Тропане и вибрация във волана

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Тропане и вибрация във волана

Мнение от zafirovp » 07 Фев 2014, 23:52

Здравейте,
от доста време се усеща едно тропане и почукване във волана. Тези дни смених двата носача, понеже бяха разбити. Няколко човека гледаха биалетките и не забелязаха луфт. И все пак, колата продължава да тропа. Другото, което ми казаха е луфт във рейката, но тя даже не тече, а при бърза скорост, колата се движи напред без отклонения. Карал съм кола със голям луфт във волана и при скорост от 100 км карах като пиян.

Утре смятам да махна цялата стабилизираща щанга и да покарам 10-15 минути по павета без нея. Мислите ли, че това може да навреди на окачването, понеже тази седмица смених доста и не искам да ги сефтосам толкова бързо. Ако няма промяна, направо да сменям рейката или да търся другаде проблема.


ПС: Няколко човека я гледаха и не се откри проблема, моля помагайте.

Колата е 318Ti със късите биалетки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от Dirty M5 driveR » 08 Фев 2014, 0:08

Няма проблем да караш без щангата. Хлопането ясно - някъде има луфт. Но я опиши вибрацията каква е, защото тя може да е от гуми или джанти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от GecataBMW-E46 » 08 Фев 2014, 0:12

Щом чука във волана,най-вероятно е рейката нищо,че не тече тва не е фактор,че е разбита.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от zafirovp » 08 Фев 2014, 0:24

Вибрация не е точно, по-скоро почукване по волана и то съвсем леко доловимо.

Може и да греша, но ако е рейка или джанти ще се усеща винаги и най-вече при бърза скорост. Според мен, луфт във волана се хваща със висока скорост, понеже тогава корекцията във волана е минимална, а всякакъв луфт ще изкарва колата от права траектория.

Сега се сетих да добавя, че съм сменил вътрешни и външни накрайници преди няколко дни.

Sent from my SM-T210 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 7.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от Hadjy » 08 Фев 2014, 8:26

Здравей колега,
Погледни темата в форума : Чукане в рейката - отстраняване
Колегата е обяснил подробно.
Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 8.08.2012
Местоположение: Пловдив
Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
Мечтае да кара: e31
Детайли за колата: малко по-различна

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от kichuka » 08 Фев 2014, 14:31

Смених накрайници, шарнири , тампони носач, амортисьори. Биалетките 2 пъти ходя да ги гледат и са перфектни. Гумите са балансирани. Колата с над 70-80км почва да вибрира във волана. Тропа само ако карам с до 20км/ч и то е едно хлопане. Два пъти в два сервиза я гледат и ми казаха, че е рейката, а тя нито тече нито нищо просто явно гребена се е износил. Така, че колега не е задължително да тече рейката за да е скапана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от zafirovp » 08 Фев 2014, 17:45

Току що забелязах същото чукане когато въртя волана на място. Значи е рейка, сега остава да разбера какво точно и има. Изключвам да има луфт, карал съм кола със луфт във волана доста време и знам как е. Тези дни ще сваля корите да видя, дали не е от карето. Други идеи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от GecataBMW-E46 » 08 Фев 2014, 17:56

zafirovp написа:Току що забелязах същото чукане когато въртя волана на място. Значи е рейка, сега остава да разбера какво точно и има. Изключвам да има луфт, карал съм кола със луфт във волана доста време и знам как е. Тези дни ще сваля корите да видя, дали не е от карето. Други идеи.

От гребена на смотаната рейка е,не мога да разбера защо продължаваш да тъсиш под вола теле и какво каре те гони отпред при кола със задно,единствено имаш шарнирна зглобка между волана и рейката. :dunno: :dunno: на рейката не и е нужно да има стабилен луфт и да лопа волана наляво надясно кат откачен,че тогава чак да земе да тропа.

ПП.Единствено можеш да погледнеш тампоните на макферсоните ама там няма да се осеща във волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от SPEED_GABROVO » 08 Фев 2014, 19:53

GecataBMW-E46 написа:
zafirovp написа:Току що забелязах същото чукане когато въртя волана на място. Значи е рейка, сега остава да разбера какво точно и има. Изключвам да има луфт, карал съм кола със луфт във волана доста време и знам как е. Тези дни ще сваля корите да видя, дали не е от карето. Други идеи.

От гребена на смотаната рейка е,не мога да разбера защо продължаваш да тъсиш под вола теле и какво каре те гони отпред при кола със задно,единствено имаш шарнирна зглобка между волана и рейката. :dunno: :dunno: на рейката не и е нужно да има стабилен луфт и да лопа волана наляво надясно кат откачен,че тогава чак да земе да тропа.

ПП.Единствено можеш да погледнеш тампоните на макферсоните ама там няма да се осеща във волана.

:mhihi: Ти си ми идол,направо ме сцепваш,как го измисли това шарнирна сглопка,само на колите с предно ли има каре :mhihi: ,ама си ми един мамин хубавец,спомням си в оная тема с избилата тапа на блока,как съветваше да огледа добре,да не би да е спукал глава :mhihi: ,тя така се проверява глава за пукнатини,като е на колата,мани ги тия заблудените дето ги свалят и им прилагат различни методи за откриването на проблема.Вярно,че далеч не съм компетентен ,ама твоето разбива от всякъде,извинявам се на автора на темата за поста ми,ама не се сдържах. :mhihi:
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от Dirty M5 driveR » 08 Фев 2014, 20:23

:mhihi: Ако не друго, то поне сериозно се забавляваме...

Въпросната сглобка долу при рейката се нарича карданен съединител, или т.н. шарнир на Хук. Каре му викаме ние... но не е много правилно. Естествено като отидеш на магазина не казваш "Дайте ми един карданен съединител", щото никой няма да вдене за какво иде реч. Въпросният елемент съвсем лесно може да се провери дали е за смяна - един клати волана, а друг си слага пръстите и усеща дали има луфт.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от zafirovp » 09 Фев 2014, 22:27

Днес свалих цялата стабилизираща щанга, и се оказа, че съм със оригиналните биалетки. И все пак след 200 к км са наред. Оказа се, че наистина тропането е от рейката. Гледах карето, но луфт не се усеща. Някой може ли да обясни как да проверя за куфт на карето и ако няма, дали да пробвам първо със затягане на буталото на рейката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от zafirovp » 10 Фев 2014, 14:51

До сега пак се блещих пред волана. Оказа се, че тропа независимо дали гумите са прави или не. По пътя на логиката, ако има луфт от износване, той ще е само когато волана е изправен. Няма как на напълно навит волан да има луфт от износване на гребена. Кажете ако съм прав, да продължавам да търся проблема другаде.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от k-hristov » 18 Фев 2014, 20:51

zafirovp написа:До сега пак се блещих пред волана. Оказа се, че тропа независимо дали гумите са прави или не. По пътя на логиката, ако има луфт от износване, той ще е само когато волана е изправен. Няма как на напълно навит волан да има луфт от износване на гребена. Кажете ако съм прав, да продължавам да търся проблема другаде.

Когато най-после си ремонтираш рейката, може да ти изчезнат проблемите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Кара: E36 Coupe & E46 Coupe

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от djkita » 19 Фев 2014, 16:54

Защо не погледнеш и опорите отгоре (тампона на макферсона) :idea:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Тропане и вибрация във волана

Мнение от zafirovp » 12 Юли 2014, 0:44

Темата е малко стара, но проблема до сега си седи. Най-после рециклирах рейката понеже протече от всички възможни места. Бях сигрен, че проблемът е изчезнал, но не. Все още си тропа по павета. Някакви идеи от къде другаде може да е?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook