Проблем с м50б20 ванос
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Проблем с м50б20 ванос
Здравейте колеги,колата ми е е36 компакт със садено м50б20 ванос със сименс електроника(МS 40.1).
Проблема ми е че като е студена работи сравнително добре,обаче стопли ли започва да мени силно оборотите и ако не подам газ гасне ведната.
Помислих си че е датчик на коляновия вал,смених го,обаче не се оправи.
Закачих я на диагностика и ми показва дебитомера като грешка(също така и ламбда сонда и клапанчето за бензиновите пари,но без тях е работила винаги).Имах дебитомер,смених го и пак не се оправи,вземах още един и пак не изчезва грешката.И трите дебитомера съм сигурен че са здрави и ми дават напълно еднакви стойности.
Реших че проблема е в компютъра,отворих го да го видя и едната му платка беше побеляля,цялата беше в окиси,изчистих ги,обаче пак няма подобрение,изкарва си ми постоянна грешка дебитомер.
Днес вземах друг компютър,абсолютно същия,но и при него изкарва същите грешки 1:1.
Закачих клапанчето на бензиновите пари и ми остана като грешки дебитомер и ламбда сонда,обаче както казах без ламбда сонда е работила винаги и не е имало никакъв проблем.
Моля помагайтe какъв може да бъде проблема да ми изкарва постоянно този дебитомер като грешка,опитах да го откача от кабела,малко се подобрява работата.При напълно откачен от буксата дебитомер пак го изкарва като грешка на INPA,обаче пишеше нещо друго,мога пак да направя снимка ако ще помогне
Прилагам снимка какво ми показва при диагностика с INPA!

Проблема ми е че като е студена работи сравнително добре,обаче стопли ли започва да мени силно оборотите и ако не подам газ гасне ведната.
Помислих си че е датчик на коляновия вал,смених го,обаче не се оправи.
Закачих я на диагностика и ми показва дебитомера като грешка(също така и ламбда сонда и клапанчето за бензиновите пари,но без тях е работила винаги).Имах дебитомер,смених го и пак не се оправи,вземах още един и пак не изчезва грешката.И трите дебитомера съм сигурен че са здрави и ми дават напълно еднакви стойности.
Реших че проблема е в компютъра,отворих го да го видя и едната му платка беше побеляля,цялата беше в окиси,изчистих ги,обаче пак няма подобрение,изкарва си ми постоянна грешка дебитомер.
Днес вземах друг компютър,абсолютно същия,но и при него изкарва същите грешки 1:1.
Закачих клапанчето на бензиновите пари и ми остана като грешки дебитомер и ламбда сонда,обаче както казах без ламбда сонда е работила винаги и не е имало никакъв проблем.
Моля помагайтe какъв може да бъде проблема да ми изкарва постоянно този дебитомер като грешка,опитах да го откача от кабела,малко се подобрява работата.При напълно откачен от буксата дебитомер пак го изкарва като грешка на INPA,обаче пишеше нещо друго,мога пак да направя снимка ако ще помогне

Прилагам снимка какво ми показва при диагностика с INPA!

- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Проблем с м50б20 ванос
ми измери инсталацията към тоя дебитомер...
а между другото - нещо интересно. на по-новите ВАГ коли пише дебитомер и при проблем с маслената помпа, но не ми се влиза в подробности да ти обяснявам защо
при тебе не това - проследи инсталацията и си ввиж колата откъде дърпа въдух.
а между другото - нещо интересно. на по-новите ВАГ коли пише дебитомер и при проблем с маслената помпа, но не ми се влиза в подробности да ти обяснявам защо
при тебе не това - проследи инсталацията и си ввиж колата откъде дърпа въдух.
- XaH-kpyM
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Майна
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 1982 Corvette
- Детайли за колата: WBS...
Re: Проблем с м50б20 ванос
Щом се подобрява работата, като откачиш масметъра, значи проблем в инсталацията едва ли има.
Такива двигатели има колкото искаш, вземи от някой масметъра за проба и така. Не може да нямаш някой познат с такъв двигател.
Другото, 50лв е една сонда 2-ра ръчка. Сложи си. Не случайно германците са решили да я монтират......
Такива двигатели има колкото искаш, вземи от някой масметъра за проба и така. Не може да нямаш някой познат с такъв двигател.
Другото, 50лв е една сонда 2-ра ръчка. Сложи си. Не случайно германците са решили да я монтират......
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Проблем с м50б20 ванос
Мерих кабелите от дебитомера до компютъра и няма никъде прекъснато,всичко е идеално,проследявах ги,супер са.
Отделно че имах такава букса за дебитомер и я вързах директно на пиновете на компютъра,за да елиминирам евентуален проблем по оригиналната инсталация и пак няма подобрение,пак го отчита като грешка.Най-странното е че като извадя дебитомера от гофрето,но съм го закачил на кабела и като духна към него веднага гасне мотора,което значи че дебитомера работи и като усети по-голям приток на въздух реагира и пуска повече гориво и гаси мотора.
Както казах имам в момента 3 налични дебитомера с напълно еднакви стойности при мерене в мултицет,и трите са здрави.
Относно ламбда сондата-имам я,обаче буксата от към страната на мотора е отрязана,гледах схеми в ауто дата уж ги навързах както трябва,обаче не я отчита,може и да не е правилно свързана,от толкова много мотори никой колега не може да ми каже цветовете как са правилно свързани.
П.С Пропуснах да напиша че по някой път само ми дава като грешка и детонационния датчик на 1-3 цилиндър и си помислих че може от него да дава нещо на късо или към маса,откачих го за проба,обаче на диагностиката въобще не показа че е откачен
Към момента като грешки ми вади само дебитомер и ламбда сонда(както казах до сега винаги съм карал без нея и колата вървеше отлично).
Отделно че имах такава букса за дебитомер и я вързах директно на пиновете на компютъра,за да елиминирам евентуален проблем по оригиналната инсталация и пак няма подобрение,пак го отчита като грешка.Най-странното е че като извадя дебитомера от гофрето,но съм го закачил на кабела и като духна към него веднага гасне мотора,което значи че дебитомера работи и като усети по-голям приток на въздух реагира и пуска повече гориво и гаси мотора.
Както казах имам в момента 3 налични дебитомера с напълно еднакви стойности при мерене в мултицет,и трите са здрави.
Относно ламбда сондата-имам я,обаче буксата от към страната на мотора е отрязана,гледах схеми в ауто дата уж ги навързах както трябва,обаче не я отчита,може и да не е правилно свързана,от толкова много мотори никой колега не може да ми каже цветовете как са правилно свързани.
П.С Пропуснах да напиша че по някой път само ми дава като грешка и детонационния датчик на 1-3 цилиндър и си помислих че може от него да дава нещо на късо или към маса,откачих го за проба,обаче на диагностиката въобще не показа че е откачен
Към момента като грешки ми вади само дебитомер и ламбда сонда(както казах до сега винаги съм карал без нея и колата вървеше отлично).
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Проблем с м50б20 ванос
Колеги помагайте да открия този проблем,мерих инсталацията всичко е наред.Двигателя беше автоматик и имаше инсталация и за автоматик,изрязах я цялата,за да не ми дава някъде тя на късо,остана само моторната инсталация и пак ми показва като грешка само дебитомер и ламбда.Странното е че на дебитомера като му духна вътре на жичката и веднага колата угасва,следователно работи.
Поръчах друга електроника за мотора пак от м50б20 ванос,обаче си мисля че едва ли ще е в нея проблема.
Имам чувството че може да е някаква обща грешка,ако друг датчик ми прави беля да ми го отчита по някакъв начин като дебитомер....
Поръчах друга електроника за мотора пак от м50б20 ванос,обаче си мисля че едва ли ще е в нея проблема.
Имам чувството че може да е някаква обща грешка,ако друг датчик ми прави беля да ми го отчита по някакъв начин като дебитомер....

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Проблем с м50б20 ванос
Смених цялата моторна инсталация с друга в перфектно здраве без нищо рязано по нея.Има си и букса за ламбда сонда(моята нямаше).
Отново ми показва като грешки дебитомер и ламбда сонда.По едно време ми изкара като грешка measuring ignition resistance което не мога да си го преведа точно какво означава.
Помогнете да го реша този проблем,предполагам че е някой датчик и ми дава някаква обща грешка.
Тук в тоя форум няма ли хора с диагностика които да са имали подобен проблем,знам че и много от колегите имат сервизи,помогнете!
Отново ми показва като грешки дебитомер и ламбда сонда.По едно време ми изкара като грешка measuring ignition resistance което не мога да си го преведа точно какво означава.
Помогнете да го реша този проблем,предполагам че е някой датчик и ми дава някаква обща грешка.
Тук в тоя форум няма ли хора с диагностика които да са имали подобен проблем,знам че и много от колегите имат сервизи,помогнете!
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Проблем с м50б20 ванос
я пробвай с друго ECU и цитирай грешката на сондата
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Проблем с м50б20 ванос
Пробвах вече 3 дебитомера и 2 ЕКУ-та,следмалко пак ще я закача и ще снимам грешките
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Проблем с м50б20 ванос
Потърси Пепи , ника му е zvetiko.
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Проблем с м50б20 ванос
Установих че подгрева на ламбда сондата е изгорял,но мисля че като си загрее мотора пак си я отчита.
Смених бобините и лулите че бяха напукани,но подобрение няма.
Станаха и някакви други аномалии с тази нова моторна инсталация,температурата на таблото или не показва нищо или е в червеното,дори и да е махната буксата от темп.датчик пак прави мизерии.
Прикачвам всякакви възможни снимки и грешки от диагностиката,всичко оградено в червено са удивиделни знаци(!) от живите данни,колкото повече стопля колата толкова повече стават удивителните!








Смених бобините и лулите че бяха напукани,но подобрение няма.
Станаха и някакви други аномалии с тази нова моторна инсталация,температурата на таблото или не показва нищо или е в червеното,дори и да е махната буксата от темп.датчик пак прави мизерии.
Прикачвам всякакви възможни снимки и грешки от диагностиката,всичко оградено в червено са удивиделни знаци(!) от живите данни,колкото повече стопля колата толкова повече стават удивителните!








- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с м50б20 ванос
От скрийшотовете, доколкото може да се разсъждава само върху тях, ламбда сондата или "това, което е останало от нея" подава информация за бедна смес, ДМЕ я обогатява и оборотите тръгват нагоре, след, което ДМЕ вижда, че се различават от софтуерно зададените и със стъпковото моторче ги намалява, после всичко започва от начало. Но за да е това разсъждение 100% коректно трябва да се види сигнала и показанията на сондата с нещо различно от INPA и при различно натоварване на двигателя.
MAF сенсора се вижда на няколко места, че е проблемен и с неправилна стойност на празни обороти.
Най-вероятно има дефектирала бобина, но трябва да се види сигнала им.
Напрежението на TPS не може да е 0V.
Ignition angle със стойност 43.15 звучи повече от странно.
MAF сенсора се вижда на няколко места, че е проблемен и с неправилна стойност на празни обороти.
Най-вероятно има дефектирала бобина, но трябва да се види сигнала им.
Напрежението на TPS не може да е 0V.
Ignition angle със стойност 43.15 звучи повече от странно.
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Проблем с м50б20 ванос
След смяна на моторната инсталация днес успях без проблем да направя диагностика с ДИС!
Прилагам снимки от диагностиката,снимал съм подробно.






[imghttp://prikachi.com/images/753/7209753x.jpg][/img]







Прилагам снимки от диагностиката,снимал съм подробно.






[imghttp://prikachi.com/images/753/7209753x.jpg][/img]







- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с м50б20 ванос
След новата поредица от снимки- мас сенсора и ламбда сондата трябва да се сменят/преди това на мас сенсора е добре да се прозвънят проводниците му/ . Трябва да се провери масата на бобините и да се види как протича запалването в цилиндрите. ТПС- са изглежда добре, но все пак трябва да се провери сигнала му при неколкократно натискане и отпускане на педала на газта.
- uricatoli
- Зайо-Байо
-
- Мнения: 3048
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Руси
- Пол: Мъж
- Кара: Пръскан кенеф
- Мечтае да кара: Мка комби
- Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..
Re: Проблем с м50б20 ванос
XaH-kpyM написа:Другото, 50лв е една сонда 2-ра ръчка. Сложи си. Не случайно германците са решили да я монтират......
2ра ръчичка пак ще е такава.. нова с отстъпката е 51лв

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с м50б20 ванос
uricatoli написа:XaH-kpyM написа:Другото, 50лв е една сонда 2-ра ръчка. Сложи си. Не случайно германците са решили да я монтират......
2ра ръчичка пак ще е такава.. нова с отстъпката е 51лвА иначе ако тя е отказала ще има играене в оборотите и ще гори повечко.. Огледай вакумите да не смуче въздух..
Нова с отстъпка за 51лв. и вероятността нищо да не се получи е голяма- за мен по-добрият вариант е оригинална, втора ръка, като и се провери сигнала. В зависимост от дефекта на сондата е и поведението на двигателя- може да мени обороти, може и да не мени, може да не му достига гориво, може да се дави от излишно гориво, за горенето в повече е ясно.
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани