M43B18 DISA клапа :(

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

M43B18 DISA клапа :(

Мнение от petrashkov » 30 Дек 2013, 22:27

Здравейте колеги. Проблема е следния. След като колата поработи, кара се и загрее започнах да чувам едно тракане откъм всмукателните колектори. С помощта на статоскоп и малко нерви локализирах виновника като номер 6 на тази схема:
Изображение
Тракането се чува на празен ход, при форсиране заглъхва за малко и после продължава. Шума е като на хлабава пластмаса...
Опитах се да извадя клапата и да я разгледам но опира в АБС-а и не мога да я издърпам. Успях да си напъхам пръстите и се усеща хлабава, не се е откачила (засега)
Искам да попитам, как се лекува тая гад?
Има ли шанс да се е разхлабила и да може да се затегне или задължително да си търся нова преди да се захващам :kuku: :help:
От четеното във форумните теми разбрах, че там имало някакви винтчета и идеята да паднат никак не ми харесва.
И още един въпрос. На Е46 клапата същата ли е?
Критика се приема

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от GecataBMW-E46 » 30 Дек 2013, 22:37

Тая клапа се лекува само с нова или се обезглавява :mhihi: и се оставя само корпуса,втора ръка трудно се намира здрава и аз я търся,ако не намеря нещо читаво втора ръка ще трябва да се прежаля за нова,но иначе и без нея си върви не е кой знае ква разлика даже няма разлика.Вади се като я завъртиш към генератора и с другата ръка държиш клапата затворена за да не опира в колектора.

ПП.нова в м-кар е 460 лв горе долу,а тва колко мръвки и зоб са,според мен не си заслужава да се дадат толкова пари за 300 грама пласмаса :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от hacker4eto1 » 30 Дек 2013, 23:07

И за е46 цата е мисля към 470 лева и е различна поне за м52 и м54 мотора не е като тази :) и моята я усещам особено в купето докато позагрее нещо понатраква сякаш ....
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от petrashkov » 30 Дек 2013, 23:13

hacker4eto1 написа:И за е46 цата е мисля към 470 лева и е различна поне за м52 и м54 мотора не е като тази :) и моята я усещам особено в купето докато позагрее нещо понатраква сякаш ....


Вземаш един медицински статоскоп и леко доближаваш до клапата без да го опираш. 100% се чува когато е от там.
Ясно... значи освен смяната друго лечение няма :|
Критика се приема

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от GecataBMW-E46 » 31 Дек 2013, 1:42

petrashkov написа:
hacker4eto1 написа:И за е46 цата е мисля към 470 лева и е различна поне за м52 и м54 мотора не е като тази :) и моята я усещам особено в купето докато позагрее нещо понатраква сякаш ....


Вземаш един медицински статоскоп и леко доближаваш до клапата без да го опираш. 100% се чува когато е от там.
Ясно... значи освен смяната друго лечение няма :|

има бе как ше няма Изображение :mhihi: :mhihi:

режи и махай.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 13.07.2010
Местоположение: Гр. Свищов/В. Търново
Пол: Мъж
Кара: E34 520i
Мечтае да кара: BMW M Power

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от BMW 645ci » 31 Дек 2013, 3:40

Здравейте, колеги! При мен, също се беше разтракала DISA клапата, та и аз се бях разтърсил по разни форуми, как да я оправя. Един колега, от форума на Е46, ми предостави този линк -> http://e46club.ru/forumvb/viewtopic.php?f=47&t=8515 . Пише на руски, но има снимки с процедурата по "ремонта" и може да е полезно за някой. Според мен започва да трака, защото се получават луфтове в тази клапа, които могат да доведат до нейното разрушаване и попадане на частици в цилиндрите. :(
Честно казано, не помня моята как я ремонтирах, но целта ми беше да елиминирам луфтовете. От както се занимавах с DISA-та (преди 1 година и отгоре), повече не съм я чул да трака. Предполагам, това е само временно решение на проблема, но си струва да се опита, предвид цената за нова. :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от hacker4eto1 » 31 Дек 2013, 11:39

BMW 645ci написа:Здравейте, колеги! При мен, също се беше разтракала DISA клапата, та и аз се бях разтърсил по разни форуми, как да я оправя. Един колега, от форума на Е46, ми предостави този линк -> http://e46club.ru/forumvb/viewtopic.php?f=47&t=8515 . Пише на руски, но има снимки с процедурата по "ремонта" и може да е полезно за някой. Според мен започва да трака, защото се получават луфтове в тази клапа, които могат да доведат до нейното разрушаване и попадане на частици в цилиндрите. :(
Честно казано, не помня моята как я ремонтирах, но целта ми беше да елиминирам луфтовете. От както се занимавах с DISA-та (преди 1 година и отгоре), повече не съм я чул да трака. Предполагам, това е само временно решение на проблема, но си струва да се опита, предвид цената за нова. :yes:

403 Forbidden Другите колеги отваряте ли линкчето :confused:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 13.07.2010
Местоположение: Гр. Свищов/В. Търново
Пол: Мъж
Кара: E34 520i
Мечтае да кара: BMW M Power

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от BMW 645ci » 31 Дек 2013, 17:37

hacker4eto1 написа:
BMW 645ci написа:Здравейте, колеги! При мен, също се беше разтракала DISA клапата, та и аз се бях разтърсил по разни форуми, как да я оправя. Един колега, от форума на Е46, ми предостави този линк -> http://e46club.ru/forumvb/viewtopic.php?f=47&t=8515 . Пише на руски, но има снимки с процедурата по "ремонта" и може да е полезно за някой. Според мен започва да трака, защото се получават луфтове в тази клапа, които могат да доведат до нейното разрушаване и попадане на частици в цилиндрите. :(
Честно казано, не помня моята как я ремонтирах, но целта ми беше да елиминирам луфтовете. От както се занимавах с DISA-та (преди 1 година и отгоре), повече не съм я чул да трака. Предполагам, това е само временно решение на проблема, но си струва да се опита, предвид цената за нова. :yes:

403 Forbidden Другите колеги отваряте ли линкчето :confused:



Честно казано и на мен не ми го отваря от първия път, но след като цъкна на него 2-ри или 3-ти път - го отваря. Колега, пробвай няколко пъти. :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от petrashkov » 03 Яну 2014, 22:19

Такам. Тези дни ще се опитам да я ремонтирам. Само едно нещо искам да питам. Тази клапа на празен ход и на ниски обороти отворена ли седи? Или се затваря при палене и се отваря при някакви обороти?
Критика се приема

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от repibg » 03 Яну 2014, 23:29

така и не разбрах как се сваля тази диса.м43б16.от металните е.с металната скара отвън.
някой знае ли?

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 13.07.2010
Местоположение: Гр. Свищов/В. Търново
Пол: Мъж
Кара: E34 520i
Мечтае да кара: BMW M Power

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от BMW 645ci » 04 Яну 2014, 1:26

petrashkov написа:Такам. Тези дни ще се опитам да я ремонтирам. Само едно нещо искам да питам. Тази клапа на празен ход и на ниски обороти отворена ли седи? Или се затваря при палене и се отваря при някакви обороти?


Колега, според мен, седи отворена докато двигателя достигне около 4750 об./мин. (не съм напълно сигурен за оборотите). След достигане на тези обороти, клапата се затваря, за да скъси пътя на въздушния поток във всмукателния колектор към цилиндрите.


repibg написа:така и не разбрах как се сваля тази диса.м43б16.от металните е.с металната скара отвън.
някой знае ли?


Аз съм с пластмасовата DISA и свалянето е доста просто - развиват се 3 гайки и се вади. Около нея, по спомен мисля, че имаше едно/две снопчета с кабели, които трябва да се преместят настрани, за да може да излезе клапата. Също така, щеката за маслото е закрепена за клапата, затова и тя трябва да се дръпне настрани. Не вярвам при металната DISA да е по-различно свалянето. Колега, в линка по-нагоре има снимки с демонтажа, които ще ти помогнат относно свалянето на клапата. Успех :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от ~Мишо~ » 04 Яну 2014, 15:43

repibg написа:така и не разбрах как се сваля тази диса.м43б16.от металните е.с металната скара отвън.
някой знае ли?

Металната клапа не се сваля, поне не по конвенционалния начин.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от repibg » 04 Яну 2014, 22:49

~Мишо~ написа:
repibg написа:така и не разбрах как се сваля тази диса.м43б16.от металните е.с металната скара отвън.
някой знае ли?

Металната клапа не се сваля, поне не по конвенционалния начин.

здр,

доста се мъчих и не успях.бях свалил горните колекторни тръби.свалих и почистих инжекторите и клапана за маслените пари но така и не успях да махна перката-клапана на дисата.
и ся кво праим?няма ли начин ?искам да пробвам без диса заради загубата на ниските обороти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от ~Мишо~ » 05 Яну 2014, 1:17

Болтчетата с които е захваната металната клапа са подбити/развалцовани фабрично, за да ги свалиш трябва да се изпилят или строшат по някакъв начин. Оста излиза нагоре, след като се развие гайка в долната час при лостчето, махат се пружинки и втулки и остава отвор който трябва да се запуши. Проблема с връщането е в повторното закрепяне на клапата, при положение че с фабрично осигурените болтчета стават проблеми, аз лично не бих рискувал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: M43B18 DISA клапа :(

Мнение от Stanchev » 05 Яну 2014, 12:48

аз съм с пластмасовата и не излиза, опира в абс блока и до там, не стигат 4-5-6 см разтояние заради абс-а да излезне. :roll:
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook