Проблем с чип при запалване
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- a.milev6
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 1.04.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318IS Coupe
- Мечтае да кара: E36 318IS Coupe
Проблем с чип при запалване
Здравейте, колеги!
Скоро се сдобих с автомобил от любимата марка и побързах да взема мерки за защитата му.
Та нещата седят по следния начин:
Взех автомобилът само с един ключ (Незнайно защо?? И къде са останалите..). Ключ номер 2.
Но ми дадоха и още един чип - отделно, увит в станиол.
И така ми предложиха едно решение, в което да съчетая нов ключ с аларма:
Закупих точно тази аларма: http://www.paoloauto.com/Bulgarian/Item ... aolo-2183/
С два ключа имитиращи, ромбоидните ключове на Е46. Та, взех алармата и отидох при един "майстор" (който си остави ръцете..). Сложи ми той въпросната аларма и от там изтичах при ключар, да ми изреже един от ключовете. Изрязах го, след което го отворих и поставих чипа вътре. Отивам и опитвам да запаля и удрям греда.. Останах втрещен, помислих, че чипът е фалшив или НЕобучен (не знам, дали чиповете се обучават). Сложих го къде ли не този чип в ключа и не пали и не пали.. След което потърсих помощ от приятел. С него пробвахме следната схема. Извадихме чипа и ръчно го доближихме до ключалката, вкарахме ключа, въртим и хоп - пали!
(Което означаваше, че чипът е наред!)
И от тук идва дилемата, заради която пускам тази тема. Защо когато чипът е в ключа - не пали, а когато е отвън - пали? Дали не си влияят нещо с чипа на алармата?
Да не би да трябва да го изолирам с фолио примерно.. Не знам?! Имате ли някаква идея, защо се получава така?
И още нещо, преди ден, когато реших да пробвам пак и сложих чипът, по подобие на оригиналния ключ, възможно най - отпред, с широката страна и т.н. Отивам паля и пак не става. Тръгвам на разходка и след около 15 мин. шофиране спирам, излизам от колата, опитвам да заключа и - греда! Нито заключвах, нито отключвах.. Диодчето на дистанционното (ключът от алармата) си светеше при всяко натискане, но колата не реагираше.. Мигаха само пътепоказателите и това е..
Заключих с централното, разходих се да ми мине яда, върнах се и хоп гледам алармата включена, цъкам от дистанционното и хоп - отключи се! Опитвам да заключа и пак греда! Качих се, прибрах се и 1 час се мъчих да разбера, какво се случва. Колата не искаше и не искаше да реагира на командите от дистанционното на алармата. Изведнъж, взех да си втълпявам, че чипът, вкаран в едното дистанционно е причината за това (не знам дали изобщо е възможно) и помолих приятел да вземе въпросния ключ с чип и да се отдалечи. В моментът в който, се отдалечи на около 30м. и колата се побърка.. Всяко едно натискане, което съм направил и тя не е реагирала, сега го изтрелваше.. За 1 мин, изписка 40 пъти сигурно, след което спря и след опит от моя страна да заключвам или отключвам - всичко беше наред???
Е тогава останах сразен.. Излизаше, че ключът от алармата с чипа вкаран от мен - пречи?! Направихме опит и пак дойде с въпросния ключ и колата пак спря да реагира.. От там, се прибрах, разглобих го, махнах чипа и го увих във фолио и в портмонето. Излизам на следващият ден и колата пак спря да реагира? Дадох отделно единия ключ и чипът, увит в станиол на приятел, отдалечи се той и алармата пак "заработи".. До тук по всичко изглеждаше, че чипът си взаимодейства с чипа от алармата и ставаше някакво мазало, но ето, че след като бяха по отделно - пак се получаваше такова нещо. От тогава до днес, са минали ден - два, отново ги нося в себе си, както и преди (когато се побъркваше алармата), но сега пък всичко е наред? Обадих се на човекът, продал ми алармата и той звъня на жичкаджията, който бил казал, че трябвало да си разглобя вратите и багажника и да видя, дали "бутончетата" са наред, защото щом ставало така, алармата засичала, че някоя врата не е затворена. ТОВА НЕ Е ЛИ ПЪЛНА ГЛУПОСТ? Аз и при отворено положение, мога да заключа колата от алармата? Не виждам как това може да е проблем?
Моля ако някой има познания в тази област, да се опита да ми помогне с мнение, какво да правя?
П.П. Закупил съм си и един модул "Coming HOME", който щях да монтирам при същия майстор, но не мисля да го правя..
Какво ще ме посъветвате?
Благодаря предварително на отзовалите се!
Скоро се сдобих с автомобил от любимата марка и побързах да взема мерки за защитата му.
Та нещата седят по следния начин:
Взех автомобилът само с един ключ (Незнайно защо?? И къде са останалите..). Ключ номер 2.
Но ми дадоха и още един чип - отделно, увит в станиол.
И така ми предложиха едно решение, в което да съчетая нов ключ с аларма:
Закупих точно тази аларма: http://www.paoloauto.com/Bulgarian/Item ... aolo-2183/
С два ключа имитиращи, ромбоидните ключове на Е46. Та, взех алармата и отидох при един "майстор" (който си остави ръцете..). Сложи ми той въпросната аларма и от там изтичах при ключар, да ми изреже един от ключовете. Изрязах го, след което го отворих и поставих чипа вътре. Отивам и опитвам да запаля и удрям греда.. Останах втрещен, помислих, че чипът е фалшив или НЕобучен (не знам, дали чиповете се обучават). Сложих го къде ли не този чип в ключа и не пали и не пали.. След което потърсих помощ от приятел. С него пробвахме следната схема. Извадихме чипа и ръчно го доближихме до ключалката, вкарахме ключа, въртим и хоп - пали!

И от тук идва дилемата, заради която пускам тази тема. Защо когато чипът е в ключа - не пали, а когато е отвън - пали? Дали не си влияят нещо с чипа на алармата?

И още нещо, преди ден, когато реших да пробвам пак и сложих чипът, по подобие на оригиналния ключ, възможно най - отпред, с широката страна и т.н. Отивам паля и пак не става. Тръгвам на разходка и след около 15 мин. шофиране спирам, излизам от колата, опитвам да заключа и - греда! Нито заключвах, нито отключвах.. Диодчето на дистанционното (ключът от алармата) си светеше при всяко натискане, но колата не реагираше.. Мигаха само пътепоказателите и това е..



Моля ако някой има познания в тази област, да се опита да ми помогне с мнение, какво да правя?
П.П. Закупил съм си и един модул "Coming HOME", който щях да монтирам при същия майстор, но не мисля да го правя..

Какво ще ме посъветвате?

Благодаря предварително на отзовалите се!
Re: Проблем с чип при запалване
Колега, без да се обиждаш, но ако наистина си купил аларма за 40 лв. и очакваш тя да работи коректно, че и дълго време на всичкото отгоре, значи си наистина голям оптимист! Ако пък и си попаднал на "майстор", както по всичко личи, най-вероятно просто си хвърлил пари на вятъра. Сега по-конкретно: сред този тип китове (централно заключване + аларма + дистанционни имитиращи оригиналния ключ) има модели, които ползват ключове, чиято форма наистина копира формата на ромбоидния ключ, но тези ключове са с по-голям размер и малко по-дълго перо. Не твърдя, че точно твоят е такъв, но в този случай заради увеличената дължина на перото и на самия размер на ключа, като цяло разстоянието между транспондера (чипа) и антената (гривната на контактния патрон) се увеличава и резултатът е точно този - колата не пали! Тук и 5 мм. са от решаващо значение, да не говорим за повече. Нямам идея какво и как е свързал "майстора" при монтажа и не мога да коментирам различните ситуации, които си описал, но алармата няма чип (микросхема), който да може да въздейства (и съответно да пречи) на транспондерния чип в ключа. Транспондерите си "говорят" с антената на честоти 125 или 134 KHz, което е далеч от честотите използвани при сигналите за дистанционно управление на отключване/заключване и разните други функции...
- a.milev6
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 1.04.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318IS Coupe
- Мечтае да кара: E36 318IS Coupe
Re: Проблем с чип при запалване
xm_net написа:Колега, без да се обиждаш, но ако наистина си купил аларма за 40 лв. и очакваш тя да работи коректно, че и дълго време на всичкото отгоре, значи си наистина голям оптимист! Ако пък и си попаднал на "майстор", както по всичко личи, най-вероятно просто си хвърлил пари на вятъра. Сега по-конкретно: сред този тип китове (централно заключване + аларма + дистанционни имитиращи оригиналния ключ) има модели, които ползват ключове, чиято форма наистина копира формата на ромбоидния ключ, но тези ключове са с по-голям размер и малко по-дълго перо. Не твърдя, че точно твоят е такъв, но в този случай заради увеличената дължина на перото и на самия размер на ключа, като цяло разстоянието между транспондера (чипа) и антената (гривната на контактния патрон) се увеличава и резултатът е точно този - колата не пали! Тук и 5 мм. са от решаващо значение, да не говорим за повече. Нямам идея какво и как е свързал "майстора" при монтажа и не мога да коментирам различните ситуации, които си описал, но алармата няма чип (микросхема), който да може да въздейства (и съответно да пречи) на транспондерния чип в ключа. Транспондерите си "говорят" с антената на честоти 125 или 134 KHz, което е далеч от честотите използвани при сигналите за дистанционно управление на отключване/заключване и разните други функции...
Здравей! Не се обиждам, напротив! Приемам критиките, като уроци!
Наистина ключът е малко по - голям, но говорим за не повече от 2мм. Мисля, че от предната част може да се отнеме 1мм. (който ми се вижда излишен) Много ми помогна информацията, която ми даде. Днес направих няколко теста и се оказа, че може би, "майсторът" ще се окаже прав. След като не иска да приеме команда за заключване или отключване, минавам и затварям всички врати и багажника наново и алармата заработва. Остава да намеря и точната причина/проблем и начин по който да е поправя. Ще опитам да пилна "новия" ключ и ще пробвам да запаля отново.
Мен ми хрумна и друга идея. Не мога ли да си намеря оригинален ключ - заготовка, но без чип? Само металната заготовка, готова за изрязване и "тялото" на ключа, в който са поместени бутоните. Да прехвърля платката от чипа на алармата в него и така да имам един здрав, работещ ключ. Възможно ли е това?
И още нещо, относо алармата. Просто нямах време да потърся и да се поинтересувам. Предложиха ми нея и ми казаха, че е читава. Попитах изрично, дали не е някой боклук, който да се развали след 2-3 месеца. Но ми казаха, че е купуват много хора и са доволни. Та.. затова съм с такава..
Re: Проблем с чип при запалване
Колега, ключ с размерите на оригиналния можеш да си намериш (просто кликни върху подписа ми в мнението
), но не съм сигурен, че платката в ключа, който в момента ползваш ще пасне 1:1!

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем с чип при запалване
Платката му е най-малкия проблем. Да умие алармаджията, но префи това да каже от къде е. Така с писане във форума аларма не се оправя.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Проблем с чип при запалване
a.milev6 написа:xm_net написа:Колега, без да се обиждаш, но ако наистина си купил аларма за 40 лв. и очакваш тя да работи коректно, че и дълго време на всичкото отгоре, значи си наистина голям оптимист! Ако пък и си попаднал на "майстор", както по всичко личи, най-вероятно просто си хвърлил пари на вятъра. Сега по-конкретно: сред този тип китове (централно заключване + аларма + дистанционни имитиращи оригиналния ключ) има модели, които ползват ключове, чиято форма наистина копира формата на ромбоидния ключ, но тези ключове са с по-голям размер и малко по-дълго перо. Не твърдя, че точно твоят е такъв, но в този случай заради увеличената дължина на перото и на самия размер на ключа, като цяло разстоянието между транспондера (чипа) и антената (гривната на контактния патрон) се увеличава и резултатът е точно този - колата не пали! Тук и 5 мм. са от решаващо значение, да не говорим за повече. Нямам идея какво и как е свързал "майстора" при монтажа и не мога да коментирам различните ситуации, които си описал, но алармата няма чип (микросхема), който да може да въздейства (и съответно да пречи) на транспондерния чип в ключа. Транспондерите си "говорят" с антената на честоти 125 или 134 KHz, което е далеч от честотите използвани при сигналите за дистанционно управление на отключване/заключване и разните други функции...
Здравей! Не се обиждам, напротив! Приемам критиките, като уроци!
Наистина ключът е малко по - голям, но говорим за не повече от 2мм. Мисля, че от предната част може да се отнеме 1мм. (който ми се вижда излишен) Много ми помогна информацията, която ми даде. Днес направих няколко теста и се оказа, че може би, "майсторът" ще се окаже прав. След като не иска да приеме команда за заключване или отключване, минавам и затварям всички врати и багажника наново и алармата заработва. Остава да намеря и точната причина/проблем и начин по който да е поправя. Ще опитам да пилна "новия" ключ и ще пробвам да запаля отново.
Мен ми хрумна и друга идея. Не мога ли да си намеря оригинален ключ - заготовка, но без чип? Само металната заготовка, готова за изрязване и "тялото" на ключа, в който са поместени бутоните. Да прехвърля платката от чипа на алармата в него и така да имам един здрав, работещ ключ. Възможно ли е това?
И още нещо, относо алармата. Просто нямах време да потърся и да се поинтересувам. Предложиха ми нея и ми казаха, че е читава. Попитах изрично, дали не е някой боклук, който да се развали след 2-3 месеца. Но ми казаха, че е купуват много хора и са доволни. Та.. затова съм с такава..
По ВИН номера на колата в ДаруКар си поръчваш ключ и ти дават оригинален до 7 работни дни

БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани