Задни ел.стъкла
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- red_bull92
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Задни ел.стъкла
Здарвейте, имам питане за задни ел.стъкла понеже доста Е36-ци са само с предни, та някой правил ли си е и задните ел. Въпросът ми е могат ли да се докарат, като при фабричните и много ли е трудно? Как става кабелите през комфорт модул ли минават? Всякакви съвети, схеми, снимки (най-вече) ще са ми от полза 

Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Задни ел.стъкла
На доста колеги съм направил задни ел. стъкла. Доста заигравка е, но става като при колите, които излизат заводско с 4 ел. стъкла. Използва се комфорт модул и модулът с релетата от кола с 4 ел. стъкла, бутони и окабеляване.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Задни ел.стъкла
ето аз съм един от лудите които го е правил ..
моята Е36 преживя много ъпгреити за тия години .
при мен стана с онези стари буски и копчета слагани на колите преди 93
няма кои знае какво сложно но е добре и предната ти конзола да е от тия модели с големи пинове...
другото е .. комфорт модул, всички моторчета, копчета и тн и създаване на инсталацията.. много по добре ще е с тях..
моторите са по различни и тн. наи добре е от кола донор да се пренесе всичко наведнъж.
моята Е36 преживя много ъпгреити за тия години .
при мен стана с онези стари буски и копчета слагани на колите преди 93
няма кои знае какво сложно но е добре и предната ти конзола да е от тия модели с големи пинове...
другото е .. комфорт модул, всички моторчета, копчета и тн и създаване на инсталацията.. много по добре ще е с тях..
моторите са по различни и тн. наи добре е от кола донор да се пренесе всичко наведнъж.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Задни ел.стъкла
Аз съм в тоя филм от година ,но при мен интересното е ,че съм с купе , та стигнах до там ,че ми тряват копчета за задни ел стъкла , които май стават само от купе с задни ел стъкла , или поне буксите така показват (жълта букса с 5 големи пина) ии мисля ,че ми трябва комфорт модул от купе с 4 ел стъкла и няма намиране , хаде комфорта ще го преживея , но без копчетата няма как.
I'm slowly drifting


Re: Задни ел.стъкла
DirtySouth написа:Аз съм в тоя филм от година ,но при мен интересното е ,че съм с купе , та стигнах до там ,че ми тряват копчета за задни ел стъкла , които май стават само от купе с задни ел стъкла , или поне буксите така показват (жълта букса с 5 големи пина) ии мисля ,че ми трябва комфорт модул от купе с 4 ел стъкла и няма намиране , хаде комфорта ще го преживея , но без копчетата няма как.
Всеки комфорт модул който е GM4 може да се кодира за задни ел стъкла
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Задни ел.стъкла
колега имах такива жълти за задните.. и маи го подарих някъде..
ще опитам да потърся
свалх ги от ИС седан и задните бяха жълти с 5 пина
ако не ги намеря пиши в англииския ибеи и ще намериш.
ще опитам да потърся
свалх ги от ИС седан и задните бяха жълти с 5 пина
ако не ги намеря пиши в англииския ибеи и ще намериш.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Задни ел.стъкла
Търсил съм по е-бей и не намирам , ще се радвам ако потърсиш да купя от теб
Моя GM модул е 11 месец 93та година , нз коя версия е ,но предполагам ,че е старата ,а тя може ли да се кодира и дали е взаимозаменяема плуг енд плей с по-новите?

I'm slowly drifting


- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Задни ел.стъкла
според мен в е36 няма да стигне до кодиране по някоя шина .. но колегата от втория пост ще каже с точност 

Re: Задни ел.стъкла
ares2 написа:според мен в е36 няма да стигне до кодиране по някоя шина .. но колегата от втория пост ще каже с точност
С кабела на metodi80 и NCSexpert инсталиран по ADS се кодира всичко в E36
Re: Задни ел.стъкла
Аз също го мисля този филм. За сега имам само машинки, инсталация на вратите и копчета.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Задни ел.стъкла
COUNTACH написа:ares2 написа:според мен в е36 няма да стигне до кодиране по някоя шина .. но колегата от втория пост ще каже с точност
С кабела на metodi80 и NCSexpert инсталиран по ADS се кодира всичко в E36
Браво

Защо винаги го правите по трудния начин? Някой да се е замислял, че комфорт от кабрио може да свърши работа? Да не говорим, че при купето няма бутони на задните кори и няма да се налага прекарването на още шест проводника. Няма смисъл от кодиране и всичко си работи без проблем.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Задни ел.стъкла
stony1 написа:COUNTACH написа:ares2 написа:според мен в е36 няма да стигне до кодиране по някоя шина .. но колегата от втория пост ще каже с точност
С кабела на metodi80 и NCSexpert инсталиран по ADS се кодира всичко в E36
Браво![]()
Защо винаги го правите по трудния начин? Някой да се е замислял, че комфорт от кабрио може да свърши работа? Да не говорим, че при купето няма бутони на задните кори и няма да се налага прекарването на още шест проводника. Няма смисъл от кодиране и всичко си работи без проблем.
Е Аз пък съм прекодирал модул от компакт в кабрио и работи перфектно
модулите са абсолютно еднакви, всичко е въпрос на кодировка, и ако неможеш да работиш със NCSExpert тако е
струва ти се, че това е най трудния начин
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Задни ел.стъкла
Мразя безсмислените спорове, но непълни постове (обяснения), подвеждаща информация и изказвания по мой адрес без да ме познава човек ме дразнят ужасно много.
1. В Е36 се монтират няколко вида комфот модули от типа ZKE IV, които са с различен хардуер, което ограничава тяхната взаимозаменяемост и прекодиряне;
2. Модулите за седан са два вида:
- единият е с две букси на задната страна - бяла и черна. Тези са универсални и позволяват най-голям набор от всевъзможни конфигурации на управляващите портове;
- другият е само с черна букса на задната страна.
при седаните с четири ел. стъкла има и допълнителен модул с релета. Без този модул, задните стъкла не работят;
3. Модулът от компакт има два варианта, които са хардуерно различни:
- единият е с две букси на задната страна - бяла и черна;
- другият е само с черна букса на задната страна.
първият модул може да бъде препрограмиран като модулът от седан. Основно в компакта се монтира втория вид модул и ако вашият компакт е с първия вид и е само с две ел. стъкла - някой е сменял комфорта;
4. Модулите монтирани в купе също са два вида като при компакта. Основно се монтира модул с една букса на задната срана и само при колите със задни ел. стъкла, модулът има и бяла букса на задната страна. Този тип модул е идентичен хардуерно с модулите на седан с четири ел. стъкла. Има обаче една съществена разлика в софтуера. При Е36 с две врати и Е36 кабрио няма рамки на предните врати, което налага при отваряне на вратата, стъклата да се свалят леко и да остават така до затварянето и. След затваряне на вратата, модулът вдига стъклото до горе. Друг важен факт е, че при модулите само с черна букса на задната страна липсват елементи по платката - около 5-6 чипа, които са програмирани да разчитат сигналите от бутоните и да подават управляваши сигнали на останалите хардуерни звена и силови вериги;
5. Модулът монтиран в кабриото е само един. Той е с най-пълен хардуер и с него може да се направи всичко без да е нужно да се правят каквито и да е софтуерни настройки. Единствено ако се монтида на седан е добре да бъде ретрофитнат. В противен случай при всяко отваряне на предна врата на седана, комфортът ще сваля предните стъкла с по 1-2см. Важен момент при този модул, както и при седана с четири ел. стъкла, е наличието на доплнителен модул с релета, който стои до имобилайзера. Модулът с релета представлява изпълнително звено, но следи и за напрежението и тока, който протича във веригите на моторите на задните ел стъкла. Без този модул с релета и необходимото окабеляване каквото и да правите с комфорт модула, задни ел. стъкла няма да имате;
6. При монтиране на модул в кабрио задължително трябва да бъде оказано каква е колата (модулът да бъде ретрофитнат), а не само да бъдат активирани задните ел. стъкла. В противен случай при отваряне на предната врата стъклото няма да се сваля с около 1-2см и при затваряне ще си изкъртите стъклата на предните врати. При наличие на ел. гюрук и неговата активация четирите ел. стъкла трябва да се свалят явтоматично. Трябва да има бутон за едновременно управление на всички ел. стъкла.
Активирането само на задните стъкла и нормалната работа на модул, взет от друга кола е чиста проба късмет.
Дали мога да работя с NCSExpert и дали това е по-лесния начин? Да мога да работя с NCSExpert и НЕ това не е по-лесния начин особено при Е36 без наличието на комфорт и задни ел. стъкла, както и поради изложеното по-горе.
Държа да отбележа, че всичко написано до тук важи само за колите оборудвани със ZKE IV.
1. В Е36 се монтират няколко вида комфот модули от типа ZKE IV, които са с различен хардуер, което ограничава тяхната взаимозаменяемост и прекодиряне;
2. Модулите за седан са два вида:
- единият е с две букси на задната страна - бяла и черна. Тези са универсални и позволяват най-голям набор от всевъзможни конфигурации на управляващите портове;
- другият е само с черна букса на задната страна.
при седаните с четири ел. стъкла има и допълнителен модул с релета. Без този модул, задните стъкла не работят;
3. Модулът от компакт има два варианта, които са хардуерно различни:
- единият е с две букси на задната страна - бяла и черна;
- другият е само с черна букса на задната страна.
първият модул може да бъде препрограмиран като модулът от седан. Основно в компакта се монтира втория вид модул и ако вашият компакт е с първия вид и е само с две ел. стъкла - някой е сменял комфорта;
4. Модулите монтирани в купе също са два вида като при компакта. Основно се монтира модул с една букса на задната срана и само при колите със задни ел. стъкла, модулът има и бяла букса на задната страна. Този тип модул е идентичен хардуерно с модулите на седан с четири ел. стъкла. Има обаче една съществена разлика в софтуера. При Е36 с две врати и Е36 кабрио няма рамки на предните врати, което налага при отваряне на вратата, стъклата да се свалят леко и да остават така до затварянето и. След затваряне на вратата, модулът вдига стъклото до горе. Друг важен факт е, че при модулите само с черна букса на задната страна липсват елементи по платката - около 5-6 чипа, които са програмирани да разчитат сигналите от бутоните и да подават управляваши сигнали на останалите хардуерни звена и силови вериги;
5. Модулът монтиран в кабриото е само един. Той е с най-пълен хардуер и с него може да се направи всичко без да е нужно да се правят каквито и да е софтуерни настройки. Единствено ако се монтида на седан е добре да бъде ретрофитнат. В противен случай при всяко отваряне на предна врата на седана, комфортът ще сваля предните стъкла с по 1-2см. Важен момент при този модул, както и при седана с четири ел. стъкла, е наличието на доплнителен модул с релета, който стои до имобилайзера. Модулът с релета представлява изпълнително звено, но следи и за напрежението и тока, който протича във веригите на моторите на задните ел стъкла. Без този модул с релета и необходимото окабеляване каквото и да правите с комфорт модула, задни ел. стъкла няма да имате;
6. При монтиране на модул в кабрио задължително трябва да бъде оказано каква е колата (модулът да бъде ретрофитнат), а не само да бъдат активирани задните ел. стъкла. В противен случай при отваряне на предната врата стъклото няма да се сваля с около 1-2см и при затваряне ще си изкъртите стъклата на предните врати. При наличие на ел. гюрук и неговата активация четирите ел. стъкла трябва да се свалят явтоматично. Трябва да има бутон за едновременно управление на всички ел. стъкла.
Активирането само на задните стъкла и нормалната работа на модул, взет от друга кола е чиста проба късмет.
Дали мога да работя с NCSExpert и дали това е по-лесния начин? Да мога да работя с NCSExpert и НЕ това не е по-лесния начин особено при Е36 без наличието на комфорт и задни ел. стъкла, както и поради изложеното по-горе.
Държа да отбележа, че всичко написано до тук важи само за колите оборудвани със ZKE IV.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Задни ел.стъкла
Добре де , ситуацията е следната , колата ми е купе с предни ел стъкла , имам задни ел които не работят защото нямам копчетата (жълти с 5 големи пина) с какво мога да ги заменя ? Примерно с някои от малките + допълнителни релета ? За да работят или ? Също така ако реша да минават през комфорта да ми се затварят с алармата ми трябва само комфорт от кабриолет и готово или и там някакъв релеен модул споменат в горният пост , поздрави. Също така и на някаква схема ще се радвам
I'm slowly drifting


33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани