Проблем с ролките на 318tds
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Проблем с ролките на 318tds
Здравейте колеги,
Всичките ролки и обтяжното амортисьорче на колата ми бяха заминали и реших, че е време да ги сменя. Купих от магазина амортесьорче и 2 от ролките на Ina и понеже последната я нямаха на Ina ми дадоха на SNR и ремъци DAYCO - четох във форума, че е най-добре да взема нещата на тези 3 производителя. Разглобих колата и се натъкнах на следното:
Ролка номер 11 от тази схема беше изпилена от вътрешната страна в следствие на допир с най-задния край на шайбата с номер 1 от тази схема

Имах прибрана в гаража още една стара ролка която беше изпилена на същото място. Стана ми интересно и премерих със шублера външната широчината на трите ролки (там където минава ремъка) и установих следното: ролката от мазето беше 21,5мм, тази свалена от двигателя беше 22мм. а новата беше 23мм. Усъмних се дали в магазина не са допуснали някаква грешка и за това проверих номера в интернет - оказа се, че съм взел правилната ролка. Монтирах всичко в двигателя, запалих и от него се разнесе отвратителен шум на стържене на 2 метала един в друг + искри от мястото където се допират ролката със шайбата на вала. Свалих ролката, изпилих я докато стигна до 21,5мм ширина, погледнах я от вътрешната страна и забелязах, че е започнала да се протрива на същото място както и предишните 2. Също така смених и "люлката" с номер 1 от първата схема с друга която имах в гаража си, защото резбата на болта който държи ролката беше повредена. В този момент си мислех, че може да е имало някакъв проблем с първата "люлка" и да е леко изкривена на вътре и за това да се получава така, но уви - в момента в който запалих двигателя вече познатия шум се завърна. Разглобих отново и със шлайфер леко изпилих метала на мястото където беше започнало да се изпилва, монтирах всичко обратно и двигателя заработи без никакви проблеми. Днес се повозих и като паркирах чух пак същия звук от пилене на метал... приемам, че аз не съм стегнал болта достатъчно и ролката се е завъртяла леко в страни и се трие на ново място, където не съм минал със шлайфера.
Добавям още една снимка с разяснение какво съм пилил (знам, че това не е снимка на точната ролка но не успях да намеря по-добра)

Външния кръг който съм отбелязал със син цвят е изпилен, за да стане широчината на цялата ролка 21,5мм., вътрешния кръг отбелязан с зелен цвят е неподвижен и в единия му ъгъл беше започнало да се изпилва и за това го пилнах леко със шлайфера и съм отбелязал мястото с червен цвят.
Сега въпроса е следния:
Някой друг имал ли е подобен проблем или моя двигател е прецакан по някакъв начин? Дори и да приемем, че частите са ментата, пак не разбирам защо и трите ролки са изпилени на едно и също място...
Всичките ролки и обтяжното амортисьорче на колата ми бяха заминали и реших, че е време да ги сменя. Купих от магазина амортесьорче и 2 от ролките на Ina и понеже последната я нямаха на Ina ми дадоха на SNR и ремъци DAYCO - четох във форума, че е най-добре да взема нещата на тези 3 производителя. Разглобих колата и се натъкнах на следното:

Ролка номер 11 от тази схема беше изпилена от вътрешната страна в следствие на допир с най-задния край на шайбата с номер 1 от тази схема

Имах прибрана в гаража още една стара ролка която беше изпилена на същото място. Стана ми интересно и премерих със шублера външната широчината на трите ролки (там където минава ремъка) и установих следното: ролката от мазето беше 21,5мм, тази свалена от двигателя беше 22мм. а новата беше 23мм. Усъмних се дали в магазина не са допуснали някаква грешка и за това проверих номера в интернет - оказа се, че съм взел правилната ролка. Монтирах всичко в двигателя, запалих и от него се разнесе отвратителен шум на стържене на 2 метала един в друг + искри от мястото където се допират ролката със шайбата на вала. Свалих ролката, изпилих я докато стигна до 21,5мм ширина, погледнах я от вътрешната страна и забелязах, че е започнала да се протрива на същото място както и предишните 2. Също така смених и "люлката" с номер 1 от първата схема с друга която имах в гаража си, защото резбата на болта който държи ролката беше повредена. В този момент си мислех, че може да е имало някакъв проблем с първата "люлка" и да е леко изкривена на вътре и за това да се получава така, но уви - в момента в който запалих двигателя вече познатия шум се завърна. Разглобих отново и със шлайфер леко изпилих метала на мястото където беше започнало да се изпилва, монтирах всичко обратно и двигателя заработи без никакви проблеми. Днес се повозих и като паркирах чух пак същия звук от пилене на метал... приемам, че аз не съм стегнал болта достатъчно и ролката се е завъртяла леко в страни и се трие на ново място, където не съм минал със шлайфера.
Добавям още една снимка с разяснение какво съм пилил (знам, че това не е снимка на точната ролка но не успях да намеря по-добра)

Външния кръг който съм отбелязал със син цвят е изпилен, за да стане широчината на цялата ролка 21,5мм., вътрешния кръг отбелязан с зелен цвят е неподвижен и в единия му ъгъл беше започнало да се изпилва и за това го пилнах леко със шлайфера и съм отбелязал мястото с червен цвят.
Сега въпроса е следния:
Някой друг имал ли е подобен проблем или моя двигател е прецакан по някакъв начин? Дори и да приемем, че частите са ментата, пак не разбирам защо и трите ролки са изпилени на едно и също място...
- hakerizanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: Козлодуй
- Пол: Мъж
- Кара: compact m51d25
Re: Проблем с ролките на 318tds
ролката на обтегача ти трие в демпферната шайба? ако има чалъм направи някак си една снимка да видим за какво иде реч. по спомен май тая ролка няма ръбче в задния край. да не са ти дали друга? ремъка да не е по-дълъг и обтегача да опъва повече? там мястото е много малко но все пак. погледни номер 2 от горната схема, да не е разбита резбата, или пък тази на капака на ангренажа (дето е пред гайката на помпата). при мен го имаше този проблем навремето и вилката ми правеше въртели. най-лесно е да пробваш на работещ двигател, като натиснеш нанякъде въпросната вилка с ръка, като внимаваш разбира се
I think things -- and they happen...
- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Проблем с ролките на 318tds
Да трие се в демпферната шайба. Това което съм показал не е същата ролка, просто само тази намерих снимана отзад за да обясня къде съм пилил. Няма ръбче и диаметъра е същия като на другите две които имам, просто частта от нея върху която минава ремъка беше по-широка от тази на старите. Утре ще погледна как е вилката, но ако проблема е в нея няма ли целия ремък да трепери докато колата работи? Ремъка го проверих преди да го сложа и беше същия като стария. Днес четох в форума мнения, че се получавало така при износени лагери на коляновия вал или проблем със демпферната шайба, може да е едно от двете...
- hakerizanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: Козлодуй
- Пол: Мъж
- Кара: compact m51d25
Re: Проблем с ролките на 318tds
raptorxbg написа:Утре ще погледна как е вилката, но ако проблема е в нея няма ли целия ремък да трепери докато колата работи?.
точно, а като притиснеш вилката с ръка ще "обереш" луфта и шума ще намалее/изчезне. другото което ми идва на ум е че при мен дрънчеше вилката, нямаше износване на ролката. възможно е все пак при теб да е друг проблема. пробвай първо с притискане и после сподели
I think things -- and they happen...
- aliays
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем с ролките на 318tds
Оста на която лагерува вилката и самата вилка са се износили!
Смени ги и ще си решиш проблема.
Ако не си ги разглобявал, разглоби ги и ще се убедиш какъв луфт имат.
Смени ги и ще си решиш проблема.
Ако не си ги разглобявал, разглоби ги и ще се убедиш какъв луфт имат.

- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Проблем с ролките на 318tds
Преди малко разглобих колата и водях, че сте прави, в момента в който свалих ремъка забелязах как играе люлката. За първо време набих една шайба зад ролката колкото да устиска докато купя нова вилка.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани