13.2V на нов акумулатор във покой

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от zafirovp » 14 Ное 2013, 21:59

Здравейте,
взех си наскоро акумулатор Монбат 75 Ah, необслужваем. Във покой след 1 час престой седи на 13.1-2 V. Алтернатора ми зарежда на 14.6 без нищо включено. Със всички консуматори ми сваля на 14. Проблем ли е това? Струва ми се, че 13.1 V са доста, даже и за нов акумулатор, но ми се иска да се информирам преди да ходи за преглед.

ПС: Нека само да не обсъждаме марки на акумулатори. По принцип и аз робувам на марките, но след като един Bosch за 200 лв се скапа за 2 години правилна експлоатация, реших да си купувам супер обикновени акумулатори със по-висок ампераж.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: 13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от stony1 » 14 Ное 2013, 22:13

zafirovp написа:Здравейте,
взех си наскоро акумулатор Монбат 75 Ah, необслужваем. Във покой след 1 час престой седи на 13.1-2 V. Алтернатора ми зарежда на 14.6 без нищо включено. Със всички консуматори ми сваля на 14. Проблем ли е това? Струва ми се, че 13.1 V са доста, даже и за нов акумулатор, но ми се иска да се информирам преди да ходи за преглед.

ПС: Нека само да не обсъждаме марки на акумулатори. По принцип и аз робувам на марките, но след като един Bosch за 200 лв се скапа за 2 години правилна експлоатация, реших да си купувам супер обикновени акумулатори със по-висок ампераж.


Акумулаторът представлява 6 последователно свързани клетки. Всяка клетка е еквивалент на две клетки от по 1,2V. Така една клетка е 2,4V. Като събреш шестте клетки 6х2,4=14,4V. Един акумулатор зареден на 100% трябва да дава напрежение 14,4V. При акумулаторите освен външните консуматори има и процес на саморазряд, който се дължи на отложените в акумулатора соли. Колкото по-малко са солите толкова по-малки са вътрешните загуби в акумулатора. При нов акумулатор саморазрядът трябва да е минимален.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: 13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от DiGital » 14 Ное 2013, 22:40

Забравяте за 14,4в. 12,6в е нормалното напрежение при >90% заряд. Пробвай с друг волтметър да измериш. Тия китайските от 5леа не мерят точно, може дати показва с +0,2-3в отгоре и дате бърка!
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: 13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от zafirovp » 14 Ное 2013, 22:49

Мутимеръра си е верен, проверявам го, със една батерия за електронна цигара. На нея изписва същото напрежение както и на мултицета. И аз знам, че 12.5-6 е нормалния заряд във покой на акумулатор, утре сутринта ще го видя как е.

Проблемът е, че DRL модула ми е направен да включва фаровете на над 13.2 V и сега си мисли, че алтернатора зарежда и фаровете ми седят включени. :banghead:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: 13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от b00st » 14 Ное 2013, 23:33

Е остави го така вечерта, светлината ще го разреди на 13 и ще спре. Просто акумулатора ти е чисто нов, като покараш малко особено сега в студовете мисля няма да има драма. Пък и кво, това е като follow me home, хората пари дават за такива екстри :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: 13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от zafirovp » 15 Ное 2013, 0:01

И това е така. Много тъпо се получи като един съсед, се обади, че съм на габарити и аз му отговорих, че си е нормално. :kuku:

Добре, че след 10-15 мин напрежението пада и модула изключва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: 13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от steeN » 15 Ное 2013, 0:22

Според мен на неправилното място търсите проблема. Проблема е модула и този дето го е мислил :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: 13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от zafirovp » 15 Ное 2013, 0:58

Идеята на този модул е да жали акумулатора. От доста време съм със него и съм доволен. От както сложих новия акумулатор е така.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: 13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от metodi80 » 16 Ное 2013, 17:35

b00st написа:Е остави го така вечерта, светлината ще го разреди на 13 и ще спре. Просто акумулатора ти е чисто нов, като покараш малко особено сега в студовете мисля няма да има драма. Пък и кво, това е като follow me home, хората пари дават за такива екстри :mhihi:

Абсолютно правилно ! Всеки нов акумулатор държи стабилен заряд поне вървите една две седмици (но както казва b00st , сега в студовете ще се саморазрежда по -бързо , а с времето ще започне да работи както всяка батерия ... първите няколко цикъла на саморазряд са доста бавни , все пак е нов акумулатор - бързо поема заряда от алтернатора и бавно се разрежда .)

steeN написа:Според мен на неправилното място търсите проблема. Проблема е модула и този дето го е мислил :)

Ти па много знаеш :!:
Проблеми в модула няма , нито в "този" , дето го е мислил ! Фабрично вградения модул също изключва на 13.2 ! Това напрежение е наложено като "стандартно" за гасене на модулите за дневни светлини ! Обяснил съм подробно в темата за модула, поместил съм схеми с вариянти за монтаж (споменавам го и на всеки колега , който е купил модул от мен), за да се избегне този "ефект" , особено за колегите с нови акумулатори , както е колегата zafirovp , то просто трябва да свърже захранването на модула , не директно към акумулатора , а на плюс след контакт ! Друг е въпроса , че повечето колеги предпочитат да свържат директно към акумулатора , защото е по -лесен вариянт за монтаж ... в общия случай няма проблем , понеже заряда на батерията бързо пода под 13.2(това е съвсем нормално за експлоатирана батерия). Пак подчертавам , който иска да избегне ефекта - "изпрати ме до вкъщи" и особено ако е с нов акумулатор , просто да си свърже модула на + след контакт , това е .....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: 13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от steeN » 16 Ное 2013, 19:08

Е не бях много далече, не този дето го е мислил, а този дето го е монтирал... човека беше тръгнал да мери акумулатори и т.н.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: 13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от zafirovp » 16 Ное 2013, 19:54

Все още си седят включени, но вече за по-кратко време. И съседите спряха да ме търсят, за да ми кажат да си изключа фаровете.:D Модула си работи супер, просто от време на време ме подсеща, че имам проблем със алтернатора. Скоро и този проблем ще се отстрани.

Благодаря на всички за отговорите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: 13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от stony1 » 16 Ное 2013, 22:29

Мето, фабричното реле за дневните светлини при Е36 се активира при контакт и не изключва при 13,2V. Аз съм го тествал и до 10V работи и по никакъв начин не зависи от работата на алтернатора. Направено е така, защото ако нещо се случи по време на движение, алтернаторът спре да зарежда и трябва да стигнеш до близък сервиз или място където да отбиеш, дневните светлини да продължат да светят.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: 13.2V на нов акумулатор във покой

Мнение от b00st » 16 Ное 2013, 22:42

stony1 написа:Мето, фабричното реле за дневните светлини при Е36 се активира при контакт и не изключва при 13,2V. Аз съм го тествал и до 10V работи и по никакъв начин не зависи от работата на алтернатора. Направено е така, защото ако нещо се случи по време на движение, алтернаторът спре да зарежда и трябва да стигнеш до близък сервиз или място където да отбиеш, дневните светлини да продължат да светят.

Те дневните светлини като продължат да светят това автоматично ти намаля технически шансовете да стигнеш до където и да е?

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook