Развъртане на м50б20 ванос
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BorisMitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 27.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Внимателно
- Мечтае да кара: Нещо страшно
Развъртане на м50б20 ванос
Здравейте, готини хора
Завърших строук проекта на моя м50б20 ванос, но имам един въпрос, който ме човърка от известно време.
По време на сглобяването на главата наврях двойните пружини от без ванос - естествено досещате се каква е идеята. Конкретно въпроса ми е дали до 7300 оборота препокриването от ваноса ще е безболезнено за буталата или директно са чукнали клапан. Ако има такава тема моля да ме извините. Опитах се да намеря малко материал с който да кажат - 'Да, става !' , но не намерих и затова реших да ви попитам Вас. И като цяло ме интересува какво Ви е мнението за допълнително развъртане на моторчето, като не се надвишават 7300 оборота.
Весели празници !

Завърших строук проекта на моя м50б20 ванос, но имам един въпрос, който ме човърка от известно време.
По време на сглобяването на главата наврях двойните пружини от без ванос - естествено досещате се каква е идеята. Конкретно въпроса ми е дали до 7300 оборота препокриването от ваноса ще е безболезнено за буталата или директно са чукнали клапан. Ако има такава тема моля да ме извините. Опитах се да намеря малко материал с който да кажат - 'Да, става !' , но не намерих и затова реших да ви попитам Вас. И като цяло ме интересува какво Ви е мнението за допълнително развъртане на моторчето, като не се надвишават 7300 оборота.
Весели празници !

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Развъртане на м50б20 ванос
Ми те чиповете са до 7500 

- Radoslav318i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 21.12.2009
- Кара: М50+++
Re: Развъртане на м50б20 ванос
Няма грижи 

По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!
- kufi01
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 2.02.2009
- Местоположение: София/Младост
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М57D25
- Мечтае да кара: E60///M5
Re: Развъртане на м50б20 ванос
M10 написа:Ми те чиповете са до 7500
Зависи на обикновен ванусов мотор на 7500 направо ще вгради клапаните в буталата не случаино като ми правиха чипа го направиха на 7000 щот на 7200 удря клапани

- BorisMitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 27.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Внимателно
- Мечтае да кара: Нещо страшно
Re: Развъртане на м50б20 ванос
Тя главата си е м50 и пружините са двойни, така че смятам,че няма да има дерт. Мен ме притесняваше единственото фазата на ваноса като се препокриват дали нема да удари всмукателен клапан макар, че аз нема да го върта на повече от 7100 може би ... 

- kufi01
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 2.02.2009
- Местоположение: София/Младост
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М57D25
- Мечтае да кара: E60///M5
Re: Развъртане на м50б20 ванос
bmw28 написа:Нищо му няма на 7200...за M50 Vanos...за M52 не е добре
Мога да ти покажа дали му няма нищо



- Beat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 2.06.2012
- Местоположение: Равда/София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
- Мечтае да кара: Десет цилиндрово Е60
- Детайли за колата: Много бавна
Re: Развъртане на м50б20 ванос
Същата процедура с двойните пружини от безваносов двигател предполагам става и при М52. Там как седят нещата с ограничителя, пак ли остава до 7200-7300 след ремап 


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Развъртане на м50б20 ванос
И четворни пружини да сложиш като са ти издънени талетките все тая. Все някога ще увисне. Много хора казват "аз я въртя до едиколко си" ама едно е да я "въртиш", друго да я държиш там продължително време. Каква е файдата от кола, дето влиза в ХХХХ оборота ама не може да седи в тях, щото ще се счупи скоропостижно.
Двойните пружини, освен че дават възможност за повече обороти крадат и мощността. Съответно като не знаеш какво ти дават оборотите отгоре и какво ти взимат пружините в ниските много лесно може да се окаже, че всъщност си изгубил повече, отколкото си спечелил и то в оборотите, които ползваш основно за разлика от тези в които влизаш рядко и за малко.
Двойните пружини, освен че дават възможност за повече обороти крадат и мощността. Съответно като не знаеш какво ти дават оборотите отгоре и какво ти взимат пружините в ниските много лесно може да се окаже, че всъщност си изгубил повече, отколкото си спечелил и то в оборотите, които ползваш основно за разлика от тези в които влизаш рядко и за малко.
- Radoslav318i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 21.12.2009
- Кара: М50+++
Re: Развъртане на м50б20 ванос
bmw28 написа:Нищо му няма на 7200...за M50 Vanos...за M52 не е добре


По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!
- BorisMitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 27.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Внимателно
- Мечтае да кара: Нещо страшно
Re: Развъртане на м50б20 ванос
bum_bum , Искренно ти благодаря и веднага мога да обосновя желанието си.
Целта ми е най-добрия ми приятел , който кара 200SX с CA18. След строука ми се пускахме и винаги гадната японска гад ме прави 2 коли и половина до 180км/ч.
Обаче се замислях над самите гонки и го виждах просто как ми трябват още 700/800 оборота и ще е по-успорвано. Той като изключва в 8000 и просто виждам как го настигам и в момента, който превключвам той ме дърпа с още 1500 оборота и така като превключим 3пъти стават 2 коли разлика ...
Целта ми е най-добрия ми приятел , който кара 200SX с CA18. След строука ми се пускахме и винаги гадната японска гад ме прави 2 коли и половина до 180км/ч.
Обаче се замислях над самите гонки и го виждах просто как ми трябват още 700/800 оборота и ще е по-успорвано. Той като изключва в 8000 и просто виждам как го настигам и в момента, който превключвам той ме дърпа с още 1500 оборота и така като превключим 3пъти стават 2 коли разлика ...

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Развъртане на м50б20 ванос
Нямам идея от тия оризови коли, но има и варианта просто да не си му в категорията.
И за да минеш в нея да трябва да налееш една камара пари. Което ако е с цел единствено и само да изплющиш въпросния си приятел е безсмислено, а и правиш колата си нрепродаваема. При атмосферния тунинг цената на 10 коня може да е хиляди левове като стигнеш някакъв праг. При мен примерно без да съм мерил колата на дино за да кача едни 20-тина коня цената беше 3400лв за валове, 2500лв за пружини, клапани, талерки, ключета и т.н. 1500лв за ревизия на глава, портване, работа. Още едни 5-600 за разни дребни неща като маркучи, големия дросел, филтър, ремонт на изтръгнатите резби на блока. После 5-600 за настройки и диното и кво стана.. 430лв на конска сила
С тая разлика, че мен не ме интересува кой ще мина и че за тия пари бих могъл да имам турбо кола 4-500 коня и нагоре защото така направена атмосферна кола е това, което съм искал и съм го направил. Като ми писне и ми се дават пари пак слагам компресора, конете стават Х 2 и си свиркам.
На твое място бих помислил първо за възможността да се върне някой кон с ревизия на главата, евентуално смяна на повдигачи което е доказан тунинг тъй като на 50-тина хиляди е добре да се сменят така или иначе, а ние си караме по 200+ с тях и от там се губят коне също. После някакъв по-къс диф, изпускатели и ремап или нещо такова, което би имало реален резултат. Ако главата така или иначе е в недобро състояние колкото и да вдигаш оборотите ползата ще е малка и накрая най-много да счупиш колата, защото тия работи бързо стават като ти потъне клапана при около 7000 оборота.



На твое място бих помислил първо за възможността да се върне някой кон с ревизия на главата, евентуално смяна на повдигачи което е доказан тунинг тъй като на 50-тина хиляди е добре да се сменят така или иначе, а ние си караме по 200+ с тях и от там се губят коне също. После някакъв по-къс диф, изпускатели и ремап или нещо такова, което би имало реален резултат. Ако главата така или иначе е в недобро състояние колкото и да вдигаш оборотите ползата ще е малка и накрая най-много да счупиш колата, защото тия работи бързо стават като ти потъне клапана при около 7000 оборота.
Re: Развъртане на м50б20 ванос
Radoslav318i написа:bmw28 написа:Нищо му няма на 7200...за M50 Vanos...за M52 не е добре
![]()
30-35к км на бой през зъбите и не се е оплакал. Доста приятели имам с такива мотори с валове и прекъсвач на 7200.
- BorisMitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 27.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Внимателно
- Мечтае да кара: Нещо страшно
Re: Развъртане на м50б20 ванос
bum_bum написа:Нямам идея от тия оризови коли, но има и варианта просто да не си му в категорията.И за да минеш в нея да трябва да налееш една камара пари. Което ако е с цел единствено и само да изплющиш въпросния си приятел е безсмислено, а и правиш колата си нрепродаваема. При атмосферния тунинг цената на 10 коня може да е хиляди левове като стигнеш някакъв праг. При мен примерно без да съм мерил колата на дино за да кача едни 20-тина коня цената беше 3400лв за валове, 2500лв за пружини, клапани, талерки, ключета и т.н. 1500лв за ревизия на глава, портване, работа. Още едни 5-600 за разни дребни неща като маркучи, големия дросел, филтър, ремонт на изтръгнатите резби на блока. После 5-600 за настройки и диното и кво стана.. 430лв на конска сила
С тая разлика, че мен не ме интересува кой ще мина и че за тия пари бих могъл да имам турбо кола 4-500 коня и нагоре защото така направена атмосферна кола е това, което съм искал и съм го направил. Като ми писне и ми се дават пари пак слагам компресора, конете стават Х 2 и си свиркам.
![]()
На твое място бих помислил първо за възможността да се върне някой кон с ревизия на главата, евентуално смяна на повдигачи което е доказан тунинг тъй като на 50-тина хиляди е добре да се сменят така или иначе, а ние си караме по 200+ с тях и от там се губят коне също. После някакъв по-къс диф, изпускатели и ремап или нещо такова, което би имало реален резултат. Ако главата така или иначе е в недобро състояние колкото и да вдигаш оборотите ползата ще е малка и накрая най-много да счупиш колата, защото тия работи бързо стават като ти потъне клапана при около 7000 оборота.
Така е ... все пак той е турбо. Има си и шпер, който му помага при старта за да издърпа, но все тая. Наистина двигателя не е завършен, защтото след строука съм просто с някакъв чип за 20ска с , който да не върви бедно. Остават наистина много части, които трябва да се налеят за да се изцеди този двигател в атмосферни режими. Реално не знам какво ме влече към това да направя хубав атмосферен мотор , с който да се гордея, че съм го изградил от нормална задъхана 20ска / леко съжалявам, че не го разпробих до 84мм/. Просто имам леки дразнения , че разликата е толкова е огромна. За вбъдеще след валовете, маховика, колекторите и новата м52 глава, ще се мине прецизно дино в Пловдив и тогава искрено се надявам да стопя разликата. Благодаря ти все пак за изчерпателния отговор.
Извън темата : Има ли разлики в демпферните шайби на м50 и м52 в килограми и ако да / ако м52 е по лека/ на теория трябва да може да се ползва в м50 нали ?

- bmw325ci
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: 12.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M50B25,M50B30,S50B30
- Мечтае да кара: M1 Procar
- Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3
Re: Развъртане на м50б20 ванос
Отдели 80лв. и отиди на дино и си виж първо графиката на мощността и тогава виж има ли смисъл изобщо и до 7000 да въртиш, то ако мощноста ти пада примерно след 6500 ако ще и до 8000 да въртиш ориза пак ще ти дърпа, тъкмо ще си имаш база за сравнение след като я мапнеш и сложиш другите чарколяци
Без кофа пари по главата и валовете както каза бум, голямото въртене няма да доведе до нищо положително, ако искаш да скъсиш дистанцията по лесния вариант е по къс диф и да изринеш салона и що има излишно по тая кола, не забравяй че ориза е близо 200 кила по лек от теб, и дори и да си колкото него като коне (нютоните надали ще му стигнеш) пак ще те бие, което не е някаква драма, важното е бумера да си те кефи, а и удоволствието от самото сглабяне си е душевна ...
За демпфера имаше тема, даже май ги бяха мерили коя колко кила е, потърси

Без кофа пари по главата и валовете както каза бум, голямото въртене няма да доведе до нищо положително, ако искаш да скъсиш дистанцията по лесния вариант е по къс диф и да изринеш салона и що има излишно по тая кола, не забравяй че ориза е близо 200 кила по лек от теб, и дори и да си колкото него като коне (нютоните надали ще му стигнеш) пак ще те бие, което не е някаква драма, важното е бумера да си те кефи, а и удоволствието от самото сглабяне си е душевна ...

За демпфера имаше тема, даже май ги бяха мерили коя колко кила е, потърси

28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани