М42 прекъсва - Богата смес - РЕШЕНО!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- jorko7120
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 1.12.2011
- Пол: Мъж
- Кара: кво му падне...
- Мечтае да кара: М6 G-power
М42 прекъсва - Богата смес - РЕШЕНО!
Здравейте. Доста време се лутах и отлагах пускането на тема в опити да се справя с проблема само с четене, майстори и проби, но очевидно без резултат.
Колата е 316и купе 93-та година по вин номер със насаден м42 от старите без клапан за картерни газове и е с трапецовидните ремъци. Така я купих.
Преди време имах друг проблем за който бях отворил тема. Не съм сигурен но мисля, че проблемите започнаха след ремонта на главата.
Та проблема е в това, че когато е студена, пуши черно, прекъсва и/или се дави до около 2000-2500 оборота. След тези обороти върви добре и не прекъсва.Трябва да отбележа, че преди да се появи този проблем никога не ми е пушила и не ми гори масло. Като споменах маслото се сетих, че и то мирише на бензин. Държи високи обороти 1500-2000 като я запаля студена и около 1000-1200 когато е загряла, като понякога падат до около 900 когато работи на място по дълго време (2-3мин без да пипам газта). Като и подам газ и пусна оборотите падат и се задържат на около 1000-1200 и ако не я пипам пак падат постепенно до около 900оборота. Всички свещи са еднакво черни. Когато загрее нещата малко се подобряват но проблема си е на лице. Колата има и обикновена газ като при нея проблема го няма. Първото което направих е да я закарам на диагностика при колега от форума и се оказа, че има за смяна ланда сонда, темп.датчик, ТПС, и деботомера даваше грешка + паразитен въздух. По този проблем съм сменил и направил следните неща:
1. Смених гарнитурите на всмук. колектор
2. Изчистих стъпковото моторче
3. Смених маркучите- гофрето, двата маркуча на стъпковото моторче с нови и онези тънките маркучи
4. Смених свещите- няколко комплекта
5. Смених температурния датчик с нов
6. Смених тпс-а с нов
7. Дойде ред и на дебитомера, който взех от кола която не е имала газ.
8. Прегледах кабелите и бубините на тъмно и няма дискотека.
9. Смених горивен филтър
10. Взех вакум регулатор за горивната рейка за проба от една авто морга, Сложих го но нямаше подобрение и го върнах и си сложих моя. След това реших, че може би и този от моргата също е скапан и размених моя с този на компакта който си работи идеално. Разлика няма и при двете коли. Което според мен означава, че работи коректно.
Ламбда сондата не съм я сменил все още но тя беше откачена още като купих колата и тогава проблема го нямаше. Сколонен съм да мисля, че проблема не е от нея.
Предполагам, че изпускам нещо но ако се сетя ще го добавя. Естествено след смяната на тези работи има някакво подобрение но проблема е на лице. Минал съм и при доста други майстори и диагностици но няма да ги споменавам всичките защото очевидно проблема е на лице и не е решен. Ще съм благодарен на всякакви напътствия и предложения!
Колата е 316и купе 93-та година по вин номер със насаден м42 от старите без клапан за картерни газове и е с трапецовидните ремъци. Така я купих.
Преди време имах друг проблем за който бях отворил тема. Не съм сигурен но мисля, че проблемите започнаха след ремонта на главата.
Та проблема е в това, че когато е студена, пуши черно, прекъсва и/или се дави до около 2000-2500 оборота. След тези обороти върви добре и не прекъсва.Трябва да отбележа, че преди да се появи този проблем никога не ми е пушила и не ми гори масло. Като споменах маслото се сетих, че и то мирише на бензин. Държи високи обороти 1500-2000 като я запаля студена и около 1000-1200 когато е загряла, като понякога падат до около 900 когато работи на място по дълго време (2-3мин без да пипам газта). Като и подам газ и пусна оборотите падат и се задържат на около 1000-1200 и ако не я пипам пак падат постепенно до около 900оборота. Всички свещи са еднакво черни. Когато загрее нещата малко се подобряват но проблема си е на лице. Колата има и обикновена газ като при нея проблема го няма. Първото което направих е да я закарам на диагностика при колега от форума и се оказа, че има за смяна ланда сонда, темп.датчик, ТПС, и деботомера даваше грешка + паразитен въздух. По този проблем съм сменил и направил следните неща:
1. Смених гарнитурите на всмук. колектор
2. Изчистих стъпковото моторче
3. Смених маркучите- гофрето, двата маркуча на стъпковото моторче с нови и онези тънките маркучи
4. Смених свещите- няколко комплекта
5. Смених температурния датчик с нов
6. Смених тпс-а с нов
7. Дойде ред и на дебитомера, който взех от кола която не е имала газ.
8. Прегледах кабелите и бубините на тъмно и няма дискотека.
9. Смених горивен филтър
10. Взех вакум регулатор за горивната рейка за проба от една авто морга, Сложих го но нямаше подобрение и го върнах и си сложих моя. След това реших, че може би и този от моргата също е скапан и размених моя с този на компакта който си работи идеално. Разлика няма и при двете коли. Което според мен означава, че работи коректно.
Ламбда сондата не съм я сменил все още но тя беше откачена още като купих колата и тогава проблема го нямаше. Сколонен съм да мисля, че проблема не е от нея.
Предполагам, че изпускам нещо но ако се сетя ще го добавя. Естествено след смяната на тези работи има някакво подобрение но проблема е на лице. Минал съм и при доста други майстори и диагностици но няма да ги споменавам всичките защото очевидно проблема е на лице и не е решен. Ще съм благодарен на всякакви напътствия и предложения!
Последна промяна jorko7120 на 30 Ное 2014, 0:07, променена общо 2 пъти
- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: М42 прекъсва - Богата смес
Ламбда сондата не съм я сменил все още но тя беше откачена още като купих колата и тогава проблема го нямаше. Сколонен съм да мисля, че проблема не е от нея
В този храст е заека.
В този храст е заека.
С много любов към децата!
- jorko7120
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 1.12.2011
- Пол: Мъж
- Кара: кво му падне...
- Мечтае да кара: М6 G-power
Re: М42 прекъсва - Богата смес
stormrider написа:Ламбда сондата не съм я сменил все още но тя беше откачена още като купих колата и тогава проблема го нямаше. Сколонен съм да мисля, че проблема не е от нея
В този храст е заека.
Хмм. Склонен съм и нея да сменя само и само да се оправи но изниква един друг въпрос. Двигателя е сменян и не мога по вин номер да си намеря ламбда сонда. Как мога да разбера каква точно сонда ми трябва ? Питам защото за универсалните се намират доста негативни мнения.
Едит: Също да попитам как са цените за диагностика в официялните сервизи на марката? Също във кой от тях ще е най-удачно да отида?
- jorko7120
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 1.12.2011
- Пол: Мъж
- Кара: кво му падне...
- Мечтае да кара: М6 G-power
Re: М42 прекъсва - Богата смес
Проблема е решен!
Оказа се новия температурен датчик
. Сложихме оригинален 2-ра ръка и за момента работи идеално . А само като се сетя на колко места я закачаха и не са го видели ....
.
Оказа се новия температурен датчик



4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани