ел. перка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 31.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e36 316i

ел. перка

Мнение от whitewidow! » 18 Авг 2014, 14:01

Здравейте, мотора е м43 и при студен старт, ел.перката се задейства при старта.Къде е проблема?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: ел. перка

Мнение от ~Мишо~ » 20 Авг 2014, 16:27

Извади буксата от датчика на радиатора и кажи какво става.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 31.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e36 316i

Re: ел. перка

Мнение от whitewidow! » 20 Авг 2014, 19:22

сутринта е свърших тази работа, и без датчик се стартира.Още когато е на контакт се стартирва и после продължава да работи заедно с двигателя, който е студен, а и климатика е изкл.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 20.04.2010
Местоположение: Ямбол-Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318is Coupe
Мечтае да кара: BMW e21

Re: ел. перка

Мнение от valeri_86_ » 20 Авг 2014, 21:09

Проблемът е или от компа или от управлението на климатроника...изколючи управлението на климатроника от буксите и пиши какво е станало...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 31.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e36 316i

Re: ел. перка

Мнение от whitewidow! » 22 Авг 2014, 20:25

Откъде се изключва климатроника? че ще ходя на сервиз вече!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 1.11.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i Touring
Детайли за колата: 95г. M 52 B (20 6 S3) Vanos

Re: ел. перка

Мнение от D.Uzunov » 25 Авг 2014, 11:06

Ако си с дигиталния климатроник, вадиш го от мястото му и го изключваш от буксата. Аз съм с него и съм забелязал, че при подаване на контакт се завърта 1-2 оборота перката за климатика и спира да се върти до пускане на климатика или аварийно ако не работи виското. Аз мога да те посъветвам да видиш релетата при бушоните да не е залепнало някое от тях. Ако не се лъжа трябва да са две, едно за 1-ва степен и едно за 2-ра степен. Те се намират до бушоните от 21 до 30. Там са 3 релета, средното е за компресора за климатика, а другите две са за перката. Дясното е за 1-ва степен, лявото за 2-ра степен. Ако греша някой колега да ме поправи за релетата. Успех
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 31.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e36 316i

Re: ел. перка

Мнение от whitewidow! » 25 Авг 2014, 16:16

да махнал съм бушон номер16, който според това което пише на моя капак на бушонерата е за климатика и ERDGAS-природен газ,а тука в търсачката на форума е за климатика и допълнителен вентилатор! без бушона няма филм,но е времено решение ! а някой дали знае за какво точно става дума с това ERDGAS?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: ел. перка

Мнение от metodi80 » 26 Авг 2014, 1:24

~Мишо~ написа:Извади буксата от датчика на радиатора и кажи какво става.

whitewidow! написа:сутринта е свърших тази работа, и без датчик се стартира.Още когато е на контакт се стартирва и после продължава да работи заедно с двигателя, който е студен, а и климатика е изкл.


Перката се управлява от две релета - ниско и високо -скоростно .
В управляващата верига (бубините ) на тези релета постъпва напрежение (при контакт) от предпазител номер 16.
Тоест плюса на бубините го има при контакт , а маса се подава било от датчика/ключа на радиатора , било от ключа/датчика за налягане на компресора.
Щом казваш , че си откачил буксата от датчика на радиатора и въпреки това перката е продължила да работи, вариантите са два :
Единия е да са залепнали контактите на релето/релетата (което е малко вероятно и много рядко случващо се... а още повече ти казваш в последния си коментар , че си махнал предпазител 16 и перката е спряла , което означава, че управляващата верига оказва влияние и контактите не са залепнали ).
Втория е масата да се подава от ключа/датчика за налягане на компресора - според мен там ти е проблема
Когато махаш предпазител 16 , ти всъщност прекъсваш захранването за бубините на релетата и за това перката спира , но това не е решение ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: ел. перка

Мнение от BiTurbo » 26 Авг 2014, 10:32

Съвсем скоро и при едно друго М43 се случи същото нещо, перката беше зацепила постоянно на 2ра степен. Свалих и двете релета за двете степени, както е описа Методи преди мен (13 и 15 мисля, че бяха) и ги задействах ръчно на акумулатора няколко пъти, след това ги върнах обратно и от тогава не е имало проблем. Тоест проблемът беше в релетата. Но останалите неща, котио са описали другите колеги също са съвсем възможни......
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 31.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e36 316i

Re: ел. перка

Мнение от whitewidow! » 26 Авг 2014, 12:46

Акоо :) се сетя, как да проверя релетата, дали работят както трябва ще е добре!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: ел. перка

Мнение от BiTurbo » 26 Авг 2014, 13:14

85 и 86 на (+) и (-) на акумулатора с 2 жички и слушаш за цъкане ;)

Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 31.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e36 316i

Re: ел. перка

Мнение от whitewidow! » 26 Авг 2014, 17:17

релетата цъкат при вкл. и изкл. от акумулатора,но това значи ли,че работят правилно?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 20.04.2010
Местоположение: Ямбол-Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318is Coupe
Мечтае да кара: BMW e21

Re: ел. перка

Мнение от valeri_86_ » 26 Авг 2014, 19:41

whitewidow! написа:релетата цъкат при вкл. и изкл. от акумулатора,но това значи ли,че работят правилно?!

+1 :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 31.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e36 316i

Re: ел. перка

Мнение от whitewidow! » 28 Авг 2014, 14:40

Знаете ли, че от 2 месеца двузоновия климатроник започна да духа през средата-студено, а горе и долу-топло. Най-лесно ми беше да погледна клапаните на парното, но те бяха перфектни, и така проблема остана!
През тези 2 месеца климатика работеше през средата, но при всички градуси духаше еднакво студено, а вентилатора си сменяше оборотите както му задам.
Възможно ли е да са свързани двата проблема? :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 31.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e36 316i

Re: ел. перка

Мнение от whitewidow! » 31 Авг 2014, 19:34

Да кажа само, че проблема с перката идваше от това, че имаше оголени кабели, тези, които влизат багажната врата!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook