Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- drebenj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 27.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: е36 coupe 98г.
- Мечтае да кара: ///М
Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
Здравейте колеги. Скоро си взех волан от е39 М с мултифункция.. ето този: http://prikachi.com/images/806/6103806Q.jpg
Стария волан на колата беше този: http://media.snimka.bg/s1/1386/029016561.jpg
Но когато викнах майстор да монтира волана, ми каза, че имало разлика в лентовия кабел и няма как да сложи лентовия кабел от волана с мултифункцията. Не знам каква е разликата, може би в буксите... Монтира ми волана, но със стария лентов кабел от предишния волан. Някой знае ли как мога да си свържа копчетата да ми светят и да мога евентуално да работя с музиката от волана. Музиката в колата не е оригинална... kenwood e.
Колата е е36 купе 320и 12.96
Стария волан на колата беше този: http://media.snimka.bg/s1/1386/029016561.jpg
Но когато викнах майстор да монтира волана, ми каза, че имало разлика в лентовия кабел и няма как да сложи лентовия кабел от волана с мултифункцията. Не знам каква е разликата, може би в буксите... Монтира ми волана, но със стария лентов кабел от предишния волан. Някой знае ли как мога да си свържа копчетата да ми светят и да мога евентуално да работя с музиката от волана. Музиката в колата не е оригинална... kenwood e.
Колата е е36 купе 320и 12.96
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
Няма начин да не става лентовия кабел, ако М волана от е39 е 97- 99г./не си спомням точно кой месец/, а щом е сложил стария ти лентов кабел от трилъчевия волан на е36, значи волана от е39 е правилния/лентовия му кабел е на волана, а не на кормилния прът/. Разлика в броя на проводниците естествено, че има, но те са за аудиото, темпомата и захранването на бутоните. За да управляваш радио СД-то ти трябва допълнителен модул, но само ако на задния панел на СД-то имаш вход remote in.
Re: Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
Аман от такива майстори. То на око ще го видиш сам. И както колегата казва - лентовия кабел се завива отзад с 3 винтчета на еврийска звезда и се вижда повече от ясно дали става. И разликата е, че ще имаш по-малко проводници, които липсват за мултифункциите...
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- drebenj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 27.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: е36 coupe 98г.
- Мечтае да кара: ///М
Re: Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
Да той сложи лентовия кабел от стария волан на новия. Буксите не били същите... не знам кои точно ?!?!? Възможно ли е да не става буксата за бега ?
- drebenj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 27.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: е36 coupe 98г.
- Мечтае да кара: ///М
Re: Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
Ето снимки на летовия кабел от мулти волана
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
Като гледам буксите, не виждам изобщо коя е различна спрямо твоята инсталация. Всичко трябва да е плъг енд плей, като само трябва да изведеш още три кабела от буксата под волана на твоята инсталация! А именно - лилав за плюс, черен за темпомат и бял за Айбъс. Но не е задължително ако не смяташ да ползваш мултито...
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
Какъв е този некадърен майстор? Колега, отивай да ти връща парите и напиши във форума кой е този хубостник, за да не страдат и други колеги. На този майстор трябва да му се забрани да доближава BMW и да му се скъса дипломата, ако изобщо има такава.
Сега кажи от лъде си, за да можем да помогнем. Не е трябвало да се сваля лентовия кабел, но вече е направено. Слагай лентовия кабел на мултиволана и няма да имаш проблем.
Сега кажи от лъде си, за да можем да помогнем. Не е трябвало да се сваля лентовия кабел, но вече е направено. Слагай лентовия кабел на мултиволана и няма да имаш проблем.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- drebenj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 27.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: е36 coupe 98г.
- Мечтае да кара: ///М
Re: Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
От Благоевград съм колеги. Майстора е от тези дето разбират от всичко... няма сервиз... на повикване е
Сигурно е видял, че ще останат висящи кабели и може би за това е сменил лентовия кабел и ми е казал така. Викнах го, понеже ме беше страх за бега и лентовия кабел да не съсипа нещо, но сега като видях за какво става въпрос, май не е нищо сложно... Иначе автопилот нямам на колата. Искам само да ми светнат копчетата и евентуално да сработя cd-to (kenwood) с бутоните за волумето. Това ми е идеята... хайде помагайте





Re: Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
Добро утро колега. Преди няколко дни бях на гости в Благоевград, около хотел Алфа
Ако знаех, щях да ти опроводя и нещата за нула време.
Значи за осветяването на бутоните е лесна работа! Но за аудиото трябва един адаптор за управление! Или оригинален, или да ти изработят! НО плеъра трябва да поддържа утравление от волан!!! Обърни се на лично към baitun и ще ти каже точно какво ти трябва за да тръгне кенууда. Но си приготви едни 50-100 лева в джоба за това!
Временно за да ти светят бутоните направи така. Огледай буксата под волана - бялата, в която влиза буксата с много проводници от лентовия кабел. На твоята букса отдолу трябва да имаш 6 гнезда, като 1 и 6то са ти с пинове съответно за маса и + за клаксона. Виж какви са и как изглеждат мъжките пинове да знаеш какъв да намериш. Ако трябва махни ограничителя и извади един да добиеш представа пълна. Лесно е, и става като махнех черния ограничител и с клечка за зъби в буталцето на пина натискаш и дърпаш да излезе...
Отиваш в магазин за електроника, или магазин за компютърни компоненти и си купуваш един FAN кабел или там за друга периферия. Въпроса е да уцелиш да има мъжки пинове с кабели и те ще ти кажат какви преходници имат като им обясняваш какво търсиш. Струват по лев-два и ще имаш поне 3-4 броя такива от един подобен компютърен кабел, след като го разкапсуловаш. Със сигурност имат и само пинове, но трябва после да запоиш или със специални крипмващи клещи да си направиш! Но става дълга и широка стига да искаш да е както трябва. За справка - 1 пин с 40см кабел в представителство на БМВ ти е 4 кинта
За 5 лева ще си купиш всякакви клемореди и пинове към 50 броя плюс някой метър кабел
Като си набавиш кабелче с пин правиш следното: Виждаш от буксата на лентовия кабел къде точно влиза лилавия в пин. На твоята букса, която идва с празен пин там - напъхваш мъжкия пин да влиза и контактува с лилавия кабел. Като направиш това, най-удобното и близко място за плюс в случая е да изведеш такъв и да светват копчетата при включване на габарити. Това по-добре, защото все още нямаш аудио работещо и няма смисъл да светят и денем според мен. Като вържеш и аудиото, ще се наложи да теглиш плюс от контакт, но така да знаеш че копчетата ще ти светят винаги на първа позиция на ключа. Иначе, накрая като направиш и аудиото и оставиш +са да е от подсветката - ще управляваш само при вкл. габарити.
За да ти светнат сега копчетата - след като си сложил вече един мъжки пин към лилавия кабел, най-удобното място е като си извадиш врътката за регулиране на осветеността. От към гърба й има букса с 3 кабела! Търсиш сиво/червен и там където влиза в буксата, прикрепяш края на мъжкия нов пин, който си сложил. Има достатъчно място да запоиш там кабелчето или да го фиксираш без да мърда.
И ще ти заработи подсветката на волана, когато включиш габарити и ще регулираш интензитета й както с другата осветеност по интериора.
Аз в момента така карам, защото нямам темпомат и аудиото не ми поддържа Ibus да се управлява от волан.
Ако всичко което написах ти е сложно, действаш по БГ вариант
А именно: Вадиш от буксата на лентовия кабел само лилавия пин. С допълнителен кабел го събираш от една страна, а от другата го събираш със сиво/червения, който влиза в регулатора за подсветката. Ще са ти нужни не повече от 20-25 см кабелче и си готов.
Работа за 10 минутки и 0 лева за "компетентни" услуги от "майстори", защото твоя техник дори не си е направил труда да пробва дали влизат букса в букса без да е нужно да слага кабела на волана и волана на място. И каквато и комбинация да се ползва - няма да има нито един висящ кабел и при 2те ленти. Просто мулти лентовия сложен си пасва, но ти имаш "кухини" откъм пинове на твоята бяла букса под волана. Това е, но и с БГ варианта ще има един лилав самотник извън буксите, което не пречи стига да е направено читаво
Накрая ще си святкаш и ще си бибиткаш на воля

Значи за осветяването на бутоните е лесна работа! Но за аудиото трябва един адаптор за управление! Или оригинален, или да ти изработят! НО плеъра трябва да поддържа утравление от волан!!! Обърни се на лично към baitun и ще ти каже точно какво ти трябва за да тръгне кенууда. Но си приготви едни 50-100 лева в джоба за това!
Временно за да ти светят бутоните направи така. Огледай буксата под волана - бялата, в която влиза буксата с много проводници от лентовия кабел. На твоята букса отдолу трябва да имаш 6 гнезда, като 1 и 6то са ти с пинове съответно за маса и + за клаксона. Виж какви са и как изглеждат мъжките пинове да знаеш какъв да намериш. Ако трябва махни ограничителя и извади един да добиеш представа пълна. Лесно е, и става като махнех черния ограничител и с клечка за зъби в буталцето на пина натискаш и дърпаш да излезе...
Отиваш в магазин за електроника, или магазин за компютърни компоненти и си купуваш един FAN кабел или там за друга периферия. Въпроса е да уцелиш да има мъжки пинове с кабели и те ще ти кажат какви преходници имат като им обясняваш какво търсиш. Струват по лев-два и ще имаш поне 3-4 броя такива от един подобен компютърен кабел, след като го разкапсуловаш. Със сигурност имат и само пинове, но трябва после да запоиш или със специални крипмващи клещи да си направиш! Но става дълга и широка стига да искаш да е както трябва. За справка - 1 пин с 40см кабел в представителство на БМВ ти е 4 кинта


Като си набавиш кабелче с пин правиш следното: Виждаш от буксата на лентовия кабел къде точно влиза лилавия в пин. На твоята букса, която идва с празен пин там - напъхваш мъжкия пин да влиза и контактува с лилавия кабел. Като направиш това, най-удобното и близко място за плюс в случая е да изведеш такъв и да светват копчетата при включване на габарити. Това по-добре, защото все още нямаш аудио работещо и няма смисъл да светят и денем според мен. Като вържеш и аудиото, ще се наложи да теглиш плюс от контакт, но така да знаеш че копчетата ще ти светят винаги на първа позиция на ключа. Иначе, накрая като направиш и аудиото и оставиш +са да е от подсветката - ще управляваш само при вкл. габарити.
За да ти светнат сега копчетата - след като си сложил вече един мъжки пин към лилавия кабел, най-удобното място е като си извадиш врътката за регулиране на осветеността. От към гърба й има букса с 3 кабела! Търсиш сиво/червен и там където влиза в буксата, прикрепяш края на мъжкия нов пин, който си сложил. Има достатъчно място да запоиш там кабелчето или да го фиксираш без да мърда.
И ще ти заработи подсветката на волана, когато включиш габарити и ще регулираш интензитета й както с другата осветеност по интериора.
Аз в момента така карам, защото нямам темпомат и аудиото не ми поддържа Ibus да се управлява от волан.
Ако всичко което написах ти е сложно, действаш по БГ вариант

Работа за 10 минутки и 0 лева за "компетентни" услуги от "майстори", защото твоя техник дори не си е направил труда да пробва дали влизат букса в букса без да е нужно да слага кабела на волана и волана на място. И каквато и комбинация да се ползва - няма да има нито един висящ кабел и при 2те ленти. Просто мулти лентовия сложен си пасва, но ти имаш "кухини" откъм пинове на твоята бяла букса под волана. Това е, но и с БГ варианта ще има един лилав самотник извън буксите, което не пречи стига да е направено читаво

Накрая ще си святкаш и ще си бибиткаш на воля

Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
Този, последният пост ще се направя, че не съм го прочел, но ще отбележа.
Колегата, който има проблем с "майстора" да ми пише едно лично, ще му обясне къде какво да свърже. Това с допълнителните букси, които не са ОЕМ не е добра идея. Още по-лоша е идеята за използване на захранване от проводника сив/червен за бутоните. Вярно е, че може да се постигне регулоране на осветеността на бутоните, но така мулти-функсията ще работи само когато са влкючени габаритите, като има вероятност при намалена подсветка изобщо дане работят.
Колегата, който има проблем с "майстора" да ми пише едно лично, ще му обясне къде какво да свърже. Това с допълнителните букси, които не са ОЕМ не е добра идея. Още по-лоша е идеята за използване на захранване от проводника сив/червен за бутоните. Вярно е, че може да се постигне регулоране на осветеността на бутоните, но така мулти-функсията ще работи само когато са влкючени габаритите, като има вероятност при намалена подсветка изобщо дане работят.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
stony1 написа:Този, последният пост ще се направя, че не съм го прочел, но ще отбележа.
Колегата, който има проблем с "майстора" да ми пише едно лично, ще му обясне къде какво да свърже. Това с допълнителните букси, които не са ОЕМ не е добра идея. Още по-лоша е идеята за използване на захранване от проводника сив/червен за бутоните. Вярно е, че може да се постигне регулоране на осветеността на бутоните, но така мулти-функсията ще работи само когато са влкючени габаритите, като има вероятност при намалена подсветка изобщо дане работят.
Странно, защото точно това ТИ ме посъветва преди месеци когато сложих за пръв път мулти

При положение, че плеъра му е неактивен за момента и както съм писал - от какво има нужда за да тръгне и докато си го набави спокойно може да си свърже така нещата. Ти ще му кажеш къде да закове проводниците, но после като пусне музика и почне да усилва и НИЩО - ще излязат 1000 въпроса. Нали всички сме така в началото.
Точно и това ми каза аз да направя преди месеци по телефона - като най-удобен вариант за работеща подсветка която може да се регулира! И да вметна, че съм пробвал Ibus плеър /С33/с такова връзване и на минимален димер функционираше. ДА - при габарит, но и това съм го написал в предния пост и не мисля че ще объркам или ше заблудя drebenj, защото Ти мен не си по-рано именно СЪС СЪЩИТЕ НАСОКИ

Относно допълнителните букси - направил съм на колега опроводяване именно с такива букси за голям борд и нови кабели и не мисля че е станало "опасно" или "калпаво", а напротив стана идеално. Аз съм си "опънал" окабеляването за кристалните плафони с точно такива букси клемореди за предния, и задните с работеща лампа за четене и пак стана идеално.
Никъде и не съм писал, че са му нужни букси нови. Има си всичко необходимо. Но като отиде в магазин и да си вземе преходник с подходящия пин знаейки какво търси. Аз ползвам в моята кола от FAN/вентилатор/ някакъв преход и от 4те му кабела с мъжки пинчета - 3 използвах за лилавия, черния и белия. Пък и ги уцелих същите цветове и с по 21 тънки жички/иначе са по 12 обикновените/ в изолация = 0.5.И си влязоха идеално и ограничителя на буксата под волана ги застопори като оригиналните И НЯМА РАЗЛИКА.
Млъквам вече и повече "акъл" за такива дребни неща няма да давам. Всеки да се оправя както си знае, че туко виж взема да изгоря на някой колега колата от добра воля да помогна.
Поздрави
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
Идеята е да не се ползва захранването на подсветката, когато волана трябва да е функциониращ. За да работи I-bus шината и трябва захранване минимум 8V, а когато подсветката е намалена максимално, напрежението е около 3V, което не е достатъчно.
Добре помня какво съм казал на колегата kagebista, но неговия първи лентов кабел беше от модела при, който подсветката на бутоните е отделна и се свързва към димера, а самите бутони представляват ключове и сигналът от тях се подава към модул под волана, който формира управляващите сигнали за I-bus шината и темпомата. На този тип бутони това им е хубавото, защото светят само когато си на габарит и не оказват влияние върху работата на бутоните.
Този лентов кабел обаче е различен, както и бутоните. Вече писах на колегата какво и къде да свърже.
Добре помня какво съм казал на колегата kagebista, но неговия първи лентов кабел беше от модела при, който подсветката на бутоните е отделна и се свързва към димера, а самите бутони представляват ключове и сигналът от тях се подава към модул под волана, който формира управляващите сигнали за I-bus шината и темпомата. На този тип бутони това им е хубавото, защото светят само когато си на габарит и не оказват влияние върху работата на бутоните.
Този лентов кабел обаче е различен, както и бутоните. Вече писах на колегата какво и къде да свърже.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Мулти волан от е39 на е36 без мулти...
Дааа, цвета на проводниците е различен, естествено трябва да се гледат пиновете, на пин 2 се подава +12 волта-свързва се към 2-ро положение на ключа/контакт/ и си ти-след около 3 сек трябва да светнат бутоните, като от там се управлява и цялата електроника-IBUS-a. Не трябва да се свързва към подсветката на таблото-сив-червен проводник. За да ти трътне не ОЕМ СД както съм писал, освен входа в задната част на панела/за жично ДУ/ ще трябва да се разделиш и с определена сума около 75 лв с гаранция 2 години и касов бон
-може някой специалист и по-тънко да ти вземе-а дано ама надали 
Уточнение: Аз не предлагам услугата, само съм се възползвал от нея и съм изключително доволен, предполагам също и човека, който ми взе горепосочената сума
, но както се казва-който може го може 


Уточнение: Аз не предлагам услугата, само съм се възползвал от нея и съм изключително доволен, предполагам също и човека, който ми взе горепосочената сума


13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани