Сух лед преди всмукателя

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Сух лед преди всмукателя

Мнение от u`F`o » 09 Юли 2014, 14:58

Здравейте колеги,

От известно време се чудя, какво ще стане, ако поставим един плик със сух лед, през който да минава входящият въздух. Сухият лед ще го охлажда до средно - 40 градуса и съответно в единица обем ще има повече кислород.
Наясно съм също и че сухият лед се състои от въглероден двуокис (който не гори) и евентуално може да се изпарява също към горивната камера. Идеята е, временно да покачим мощността на автомобила подобрявайки горенето.

Защо няма да стане ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Сух лед преди всмукателя

Мнение от bum_bum » 09 Юли 2014, 16:01

За някоя дръпка може. По принцип правят и кулери специално за сух лед. Ако ще ходиш на кафе с колата не виждам смисъл от сухия лед :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Сух лед преди всмукателя

Мнение от zvetiko » 09 Юли 2014, 18:26

u`F`o написа:Здравейте колеги,

От известно време се чудя, какво ще стане, ако поставим един плик със сух лед, през който да минава входящият въздух. Сухият лед ще го охлажда до средно - 40 градуса и съответно в единица обем ще има повече кислород.
Наясно съм също и че сухият лед се състои от въглероден двуокис (който не гори) и евентуално може да се изпарява също към горивната камера. Идеята е, временно да покачим мощността на автомобила подобрявайки горенето.

Защо няма да стане ?



Идеята е чудесна, но един плик за колко ли въздух ще стигне. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Сух лед преди всмукателя

Мнение от u`F`o » 09 Юли 2014, 21:33

bum_bum написа:За някоя дръпка може. По принцип правят и кулери специално за сух лед. Ако ще ходиш на кафе с колата не виждам смисъл от сухия лед :mhihi:

E, не. Става въпрос за точно определени състезания. Това с кулера ще е интересно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Сух лед преди всмукателя

Мнение от bum_bum » 09 Юли 2014, 23:38

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 6.10.2013
Местоположение: Варна
Кара: винаги с кеф

Re: Сух лед преди всмукателя

Мнение от Mironikolo » 10 Юли 2014, 15:37

Водно-метанолова инжекция...
Има две житейски правила: Правило 1 – Не се тревожи за дреболии. Правило 2 – Всички неща са дреболии.
Фридрих Ницше

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Сух лед преди всмукателя

Мнение от stony1 » 15 Юли 2014, 11:56

u`F`o написа:Здравейте колеги,

От известно време се чудя, какво ще стане, ако поставим един плик със сух лед, през който да минава входящият въздух. Сухият лед ще го охлажда до средно - 40 градуса и съответно в единица обем ще има повече кислород.
Наясно съм също и че сухият лед се състои от въглероден двуокис (който не гори) и евентуално може да се изпарява също към горивната камера. Идеята е, временно да покачим мощността на автомобила подобрявайки горенето.

Защо няма да стане ?


Ако набуташ изпарилият се въглероден двуокис в горивната камера, ще си направиш спирачка от сух лед.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Сух лед преди всмукателя

Мнение от k-hristov » 15 Юли 2014, 22:58

Mironikolo написа:Водно-метанолова инжекция...

:yes: Това е едно от малкото адекватни тунинг решения, проблема е че идеята за метанола не е много разпространена, и хората масово бягат от нея.Но ако сте виждали бутала, работили с метанол направо ще замръзнете :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Сух лед преди всмукателя

Мнение от Jordana » 15 Юли 2014, 23:37

Във варианта пръскане на метанол , ефекта няма да е повече сила за мотора . Идеята на това нещо е да обогати сместа и да свали температурата на горене - или борба с детонациите под буст примерно.
За да се охлади огромното количество въздух постъпващ в мотора трябва и сериозно охлаждане което е непостижимо с торби сух лед .Такова охлаждане има ефект само за турбо двигатели защото повишава осезателно КПД на турбокомпресора .При такъв мотор сухия лед може да се пръска директно върху кулера което също би повишило КПД то на топлообмен .
Повечето кислород в горивната смес може да се вкара с кислород съдържащи горива или присадки. Но те от своя страна пак увеличават опасноста от детонации защото горенето става по бързо спрямо нормалното пълнене .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Сух лед преди всмукателя

Мнение от k-hristov » 16 Юли 2014, 0:03

Jordana написа:Във варианта пръскане на метанол , ефекта няма да е повече сила за мотора . Идеята на това нещо е да обогати сместа и да свали температурата на горене - или борба с детонациите под буст примерно.
За да се охлади огромното количество въздух постъпващ в мотора трябва и сериозно охлаждане което е непостижимо с торби сух лед .Такова охлаждане има ефект само за турбо двигатели защото повишава осезателно КПД на турбокомпресора .При такъв мотор сухия лед може да се пръска директно върху кулера което също би повишило КПД то на топлообмен .
Повечето кислород в горивната смес може да се вкара с кислород съдържащи горива или присадки. Но те от своя страна пак увеличават опасноста от детонации защото горенето става по бързо спрямо нормалното пълнене .

Идеята на охладената смес, е да се загасят детонациите, които се получават при по-големия аванс ползван заради първото.Метанола върши работа и за атмосферни и за турбинирани автомобили, просто както знаеме всички при атмосферните мотори файдата винаги е много по-малка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Сух лед преди всмукателя

Мнение от Jordana » 16 Юли 2014, 9:43

Идеята на охладената смес, е да се загасят детонациите, които се получават при по-големия аванс ползван заради първото.Метанола върши работа и за атмосферни и за турбинирани автомобили, просто както знаеме всички при атмосферните мотори файдата винаги е много по-малка.

Да така е .Метанола е за обогатяване на сместа ,трябва му наполовина от въздуха на бензина за стехиометричната смес но и калоричноста му е наполовина .За охлаждането е водата ,има най голям коефициент на поглъщане енергия при изпарение .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Сух лед преди всмукателя

Мнение от k-hristov » 16 Юли 2014, 21:27

Jordana написа:
Идеята на охладената смес, е да се загасят детонациите, които се получават при по-големия аванс ползван заради първото.Метанола върши работа и за атмосферни и за турбинирани автомобили, просто както знаеме всички при атмосферните мотори файдата винаги е много по-малка.

Да така е .Метанола е за обогатяване на сместа ,трябва му наполовина от въздуха на бензина за стехиометричната смес но и калоричноста му е наполовина .За охлаждането е водата ,има най голям коефициент на поглъщане енергия при изпарение .

Датс райт, а ползите от метанола, и особено добре настроени карти с метанол, е че като се свали главата, буталата изглеждат като нови, клапаните нямат мм нагар по тях и всичко е просто чудесно.Но трябва много да се внимава и да се следи нивото на метанола, в случай че се кара на кола с 1 горивна карта, а не на кола със стендалоун, защото ако няма ниво при даване на газ може да се случи нещо жестоко вътре в мотора :)

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook