слънчева светлина, докато за холограмата трябва по-силно осветяване, за да бъде видяна. Паяжината е нещо, което е сумарно се получава от драскотините върху автомобила, който са били събрани в конкретният момент около единична силна светлина т.е. слънце или лампа... по всяка кола, която не е полирана, има достатъчно драскотини, които като се освети лака и веднага се "събират" около насочената светлина и образуват "паяжина/слъце". Затова и казвам на хората, когато си мият колата и я подсушават да не въртят в кръг, ами да правят прави движения напред/назад и нагоре-надолу. Така по-трудно се създават тези драскотини, които после да правят паяжината. 
Холограма може да бъде създадена и без машина, например при измиване или подсушване на автомобила, когато лака на боята е достатъчно мек, че да го позволи. Що се отнася до информацията по-горе, не знам дали е от превода, или нещо друго, но има неточности... например Pre-Wax Cleaner-а няма нищо общо с вакса или "уплътнител" - това общо взето е препарат, който да махне остатъци от вакси или сийлънти, че лака да е чист... Paint Cleaner-а пък премахва всякакви химични или други наслоявания върху лака на боята, отново за да го подготви за нанасяне на вакса...
Като имам повече време може да сумирам цялата тази информация в нещо по-сбито и приложимо за българските условия

Холограма може да бъде създадена и без машина, например при измиване или подсушване на автомобила, когато лака на боята е достатъчно мек, че да го позволи. Що се отнася до информацията по-горе, не знам дали е от превода, или нещо друго, но има неточности... например Pre-Wax Cleaner-а няма нищо общо с вакса или "уплътнител" - това общо взето е препарат, който да махне остатъци от вакси или сийлънти, че лака да е чист... Paint Cleaner-а пък премахва всякакви химични или други наслоявания върху лака на боята, отново за да го подготви за нанасяне на вакса...
Като имам повече време може да сумирам цялата тази информация в нещо по-сбито и приложимо за българските условия

- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: Боя , лак и грижата за автомобила
Надявам се сега е по-добре и по смислено ,понеже не съм перфектен по английски и нямам способността все още да пренасям информация на момента точно ,сбито и смислено
Ако може да се запълни с още информация или редакция


Ако може да се запълни с още информация или редакция




Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Боя , лак и грижата за автомобила
По принцип нещата са далеч по-прости, от колкото "в чужбина" ги правят да изглеждат... реално полиращите пасти са си полиращи пасти, степенувани от тяхната агресивност (Compound са агресивните, Polish са полиращите... от имената им се подразбира дали са по-агресивни или не), а препаратите за защита са си защита на боята (дали е вакса, сийлън, пермнентно покритие и т.н.).
Така казано, реано нивата са две - полиращо, което изглажда лака и спомага за отстраняване на всякакви дефекти и прочие от повърхноста му, както и защитно - всякакви варианти на защитно покритие под формата на вакса, сийлънт или перманентно покритие (на което много хора казват "тая кола е като пастирана").
При полиращото ниво вариантите за работа с лака зависят изцяло от това в какво състояние е - оксидация, единични по-дълбоки драскотини, "паяжини", "холограми" и т.н.... в България казват "пастиране" на по-грубото търкане на лака, докато "полиране" е по-финното, че дори и се говори по същият начин, когато се нанася вакса или сийлънт и колата се "полира"... това са малко неточни начини за наричането на неща, които "в белите страни" правят отдавна... но да речем, че не това е най-важното
Така или иначе трудно ще чуеш някой да говори за "ваксиране" на колата 
Един много добре "пастиран" и "полиран" автомобил реално ще изглежда много по-добре, без дори да има нанесено защитно покритие отгоре... тук идва тънкият момент на цялата работа - една полирана кола ще изглежда много добре и без вакса отгоре, докато една занемарена и оксидирана боя никога няма да изглежда много по-добре с нанасянето само на вакса отгоре. Макар че нанасянето на вакса или сийлънт ще даде нещо положително, дори и лаковото покритие да е занемарено (ако е нарушено под формата на шупли, нацепвания или дори обелен лак, тогава спасението е единствено пребоядисване), положителният ефект на защитните покрития може да се получи с много по-голяма сила дори само когато е налице минимално полиране на лака... наличието на такова най-малкото ще премахне повърхноститени замърсявания (които не могат да бъдат премахнати с едно нормално измиване) и ще направи лака на колата по-податлив към него да се прихване вакса или сийлънт
Затова в белите страни използват определен тип препарати Polish (Pre-Cleaners, Wax Cleaners, Hand Polish и прочие), които да се търкат на ръка, но които макар да не създават реална предпоставка за смислено "пастиране" и "полиране" на автомобила да са достатъчно добро повърхностно почистване на лака, което да спомогне за последващо нанасяне на защитно покритие. И това покритие да издържи върху лака и да го пази максимално дълго време 
Темата е доста обширна... всъщност
Така казано, реано нивата са две - полиращо, което изглажда лака и спомага за отстраняване на всякакви дефекти и прочие от повърхноста му, както и защитно - всякакви варианти на защитно покритие под формата на вакса, сийлънт или перманентно покритие (на което много хора казват "тая кола е като пастирана").
При полиращото ниво вариантите за работа с лака зависят изцяло от това в какво състояние е - оксидация, единични по-дълбоки драскотини, "паяжини", "холограми" и т.н.... в България казват "пастиране" на по-грубото търкане на лака, докато "полиране" е по-финното, че дори и се говори по същият начин, когато се нанася вакса или сийлънт и колата се "полира"... това са малко неточни начини за наричането на неща, които "в белите страни" правят отдавна... но да речем, че не това е най-важното


Един много добре "пастиран" и "полиран" автомобил реално ще изглежда много по-добре, без дори да има нанесено защитно покритие отгоре... тук идва тънкият момент на цялата работа - една полирана кола ще изглежда много добре и без вакса отгоре, докато една занемарена и оксидирана боя никога няма да изглежда много по-добре с нанасянето само на вакса отгоре. Макар че нанасянето на вакса или сийлънт ще даде нещо положително, дори и лаковото покритие да е занемарено (ако е нарушено под формата на шупли, нацепвания или дори обелен лак, тогава спасението е единствено пребоядисване), положителният ефект на защитните покрития може да се получи с много по-голяма сила дори само когато е налице минимално полиране на лака... наличието на такова най-малкото ще премахне повърхноститени замърсявания (които не могат да бъдат премахнати с едно нормално измиване) и ще направи лака на колата по-податлив към него да се прихване вакса или сийлънт


Темата е доста обширна... всъщност

- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: Боя , лак и грижата за автомобила
Mollov написа:По принцип нещата са далеч по-прости, от колкото "в чужбина" ги правят да изглеждат... реално полиращите пасти са си полиращи пасти, степенувани от тяхната агресивност (Compound са агресивните, Polish са полиращите... от имената им се подразбира дали са по-агресивни или не), а препаратите за защита са си защита на боята (дали е вакса, сийлън, пермнентно покритие и т.н.).
Така казано, реано нивата са две - полиращо, което изглажда лака и спомага за отстраняване на всякакви дефекти и прочие от повърхноста му, както и защитно - всякакви варианти на защитно покритие под формата на вакса, сийлънт или перманентно покритие (на което много хора казват "тая кола е като пастирана").
При полиращото ниво вариантите за работа с лака зависят изцяло от това в какво състояние е - оксидация, единични по-дълбоки драскотини, "паяжини", "холограми" и т.н.... в България казват "пастиране" на по-грубото търкане на лака, докато "полиране" е по-финното, че дори и се говори по същият начин, когато се нанася вакса или сийлънт и колата се "полира"... това са малко неточни начини за наричането на неща, които "в белите страни" правят отдавна... но да речем, че не това е най-важнотоТака или иначе трудно ще чуеш някой да говори за "ваксиране" на колата
Един много добре "пастиран" и "полиран" автомобил реално ще изглежда много по-добре, без дори да има нанесено защитно покритие отгоре... тук идва тънкият момент на цялата работа - една полирана кола ще изглежда много добре и без вакса отгоре, докато една занемарена и оксидирана боя никога няма да изглежда много по-добре с нанасянето само на вакса отгоре. Макар че нанасянето на вакса или сийлънт ще даде нещо положително, дори и лаковото покритие да е занемарено (ако е нарушено под формата на шупли, нацепвания или дори обелен лак, тогава спасението е единствено пребоядисване), положителният ефект на защитните покрития може да се получи с много по-голяма сила дори само когато е налице минимално полиране на лака... наличието на такова най-малкото ще премахне повърхноститени замърсявания (които не могат да бъдат премахнати с едно нормално измиване) и ще направи лака на колата по-податлив към него да се прихване вакса или сийлънтЗатова в белите страни използват определен тип препарати Polish (Pre-Cleaners, Wax Cleaners, Hand Polish и прочие), които да се търкат на ръка, но които макар да не създават реална предпоставка за смислено "пастиране" и "полиране" на автомобила да са достатъчно добро повърхностно почистване на лака, което да спомогне за последващо нанасяне на защитно покритие. И това покритие да издържи върху лака и да го пази максимално дълго време
Темата е доста обширна... всъщност
Ми то като гледам ти си описал всичко в един пост кажи речи и по горното дето съм писал се обезсмисля



Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Боя , лак и грижата за автомобила
Чак да обезсмисля - не
Написаното от мен е доста общо, но нещата са горе-долу тия... по принцип машинното полиране не е за всеки, защото наистина си иска майсторлък и знания
Човек обаче може да си поддържа колата в много добър вид и без да знае как сам да си полира колата
Ако лака не е в много занемарено състояние, доста от препаратите за търкане на ръка могат да дадат добри резултати, след което поддръжката до голяма степен се свежда до правилно измиване на автомобила и нанасянето на читави защитни препарати 
По-горе в текста не видях информация за Detailing Clay или т.нар. автомобилна глина... с нея се премахват различни повърхностно "залепени" замърсявания, които не могат да се премахнат с измиване. Дали лака на колата има нужда от използване на Clay може да се определи лесно - взима се едно "полицейско "zip" пликче", пъхва се вътре ръката и се прокарва ръка по повърхноста на лака... няма нужда да казвам, че това трябва да става на добре измит автомобил
Ако повърхноста се усеща гладка, тогава няма нужда от clay... само че повечето автомобили в BG (особено тези, които не са виждали полиране през последните 2-3 години) като прокараш ръка по повърхноста и се усещат "грапавини". Идеята на пличето е да усили усещането на пръстите на ръката. Тези "грапавини" са именно "замърсяването" върху лака, което е буквално "набито" в лака и не може да се измие. Тези замърсявания пречат на защитните препарати да се захванат по-добре за лака и да дадат не само по-добър краен визуален резултат, но и по-добра издръжливост. Clay-ването на лака може да увеличи времето на издръжливост на защитния препарат до два пъти.
Освен Detailing Clay последно време се появиха и т.нар. "Clay Towels" - микрофибърни кърпи с положено полимерно-гумено покритие, което служи за Clay-ване. Предимството е, че една кърпа може да се използва за до 50 автомобила и ако я изпуснете на земята не трябва да се изхвърля, докато авто глината ако се изпусне на земята си е за хвърляне.




По-горе в текста не видях информация за Detailing Clay или т.нар. автомобилна глина... с нея се премахват различни повърхностно "залепени" замърсявания, които не могат да се премахнат с измиване. Дали лака на колата има нужда от използване на Clay може да се определи лесно - взима се едно "полицейско "zip" пликче", пъхва се вътре ръката и се прокарва ръка по повърхноста на лака... няма нужда да казвам, че това трябва да става на добре измит автомобил

Освен Detailing Clay последно време се появиха и т.нар. "Clay Towels" - микрофибърни кърпи с положено полимерно-гумено покритие, което служи за Clay-ване. Предимството е, че една кърпа може да се използва за до 50 автомобила и ако я изпуснете на земята не трябва да се изхвърля, докато авто глината ако се изпусне на земята си е за хвърляне.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Боя , лак и грижата за автомобила
Mollov написа:Чак да обезсмисля - неНаписаното от мен е доста общо, но нещата са горе-долу тия... по принцип машинното полиране не е за всеки, защото наистина си иска майсторлък и знания
Човек обаче може да си поддържа колата в много добър вид и без да знае как сам да си полира колата
Ако лака не е в много занемарено състояние, доста от препаратите за търкане на ръка могат да дадат добри резултати, след което поддръжката до голяма степен се свежда до правилно измиване на автомобила и нанасянето на читави защитни препарати
По-горе в текста не видях информация за Detailing Clay или т.нар. автомобилна глина... с нея се премахват различни повърхностно "залепени" замърсявания, които не могат да се премахнат с измиване. Дали лака на колата има нужда от използване на Clay може да се определи лесно - взима се едно "полицейско "zip" пликче", пъхва се вътре ръката и се прокарва ръка по повърхноста на лака... няма нужда да казвам, че това трябва да става на добре измит автомобилАко повърхноста се усеща гладка, тогава няма нужда от clay... само че повечето автомобили в BG (особено тези, които не са виждали полиране през последните 2-3 години) като прокараш ръка по повърхноста и се усещат "грапавини". Идеята на пличето е да усили усещането на пръстите на ръката. Тези "грапавини" са именно "замърсяването" върху лака, което е буквално "набито" в лака и не може да се измие. Тези замърсявания пречат на защитните препарати да се захванат по-добре за лака и да дадат не само по-добър краен визуален резултат, но и по-добра издръжливост. Clay-ването на лака може да увеличи времето на издръжливост на защитния препарат до два пъти.
Освен Detailing Clay последно време се появиха и т.нар. "Clay Towels" - микрофибърни кърпи с положено полимерно-гумено покритие, което служи за Clay-ване. Предимството е, че една кърпа може да се използва за до 50 автомобила и ако я изпуснете на земята не трябва да се изхвърля, докато авто глината ако се изпусне на земята си е за хвърляне.
Наскоро гледах за тази глина, почистваха прозорци с нея след това вакса. Има ли в БГ от къде да се закупи такава глина, защото не вярвам да става с глина за грънци


15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани