М52В28 Огромен разход на масло

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Joro_Paveto » 11 Ное 2013, 19:17

Здравейте колеги, от месец се боря с един М52В28.
Смених моя В20 с В28, който беше с конзолата на масления филтър с пластмасовата капачка. Оказа се, че маркуча на рейката от хидравличната помпа не става на помпата на "новия" мотор и затова прехвърлих маслената конзола и хидравличната помпа от В20. Както и клапана за картерните газове беше тотално запушен - смених го заедно с маркучите от капака на клапаните, както и тръбата с пръчката за маслото. Защотот тази на В28 беше запушена.
Двигателя запали, но след като позагря започна да мирише на изгоряло масло и при подаване на газ дори и до 2000 оборота да припуква в ауспуха и да излиза доста син пушек. Това е с дебитомера, компютъра, рейката с дюзите и ламбда сондите от В28.
Започнах, да търся проблема в горивото заради гърмежите в ауспуха - смених дюзите с тези от В20 - без промяна. Сложих дебитомера от Б20 пак нищо. Сложих и компютъра от В20 и пак същото пукане и кълба син дим.
Купих ново гофре от дебитомера до дросела за В28, защото старото беше скъсано. В момента колата е с компютъра от В20, дебитомер и дюзи от В28. Имам карсофт и там всичко изглежда ок, не записва грешки освен ламбда сондите достигнали своя лимит.
Закарах я на газ анализатор и СО е в границите 0,29%, но НС е високо 334 при норма 100PPM. Това е заради детонациите, а те в следствие на лошо запалване или механичен проблем в мотора.
Ламбда сондите ми работят въпреки многото детонации и отчита същото каквото и газ анализаторът.
Замерих и компресия - загрях колата до работна температура, обаче докато махна свещите и изчакам още някой да върти на стартер, охлаждащата течност изстина до около 65 -70градуса. Компресията на 5 цилиндъра беше 11.2, а на посления 6-ти 10.9. А и забравих да откача бензиновата помпа, но това би трябвало само да влошава нещата.
Вчера смених и гарнитурата на капака на главата. Обаче пластмасовия капак имаше толкова много нагар, че беше невъзможно да се почисти и затова си сложих моя метален капак, заедно със съответната за него гарнитура.
Мотора имаше страшно много нагар и зверски утайки в картера в края ще приложа снимки. При пробата обаче всичко беше наред - мотора запали, работеше равномерно и най-важното като загря и го форсирах нямаше и помен от пушек.
За последните около 40-50 км тестово каране и работа на място докато се чудя какво може да му е станало на мотора, последния изгори 1.5л масло.
Като го запаля на студено мотора работи добре без да пуши докато не прехвърли 80 градуса и тогава започва якото пукане в ауспуха и след всяко пукане огромен облак син пушек. Пукането се чува когато пусна педала на газта без да изключвам от скорост - което признак за заминали гумички на клапаните, но говорим за 1.5л масло за 50км...
На диагностика с живи данни - температурния датчик отчита коректно, само ме притеснява Camshaft position се движи между -5 и -7 градуса. Гледах живи данни на други коли по нета и там се движи между 0 и -2 градуса. Но не знам дали това е проблема с маслото.
В момента се лутам между гумички на клапаните, запечени маслообиращи сегменти или по някакъв начин маслото да влиза през всмукателния колектор, защото той е силно омаслен, да не кажа направо пливнал в масло. Но там масло може да попадне само през клапана за картерните газове, а той е ОК.
Това, което ме терзае най-силно е защо при пробата преди да купя двигателя всичко беше ОК. А се скапа веднага след първото палене, мислех новото масло да е отмило част от боклуците и да е отворило луфтове в следствия износване, но двигателя започна да пуши още преди маслото "да се се качило от картера в главата" толкова бързо, образно казано.
Ето снимки на картера и на главата, и на клапана за картерните газове.
За съжаление тези неща от снимките нямаше как да ги разбера преди това. Вярвам, че и продавачът (доста коректен и уважаван член на форума няма как да е знаел) Другата събота ще дойде да види как е мотора, но дотогава искам да изчерпам и последните възможности за моя грешка или за някакъв периферен проблем, а не вътрешен на мотора.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от M10 » 11 Ное 2013, 20:20

Тоя мотор с грес ли е каран :shock:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от BABHOMED » 11 Ное 2013, 20:29

Колега измий,промий всичката тази гняс,този мотор прясно и качествено масло май не е виждал никога !
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от vladi_a_i » 11 Ное 2013, 20:30

Нищо чудно и да има запушване по маслените магистрали след такава гняс.Според мен е по добре да измиеш всичко и да пуснеш няква добавка да се измие мотора преди да почнеш да правиш каквото и да било :dunno:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от bum_bum » 11 Ное 2013, 20:33

Трудно може да се каже от какво е или поне на мен не ми идва смислен отговор за такава огромна загуба. При такава шитня вътре не е чудно с новото масло ако е било хубаво да са се откъртили разни карбонови парчета от нея и да са запушили някоя магистрала. Тъпото е, че добавки и качествени масла могат както да оправят нещата така и да запушат съвсем и да строшиш мотора накрая.

Мен ако питаш тоя мотор ако имаш вариант го върни. Дори и да нямаше никакви видими проблеми това е т.нар. sludge, което е признак за силно занемарен двигател и дори и да го постегнеш винаги ще е ташак докато не налееш една торба пари в него. Главата и да я оправиш остава блока, който както знаеш не подлежи на ремонт или поне не на такъв, който да стане качествено и за някаква разумна сума.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от BABHOMED » 11 Ное 2013, 20:33

С добавка няма да стане според мен.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от bum_bum » 11 Ное 2013, 20:37

Бе то ще стане ама трябва да смени и едно 3-4 масла за да отмият всичката свинщина. Пък то хубавото масло си тръгва от 150-тина лв и нагоре и някак си не се връзва сметката. Че да не се окаже после че като измие всичко мотора е тотал.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от BABHOMED » 11 Ное 2013, 20:48

Нали имаше и някакви варианти за промивка с бензин ли нафта ли какво беше,бях чувал такива слухове пълни се и се върти на стартер без гориво и свещи ..Не знам колко е вярно може и да са пълни глупости.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от bum_bum » 11 Ное 2013, 20:53

Има такъв вариант ама за мен е най-добре да се върне мотора, още повече щом е на човек от форума. Да не стане утре- той добре си беше пък ти с тоя бензин или нафта му разказа играта...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от BABHOMED » 11 Ное 2013, 21:06

Определено ако може да се върне ще е най-добре ! Колега опитай ако имаш такъв вариант,че си е набутвация и то здраво.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Joro_Paveto » 11 Ное 2013, 21:09

И аз размишлявах относно промивка или ръчно да измия всичко - обаче както вие казвате това е много рисковано и не искам да избързвам с подобни действия преди и продавача да види тези неща и работата на мотора.
В момента е с масло BMW 5W40. Точно от притеснение маслото да не отмие или откърти някое парче колата не се кара, а за малкото километри не съм вдигал повече от 3500 оборота.
Последния месец ми изтекоха очите да чета за подобни проблеми и решението е само едно разглобяване и измиване на всичко, при условие че блока е здрав. А блока според номера му е никасилов, а мотора е от Англия, а това е много рискована комбинация.
Четох за два случая на подобни мотори правени опити да се измият на място и после и двата са били със износени колянови валове и тотални ремонти. Точно поради откъртени частици.
Имаше страшно много други неща, които можеха да са причини за това му поведение и ги отстраних една по една - виското не работеше, термостата беше зацепил на отворено, клапана за картерните газове задръстен, картера го видяхте - реших, че след като отстраня всички тези малки подробности мотора ще си тръгне. Но вчера като видях какво е под капака на главата вече се отчаях, а и днеска след като я покарах 7 километра и нямаше промяна в поведението вече се изчерпах от положителни идеи...
Свещите всичките 6 са еднакво черни и омазани в масло. Няма две различни. Сложих други свещи и след половин час работа на мотора ги извадих абсолютно еднакво омазани и 6-те. Което за щастие изключи проблем в някой цилиндър и за огормно нещастие говори за един и същи проблем във всичките цилиндри.
Хубаво е, че темата създава дискусия положителното е, че от цялото четене и търсене на проблема научих много много нови неща, за съжаление по лошия начин.
Днес след разискване остана пак да се захвана за клапана за картерните газове и да изолирам цялата система и да видя какво ще се получи. Но това няма да реши проблема със наслояването. Ако мотора си остане при мен ни е да го оставя така ни да го промия - резултата ще е един и същ.
Последна промяна Joro_Paveto на 11 Ное 2013, 21:15, променена общо 1 път
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от maxpower » 11 Ное 2013, 21:14

Да точно това направи. Свали колектора и го изплакни колкото е възможно и откачи вентилацията да духа в атмосферата и виж как се държи. Също следи какво излиза от вентилацията. Обикновенно като е загрял леко дими от там- не плътна силна струя ами лек дим като то цигара.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Joro_Paveto » 11 Ное 2013, 21:19

От вентилацията дими в такт с мотора, но си е количество дим и според мен пара. Не е силна струя под налягане. Трябваше днеска на светло да направя клипче, но не се сетих.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от vladi_a_i » 11 Ное 2013, 21:21

Joro_Paveto написа:От вентилацията дими в такт с мотора, но си е количество дим и според мен пара. Не е силна струя под налягане. Трябваше днеска на светло да направя клипче, но не се сетих.

Но нали се сещаш,че навън е по-студено вече и може и да си понапушва доволно от там,все пак са изпарения от мотора..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от maxpower » 11 Ное 2013, 21:24

Отностно закъснението на смукателния вал, вариантите са няколко- или леко разтенгата верига, или някой ги е презацепвал. Знам, че някои двигатели са презацепвани от БМВ защото е имало оплакване от нестабилен празен ход, чрез леко закъснение на смукателния са го оправяли това.
Последна промяна maxpower на 11 Ное 2013, 21:30, променена общо 1 път
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook