M43B18 DISA клапа :(
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
M43B18 DISA клапа :(
Здравейте колеги. Проблема е следния. След като колата поработи, кара се и загрее започнах да чувам едно тракане откъм всмукателните колектори. С помощта на статоскоп и малко нерви локализирах виновника като номер 6 на тази схема:

Тракането се чува на празен ход, при форсиране заглъхва за малко и после продължава. Шума е като на хлабава пластмаса...
Опитах се да извадя клапата и да я разгледам но опира в АБС-а и не мога да я издърпам. Успях да си напъхам пръстите и се усеща хлабава, не се е откачила (засега)
Искам да попитам, как се лекува тая гад?
Има ли шанс да се е разхлабила и да може да се затегне или задължително да си търся нова преди да се захващам
От четеното във форумните теми разбрах, че там имало някакви винтчета и идеята да паднат никак не ми харесва.
И още един въпрос. На Е46 клапата същата ли е?

Тракането се чува на празен ход, при форсиране заглъхва за малко и после продължава. Шума е като на хлабава пластмаса...
Опитах се да извадя клапата и да я разгледам но опира в АБС-а и не мога да я издърпам. Успях да си напъхам пръстите и се усеща хлабава, не се е откачила (засега)
Искам да попитам, как се лекува тая гад?
Има ли шанс да се е разхлабила и да може да се затегне или задължително да си търся нова преди да се захващам


От четеното във форумните теми разбрах, че там имало някакви винтчета и идеята да паднат никак не ми харесва.
И още един въпрос. На Е46 клапата същата ли е?
Критика се приема
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: M43B18 DISA клапа :(
Тая клапа се лекува само с нова или се обезглавява
и се оставя само корпуса,втора ръка трудно се намира здрава и аз я търся,ако не намеря нещо читаво втора ръка ще трябва да се прежаля за нова,но иначе и без нея си върви не е кой знае ква разлика даже няма разлика.Вади се като я завъртиш към генератора и с другата ръка държиш клапата затворена за да не опира в колектора.
ПП.нова в м-кар е 460 лв горе долу,а тва колко мръвки и зоб са,според мен не си заслужава да се дадат толкова пари за 300 грама пласмаса

ПП.нова в м-кар е 460 лв горе долу,а тва колко мръвки и зоб са,според мен не си заслужава да се дадат толкова пари за 300 грама пласмаса

- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: M43B18 DISA клапа :(
И за е46 цата е мисля към 470 лева и е различна поне за м52 и м54 мотора не е като тази
и моята я усещам особено в купето докато позагрее нещо понатраква сякаш ....

- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
Re: M43B18 DISA клапа :(
hacker4eto1 написа:И за е46 цата е мисля към 470 лева и е различна поне за м52 и м54 мотора не е като тазии моята я усещам особено в купето докато позагрее нещо понатраква сякаш ....
Вземаш един медицински статоскоп и леко доближаваш до клапата без да го опираш. 100% се чува когато е от там.
Ясно... значи освен смяната друго лечение няма

Критика се приема
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: M43B18 DISA клапа :(
petrashkov написа:hacker4eto1 написа:И за е46 цата е мисля към 470 лева и е различна поне за м52 и м54 мотора не е като тазии моята я усещам особено в купето докато позагрее нещо понатраква сякаш ....
Вземаш един медицински статоскоп и леко доближаваш до клапата без да го опираш. 100% се чува когато е от там.
Ясно... значи освен смяната друго лечение няма
има бе как ше няма



режи и махай.
- BMW 645ci
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 13.07.2010
- Местоположение: Гр. Свищов/В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M Power
Re: M43B18 DISA клапа :(
Здравейте, колеги! При мен, също се беше разтракала DISA клапата, та и аз се бях разтърсил по разни форуми, как да я оправя. Един колега, от форума на Е46, ми предостави този линк -> http://e46club.ru/forumvb/viewtopic.php?f=47&t=8515 . Пише на руски, но има снимки с процедурата по "ремонта" и може да е полезно за някой. Според мен започва да трака, защото се получават луфтове в тази клапа, които могат да доведат до нейното разрушаване и попадане на частици в цилиндрите.
Честно казано, не помня моята как я ремонтирах, но целта ми беше да елиминирам луфтовете. От както се занимавах с DISA-та (преди 1 година и отгоре), повече не съм я чул да трака. Предполагам, това е само временно решение на проблема, но си струва да се опита, предвид цената за нова.

Честно казано, не помня моята как я ремонтирах, но целта ми беше да елиминирам луфтовете. От както се занимавах с DISA-та (преди 1 година и отгоре), повече не съм я чул да трака. Предполагам, това е само временно решение на проблема, но си струва да се опита, предвид цената за нова.


- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: M43B18 DISA клапа :(
BMW 645ci написа:Здравейте, колеги! При мен, също се беше разтракала DISA клапата, та и аз се бях разтърсил по разни форуми, как да я оправя. Един колега, от форума на Е46, ми предостави този линк -> http://e46club.ru/forumvb/viewtopic.php?f=47&t=8515 . Пише на руски, но има снимки с процедурата по "ремонта" и може да е полезно за някой. Според мен започва да трака, защото се получават луфтове в тази клапа, които могат да доведат до нейното разрушаване и попадане на частици в цилиндрите.![]()
Честно казано, не помня моята как я ремонтирах, но целта ми беше да елиминирам луфтовете. От както се занимавах с DISA-та (преди 1 година и отгоре), повече не съм я чул да трака. Предполагам, това е само временно решение на проблема, но си струва да се опита, предвид цената за нова.
403 Forbidden Другите колеги отваряте ли линкчето

- BMW 645ci
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 13.07.2010
- Местоположение: Гр. Свищов/В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M Power
Re: M43B18 DISA клапа :(
hacker4eto1 написа:BMW 645ci написа:Здравейте, колеги! При мен, също се беше разтракала DISA клапата, та и аз се бях разтърсил по разни форуми, как да я оправя. Един колега, от форума на Е46, ми предостави този линк -> http://e46club.ru/forumvb/viewtopic.php?f=47&t=8515 . Пише на руски, но има снимки с процедурата по "ремонта" и може да е полезно за някой. Според мен започва да трака, защото се получават луфтове в тази клапа, които могат да доведат до нейното разрушаване и попадане на частици в цилиндрите.![]()
Честно казано, не помня моята как я ремонтирах, но целта ми беше да елиминирам луфтовете. От както се занимавах с DISA-та (преди 1 година и отгоре), повече не съм я чул да трака. Предполагам, това е само временно решение на проблема, но си струва да се опита, предвид цената за нова.
403 Forbidden Другите колеги отваряте ли линкчето
Честно казано и на мен не ми го отваря от първия път, но след като цъкна на него 2-ри или 3-ти път - го отваря. Колега, пробвай няколко пъти.


- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
Re: M43B18 DISA клапа :(
Такам. Тези дни ще се опитам да я ремонтирам. Само едно нещо искам да питам. Тази клапа на празен ход и на ниски обороти отворена ли седи? Или се затваря при палене и се отваря при някакви обороти?
Критика се приема
- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: M43B18 DISA клапа :(
така и не разбрах как се сваля тази диса.м43б16.от металните е.с металната скара отвън.
някой знае ли?
някой знае ли?
- BMW 645ci
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 13.07.2010
- Местоположение: Гр. Свищов/В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M Power
Re: M43B18 DISA клапа :(
petrashkov написа:Такам. Тези дни ще се опитам да я ремонтирам. Само едно нещо искам да питам. Тази клапа на празен ход и на ниски обороти отворена ли седи? Или се затваря при палене и се отваря при някакви обороти?
Колега, според мен, седи отворена докато двигателя достигне около 4750 об./мин. (не съм напълно сигурен за оборотите). След достигане на тези обороти, клапата се затваря, за да скъси пътя на въздушния поток във всмукателния колектор към цилиндрите.
repibg написа:така и не разбрах как се сваля тази диса.м43б16.от металните е.с металната скара отвън.
някой знае ли?
Аз съм с пластмасовата DISA и свалянето е доста просто - развиват се 3 гайки и се вади. Около нея, по спомен мисля, че имаше едно/две снопчета с кабели, които трябва да се преместят настрани, за да може да излезе клапата. Също така, щеката за маслото е закрепена за клапата, затова и тя трябва да се дръпне настрани. Не вярвам при металната DISA да е по-различно свалянето. Колега, в линка по-нагоре има снимки с демонтажа, които ще ти помогнат относно свалянето на клапата. Успех


- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: M43B18 DISA клапа :(
repibg написа:така и не разбрах как се сваля тази диса.м43б16.от металните е.с металната скара отвън.
някой знае ли?
Металната клапа не се сваля, поне не по конвенционалния начин.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: M43B18 DISA клапа :(
~Мишо~ написа:repibg написа:така и не разбрах как се сваля тази диса.м43б16.от металните е.с металната скара отвън.
някой знае ли?
Металната клапа не се сваля, поне не по конвенционалния начин.
здр,
доста се мъчих и не успях.бях свалил горните колекторни тръби.свалих и почистих инжекторите и клапана за маслените пари но така и не успях да махна перката-клапана на дисата.
и ся кво праим?няма ли начин ?искам да пробвам без диса заради загубата на ниските обороти.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: M43B18 DISA клапа :(
Болтчетата с които е захваната металната клапа са подбити/развалцовани фабрично, за да ги свалиш трябва да се изпилят или строшат по някакъв начин. Оста излиза нагоре, след като се развие гайка в долната час при лостчето, махат се пружинки и втулки и остава отвор който трябва да се запуши. Проблема с връщането е в повторното закрепяне на клапата, при положение че с фабрично осигурените болтчета стават проблеми, аз лично не бих рискувал.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: M43B18 DISA клапа :(
аз съм с пластмасовата и не излиза, опира в абс блока и до там, не стигат 4-5-6 см разтояние заради абс-а да излезне. 


22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани